vriend een nacht in cel voor 50 euro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: vriend een nacht in cel voor 50 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:15

Wat hadden ze volgen jou dan wel moeten doen? Je hebt je waarschuwingen gehad. Moeten ze dan gewoon maar de boetes kwijtschelden voor iedereen die niet betaalt 'omdat het toch maar een belachelijk bedrag is'. Of waarschuwingen blijven sturen tot 2015 (waarvan ze echt niet de moeite gaan doen om iedereen te controleren wie nu opzettelijk niet betaalt of wie het gewoon domweg vergeet) .En hoe kunnen zij weten "wat voor volk" deze boete 'weigert' te betalen? Lijkt me logisch dat ze met tweeën naar een wanbetaler komen, voor hetzelfde geld bel je aan bij familie Flodder. Daarnaast is het volgens mij zo dat een politie ALTIJD met 2 man moet zijn.

Er is ook niemand die je een bende criminelen noemt, er wordt ook geen drama gemaakt alsof je vreselijk slecht bent (alleen als er een strafblad zou zijn en je wordt hierdoor geweigerd voor leningen etc dan zou dit gewoon ontzettend jammer en niet meer lachwekkend voor je zijn geweest). Maar het is ook niet belachelijk van de politie dat ze na x aantal waarschuwingen het geld komen opeisen. Gaat het nu om 1000 euro of 10 euro, boete is boete en dan kan niet -express of per ongeluk-ontweken blijven worden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:19

marleen_usar schreef:
Ik begrijp wat je bedoeld, laten ze de echte criminelen gaan vangen.Maar als je 60 uur werkt kan je toch wel die 50 euro betalen?

Waar haal je dat nu, alsof de politie dat niet doet. Of bestaat jullie korps uit 2 man in Nederland, nog gehoord van verschillende divisies?

Wanbetaler van een boete is nu eenmaal strafbaar feit wat normaal is

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:20

Kijk TS nu word je verhaal wat duidelijker compleet in mijn ogen. Het is natuurlijk niet zo leuk om met 2-man iemand van zijn/haar thuisfront op te halen.

Vandaar dat ze niet meer controleren met surveillance wagens en flitsapparaten (daarom mag/kan ik zo hard als ik wil) Haha! Haha! .

Ach ja, laat ze maar mooi weg blijven met hen flitsers hoor ik vind het wel best zo Haha! Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:23

__Possie__ schreef:
Kijk TS nu word je verhaal wat duidelijker compleet in mijn ogen. Het is natuurlijk niet zo leuk om met 2-man iemand van zijn/haar thuisfront op te halen.

Vandaar dat ze niet meer controleren met surveillance wagens en flitsapparaten (daarom mag/kan ik zo hard als ik wil) Haha! Haha! .

Ach ja, laat ze maar mooi weg blijven met hen flitsers hoor ik vind het wel best zo Haha! Haha!

Waar haal je die info nou weer vandaan?

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 15:23

ik verwacht helemaal niet dat ze ook maar iets kwijtschelden
dat zou van de zotte zijn
dat ze het geld komen eisen is hun goed recht , absoluut
maar met zulk zwaar geschut aan de deur komen , iemand meenemen naar de cel enz
dat is in mijn ogen toch behoorlijk wat duurder dan die 50 euro
en ook nu weten ze ons te vinden want we staan gewoon netjes ingeschreven in de gemeente

maar goed uitzonderingen kunnen niet gemaakt worden
weten wij ook wel
maar nogmaals waar mensen zijn , zijn foutjes

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:24

ja maar je hebt 3 jaar die 50 euro niet betaald, wat hadden ze dan moeten doen in jou ogen?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:27

zydeco schreef:
maar met zulk zwaar geschut aan de deur komen , iemand meenemen naar de cel enz
dat is in mijn ogen toch behoorlijk wat duurder dan die 50 euro

Weet je wat het probleem is?
Niet alleen dit is duurder, ook de bezwaarschriftprocedure is duurder.
Als je het niet eens bent met een boete kun je in beroep bij de Officier van Justitie, later de Kantonrechter en uiteindelijk zelfs naar het Hof. (voor dat laatste moet je bekeuring meer dan € 70 bedragen)

Voor een bekeuring van €16, kun je dus de Officier én de Kantonrechter aan het werk zetten.
Dat kost ook meer dan de bekeuring opbrengt. Maar de mogelijkheid jezelf te verweren ís er wel.....

als alles wat "te duur" was afgeschaft moest worden, zou het niet best zijn.
Nederland lijkt soms wel een BV, dat ben ik met je eens, maar in dit soort gevallen is het wel fijn dat er "verlies" op geleden wordt.
Uiteindelijk gaat het soms ook om principes.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:28

Wat maakt iedereen hier een probleem van zeg!!!
Door verhuizingen is de TS het vergeten en nooit meer aan die boete gedacht!
Het gaat erom dat ze zoveel moeite doen voor die € 50,00 daar gaat het verhaal over.
Dat het de TS verbaasd.

Het verbaasd mij ook maar ze moeten indd toch wat maar ik zou er dus ook zeker om lachen:D
omdat alle acties indd meer kost dan die € 50,00!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:31

xDramaQueen schreef:
ja maar je hebt 3 jaar die 50 euro niet betaald, wat hadden ze dan moeten doen in jou ogen?

Meestal is het naar het bureau en dan betalen ze, probleem snel opgelost Lachen

Dus zo een belachelijke actie is het niet.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:33

zydeco schreef:
en ook ik ben een hardwerkend persoon met een baan van rond de 60 uur per week
en vriendlief ook

wij hebben alletwee geen vakantie gehad en wouden samen zijn eens een keertje
zie daar niet echt het slechte van in , maar goed da's mijn mening
en dat kost de goede burger niks want de eerste 2 ziekdagen zijn voor eigen rekening

Het lijkt mij dat als je beide 60 uur per week werkt, je ook recht hebt op vrije dagen.
I.p.v ziek melden kan je ook gewoon vrije dagen opnemen, zeker als je nog geen vakantie gehad hebt, want dan zou je genoeg vrije dagen over moeten hebben.

Als een baas de eerste 2 ziektedagen voor eigen rekening van zijn personeel telt dan zal hij wel meer personeelsleden hebben die regelmatig een dagje "ziek" zijn, anders zou zo'n "maatregel" niet nodig zijn.

Ik kan er ook niet om lachen Scheve mond . Het is erg genoeg dat zulke maatregelen nodig zijn, maar als zulke maatregelen niet genomen worden... waarom zouden we dan boetes nog betalen als er toch geen concequenties aan verbonden zijn.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:34

2misty2 schreef:
Het gaat erom dat ze zoveel moeite doen voor die € 50,00 daar gaat het verhaal over.
Dat het de TS verbaasd.

Het verbaasd mij ook maar ze moeten indd toch wat maar ik zou er dus ook zeker om lachen:D

we maken er geen probleem van, we nuanceren het alleen. Leggen uit waarom het eigenlijk heel logisch is dat ze dit doen. Zo lachwekkend vind ik het absoluut niet, ik vind het totaal begrijpelijk. Verder kijken dan je neus lang is heet dat Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:34

Tja, als de politie een actie moet opzetten die meer kost dan de boete, dan is dat nog altijd de schuld van de wanbetaler dat ze dat moeten doen....en ik vindt het niet meer dan normaal dat er ook voor 50 euro moet gedaan worden. Een boete moet betaalt, punt uit. Anders kan ik als ik later een boete van 50 zou krijgen ze ook weggooien en denken 'doen ze toch geen moeite voor om die te innen.' Zal nogal wat moois worden.

Tuurlijk kan het zijn dat je zoiets echt niet wist ivm verhuis, maar dat kunnen ze op het politiebureau nu eenmaal niet ruiken Lachen .

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:36

katiavl schreef:
xDramaQueen schreef:

ja maar dat deed ze niet, maar ze vind een overnachting in een cel ook overdreven dus vraag me af wat wel goed was geweest, ik weet wel dat mn oma mocht pinnen.. toen ze dat had gedaan was het klaar.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:37

2misty2 schreef:
Dat het de TS verbaasd.

mmm ik vind het inderdaad ook wel grappig dat ze zoveel moeite doen voor €50,- Clown

en het is mij ook wel is overkomen ts dat ik een bekeuring op mijn oude adres kreeg en dat mijn toen malige huisgenote het niet doorstuurde, wat ze wel beloofd had als er eventueel brieven voor mij zouden komen. vervolgens belde ze ineens in paniek dat er gedreigd werd da er bij haar spullen weg zouden worden gehaald, dus toen kon ze ineens melden dat ik al verschillende brieven had gehad Clown

wat betreft de reactie's die hier gegeven worden die snpa ik wel, maar zijn niet ect gepast, er word niet gevraagd of jullie willen vertellen wat jullie ervan vinden dat ze een dag thuisblijven "ziek" een boete niet betalen enz.enz er word een evrhal gedan over dat het vreemd is dat ze zoveel moeite doen voor die 50 euro

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 15:38

nope kunnen ze idd allemaal niet ruiken
en ik schuif onze verantwoordelijk helemaal niet weg ik probeer dat ook in mijn voorgaande posten te zeggen
dat dit nu gebeurt hebben we aan ons zelf te danken

2misty2 verwoord eigenlijk net even iets beter wat ik bedoel
al die heisa om 50 euro

en als je dan word verteld , mevrouw we doen het ook om 15 euro ja dan kun je me echt opvegen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:39

xDramaQueen schreef:
katiavl schreef:

ja maar dat deed ze niet, maar ze vind een overnachting in een cel ook overdreven dus vraag me af wat wel goed was geweest, ik weet wel dat mn oma mocht pinnen.. toen ze dat had gedaan was het klaar.

Inderdaad je hebt volle recht om te pinnen, of iemand geld laten halen. Dus het overdreven van nacht in de cel kies je zelf voor Lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:40

En dan antwoorden wij gewoon terug dat we dat niet vreemd vinden. Of sommigen dat ze het juist vreemd vinden dat de TS er zo lachwekkend over doet Knipoog .

Maar nogmaals aan iedereen die het belachelijk vindt dat de politie na 2 waarschuwingen aan je deur staat, wat hadden ze dan anders moeten doen?

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 15:40

och ik maak van die cel zelf niet zo'n drama
ik denk dat jullie dat verkeerd begrijpen
wie zich brand moet op de blaren zitten , zeker

ik verbaas me over het gedoe om 50 euro

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:42

maar je moet het toch wel eens zijn met het feit dat 'ze' uiteindelijk aktie moeten ondernemen. anders was die 50,- nooit betaald. Ik snap je punt wel hoor, overnachten + eten is duurder dan 50,- maarja, wat moeten ze dan?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:42

en dat weerleggen we dus weer, waar moeten ze dan de grens trekken? fout = fout, of het nou om 500 of 50 euro gaat. Moeten ze hier onderscheid in gaan maken?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:43

waarom geef je geen antwoord dan op me vraag wat ze dan hadden moeten doen, je hebt 3 jaar lang geen 50 euro betaalt, als ze een acceptgiro had gehad had je hem dan wel ineens betaalt?
ze konden niet anders want je betaalde niet.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 15:50

als ik die acceptgiro had gehad had ik hem zeker betaald
en als ik het me had herinnererd had ik werk ervan gemaakt
ik zeg niet (en heb dat ook niet gezegd) dat wat ze doen fout is
wij zijn het vergeten , onze fout punt

ik weet niet wat ze anders moeten doen maar vind dit een beetje te zwaar geschut voor 50 euro
daar heb ik dit topic voor gestart en van dat punt wijk ik niet af
ik persoonlijk vind het niet nodig dit
laat ze ons en jullie geld ergens anders voor gebruiken
want betalen doe ik sowieso wel

wat ze wel hadden moeten doen weet ik niet zo direct , tevreden Knipoog

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:12

Ik ben veel meer verbaast over het feit dat een boete vanaf 2005 gewoon open blijft staan, en dat je die niet met schaamrood op de kaken betaald als de politie ineens voor je neus staat....

Serieus hoor, maar als iemand 3 jaar wacht met het betalen van een boete en dan NOG denkt te kunnen zeggen ''Niet betalen, we kunnen het wel beter gebruiken, we betalen later wel...'' Ja sorry, dat vind ik triest.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 16:27

pff nu word ik een beetje flauw

nummer 1 de boete is betaald
nummer 2 als we het hadden herinnerd hadden we meteen betaald
nummer 3 we hadden het niet in huis dus vriend is eerst mee gegaan
nummer 4 dat was een eerste reactie van vriend

en tja mensen blijven mensen met reactie's die een ander niet meteen begrijpt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:11

Vraagje aan Zydeco; hoe heeft je vriendje die tweede dag verklaard tov. zijn baas?

En als jullie dan beide zo hard werken, dus neem ik aan er ook geld in de lade zit,
waarom heb je het dan niet meteen betaald, of gaven ze je niet de gelegenheid
om even contant geld te regelen?