Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ninx schreef:Cyntje schreef:Gezond lichaam en schoon geweten???Pardon... dat heb ik ook hoor
Wanneer jij iedere dag vlees eet, dit koopt in de supermarkt, dan durf ik te stellen dat bovenstaande bewering onjuist is...

Ninx schreef:Talida schreef:Volgens mij dwalen we af van het oorspronkelijke doel van het topic.
Poes, je hebt gelijk, alle consumptiedieren mogen wensen dat ze zo'n leven gehad hebben voordat ze dampend op een bordje belanden!
Daar kun jij aan meehelpen Talida!
Cyntje schreef:JIJ weet niet eens wat ik wel en niet eet en je scheert gelijk iedereen over 1 kam.
Je kunt mijn posts quoten op de hoop op een antwoord, nou die heb je nu, en nu weet je nog niks want ik ga er niet meer op in! Dat jij respectloos reageert is jouw keus en daarop ga ik verder niet in
Talida schreef:En nee, ik heb bij mn stukje vlees ook geen slecht geweten ondanks dat ik weet hoe het gaat. Want anders zou ik het wel laten staan namelijk
Ninx schreef:Cyntje schreef:JIJ weet niet eens wat ik wel en niet eet en je scheert gelijk iedereen over 1 kam.
Je kunt mijn posts quoten op de hoop op een antwoord, nou die heb je nu, en nu weet je nog niks want ik ga er niet meer op in! Dat jij respectloos reageert is jouw keus en daarop ga ik verder niet in
Hahaha, ofwel... je kunt me niet van goede repliek dienen?
Prima...
Waarom lees jij mijn post als zijnde 'respectloos' en andere vleeseters niet?
Niet netjes dat ik zoveel aandacht aan het beantwoorden van jouw posts besteed en dat jij je terugtrekt zonder ook maar met 1 antwoord te komen.
Daarbij scheer ik niet iedereen over 1 kam... heb je uberhaupt mijn posts wel gelezen? Lijkt angstvallig het geval van niet....
Nikki__ schreef:Ik mag dan wel een vega zijn, maar vind je omperking behoorlijk respectloos!
Zij zou maar geen schoongeweten hebben omdat ze vlees eet? Pardon?
Dan heb jij het ook niet hoor. Jij hebt vroeger vast wel eens vlees gegeten.
En dat ze geen gezond lijf zou hebben? Kom op zeg!
Cyntje schreef:Ik heb gelukkig nooit gejat dus in mijn ogen een schoner geweten dan dat van jouw! Of ik nu vlees eet of niet
poes schreef:Het probleem is dat de boer van vroeger niet meer bestaat maar vervangen is door een bedrijfsleider die een groot bedrijf runt. Men houdt dus veel meer dieren per bedrijf...
eilleen333 schreef:Ik werk in een slagerij, maar wij weigeren vlees te verkopen van dieren die opgehokt hebben gezeten. Het vlees dat wij verkopen is allemaal scharrelvlees.
en vroeger hielden we ook koeien (tegenwoordige beide niet meer)
Maartje1990 schreef:@ poes: als jij op zo'n 'varkensboerderij' hebt gewerkt dan weet je uiteraard ook dat dat staartafknippen (wat expres als biggetje al gedaan wordt!) zo'n klein knipje is dat ze dat eigenlijk amper voelen? dat ze elkaar dus anders de staart gaan afbijten wat véel pijnlijker is?
Alet74 schreef:eilleen333 schreef:Ik werk in een slagerij, maar wij weigeren vlees te verkopen van dieren die opgehokt hebben gezeten. Het vlees dat wij verkopen is allemaal scharrelvlees.
En tegenwoordig weet je toch, als slager en als consument waar je stukje vlees vandaan komt?
Goed dat jullie dat zo doen, hebben jullie een grote klantenkring?
. rebati schreef:Maartje1990 schreef:@ poes: als jij op zo'n 'varkensboerderij' hebt gewerkt dan weet je uiteraard ook dat dat staartafknippen (wat expres als biggetje al gedaan wordt!) zo'n klein knipje is dat ze dat eigenlijk amper voelen? dat ze elkaar dus anders de staart gaan afbijten wat véel pijnlijker is?
Ja idd, en zo ook met castreren,een minisneetje, je hebt het biggetje nog geen 10 sec in de hand ervoor. En gillen doen ze al als je ze op pakt,ze zullen het heus wel voelen hoor,maar dat is ook zo weer over.
Maartje1990 schreef:@ poes: als jij op zo'n 'varkensboerderij' hebt gewerkt dan weet je uiteraard ook dat dat staartafknippen (wat expres als biggetje al gedaan wordt!) zo'n klein knipje is dat ze dat eigenlijk amper voelen? dat ze elkaar dus anders de staart gaan afbijten wat véel pijnlijker is? Wij hadden vroeger zélf varkens dus ja.. ik weet ook wel waar ik het over heben vroeger hielden we ook koeien (tegenwoordige beide niet meer)
Juliette86 schreef:Onderzoek heeft trouwens aangetoond dat verdoofd castreren meer stress oplevert bij een big. Daarvoor moet hij namelijk 2 keer opgepakt en omgedraaid worden. 1 keer om een spuit te zetten, paar minuten inwerken en dan weer oppakken voor de castratie. Een goede castreur heeft het in een paar seconden gedaan en het beest is zo van slag van het oppakken dat hij volgens mij niet echt beseft wat er gebeurd.
Waarom denkje dat er bij veel hechtingen van kleine wondjes bij mensen en dieren wordt aangeboden niet te verdoven? Omdat de prikken van de verdoving vaak erger zijn dan die hechtingen.
Juliette86 schreef:@ poes: als jij op zo'n 'varkensboerderij' hebt gewerkt dan weet je uiteraard ook dat dat staartafknippen (wat expres als biggetje al gedaan wordt!) zo'n klein knipje is dat ze dat eigenlijk amper voelen? dat ze elkaar dus anders de staart gaan afbijten wat véel pijnlijker is?