Zwitsal schreef:ik vind het inderdaad ook link worden met al die mensen die neergestoken/geschoten worden omdat ze proberen een ruzie te sussen enz.
afgelope zaterdag moest ik even bij de kruidvat zijn, waar net op dat moment een man probeerde iets te stelen.
medewerkster van de kruidvat vroeg aan de klanten "gaat er iemand met me mee om me te 'dekken' ? " en in een soort van reflex ben ik met haar meegerend, winkelcentrum door, achter die man aan.
uiteindelijk heeft ie weten te ontkomen (we hebben wel nog zn nummerbord kunnen noteren)..
op dat moment dacht ik er eigenlijk bij na, maar toen we eenmaal stil stonden en die man weg gereden was in mn auto stond ik compleet te trillen...
pas toen ik het thuis vertelde en mn vader zei "ben je helemaal gek geworden, je had wel neergestoken kunnen worden!" werd ik pas bang..
het verbaasde me achteraf nog dat niemand van de andere klanten (ook volwassen mannen) met de kruidvat-medewerkster mee is gegaan, ik (als 19 jarig meisje) stond dan wel vooraan, maar wat heb je nou aan mij ^^
maar van de andere kant, groot gelijk hebben ze dat ze blijven staan! in principe is t hun zaak niet natuurlijk
Vind het toch enorm goed van je.. paar jaar terug kon je dat ook wel doen, maar indd dat je vader nog even de waarheid erin wrijft zet je weer aan het denken en mag je blij zijn dat dit niet is gebeurt.
Vind het echt moedig hoor,, je zegt wel het is hun zaak niet maar juist omdat iedereen zo denkt en niet op komt voor dit soort dingen gaan de criminelen alleen maar harder bezig denk ik

zielig hoor nederland
*offtopic*

wat dat met dit te maken heeft