Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

.Jolliegirl schreef:ik ben 10!! jaar lang gepest, geschopt, geslagen.. ook nog priveproblemen erbij....
dus hou vol!! zie.. ik ben er ook nog.. en geloof me.. ik had er géén zin meer in.
als je straks bij wat volwassenere mensen bent zal eht minder worden.
maar het blijft sneu!!!
sterkte!!
Alet74 schreef:Het lijkt me heel erg om gepest te worden. De pesters hebben een probleem en proberen zich zo beter te voelen, dus eigenlijk zijn zij zielig, maar goed, jij zit er mooi mee. Een heel schooljaar lang nog voor de boeg, dat zal geen prettig vooruitzicht zijn. Heb je het al eens ter sprake gebracht op school? Bij het doorlezen heb ik dit niet gelezen (of over het hoofd gezien, dat spijt me dan!). Hebben ze geen pestbeleid op school? Je hebt tegenwoordig steeds meer scholen waar ze een pestprotocol hebben, maar wellicht is dit op middelbare scholen niet het geval.
Zelf (omdat iedereen hier zijn ervaringen deelt, doe ik dat ook maar even) ben ik gelukkig nooit gepest, maar was (voor mijn gevoel) wel een einzelgänger. Na een geweldige basisschool, ging ik als enige naar een scholengemeenschap waar ik niemand kende, dat is als je verlegen bent, niet echt fijn. Ik had altijd wel meiden waar ik mee optrok, maar echt vriendinnen zou ik het niet willen noemen. Op de manege/ponyclub ook een buitenbeentje, maar doordat ik als ruiter wel veel zelfvertrouwen had, had ik daar minder last van. Na de havo ging ik samen met een schoolgenoot naar het hbo, mijn voornemen was om helemaal opnieuw te beginnen, gewoon mezelf te zijn en dat is goed gelukt. We hadden 4 jaar lang een hecht clubje van elf meiden waar ik veel mee omging. Super was dat. Nu heb ik nog met 2 zo nu en dan contact en de rest spreek ik wel eens via hyves.
Gelukkig heb ik nu alweer een jaar of wat een paar echte goede vriendinnen waar ik alles mee kan delen, dat heb ik na de basisschool eigenlijk nooit meer gehad, dat is toch wel heel speciaal. Soms kan ik het eigenlijk ook bijna niet geloven, ben er erg gelukkig mee!
Door mijn werk (biebmiep) en het ouder worden heb ik wel bijgeleerd, ben dan nog wel bescheiden, maar niet meer zo verlegen gelukkig, durf nu wel de uitdagingen met mezelf aan te gaan! Maar de TS is geloof ik niet verlegen he?! Nou ja, dat lijkt me toch wel prettig.
Heel verhaal, was ook niet helemaal de bedoeling eigenlijk.
Beste TS, ik wens je heel veel sterkte ermee. Ik begrijp dat je niet meer van school wilt veranderen, snap ik op zich wel - brengt ook weer stress en gedoe met zich mee, maar misschien kun je het gesprek met de pesters eens aangaan? Met een mentor ofzo erbij? Of werkt dat averechts?

Alani schreef:Mel; eigenlijk heb je dus geen keus dan dit schooljaar af te maken. Doe in elk geval je stinkende best om je examens allemaal te halen, zodat je deze beroerde periode achter je kunt laten. Geniet van de momenten buiten schooltijd met vriendinnen en tel voor de rest de dagen dat je van deze etters af bent.
Blijf in jezelf geloven!

Melanie_B schreef:Bzoem schreef:Toevalling pauze of tussenuur nu?
Ik snap opzich wel waarom je misschien niet zo enthousiast zou zijn om een andere school te zoeken, in je laatste jaar is dat erg lastig! Iedere school heeft toch zijn eigen methodes en dan moet je dat geheel gaan omschakelen.
En na 2 weken zou dat ook rare reacties kunnen opleveren (maar misschien dat je huidige klasgenoten dan inzien waar ze mee bezig zijn).. Maar het kan wel een goede oplossing zijn! (En eens met petite, hoe staan je ouders hier tegen over? Staan ze achter jou?)
Hoe is het contact met die ene vriendin nu? Die boos was omdat je niet in de vakantie had afgesproken?
Me moeder staat achter me.
Die praat nu niet meer met me en stookt iedereen tegen me op.
(Ik mag nu werk achter de computer doen,vandaar dat ik online ben)