Blue_Eyes schreef:*kwestie van opvoeden*, denkt deze mama dan.

suus_ schreef:paarden zijn veeeeeeeel gemakkelijkerNou, dat weet ik niet zeker hoor! Ze zeggen wel eens dat paarden heel veel op kinderen lijken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Blue_Eyes schreef:*kwestie van opvoeden*, denkt deze mama dan.
suus_ schreef:paarden zijn veeeeeeeel gemakkelijkerNou, dat weet ik niet zeker hoor! Ze zeggen wel eens dat paarden heel veel op kinderen lijken
suus_ schreef:nooit van me leven.
kost alleen maar geld en tijd en energie, dat maak ik liever op aan de paarden.
ik denk niet dat het ooit komt, heb kinderen nooit leuk gevonden. vooral als je bij de AH werkt, op de kaas/deli afdeling, heb je het zo afgeleerd. wat een strot hebben die dingen zeg.
misschien over 10 jaar.
Steph86 schreef:Zwitsal schreef:meeste kinderen gaan zo zeuren...blijven maar doorgaan...pffff
kinderen hebben ook eigenlijk nooit echt een leuke leeftijd voor ouders..
als baby kosten ze enorm veel tijd en energie.
als ze iets ouder zijn zul je het natuurlijk net treffen dat je zo'n klierkind hebt, die alleen maar andere jongetjes en meisjes loopt te pesten, die nergens vanaf blijft met zn tengels enz enz.
als 9-12 jarige zijn ze misschien nog het normaalst denk ik...
daarna begint die puber fase en dan wordt het helemaal een hel..denken dat ze alles weten en hebben nergens hulp bij nodig enz.
en daarna zijn ze t huis alweer uit...wat een lol...kinderen...
Deze mama roept ook even * opvoeding*
Ik ben er helemaal niet op tegen dat er vrouwen/mensen zijn die bewust kinderloos blijven, maar vind het wel onterecht om alle kinderen over 1 kam te scheren,
echt niet alle kinderen, zijn klier kinderen, en sommigen kunnen heel goed alleen kijken met hun oogjes, zo zijn er ook kinderen die niet jengelen en stampij maken in een supermarkt omdat moeders nee zegt.
Niet alle baby's zuigen de energie uit je hoor, onze jongste zoon deed als baby niets liever als slapen, nu is slapen overigens nog een hobby van hem, maar goed, wat dat aan gaat, heb ik 2 super kids, die niet jengelen als mams nee zegt, die andere kinderen niet klieren etc
suus_ schreef:nooit van me leven.
ik denk niet dat het ooit komt,
misschien over 10 jaar.
MandyR schreef:Dus als ik het goed begrijp, weet jij nog niet wat je van kinderen vindt. Je bent in ieder geval een beetje tegenstrijdig.
Karin schreef:Vervang 'mamma' eens door 'tante' - daar kan ik heel prima mee leven. Sterker nog, daar gaat mijn voorkeur naar uit.
Zwitsal schreef:haha tuurlijk ligt dat aan opvoeding
maar het feit dat er zoveel kinders rond lopen die dan NIET (iig niet op die manier) opgevoed zijn is al afschrikwekkend ^^
mijn nichtjes ook....afschuwelijk...ze eten alleen chips, appelmoes en witbrood met pindakaas..
en maar zeuren. (ik word al gek als ik daar een uur bij ben, vooral mn oom heeft geen kaas gegeten van opvoeden en 'nee' zeggen)
en uiteraard heb je ook lieve rustige kinderen
dus tuurlijk zijn niet ALLE kinderen zo ( weet ik uiteraard ook wel)..
t is alleen wel zo (vind ik) dat die schreeuwlelijkerds vaak meer opvallen dan de lieve kinderen.
( bijv als je door de supermarkt loopt, die lieverds hoor je niet en vallen niet op omdat er aan de andere kant van t schap zo'n klierkind staat te schreeuwen/bleren).
( mn bovenstaande stukje was ook meer als 'grapje' bedoeld --> dat kinderen nooit een leuke leeftijd enz hebben, maar miss had ik dat er even bij moeten zetten ^^)