4 jaar lang gepest worden..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: 4 jaar lang gepest worden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:45

@ Melanie-B: vaak is het ook zo dat het 'systeem' op zo'n school verrot is.
Op veel andere scholen is men actief bezig met het bestrijden van pesten en hangt er een hele andere sfeer.
Het gekke was dat ik op mijn eigen school gepest werd. In de lunchpauze zocht ik dan mijn vriendinnen op, op hun school. Daar was ik juist 'populair'... heel gek.
En waarom? Andere school, andere mensen, andere sfeer... beter beleid, betere omgang onderling.

Ik zou naar een andere school gaan nu echt serieus overwegen.
Nu, op mijn 30ste, wens ik dat ik het wel gedaan had nl. Het heeft echt mijn zelfbeeld verkloot, en mijn schoolprestaties.
Gelukkig is daar nu nog maar weinig van te merken... maar evengoed kan zoiets zich jaren voortslepen.
Trust me; onderneem actie!
Het is echt geen 'vluchten', of 'je weg laten jagen'. Het is 'kiezen' voor iets beters, iets dat beter bij jou en je mooie koppie past! Waar je je niet in een Ninja-pak hoeft te hijsen en ordinair hoeft te gaan schelden, waar je jezelf kunt zijn.

Succes!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:59

ik raad je aan om naar een andere school te gaan, je krijgt straks je examens en op deze manier kan je je niet concentreren. het zal even moelijk zijn maar je moet gewoon doen wat je altijd hebt gedaan, jezelf blijven, dit heeft er bij mij ook voor gezorgd dat ik met mijn kleine lengte overal bovenuit kwam. De énige reden dat ik niet gepest ben is omdat ik mezelf was, ik had afentoe zo'n mond dat ik mensen gewoon afschrikte, niet het beste, maar als jij met je 1.49 in de 4de zit is het ook niet makkelijk. Ik ga straks studeren, ik ben 19 en de rest van me klasgenoten zal rond de 16 liggen, ik ben heel erg nuchter en als er bij mij in de klas gepest word, zal ik die persoon eigenhandig onder handen nemen, pesten is not done.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 07:47

Een andere school zit er (helaas) niet in.
Aangezien ik nu midden in mijn examenjaar zit..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:54

Hey meisje,

Ik heb je topic gelezen, ik lees al vanaf het begin mee.
Ik vind het moeilijk om te reageren, want ik zou zo graag kant-en-klare oplossingen aandragen.
Maar, ik heb ze niet. Ik ben zelf nooit echt gepest, maar ik hoorde ook nooit ergens bij. Ik was anders en dat werd ook niet geaccepteerd. Ik had wel altijd mijn woordje klaar en misschien dat het daarom nooit echt heeft uitgemondt tot pesten.
Wees niet bang voor ze.
Meestal zijn ze zo stoer nog niet als ze alleen zijn bijvoorbeeld. Best triest dat ze alleen zo dapper zijn als ze met een groepje zijn. Probeer erboven te staan. Probeer toch iets terug te zeggen.
Ik zei bijvoorbeeld wel eens: 'ja, nu weet ik het wel.' En dan was het stil.
Waarschijnlijk heb je niets aan mijn reactie, doe er dan maar niets mee, maar ik wilde toch even laten weten dat ik aan je denk. Ach gut

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:00

Zulke mensen moeten zelf eens gepest worden.
Ik heb het nog niet gehad maar me zusje wel.Knipoog
Ze zit nog maar in groep 6 maar heeft al zoveel dingen meegemaakt.

Ze heeft onder andere al onwijs vaak in het ziekenhuis gelegen. Waar toen in groep 2 zelfs stomme opmerkingen over kwamen.
Nou gaat ze naar groep 6 maar het is nog niet veranderd.
Ze heeft 2 vriendinnen maar die zijn ook weer heel erg bevriend met de pesters. Ze had dr gedicht op school,en wist een regeltje even niet meer en toen werd ze gewoon uitgelachen door de kinderen+juf.
Terwijl ze echt niks doet. Ze is echt onwijs behulpzaam,wil altijd helpen met me moeder enz.

Eva_Maria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:06

hey,
vele worden gepest op de middelbare.
ik ook wel eens een keer maar negeerde het gewoon omdat het bij mij zo maar een enkele keer was net zoals bij iedereen.
Wat je ook kan doen is vragen of je naar een andere klas mag.
Maar geloof me als jje naar je vervolg opleiding gaat is dit sowieso afgelopen want dan zijn ze over het algemeen volwassener:)

En weet je waarom ze je pesten?!?!
Ik denk puur omdat ze jaloers zijn op jou goede resultaten, als ze mij pestten was het puur daarom:)

Succes

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:07

ik ben 10!! jaar lang gepest, geschopt, geslagen.. ook nog priveproblemen erbij....
dus hou vol!! zie.. ik ben er ook nog.. en geloof me.. ik had er géén zin meer in.
als je straks bij wat volwassenere mensen bent zal eht minder worden.
maar het blijft sneu!!!

sterkte!!

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:29

Pff... ik weet precies hoe het is, je hebt het waarschijnlijk al meer gehoord... Ik ben pas 1 jaar van het pesten af, en ik ben nu bijna 17. Het is zwaar en je voelt je letterlijk niks, alsof het niet uit maakt dat je bestaat. Maar er zijn zat mensen die wel om je geven en daar moet je aan denken.

Die kinderen die pesten zijn of zielig, jaloers, zelf gepest, denken dat ze heel wat zijn en proberen hun zin door te drijven. en Daar moet je ze op pakken. als ze beginnen dat je naar paarden ruikt zeg je bijv, `Lekker hoor! ` probeer er op in te spelen, dan houden ze van zelf op. Want als je je zo gaat voelen blijven ze alleen maar door gaan. Ga voor de dingen die je leuk vind, paarden, je famillie ect ect. denk heel egoistisch alleen maar aan jezelf. als je aan andere gaat denken ( de pestkoppen en andere kinderen waar je niks mee hebt), dan trek je het jezelf alleen nog maar meer aan. waardoor je je uiteindelijk zo rot voelt dat je niet eens je kamer meer uit wilt komen.

Wat ook een idee is, maar wat je al zo vaak hebt gehoord... is negeren. ik weet hoe moeilijk het in het begin is, maar echt doen! als jij ze negeert dan vinden hun er niks meer aan. Probeer iedere keer dat je gepakt word in je hoofd je middelvinger op de steken en weg te lopen. (ik heb dat een keer in het echt gedaan, en ze stopte meteen).

Vanaf groep 3 ben ik gepest, er werden dingen naar me gegooit, uitgescholden, voor gek gezet, drinken over me heen gegooit waardoor mijn laatste avond groep 8 is verpest. In de 1e kreeg ik het nog erger, groepjes om me heen om me uit te schelden. er werd aan mij gevraagd of ik een hakenkruis op me hand had ect ect. Ik heb me net zo gevoeld, en was bijna van school gegaan. Maar ben toch gebleven en samen met mijn leerling begeleider ben ik er tegen aan gegaan. Ik was zo onzeker dat ik niet alleen naar de WC durfde, ik een extra rondje om de school liep als er oudere kinderen rond liepen. Maar daar moet je echt schijt aan hebben!
In groep 8 was ik zelfs zo boos, dat ik om de jongen voor gek te zetten een tampon in zijn laatje had gestopt. Hij stond nu voor gek, voor de hele klas. de leraar wist dat ik het was en zei toch niks. ik ben daarna door hem niet meer gepest.

Je moet gewoon het heft in eigen handen nemen! Negeer ze maar, loop maar weg... maakt niet uit, als je je diploma maar haalt! echte vrienden blijven wel, daar hoef je je geen zorgen om te maken!

Ik hoop dat je er iets aan hebt. en echt, doe het nu maar. niemand is perfect en hun al helemaal niet, laat ze maar lekker, jij hebt je eigen leven bij de paarden en andere dingen.. Knipoog Ach gut

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:20

Het lijkt me heel erg om gepest te worden. De pesters hebben een probleem en proberen zich zo beter te voelen, dus eigenlijk zijn zij zielig, maar goed, jij zit er mooi mee. Een heel schooljaar lang nog voor de boeg, dat zal geen prettig vooruitzicht zijn. Heb je het al eens ter sprake gebracht op school? Bij het doorlezen heb ik dit niet gelezen (of over het hoofd gezien, dat spijt me dan!). Hebben ze geen pestbeleid op school? Je hebt tegenwoordig steeds meer scholen waar ze een pestprotocol hebben, maar wellicht is dit op middelbare scholen niet het geval.
Zelf (omdat iedereen hier zijn ervaringen deelt, doe ik dat ook maar even) ben ik gelukkig nooit gepest, maar was (voor mijn gevoel) wel een einzelgänger. Na een geweldige basisschool, ging ik als enige naar een scholengemeenschap waar ik niemand kende, dat is als je verlegen bent, niet echt fijn. Ik had altijd wel meiden waar ik mee optrok, maar echt vriendinnen zou ik het niet willen noemen. Op de manege/ponyclub ook een buitenbeentje, maar doordat ik als ruiter wel veel zelfvertrouwen had, had ik daar minder last van. Na de havo ging ik samen met een schoolgenoot naar het hbo, mijn voornemen was om helemaal opnieuw te beginnen, gewoon mezelf te zijn en dat is goed gelukt. We hadden 4 jaar lang een hecht clubje van elf meiden waar ik veel mee omging. Super was dat. Nu heb ik nog met 2 zo nu en dan contact en de rest spreek ik wel eens via hyves.
Gelukkig heb ik nu alweer een jaar of wat een paar echte goede vriendinnen waar ik alles mee kan delen, dat heb ik na de basisschool eigenlijk nooit meer gehad, dat is toch wel heel speciaal. Soms kan ik het eigenlijk ook bijna niet geloven, ben er erg gelukkig mee!
Door mijn werk (biebmiep) en het ouder worden heb ik wel bijgeleerd, ben dan nog wel bescheiden, maar niet meer zo verlegen gelukkig, durf nu wel de uitdagingen met mezelf aan te gaan! Maar de TS is geloof ik niet verlegen he?! Nou ja, dat lijkt me toch wel prettig.
Heel verhaal, was ook niet helemaal de bedoeling eigenlijk Tong uitsteken .
Beste TS, ik wens je heel veel sterkte ermee. Ik begrijp dat je niet meer van school wilt veranderen, snap ik op zich wel - brengt ook weer stress en gedoe met zich mee, maar misschien kun je het gesprek met de pesters eens aangaan? Met een mentor ofzo erbij? Of werkt dat averechts?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:25

Heel herkenbaar. Ik ben sinds de 5e groep tot de 3e klas de pineut geweest, omdat ik een Duitser ben, een buitenbeentje en een spraakgebrek heb. Hoe vaak ik niet werd opgewacht door die complete groep.

In die periode was ik echt bang om naar school te gaan, ik probeerde het ene excuus na het andere om thuis te blijven, maar helaas. En de school deed er naar mijn gevoel niets aan.

Nu ik gelukkig op een andere school zit en ik veel meer zelfvertrouwen heb gaat het ook beter. Die jaren zijn weggestopt in een donker hoekje.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 10:36

Jolliegirl schreef:
ik ben 10!! jaar lang gepest, geschopt, geslagen.. ook nog priveproblemen erbij....
dus hou vol!! zie.. ik ben er ook nog.. en geloof me.. ik had er géén zin meer in.
als je straks bij wat volwassenere mensen bent zal eht minder worden.
maar het blijft sneu!!!

sterkte!!

Geschopt ben ik ook wel is, in de 2de.. Das echt niet leuk..
En jij dan 10 jaar lang... Jeetje... Ach gut Ach gut

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 10:42

Alet74 schreef:
Het lijkt me heel erg om gepest te worden. De pesters hebben een probleem en proberen zich zo beter te voelen, dus eigenlijk zijn zij zielig, maar goed, jij zit er mooi mee. Een heel schooljaar lang nog voor de boeg, dat zal geen prettig vooruitzicht zijn. Heb je het al eens ter sprake gebracht op school? Bij het doorlezen heb ik dit niet gelezen (of over het hoofd gezien, dat spijt me dan!). Hebben ze geen pestbeleid op school? Je hebt tegenwoordig steeds meer scholen waar ze een pestprotocol hebben, maar wellicht is dit op middelbare scholen niet het geval.
Zelf (omdat iedereen hier zijn ervaringen deelt, doe ik dat ook maar even) ben ik gelukkig nooit gepest, maar was (voor mijn gevoel) wel een einzelgänger. Na een geweldige basisschool, ging ik als enige naar een scholengemeenschap waar ik niemand kende, dat is als je verlegen bent, niet echt fijn. Ik had altijd wel meiden waar ik mee optrok, maar echt vriendinnen zou ik het niet willen noemen. Op de manege/ponyclub ook een buitenbeentje, maar doordat ik als ruiter wel veel zelfvertrouwen had, had ik daar minder last van. Na de havo ging ik samen met een schoolgenoot naar het hbo, mijn voornemen was om helemaal opnieuw te beginnen, gewoon mezelf te zijn en dat is goed gelukt. We hadden 4 jaar lang een hecht clubje van elf meiden waar ik veel mee omging. Super was dat. Nu heb ik nog met 2 zo nu en dan contact en de rest spreek ik wel eens via hyves.
Gelukkig heb ik nu alweer een jaar of wat een paar echte goede vriendinnen waar ik alles mee kan delen, dat heb ik na de basisschool eigenlijk nooit meer gehad, dat is toch wel heel speciaal. Soms kan ik het eigenlijk ook bijna niet geloven, ben er erg gelukkig mee!
Door mijn werk (biebmiep) en het ouder worden heb ik wel bijgeleerd, ben dan nog wel bescheiden, maar niet meer zo verlegen gelukkig, durf nu wel de uitdagingen met mezelf aan te gaan! Maar de TS is geloof ik niet verlegen he?! Nou ja, dat lijkt me toch wel prettig.
Heel verhaal, was ook niet helemaal de bedoeling eigenlijk Tong uitsteken .
Beste TS, ik wens je heel veel sterkte ermee. Ik begrijp dat je niet meer van school wilt veranderen, snap ik op zich wel - brengt ook weer stress en gedoe met zich mee, maar misschien kun je het gesprek met de pesters eens aangaan? Met een mentor ofzo erbij? Of werkt dat averechts?

Haha, nee ik ben niet echt verlegen Knipoog

Het is op school wel aangekaard maar echt veel wordt er niet aan gedaan..

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:10

Mel; eigenlijk heb je dus geen keus dan dit schooljaar af te maken. Doe in elk geval je stinkende best om je examens allemaal te halen, zodat je deze beroerde periode achter je kunt laten. Geniet van de momenten buiten schooltijd met vriendinnen en tel voor de rest de dagen dat je van deze etters af bent.

Blijf in jezelf geloven!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 11:44

Alani schreef:
Mel; eigenlijk heb je dus geen keus dan dit schooljaar af te maken. Doe in elk geval je stinkende best om je examens allemaal te halen, zodat je deze beroerde periode achter je kunt laten. Geniet van de momenten buiten schooltijd met vriendinnen en tel voor de rest de dagen dat je van deze etters af bent.

Blijf in jezelf geloven!

Dankjewel Lachen

Ja, ik haal gelukkig zelf heel veel energie eruit door dingen te doen met me échte dinnetjes. Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 08:01

Mel, meis Ach gut

Ik had dit echt niet kunnen voorzien, ik had het niet verwacht. Je bent altijd zo vrolijk!, maar op een gegeven moment is het natuurlijk wel klaar.

Ik herken me ook wel in jou verhaal.

Op de basisschool ben ik wel gepest en ik ga jou zo een PM sturen met verdere details, aangezien ik dat niet zo open en bloot op internet ga zetten.

Het beste wat je kunt doen is ze negeren.
Het is nog maar een jaartje en dan ben je van ze af!.
Dan ga je (hopelijk) lekker een paardenstudie doen en dan zit je met allemaal mensen met dezelfde interesses.

Meid, je kan het, probeer het dat laatste jaartje vol te houden, en ik ben er voor je hé ! Lovers

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:36

Basischool, middelbareschool, ik ben al die tijd gruwelijk gepest

Ik was te dik ze trokken mijn broek aan, om mij uit te lachen. Ik was niks anders dan een dom kind, plat pratend mens, stom wijf, en vooral een dikke trien!!!!!!

Met de gymles werd ik altijd uitgelachen, omvergeduwd, en de leraar zag allemaal maar niks. Ik ben op school zelfs aangerand.
Om dat ik nogal rondborstig ben kreeg ik hier vaak opmerkingen over, vooral van jongentjes die in de pubertijd zaten.

EEN VRESELIJK TIJD, IK HEB HIERDOOR EEN EETSTOORNIS GEKREGEN EN MOEST ZELFS 2 JAAR PSYCHOLOGISCHE HULP HEBBEN.

Ik kan alleen maar zeggen, blijf er niet alleen mee zitten want dan ga je de fout in!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:58

Hoi,
ik ken het ook wel hoor! Op de basisschool was ik altijd vrij 'populair', ik had in ieder geval veel vriendinnen.
Toen ging ik vol goede moed naar het eerste middelbaar, maar dit is aardig tegengevallen.
Ik wou Latijn doen, omdat ik op de basisschool altijd super goede punten had. Dit Latijn viel echter enorm tegen, waardoor ik met kerstmis een richting lager moest. Ik kwam dus als 'buitenstaander' een nieuwe klas binnen.
Het was een groep dat, zoals jij beschrijft, erg stoer deed: roken, dingen doen die niet mogen, iedere week met een andere jongen naar bed gaan(moet je denken, in het eerste middelbaar!),...
Ik was een 'braafje' en deed hier niet aan mee. Nou, dan word je enorm snel buiten de groep gezet. Ik had wel 1 vriendin, van in mijn Latijnse klas, maar in de klas stond ik er steeds alleen voor.

In het tweede middelbaar was dat meisje van school veranderd, ze vond die school niet fijn en had besloten naar een muziekschool te gaan. Ik raakte bevriend met een meisje uit mijn klas, maar die had al een vriendin uit onze klas(haar buurmeisje)... Dat meisje had me niet echt graag, ze deed er dan ook alles aan om mij zwart te maken. Ze probeerde aan foto's van mij te komen, bewerkte die dan en stuurde die door naar iedereen.

In het derde middelbaar raakte ik heel goed bevriend met een tweeling. We hebben ons erg goed geamuseerd, maar als je met 3 bent, wordt het soms wat moeilijk. Als we in de klas per 2 moesten gaan zitten, gingen de twee zusjes natuurlijk samen zitten(ze waren onafscheidelijk), dus dan moest ik iemand anders zoeken(als het ons niet lukte om met 3 te gaan samen zitten).
In het vierde middelbaar zaten we ook nog altijd samen, dus dat viel aardig mee.

Toen ben ik van school veranderd, daar heb ik de laatste 2 jaar doorgebracht, en dat is het beste geweest dat ik ooit heb kunnen doen! Ik ben veel zelfzekerder geworden en ik heb er zelfs een vriendje aan overgehouden Bloos

Dus de enige tip dat ik je kan geven is: verander van school! Je moet toch niet je jaar ongelukkig doorbrengen! Dan martel je jezelf gewoon! En je zelfvertrouwen gaat ervan omlaag...

Ik wens je in ieder geval nog veel succes! En zoals je aan de reacties kunt lezen: je bent niet de enige!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:09

Meid, ik weet precies hoe het is. Ik ben op de basisschool gepest, wat me heeft gehard voorde middelbare. Daar ging het goed, maar geloof mij dat MBO net zo erg kan zijn. Op mijn opleiding zat ik met de grootste babies van NL en werd weer gepest. Gelukkig was ik gehard door de pesterijen van de basisschool en had ik maar 1 doel. Mijn diploma halen en de rest kan door de stront zakken. Nu 3 jaar verder heb ik dat doel bereikt en hoef ik die mensen nooit meer te zien. Ook pas in het 3e jaar ging het iets beter, en het trieste van al is dat die mensen niet eens door hebben waarom iemand zich afsluit, dat ze mensen pesten en dat ze mensen op hun ziel trappen. Zielig, 1 ding: beloof jezelf dat je nooit aan deze pesterijen mee doet. Want de grootste pesters zijn de mensen die zelf gepest zijn.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:13

Melanie_B schreef:
Bzoem schreef:
Toevalling pauze of tussenuur nu? Knipoog
Ik snap opzich wel waarom je misschien niet zo enthousiast zou zijn om een andere school te zoeken, in je laatste jaar is dat erg lastig! Iedere school heeft toch zijn eigen methodes en dan moet je dat geheel gaan omschakelen.
En na 2 weken zou dat ook rare reacties kunnen opleveren (maar misschien dat je huidige klasgenoten dan inzien waar ze mee bezig zijn).. Maar het kan wel een goede oplossing zijn! (En eens met petite, hoe staan je ouders hier tegen over? Staan ze achter jou?)
Hoe is het contact met die ene vriendin nu? Die boos was omdat je niet in de vakantie had afgesproken?

Me moeder staat achter me.
Die praat nu niet meer met me en stookt iedereen tegen me op.

(Ik mag nu werk achter de computer doen,vandaar dat ik online ben)

Ik moest dit even twee keer lezen Knipoog

Meid, wat vervelend en wat herkenbaar... bij mij ging het 'vanzelf' over toen ik wat weerbaarder werd. Is een assertiviteitscursus niks voor je? Ik ken je verder helemaal niet, maar het zou een tip kunnen zijn Lachen
Sterkte!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:10

Heey lieverd,
Ik vind het zo poedersuiker voor je dat je al 4 jaar lang gepest wordt!! Boos!
Ik snap niet dat ze jou, die lieve leuke meid kunnen pesten?
Weet niet zo heel goed wat ik verder moet zeggen maar meid er zijn genoeg meiden zie heel veel van je houden.
Onthou dat goed he!! En we zullen er allemaal stuk voor stuk voor je zijn.
In die moeilijke periode's maar natuurlijk ook de goede dus kortom gewoon altijd Lachen
Netzoals Emma zegt, nog 1 jaartje meis en dan ben je van ze af!
En kan je lekker beginnen aan de studie waar je naar uitgekeken hebt.
En daar kan je het gene doen wat je zo graag wilde en daar zullen vast super leuke mensen op school zitten.
Komt helemaal goed wijfie Lovers

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:14

ik heb précies hetzelfde gehad, alleen dan op de basisschool.... 6 jaar lang.. Huilen
nu is dat totaal niet meer zo...en ook op mijn school zijn ze aan het roken enzo.
het ergste is dat ze de ''goede'' aardige mensen pesten! ik hoop dat ze voor jou snel ophouden..

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:15

Promise me you'll survive. That you won't give up, no matter what happens, no matter how hopeless Lovers