"Geestenverhalen".

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: "Geestenverhalen".

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 07:15

heart to heart is er 1 waar je met al je vragen terecht kan.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:19

@ Lisaluna; waar wij sliepen was de slaapkamer van dat meisje geweest... Ik ben zelf vrij nuchter hoor en wie weet had het er niets mee te maken. Maar je krijgt toch wel de kriebels Scheve mond

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 17:13

Princesje schreef:
@ Lisaluna; waar wij sliepen was de slaapkamer van dat meisje geweest... Ik ben zelf vrij nuchter hoor en wie weet had het er niets mee te maken. Maar je krijgt toch wel de kriebels Scheve mond

Ohhh zo , ja dan snap ik dat wel ja!
Ik begreep het verkeerd sorry! Bloos

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:10

Eerst even aan de TS, zou je volgende keer niet elke keer een nieuw bericht willen plaatsen waarbij je de hele tekst quote..? Je kan beter de naam zetten (bv. @ Princesje) of als het kleine stukjes tekst zijn die quoten en in een bericht zetten -moest je niet weten hoe je dat het makkelijkste kan doen: [FZ] Waarom hele lappen tekst quoten.... Op deze manier wordt het anders wel onoverzichtelijk voor andere lezers. Lachen (Niet vervelend bedoeld hoor overigens!)

In die foto's zie ik écht niets. Voor mij zijn dat doodnormale foto's.
Misschien is er wel wat qua geesten e.d., want er zullen waarschijnlijk wel onverklaarbare verschijnselen gebeuren, maar ik hecht er niet zoveel belang aan. Ik ben er wat te nuchter voor denk ik.. Heb zelf ook nog nooit wat meegemaakt dus. Lachen

petsboem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:24

Weet je wat je moet doen als je graag ook zelf wel eens zo'n geest zou willen 'voelen' om er nou eens achter te komen of het echt waar is dat ze er zijn?
Ga dan om 12 uur 's nachts naar een oud verlaten kerkhof. Zoiets engs had ik nog nooit in mijn leven gevoeld, dat gevoel is echt doooooodseng. Iedereen voelde het, je was gewoon ongewenst daar en bah, dat gevoel is echt onbeschrijvelijk. We zijn er ook niet echt opgeweest het gevoel was te erg..

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:49

1) Ik werkte vroeger in een discotheek en op een vrijdagmiddag was ik er al vroeg, omdat er 's avonds een studentenfeest was. Ik was dus mn bar in orde aan het maken en stond de cd's te poetsen omdat de dj-bak op de hoek van mijn bar was. Ik zette dan ook altijd een muziekje op, anders is het zo'n groot stil hok. De verlichting bestond uit grote tl-verlichting en kleine sfeerlampjes aan de muren. Op een gegeven moment bleef de cd apparatuur een soort vastlopen, dus ik die cd eruit gehaald en schoongemaakt en de apparatuur bekeken, maar zag niets, vervolgens bleef hij steeds rommelen en leek het wel of ik er iets doorheen hoorde. Vervolgens gingen de sfeerlampen langs de muren knipperen in het hele pand, terwijl er meerdere groepen zijn, dus ze konden nooit allemaal tegelijk knipperen... en daarna hoorde ik ook voetstappen op de spiraaltrap...de rillingen gingen over mn rug en ik ben snel buiten een sigaretje gaan roken. Vervolgens kwam er een collega, ik maar niets verteld aan hem (voordat ik voor gek verklaard werd) en vervolgens begon de ellende opnieuw en nu gingen ook de lampen op de bovenverdieping knipperen. Was echt doodeng en ik was dan ook reuze blij dat ik niet alleen was.
Toen heb ik hardop gezegd 'laat me met rust" en kort daarna was het weg.
Later hoorde ik van de schoonmakers die op zondag alles naliepen, zij ook al rare dingen hadden meegemaakt in dat pand...Moet wel zeggen dat ik daarna altijd wel een naar gevoel had in dat pand, maakte niet uit in welke ruimte in was.

2) Mijn opa wandelde altijd erg graag en ik kwam hem vaak tegen als ik naar school fietste. Toen hij was overleden, zag ik hem dus vaak nog lopen op het laantje waar ik woonde, echt vrij duidelijk, maar vaak maar kort....vond het altijd wel fijn als ik hem zag. Toen mijn oma verhuisde naar een verzorgingstehuis (zij woonde ook aan dat laantje), toen heb ik hem niet meer gezien. Denk dat hij met haar meeverhuist is Haha!

3) in mijn ouderlijk huis had ik een grote spiegel aan de deur van mn kledingkast, vaak als ik bv mn mascara stond op te doen, zag ik via de spiegel een gedaante heen en weer gaan op de overloop. Als je dan zei "ga weg" dan was het er ook niet meer. Moet wel zeggen dat naarmate ik ouder werd, het gevoel alleen maar vervelender werd.

Ook in mn eerste eigen huis, durfde ik niet zo goed de zolder op..heb er nooit echt iets gezien maar het voelde niet goed. En ik had 2 katten die er eigelijk ook nooit zaten. Nu heb ik op sommige plaatsen wel eens een "raar" gevoel, maar probeer er niet in op te gaan. Helaas begon mn dochter onlangs over stemmen in haar hoofd, ze heeft nu de leeftijd om fantasie en realiteit van elkaar te gaan scheiden, dus ik ben benieuwd wat dat nu weer is.....

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:01

Even een stipje, maar ook mijn ervaringen delen Lachen

Ik heb vaak mee gemaakt, dat ik dingen 'droom'. Ik weet zo 1,2,3, geen voorbeelden, maar maak het bijna dagelijks mee.

Ook voel ik vaak aanwezigheden aan, van 'anderen'. (Zo als net ook, las berichtje op blz. 3, over haar opa die verscheen, sorry bokker, ik weet je naam niet meer Nagelbijten / Gniffelen ) en ik voelde ineens een hand op mijn rechterschouder, en ineens valt mijn opa's foto naar beneden Lachen volgens mij was hij er even.

maar ook met dieren heb ik het... Dat is pas vreemd! (alleen met dieren die mij erg raken, die ik ken, of kende)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:04

Heb welleens op de manege gehad dat we een deur hoorde dichtslaan. Terwijl we toch echt de enigste waren Ja.

en verder toen mijn oma dood ging, stond er een kaars bij de foto van opa(al overleden) op het moment dat mijn oma stierf ging de kaars uit en hoorde je het tuinhekje op en weer dichtgaan (stond geen wind)

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 08:49

@ Fiekhe ; Ja sorry!

@ petsboem ; Ik wil dat echt nooit van me leven doen, 's avonds en dan naar een kerkhof. Het klinkt al eng ROFL.

@ Talonius ; 1] He bah dat is echt niks als je alleen bent, was het later nog gebeurt? Of waren ze altijd 'weggebleven' nadat jij ze dat vroeg?

2] Dat is wel heel bijzonder en mooi!

3] He bah *krijgt rillingen* Ik heb ooit een keer gehad dat ik zegmaar op een of andere manier op de grond lag en in de spiegel keek en toen zag ik een soort magere heijn .. iemand helemaal zwart zonder gezicht met Kapishon zag ik in de spiegel. Lips are sealed

4] Hopen dat er niks is! Bloos!

@ EngeltjeS ; Oh wauw dat is wel speciaal, ik heb ook wel eens dat ik iemands hand op me schouder voel maar ik heb geen flauw idee van wie.. er is niet echt iemand van mijn familie ofzo waar ik goed mee was 'verbonden' overleden, alleen mijn hondje!

@JorisDy; Dat hoor je wel vaak zeg die 'signalen' als er iemand overlijd, wel bijzonder maar ook niet echt prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 09:46

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 14:55

Ik heb nog nooit zo iets meegemaakt.

Maar een oude klasgenoot van mij had ook een keer een verhaal: Ze had een fotolijstje van haar oma en haar moeder samen, het enigste fotolijstje dat ze had toen haar moeder klein was samen met haar oma. Dat fotolijstje hadden ze altijd aan de trap hangen. Maar op een dag was dat lijstje weg. Hun maar zoeken en zoeken maar konden het niet vinden. 3 dagen later hadden ze het lijstje gevonden bij het poppenhuis wat van haar moeder was, met dat poppenhuis speelden haar moeder en oma altijd vroeger samen mee.

Ik vind wel iets raars. Wij zijn verhuisd, 200 m. verderop Bloos . Op een boederij van mijn vaders peetoom. Die is overleden door iets onbekend op een leeftijd van Phoe..? ongeveer 50-60 jaar. Hij had ongeveer 70 koeien en 10 paarden. Als er weer iemand in de buurt ging paardrijden was hij helemaal blij. we hebben al 2 dingen wat we raar vonden.

Wat info over het huis: het is 40 jaar niet bewoond geweest. Alleen door koeien en paarden. Het heeft ook de oorlog meegemaakt. Er er is een paar meter van het huis met de oorlog ook een bom gevallen. Ik weet dat er 3 verschillende mensen in hebben gewoond. Mijn vaders oom, en nog 2 mensen.

1. Toen we daar nog niet woonden moesten we daar altijd hooi halen voor de paarden bij ons thuis, want we hadden daar altijd het hooi opgeslagen. Dus mijn broer de trekker mee en hooi halen. Mijn broer zei: ga jij maar de zolder op, want het is voor jou paarden. Dus ik de zolder op. ik het hooi pakken en wou het naar beneden gooien. De eerste keer hoorden we heel hele harde knal, en we dachten dat het niets was. En de tweede keer hoorden we nog een hardere knal, ik ben, ik weet niet hoe snel van de zolder afgegaan. Ik weet niet eens meer hoe ik het heb gedaan. Mijn broer die was al weg en zat al in de trekker. Mijn broer is dus nooit bang Knipoog . Toen we in de trekker zaten moesten we natuurlijk wel hooi mee nemen voor de paarden. Dus zijn we met z'n tweeen heel snel weer naar binnen gegaan. ( we hadden al 1 baal op de grond) die snel meegenomen en heel snel naar huis.

2. Ik vind het heel raar, maar als ik soms mijn kleine pony'tje op stal wil gaan zetten wil hij soms de stal niet in. Hij is nooit bang en vind niets eng. Dus dat vind ik heel vreemd. Vroeger deed hij dit nooit. Hij word dan echt bang en hij gaat alleen maar uiteruit en steigerd ook heel laag. Terwijl hij nooit steigerd en het is gewoon een lieve pony, echt een kinderpony'tje van 28 jaar. Als hij dan eindelijk in de stal staat word hij heel gek en gaat hij heel hard blaasen, gelukkig houdt het naar 5 minuutjes op en gaat weer rustig staan. Soms heb ik ook dat ik mijn andere pony aan het poetsen ben op de poetsplaats ( ook in de stal) en dat hij soms gewoon schrikt echt zo met dat hoofd alsof er iemand voor hem staat.

Ik vind dit heel raar, maar ik geloof niet echt in geesten. Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:04

Ik zie steeds onze dieren ergens liggen en dan liggen ze daar niet meer, dat zijn dan hun energieeèn die ik zie.Dat is echt appart.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 20:05

Noompiejjj ; Ja dat heb ik ook wel eens dat je gewoon heel sterk het gevoel hebt dat er iemand bij je is , op een of andere manier vind ik het altijd wel fijn Lachen.

bokken123 ; Wat een bijzondere verhalen zeg.
Wel droog eronder 'maar ik geloof niet in geesten Tong uitsteken'

marleen_usar; Ja maar wat zie je dan? Een echt dier of gewoon.. een vorm?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:12

petsboem schreef:
Weet je wat je moet doen als je graag ook zelf wel eens zo'n geest zou willen 'voelen' om er nou eens achter te komen of het echt waar is dat ze er zijn?
Ga dan om 12 uur 's nachts naar een oud verlaten kerkhof. Zoiets engs had ik nog nooit in mijn leven gevoeld, dat gevoel is echt doooooodseng. Iedereen voelde het, je was gewoon ongewenst daar en bah, dat gevoel is echt onbeschrijvelijk. We zijn er ook niet echt opgeweest het gevoel was te erg..

dit vind ik zo'n typisch spookverhaal. waarom precies om twaalf uur snachts? alsof dan opeens alle spoken uit hun hol komen Clown Bloos

door dit soort verhalen durf ik dus niet in het donker in de spiegel te kijken Tong uitsteken

Ik ken het gevoel, het is inderdaad heel onprettig maar dat heb ik net zo zeer overdags gevoeld als snachts.
tevens zie ik wel eens het een en ander. het ligt eraan tot in hoeverre ze zich laten zien, soms tot in detail, soms alleen een silouet en weet ik alleen de basiskenmerken zoals een breed postuur of niet, haarlengte en kleur.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:14

ik lag gistere in bad gaat het kastje in 1 x open'.
En dat kon echt niet door de wind komen ofzo, en hij zat gewoon goed dicht.

scary Ja

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:24

Ik geloof zelf in geesten.
Mijn moeder denkt ook dat mijn overleden oma contact zoekt via een lamp.. Dat dat ding ineens ff gaat knipperen. Daar geloof ik dus niet in. Waarom in godsnaam via een lamp (Mijn tante heeft het ook al gehad) ik heb het ook gezien maar ik vind het onzin.. Ik dacht al:"Zolang mijn lamp met rust word gelaten vind ik het prima.''
Zelf heb ik ook al wat ervaringen gehad maar niet waar ik van schrik.
Die foto van die kostschool, tja, zo kan je overal wel wat in zien.

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:00

Ik geloofde er nooit zo in, maar vorig jaar was ik bij een vriendin thuis, die vertelde dat ze bij haar dochtertje in de slaapkamer geesten hadden. Ik had zoiets van: Jaja, eerst zien, dan geloven.

Ze had haar dochtertje naar bed gebracht en een camera in de slaapkamer, waar we beneden naar konden kijken. Eerst niks, maar na 5 minuten begon het kindje een beetje te brabbelen en zagen we een paar witte bollen door de kamer zweven. Super freaky, een grote en 3 kleine bollen. Kreeg ik toch wel een beetje de kriebels van. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:58

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 08:28

@ milo ; Inderdaad ik durf 's avonds niet meer in de spiegel te kijken. Lips are sealed

@ Niniane ; Ik denk dat dat is omdat dat soort signalen zijn en misschien hebben ze niet genoeg 'kracht' om bv de tv aan en uit te laten springen.(wat ook niet al te prettig is Tong uitsteken)

@ _Covergirl_ ; Bah wat eng zeg, maar dat kan gewoon 1 iemand zijn zegmaar dat die dan gesplitst is in 4 energieën.

@ Noompiejjj ; Ja snap ik inderdaad wel!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 08:42

covergirl, vrijwel alle jonge kinderen hebben het poortje naar de andere dimensie nog openstaan, en vrijwel alle kleine kinderen hebben ook contact met overledenen. Maar veel vergeten dat, of het poortje word gesloten door ouders omdat ze steeds blijven zeggen dat het niet kan, en er niks is.

Ik geniet van spookverhalen, vind het altijd mooi om te horen als mensen iets ervaren met geesten aan gene zijde.

Toch moet je wel altijd rationeel blijven. Een oude hooischuur, die kan kraken en idd kabaal maken als er mensen binnen zijn, je hebt dan immers de deuren open staan en loopt zelf over het hout. Hout kan voor veel klopgeestklachten zorgen, terwijl het niks is..

Hout krimpt en zet uit door warmte en koude. Vergeet dat niet!

Ook die oude pony, kan best een beetje aan het dementeren zijn, 28 is echt heel erg oud voor zo'n beestje.

Maar het klopt wel dat dieren ook een zesde zintuig hebben.
Zo zijn katten ,dieren die op negatief geladen plekken gaan liggen, zij kunnen deze energie schijnbaar goed absorberen.

Honden en paarden daarentegen worden doodziek als ze op zulke plekken liggen.

Er zijn mensen die honden in kennels houden , ligt hier een waterader onder dan gaan 9 van de 10 keer deze honden dood aan ziektes een kwaaltjes. Ook zullen ze vaak blaffen en loeien.

Maar ... ik blijf erbij, blijf met beide benen op de grond, veel mensen dikken hun verhalen aan, zo ook hier.
Laat jezelf niet gek maken door hun verhalen, ga er maar vanuit dat een groot deel berust op hun eigen angst en een flinke dosis fantasie.

Doden die contact maken via een lamp, dat is wel herkenbaar. Maar het kan ook zijn dat de lampen knipperen door je eigen energie.
Dat heb ik meegemaakt, ik dacht ook dat het spookte, maar ik deed het zelf. Onbewust, dat dan weer wel Lachen

Verder : graag nog meer spookverhalen Haha! !

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 08:53

wel laatst gehad dat ik een foto maakte van een oude boederij en later zag dat er iemand opstond.. heb hem even uitgeknipt:

Afbeelding

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 08:56

Lisaluna ik zie dus echt die dieren liggen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 08:58

Romy, ik denk niet dat dat een geestverschijning is, geesten hebben niet zo'n duidelijke roze handen Knipoog

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:02

crossmonster schreef:
Verder : graag nog meer spookverhalen Haha! !

Okay!
(ben het trouwens ook wel met wat je schreef)

Ik heb eens in de keuken een soort bal van energie gevoelt. Een grote warme bol was het, je kon echt voelen waar het begon en eindigde.
Uiteraard eerst gekeken of er geen keukenapparatuur aanstond of oververhit aan het raken was, maar dat was niet het geval en omdat het verder vriendelijk aanvoelde heb ik het maar gelaten.
De volgende dag vertelde ik het mijn moeder, die gelijk zei´Joh, dat was je vader!´(mijn vader was net overleden, grappig detail zijn bijnaam was Bol).

Ook heeft mijn moeder, nadat ze een katje had laten inslapen, een tijdlang nog 'last' van dat diertje. Als ze buiten was geweest en weer naar binnen wilde (de kat dan) ging ze altijd op een bepaalde manier aan de deur hangen. Dat geluid heeft ze nog wekenlang gehoord en zelfs ik heb een aantal keren iets vaags zien langslopen, dat je denkt 'He, dat is Sabientje!' en dan nog eens kijken en niets zien.

Verder heb ik in een vorig huis een spookkat gehad. Ik had destijds ook zelf twee katten die regelmatig in een hoek of naar boven keken met een dikke staart en gromgeluiden. Zelfs weleens gehad dat boven de speeldozen van de katten verplaatst werd (je had die van mij toen moeten horen!) en eens dat er een kat op bed sprong, althans zo voelde dat. Dus ik steek mijn hand uit om een aai te geven, is er niets...
Ik vond later, tijdens het verhuizen, nog een aantal kattenharen in kiertjes die echt niet van die van mij waren.

Mijn eigen energie die op hol slaat heb ik ook een tijdje gehad. Was een echte klopgeest die overal tegenaan tikte en wat zelfs anderen hebben gehoord. Ik was in die tijd nogal emotioneel en had veel opgekropte irritaties die geen uitweg hadden.
Haha...ik zie mijn moeder nog opstaan 'er klopt iemand tegen je raam, zal ik even kijken?' 'Nee joh, dat ben ik maar...' Ze ging toch kijken en er was dus niets. Dat hoofd, toen ze terug kwam... Haha!

Om maar wat te noemen...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:08

Hihi herkenbaar PBP !

Idd als je een sterke , grote aura hebt, met uitschieters door emoties, stress of gewoon door energie (adhd Tong uitsteken )
Dan kunnen de vreemdste dingen om je heen gebeuren.

Overleden dieren heb ik ook in bed gehad, zovaak dat ik een kat voelde lopen, n dan rondjes draaide om lekker als een drolletje te gaan liggen, en als je dan voelde... was er niks...

Maar wij hebben wel ontzettend veel dieren gehad, we hebben een tijdje afdankertjes in huis genomen, velen al oud en met kwaaltjes. Ik heb dus veel katten zien gaan. Ik denk dat zij nog wel eens op mijn bed kwamen liggen.

Het huis waar ik toen woonde was energetisch ook heel sterk, helaas niet positief...

Hier heb ik geen last meer van zulke dingen, had wel enige jaren geleden last van een entiteit, maar die heb ik weggestuurd.

Mooi verhaal trouwens van je vader!

Ik heb trouwens wel iets bedenk ik me net...

Mijn deurbel gaat snachts wel eens, ik ben dan meteen klaarwakker, en hang meteen uit het raam.. maar dan staat er niemand voor de deur.
Vind het niet eng, maar wel irritant Boos!