Hoe reageer jij op straatverkopers/ ledenverwervers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MandyR

Re: Hoe reageer jij op straatverkopers/ ledenverwervers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:06

Hier zijn het ook grote organisaties, zoals het rode kruis enzo, hoor. En dan wordt het meestal een paar dagen van te voren al op tv aangekondigd. Helaas ben ik op de dag zelf nooit thuis. Duivel
Op straat zie ik ze zelden staan. Heel af en toe bij de supermarkt om klanten pasjes voor de bijbehorende benzinepomp te "verkopen". Maar, ook dit werkt niet bij mij want, ik heb er al 1 van de concurrent die goedkoper is. Dit is echt waar en geen smoesje.
Het ergste vind ik de mensen die bellen om iemand lid te maken van een krant. Die kunnen zo verschrikkelijk door drammen. Meestal als ze bellen dan sta ik net op het punt om de deur uit te gaan. Duivel Vaak bellen ze dan niet terug. Pas geleden had ik weer zo'n vrouw aan de telefoon en daar ben ik mee in discussie gegaan. Zij: Wilt u lid worden?
Ik: Nee, ik lees geen krant, de kranten die ik krijg gaan vanaf de brievenbus meteen de container in.
Zij: Ja maar het is erg goedkoop nu.
Ik: Al is het een kwartje dan nog is het te duur want ik lees het niet.
Zij: Wilt u het echt niet proberen? Een week abonnement dan?
Ik: Nee echt niet, denk eens aan al die bomen die dan zonder reden gekapt worden want ik lees het toch niet. Huilen
Zij: Maar het zijn maar 7 kranten.
Ik: En als alle 6 miljoen inwoners er zo over gaan denken is er straks weer een ha bos weg voor niets.
Dat zette haar wel even aan het denken maar al snel kwam ze met een nieuwe poging. Iedere zondag zit er een extra bijlage bij met heel veel informatie over van alles en nog wat zoals mode, make up en sport.
Zij: Waar interesseert u zich in?
Ik: Koeien en de agrarische sector in het algemeen. Koe
Zij weer stil. En toen kwam ze met de heldere opmerking dat er heel soms wel eens en artikel over een trekker in de krant staat. Ja, dan koop ik die ene krant wel los hoor. Na een half uur had ze eindelijk door dat ik echt geen krant wilde kopen. Haha!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:08

Ik loop altijd gewoon door en negeer ze.
Ik heb eens een gehad die was zo hardnekkig datie met me mee de lunchroom inliep, de l*l..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:26

Zoooooo irritant.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:35

Straatverkopers kom je hier niet tegen, maar toen ik op vakantie was was het vréselijk. Om de 2 minuten komt er zo'n vent zeuren. Nagelbijten / Gniffelen
Ik negeer ze meestal gewoon, werkt het beste.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:35

Ik ben een keer uitgescholden door zo'n werver sindsdien heb ik er echt een hekel aan. Ik had mn mp3 hard aan en liep dus gewoon door want ik dacht dat hij de vrouw voor mij zou aanspreken, maar zodra ik hem gepasseerd was hoorde ik iemand schreeuwen en keek de vrouw voor mij een beetje bang om. Maar ja ik heb niet omgekeken en ben doorgelopen.

Ik vind die mensen gewoon lastig dus als ze oogcontact maken ga ik ook bellen of weg kijken oid.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:37

Als ze echt opdringen negeer ik ze. Gister wilde iemand me nog aanspreken, gelukkig niet zo'n opdringerige, dus heb netjes gezegd; "Nee sorry, geen tijd". Over het algemeen heb ik weinig zin in zulke dingen. Nagelbijten / Gniffelen

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:39

ik doe wel altijd mee met de smaaktestjes, die zijn wel leuk Lachen (en hoef je ook niets te kopen)

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:40

Ik zeg gewoon nee. Of als ze in een snelle vraag stellen ben je ouder dan 18. Dan kunnen ze een snelle nee ik ben 16 terug krijgen.
Me zusje moest daar de vorige keer om lachen omdat ik 18 ben. Ze snapte er niks van. Maar ik vind die mensen super irritant!

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:25

MandyR schreef:
Zij: Waar interesseert u zich in?
Ik: Koeien en de agrarische sector in het algemeen. Koe
Zij weer stil.

ROFL

Misschien moet je hier nog iets verder in gaan en de volgende keer antwoorden dat je enkel geïnteresseerd bent in "rood- en geelgekleurde sigarenbandjes van voor de tweede wereldoorlog" en dat daarover nu eens nooooooooooooit iets verschijnt in de krant. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:36

Heel vervelend altijd, ik probeer ze altijd netjes af te wimpelen als ze mij aanspreken maar is helaas vaak moeilijk Haha!

Meestal als ik ze zie staan probeer ik ze met een grote boog te omzeilen of aan de buitenkant van een groepje mensen mee er langs te lopen. Ik weet het is erg maar op de een of andere manier moeten ze altij mij hebben. Zie er vast en zeker erg lief uit Vork

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:37

Elaine schreef:
Waarom gemene truuk? Dat zijn vrijwilligers die wat over hebben voor de minder bedeelde medemens. Iets meer respect had op zijn plaats geweest als ik dat zo lees.
Overigens wil student zijn niet automatisch weinig geld betekenen. Ik ken studenten die af en toe een paar euro doneren. Ze missen het amper, maar je kan er zoveel mee redden!

Vrijwilligers mijn r..t. Bijna alles wat op straat staat en je geld afhandig wil maken krijgt erg leuk betaald.
Zeg maar wat jij op jaarbasis betaald(uitgaande van zo'n 5 euro per maand) krijgen zij in 1 dag betaald.

Een vriendin van mij deed het voor warchild. Kreeg erg leuk betaald(ver boven minimum) maar is gestopt omdat ze gek werd van het gesnauw van mensen.

Ik heb mij 1 keer laten overhalen om geld te doneren. Toen was mijn tante net overleden aan kanker dus ik dacht kom. Was kwf... Vervolgens hoor ik maanden later dat een 1 of andere vrouw weet ik veel hoeveel duizenden euro's achterover gedrukt heeft en vervolgens nog niet eens de helft terug hoeft te betalen. Nou mooi dat ik het stopgezet heb...

Als ik een straatverkoper aan zie komen dan kijk ik hem diep in zijn ogen en meestal vliegen ze dan al weg. Zo niet dan zeg ik al nee voor ze uberhaupt wat gezegt hebben.

Laatst werd mams gebelt door een 1 of andere uitvaarverzekering. Dat ze onder verzekert was, en zo de kinderen bij moesten betalen en bla bla bla... en dat hij een leuk aanbod kon doen en bla bla bla..
Nou mijn moeder zei heel vriendelijk dat ze dat dan even uit wou zoeken en dat hij volgende week wel even weer mocht bellen. Maar die vent bleef maar door gaan over dat hij het nu wel in orde kon brengen, hoefde ze niks uit te zoeken. Mijn moeder werd steeds pissiger en had al meerdere keren gezegt dat ze het niet wou hebben... en dat ze vond dat hij erg opdringeriger begon te worden. Maar toch had ze niet de moed om op te hangen. Toen ze voor de 6e keer zei het niet te willen was ik er zat van. Telefoon afgepakt en op de hoorn gekwakt. Duivel ... nee is nee

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:55

paardje2005 schreef:
Vrijwilligers mijn r..t. Bijna alles wat op straat staat en je geld afhandig wil maken krijgt erg leuk betaald.
Zeg maar wat jij op jaarbasis betaald(uitgaande van zo'n 5 euro per maand) krijgen zij in 1 dag betaald.

Een vriendin van mij deed het voor warchild. Kreeg erg leuk betaald(ver boven minimum) maar is gestopt omdat ze gek werd van het gesnauw van mensen.

seg, gij ziet ze ook we ver vliegen he Afbeelding ik heb geen idee hoe oud jij bent, maar duidelijk al niet oud genoeg om voltijds te gaan werken en om dus te weten hoe het er in de grote mensen wereld aan toe gaat qua geld Afbeelding

ik ga je er ff aan helpen denken dat dit niet voor iedereen een vakantiejobke is, maar een voltijdse baan.... hou dit ff in gedachten he
jij stelt dus 5 euro per maand. dan komen we dus op 60 euro per jaar.
jij stelt dat wervers dit per dag verdienen. uitgaande van 8u werken per dag komen we op 7,5 euro per uur.
we gaan hier eventjes uit van een werkweek van 40 uur (=effectief en zelfs zonder reisduur erbij!)
dan zitten we dus aan 300 euro per week.
dat maakt dus een 1200 per maand.
dit vind ik niet ver boven het minimum hoor Afbeelding dus voordat je van die 'straffe uitspraken' wilt doen, pak ff je rekenmachine Afbeelding

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:19

wij waren een keer in barcelona en zaten op een terrasje en er waren ook wat van die wervers bezig weet niet waar het over ging maar ze spraken voornamelijk vrouwen aan en opdringerigig dat ze waren soms liepen de mensen gewoon door en liepen hun achteruit voor die mensen uit en maar blijven praten bij sommige pakte ze zelfs aan de arm vast zodat ze wel moesten blijven staan. Boos!

als het hier in nederland bij mij gebeurt dan zeg ik meestal geen tijd, of ik doneer al genoeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:24

Voor iedereen die nog denkt dat het om vrijwilligers gaat... Zat laatst een meisje bij ons thuis namens Unicef. Die had een heul mooi verhaaltje; 3 maand lid worden, 5 euro per maand, 15 euro totaal, daarna automatisch stop gezet. "Ja maar dan verdienen jij en je baas er heel veel aan en dan krijgen de arme kindjes bijna niets"
Had madame een leuk tabelletje voor. Zo veel procent gaat daarheen, zo veel procent daarheen. Goed doel aangesloten bij zus-of-zo, dus max. zoveel procent op aan salarissen.
"Hoe veel verdien jij dan?"
"5 euro per geworven donateur."

Daar ging haar berekening....

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:28

die zijn er idd Nouks die het zo tellen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:32

_Michelle_ schreef:
Zie titel, hoe reageren jullie op zulke mensen die je in de stad ofzo aanspreken? Oke, ze doen ook maar hun werk maar ik vind ze altijd vervelend. "Mag ik u iets vragen?" "Nee". Óf ze beginnen toch gewoon met praten, óf ze zeggen ah please 1 minuutje, of ze lopen gewoon vrolijk met je mee en doen alsnog hun verhaal Scheve mond Of je ze voor het gesprek wel of niet aankijkt maakt niet uit, die truucjes kennen zij ook wel Tong uitsteken Van de kranten zeggen ze vaak iets van "mag ik u een gratis krant aanbieden?". Mijn moeder wil die krant wel, maar die krijg je pas gratis als je een abonnement afsluit. En verder heb je natuurlijk de goede doelen, pasjes voor korting op uitjes enzo, en noem maar op...

Als het om een krant of magazine gaat roep ik meestal al van een afstand 'Bespaar je de moeite, ik krijg hem in de brievenbus' want dan is het gelijk over. Tegen de rest: 'Sorry, geen interesse.' Zeuren ze door? Gewoon doorlopen. Vooral van goede doelen kan ik dat gemier niet hebben, dat ze op je schuldgevoel gaan staan werken 'Ja maar mevrouw, uw kinderen hebben toch ook eten?' 'Ja, ik steun ook kinderen, maar niet via jullie organisatie'. Daar kan ik zoooooo moe van worden...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:34

krak schreef:
paardje2005 schreef:

seg, gij ziet ze ook we ver vliegen he Afbeelding ik heb geen idee hoe oud jij bent, maar duidelijk al niet oud genoeg om voltijds te gaan werken en om dus te weten hoe het er in de grote mensen wereld aan toe gaat qua geld Afbeelding

ik ga je er ff aan helpen denken dat dit niet voor iedereen een vakantiejobke is, maar een voltijdse baan.... hou dit ff in gedachten he
jij stelt dat wervers dit per dag verdienen. uitgaande van 8u werken per dag komen we op 7,5 euro per uur.
we gaan hier eventjes uit van een werkweek van 40 uur (=effectief en zelfs zonder reisduur erbij!)
dit vind ik niet ver boven het minimum hoor Afbeelding dus voordat je van die 'straffe uitspraken' wilt doen, pak ff je rekenmachine Afbeelding

Ja, alleen... die werken geen 8 uur per dag, want dat heeft geen nut. Ga jij maar eens 8 uur in een winkelcentrum staan, er komt de eerste en de laatste paar uur geen hond voorbij. Of alleen mensen die gauw voor of na het werk even de winkel in sjezen - die hebben geen tijd voor dat gezemel.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:36

Blue_eyes, wervers werken écht wel 8 uur per dag hoor Knipoog heb het zelf gedaan remember
er wordt meerdere keren per dag van locatie verandert en soms wordt er van locatie gewisselt met wervers van andere goede doelen die daar ook voor ddf staan

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:40

krak schreef:
paardje2005 schreef:

was per ongeluk pb.

dus hier ook maar:

1. ik snap geen f..k van je verhaal
2. gaf ik maar een VOORBEELD
3. Werk ik al minstens 12/13 jaar. waarvan zo inmiddels 6 jaar fulltime (waarvan heel wat maanden 60 uur in de week)
4. Heb ik alle mogelijk k.tbanen van dichtbij gezien. Behalve h.er zijn en straatverkoper.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:41

krak schreef:
Blue_eyes, wervers werken écht wel 8 uur per dag hoor Knipoog heb het zelf gedaan remember
er wordt meerdere keren per dag van locatie verandert en soms wordt er van locatie gewisselt met wervers van andere goede doelen die daar ook voor ddf staan

echt niet alle studenten... die hebben daar helemaal geen tijd voor.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:47

zucht
heb het net ook via pb beantwoord. jij beweert hier dat wervers pakken geld verdienen, awel aan de hand van wat jij zegt, weerleg ik dat dus.
is écht niet moeilijk hoor, is gewoon een simpele rekensom waarbij ik jou 5 euro per maand, heb omgezet naar wat jij zegt dat het loon is van wervers.
als je niet zelf hebt gewerkt als werver, kan je imo niet oordelen over het oh zo hoge loon.(werver is iets heel anders dan straatverkoper btw, die laatste werken op zelfstandige basis meestal dus dan kan je al hélemaal niet oordelen over hun loon)
en nee, hier in België is 7,5 euro per uur hélemaal niet veel.

nogmaals zucht. jobstudenten werken vooral in de zomermaanden. dan heb je 2 maanden om 8 u per dag te werken. studenten die gaan werven door het jaar, gaan enkel in de weekends en dagen dat ze effectief 8 uur kunnen gaan. om voor een paar uurtjes te gaan werven, dat is echt helemaal de moeite niet hoor.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:49

Ik geef ze folders van het bedrijf waar ik werk en vraag of ze mij willen bellen als de folders op zijn,. dan breng ik nieuwe!! Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:52

paardje2005 schreef:
krak schreef:

echt niet alle studenten... die hebben daar helemaal geen tijd voor.

Precies - hier in NL wordt dat vooral door studenten gedaan, die ook nog wel wat anders te doen hebben op een dag.
Believe me, I know... ik heb het zelf niet gedaan omdat ik dat dus niet zag zitten - maar heel veel van mijn studiegenoten wel, want het verdiende zo lekker.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:54

Ik kan er eigenlijk altijd wel om lachen. Zij doen ook maar hun werk. Knipoog

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:54

Ja krak lezen is moeilijk.
Er staat STEL DAT. dat is toch heel anders als zijn...

EN STEL DAT ze 5 euro per uur zouden verdienen dan is het nog veel want minimum van 19 jarige is 4,04

maar die 5 euro verdienen ze niet want het is veel meer. Mijn destijds 19e vriendin verdiende 7,50

JIJ basseerd je verhaal op belgie... en we zijn hier in nederland.

Van de belgische minimum lonen heb ik GEEN verstand. VAN de NEDERLANDSE wel.

In nederlands is het bijna alleen studenten
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 22-08-08 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt