Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fojoe

Re: Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:56

Blue_Eyes schreef:
*kwestie van opvoeden*, denkt deze mama dan.
Ja best zwaar werk, hè?

suus_ schreef:
Nou, dat weet ik niet zeker hoor! Ze zeggen wel eens dat paarden heel veel op kinderen lijken
paarden zijn veeeeeeeel gemakkelijker Haha!

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:01

Ik ben nou achttien en wil later denk ik wel kinderen! Zou niet zonder een kindje kunnen Lachen maar nou nog niet Tong uitsteken

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:08

Ik ben nu 27 en er tikt nog niks. Ik ben wel al van het stadium "ik wil noooit kinderen" naar "misschien wel ooit" gegaan.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:12

Hier nog iemand die dus absoluut geen kinderen wil! Ik ben juist 26 geworden en die kinderwens, dat komt gewoon niet. Iedereen maar zeggen dat dit nog wel komt, maar ik wil niet!

Als ik zie hoeveel werk, verantwoordelijk, onzekerheid etc met zich meebrengt. Dan zwijgen we nog over de centjes. Ik woon nu 1.5 jaar samen met m'n vriend en we zitten nu eigenlijk in een "luxesituatie". We hebben 2 inkomens en doen wat we willen. En alsnog moet ik dikwijls de benen vanonder m'n lijf rennen om alles klaar te krijgen en soms moet ik wel eens onze centjes tellen. Hoe moet dat dan als er een kind komt? En ja mijn vriend wil wel een kindje, over een jaar of 5.... (da's nog het enigste struikelblok Haha! )

En als ik zie in mijn omgeving hoeveel kindertjes er geboren worden, denk ik niet dat ik er op eentje ga voor zorgen dat de wereldbevolking gaat dalen Knipoog

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:23

Kennen jullie Jochem Myjer met buurvrouw?
http://www.youtube.com/watch?v=ZfJgu0bw ... re=related
Dat ze last heeft van klapperende eierstokken, baarmoeder klopt in haar keel enzo..
Dat gevoel krijg ik de laatste tijd steeds meer. Haha!
Ik werk met kinderen, en ik weet wat er bij komt te kijken.
Mijn vriend is er nog niet helemaal aan toe, maar wil ze wel. Dus zodra we er samen aan toe zijn, dan gaan we ervoor mits het medisch gezien allemaal lukt natuurlijk.
Ik ben 22 en mijn vriend is 28.
En já, mijn klokje tikt!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:03

Al die mensen die nu zo hard roepen dat het alleen maar geld, tijd, etc. kost... die zouden eigenlijk eens 1 dag een eigen kind moeten hebben om lekker geknuffeld te worden, twee armpjes om je nek en dat er dan zo uit de grond van een klein peuterhartje komt: "Mamma, vinje FIEF!" Nee, hoor, het levert wel degelijk wat op Lovers

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:05

Vervang 'mamma' eens door 'tante' - daar kan ik heel prima mee leven. Sterker nog, daar gaat mijn voorkeur naar uit. Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:08

Hier nog zo één Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:21

suus_ schreef:
nooit van me leven Haha!.
kost alleen maar geld en tijd en energie, dat maak ik liever op aan de paarden.

ik denk niet dat het ooit komt, heb kinderen nooit leuk gevonden. vooral als je bij de AH werkt, op de kaas/deli afdeling, heb je het zo afgeleerd. wat een strot hebben die dingen zeg.

misschien over 10 jaar.
Sigaar

Ik bedoel ook eigenlijk als reactie op dit soort dingen Knipoog

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:30

Steph86 schreef:
Zwitsal schreef:
meeste kinderen gaan zo zeuren...blijven maar doorgaan...pffff
kinderen hebben ook eigenlijk nooit echt een leuke leeftijd voor ouders..
als baby kosten ze enorm veel tijd en energie.
als ze iets ouder zijn zul je het natuurlijk net treffen dat je zo'n klierkind hebt, die alleen maar andere jongetjes en meisjes loopt te pesten, die nergens vanaf blijft met zn tengels enz enz.
als 9-12 jarige zijn ze misschien nog het normaalst denk ik...
daarna begint die puber fase en dan wordt het helemaal een hel..denken dat ze alles weten en hebben nergens hulp bij nodig enz.
en daarna zijn ze t huis alweer uit...wat een lol...kinderen...

Deze mama roept ook even * opvoeding*

Ik ben er helemaal niet op tegen dat er vrouwen/mensen zijn die bewust kinderloos blijven, maar vind het wel onterecht om alle kinderen over 1 kam te scheren,
echt niet alle kinderen, zijn klier kinderen, en sommigen kunnen heel goed alleen kijken met hun oogjes, zo zijn er ook kinderen die niet jengelen en stampij maken in een supermarkt omdat moeders nee zegt.
Niet alle baby's zuigen de energie uit je hoor, onze jongste zoon deed als baby niets liever als slapen, nu is slapen overigens nog een hobby van hem, maar goed, wat dat aan gaat, heb ik 2 super kids, die niet jengelen als mams nee zegt, die andere kinderen niet klieren etc Knipoog

haha tuurlijk ligt dat aan opvoeding Knipoog
maar het feit dat er zoveel kinders rond lopen die dan NIET (iig niet op die manier) opgevoed zijn is al afschrikwekkend ^^
mijn nichtjes ook....afschuwelijk...ze eten alleen chips, appelmoes en witbrood met pindakaas..
en maar zeuren. (ik word al gek als ik daar een uur bij ben, vooral mn oom heeft geen kaas gegeten van opvoeden en 'nee' zeggen)

en uiteraard heb je ook lieve rustige kinderen Lachen
dus tuurlijk zijn niet ALLE kinderen zo ( weet ik uiteraard ook wel)..
t is alleen wel zo (vind ik) dat die schreeuwlelijkerds vaak meer opvallen dan de lieve kinderen.
( bijv als je door de supermarkt loopt, die lieverds hoor je niet en vallen niet op omdat er aan de andere kant van t schap zo'n klierkind staat te schreeuwen/bleren).

( mn bovenstaande stukje was ook meer als 'grapje' bedoeld --> dat kinderen nooit een leuke leeftijd enz hebben, maar miss had ik dat er even bij moeten zetten ^^)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:32

voelde me ook gelijk aangesproken blue_eyes hihi.
maar de liefde die je ervoor terug krijg, weet ik eigenlijk niet eens of het het waard is. ik vind er gewoon echt niets aan.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:41

suus_ schreef:
nooit van me leven Haha!.

ik denk niet dat het ooit komt,

misschien over 10 jaar.
Sigaar

Dus als ik het goed begrijp, weet jij nog niet wat je van kinderen vindt. Je bent in ieder geval een beetje tegenstrijdig.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:44

Even een stipje ik wil dit topic vanavond ff doorlezen Knipoog

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:44

Klokje ligt al jaren bij de klokkenmaker maar is niet meer te repareren, ik heb hem te hoog in de lucht gegooid en mis gegrepen tijdens het vangen Pling

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:53

MandyR schreef:
Dus als ik het goed begrijp, weet jij nog niet wat je van kinderen vindt. Je bent in ieder geval een beetje tegenstrijdig.

Nee, ik houd gewoon niet van kinderen. Misschien dat dat over 10 jaar veranderd, maar dat denk ik niet.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:54

Karin schreef:
Vervang 'mamma' eens door 'tante' - daar kan ik heel prima mee leven. Sterker nog, daar gaat mijn voorkeur naar uit. Haha!

Buurkinderen (die ook nog eens gek zijn van pony's, en nog van het formaat zijn die op jou pony's passen) zijn wel heel leuk. Zijn de poepluiers voorbij en als ze niet luisteren stuur je ze naar huis Tong uitsteken.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:57

Zwitsal schreef:
haha tuurlijk ligt dat aan opvoeding Knipoog
maar het feit dat er zoveel kinders rond lopen die dan NIET (iig niet op die manier) opgevoed zijn is al afschrikwekkend ^^
mijn nichtjes ook....afschuwelijk...ze eten alleen chips, appelmoes en witbrood met pindakaas..
en maar zeuren. (ik word al gek als ik daar een uur bij ben, vooral mn oom heeft geen kaas gegeten van opvoeden en 'nee' zeggen)

en uiteraard heb je ook lieve rustige kinderen Lachen
dus tuurlijk zijn niet ALLE kinderen zo ( weet ik uiteraard ook wel)..
t is alleen wel zo (vind ik) dat die schreeuwlelijkerds vaak meer opvallen dan de lieve kinderen.
( bijv als je door de supermarkt loopt, die lieverds hoor je niet en vallen niet op omdat er aan de andere kant van t schap zo'n klierkind staat te schreeuwen/bleren).

( mn bovenstaande stukje was ook meer als 'grapje' bedoeld --> dat kinderen nooit een leuke leeftijd enz hebben, maar miss had ik dat er even bij moeten zetten ^^)

Haha, was anders ook wel heel kort door de bocht, als je het echt meende.
Je hebt idd gelijk over dat ''schreeuwende/klierende kinderen'' meer opvallen dan de rustige kinderen, maar ja ook logisch natuurlijk want de rustige kinderen zijn dan op de achtergrond omdat je niks meer hoort door het schreeuwende kind.

Wat dan aan gaat zijn mijn vriend en ik het gelukkig eens over de opvoeding van de kinderen en zitten we ook op dezelfde lijn, hij is in sommige dingen wel wat makkelijker als mij, maar dat heeft er meer mee te maken omdat hij de kinderen minder ziet als mij.
Vervelend van je nichtjes dat het zulke moeilijke eters zijn, hier bij ons is het gewoon zo, je moet eten wat de pot schaft, en gelukkig hebben ze daar niet zo veel moiete mee, tuurlijk zijn er dingen die hun echt niet lusten, maar ze moeten hoe dan ook altijd eerst proeven van mij.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:09

Nadat ik gisteren een kwartier lang bij een slechte horrorfilmachtig krijsende peuter heb gezeten is mijn klok weer eens met 10 jaar verzet Huilen van het lachen .

Nee ik heb in het andere topic vroger ook gereageerd dat ik absoluut zelf geen kinderen zie zitten. Nu ja, ik ben nog geen 20, en ik ben slim genoeg om te weten dat je het nooit weet. Wie weet krijg ik met 25 jaar plots een flinke slag en wil ik het liefst 5 kids.
Maar wat wel is, is dat ik in tegenstelling tot vele geboren mama's nooit geïnteresseerd ben geweest in babys. Ik heb nooit met babypoppen gespeeld, vond ik oersaai. Ook verhaaltjes over iemands baby boeien me niet, laat staan foto's bezichtigen etc. Ik ben dus niet geboren met zo'n instinct, vandaar dat ik me afvraag als ik het ooit zal krijgen.
Ik hou er eerder van om tegen de stroming in te zwemmen. Heb het al vaak genoeg moeten horen dat het abnormaal is dat een vrouw geen kinderen wil en dat elke vrouw met een gezond verstand een kind wil/moet baren(echt waar), dat ik er bijna trots op ben dat ik 'abnormaal' ben Huilen van het lachen .

Ik mezelf slechts 1 ding voorgehouden. àls ik toch ooit kinderen zal krijgen, dan zal dat maar gaan onder 1 voorwaarde. Als ik 100% zeker ben dat ik ze niet alleen een goede fysieke thuis, maar ook een goede psychische thuis met onvoorwaardelijke liefde kan bieden. Ik wil een kind niet aandoen dat ik een mama ben die moet doen alsof ze haar kinderen graag ziet. Je kan iemand immers wel dwingen een kind een goede thuis te geven, maar je kan iemand niet dwingen iemand graag te zien vanuit het hart. Ik wil dan een mama zijn die haar kinderen ècht doodgraag ziet, en zoals ik me nu voel denk ik niet dat ik daartoe in staat ben igv een lastig kind(en nee, veel mama's krijgen inderdaad plotseling een liefdesgevoel bij het zien van hun baby, maar helaas is dat geen standaard chemische werking bij iedereen. Net als niet elke mama een liefdesgevoel krijgt bij de lieve eerste woordjes of knuffels van hun peuter. De instellingen voor kinderverwaarlosing zouden anders een pak minder werk hebben... Dat risico wil ik niet lopen, voor hetzelfde geld blijf ik bij de soort horen wie baby's eigenlijk weinig boeit, ookal zijn ze van jezelf, en dat zou ik verschrikkelijk vinden voor mijn kinde...)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:12

Mij is regelmatig verteld dat ik geen kinderen wil omdat ik de ware nog niet heb gevonden. 'Let maar op, zodra je die vindt, wil je niets liever dan kinderen met diegene.' Ben benieuwd. Clown

Of er wordt gezegd: 'Dus je hebt een hekel aan kinderen'. Nee, ik heb geen hekel aan kinderen. Ik wil ze alleen zelf niet. Ik heb ook geen hekel aan honden, ik wil ze alleen zelf niet.

Voor sommige mensen is het blijkbaar heel moeilijk om zich in te leven in iemand die bewust geen kinderen wil.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:14

Ik heb het hele topic doorgelezen en ik vind het echt knap dat jullie goed weten wat jullie willen. Ben ik dan de enige twijffelaar op deze aardkloot? Want ik weet het echt nog niet...
Ik ben bijna 29 jaar en om mij heen zie ik iedereen kinderen krijgen. Ik vind sommige echt superleuk maar andere echt superstom. En dan hoop ik hevig nooit zo'n kind te krijgen.
Wanneer wisten jullie dat de tijd gekomen was om met anticonceptie te stoppen bijvoorbeeld en het te gaan proberen. Dat lijkt mij echt een supergrote stap en ik weet nog niet of ik die wel durft te maken....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:16

Precies, ik heb ook geen hekel aan kinderen, heb er zelfs mee gewerkt Haha! (dat was ook helemaal onbegrijpelijk: "je staat voor een klas en je wilt zelf geen kinderen? Dan hou je er toch niet van, waarom werk je dan met kinderen?" hallow Lips are sealed .)

Ik heb wel soms een hekel aan het gedrag van kinderen. Dat krijsend kind gisteren, dat kon ik bij wijze van spreken wel in de ducktape plakken Clown . Maar dan weet ik ook wel weer dat een kind er niet voor kiest om als krijskind ter wereld te komen, of om misschien een slechte opvoeding te krijgen..

Ik ken ook een aantal mensen die al meer dan 10 jaar bij de ware zijn en die nog steeds-bewust-geen baby op komst hebben. Of kan dat dan niet de ware zijn Clown .

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:20

mijn klokje tikte serieus al toen ik ongeveer 13 was... mijn broertje was toen net geboren, en omdat mijn moeder depressief was heb ik heel vele voor hem gezorgd tot hij een jaar of 4 was... sindsdien heb ik dolgraag zelf kinderen gewild, maar mijn verstand wint het nog altijd. Ik ben nu 19 en mijn wens is geen moment minder geworden, maar weer dta verstand he....

Ik woon nu net een maandje samen, we zijn 4,5 jaar samen en over 2 jaar is mijn studie klaar... dan wonen we al een poos samen en hebben we ook een duidelijke grond om te zeggen de relatie blijft, plannen omte trouwen na mijn studie...en dan zien we wel, het liefst zo snel mogelijk kinderen, mijn vriend wil ook erg graag.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:29

Ik ben 28 en een echte twijfelaar op dit gebied. Op mijn 4e wilde ik al kinderen, met 18 had ik meteen ja gezegd, mits de juiste omstandigheden, maar nu met een eigen zaak, 4 pony's 2 honden en huishouden, denk ik wanneer zou ik nog voor een kind moeten zorgen. Ik heb dus vooral rationele bezwaren maar toch.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:36

Ik ben toch al blij dat je tenminste serieus nadenkt alvorens kinderen te nemen. Ik merk wel een ondertoon (bij beide) dat je het heel graag zou willen, dus dan hoop ik voor je dat de omstandigheden ooit goed zullen zijn en je wel aan kinderen zou beginnen.
Maar als ik ooit de redenen hoor waarom wèl kinderen bij sommige mensen..

1)Omdat ik iemand wil hebben die me komt bezoeken op mijn oude dag (yeah, dream on...)
2) Omdat een vrouw nu eenmaal kinderen MOET baren
3) Om onze relatie sterker te maken

Zijn serieus mensen die dat als enige reden opgeven waarom ze kinderen willen. Blijf dan ook lekker kindloos Lips are sealed .

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:37

Pas toen ik 35 was had ik het gevoel NU wil ik een kind. Tot die tijd was ik te druk met van alles en nog wat ( nou ja, voornamelijk paarden....).
Gelukkig werd ik snel zwanger ( niet zo vanzelfsprekend op die leeftijd!).
En geloof me: mijn dochter is het beste wat me ooit is overkomen! Kusje