Boodschappen, duur of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Boodschappen, duur of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:03

gemiddeld zijn wij met z'n 2en ook wel 70 tot 100,- per maand kwijt. (3 katten en 1 hond)
Ik let wel op prijs en koop meestal geen gekke dingen, maar ga zeker voor drinken toch voor de A- merken. Voor de normale dingen meestal naar de hoogvliet en dan voor sommige dingen naar de AH. Hangt er ook vanaf bij welke supermarkt we in de buurt zijn Tong uitsteken

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:03

Per maand of per week superwoman?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:06

Chubby schreef:
Per maand of per week superwoman?

per week hoor ROFL Bloos

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 09:13

Ik dacht al haha.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:20

Ik zie hier echt hoge bedragen voorbij komen! Wij zijn met 2 volwassenen en 1 flatcoat (actieve hond van 30 kilo) klaar met 40, hooguit 50 euro per week. Inclusief wasmiddel, shampoo/douchespul, brood + beleg, afbakbroodjes voor de zondag met wat 'saladetjes', koeken+chips+fris voor vriend en 7 warme maaltijden compleet met vlees en toetje. Hond eet Cavom, een zak van 20 kilo kost ongeveer 35 euro, daar doe ik 2 maanden mee dus dat komt neer op zo'n 4,50 per week. Dat zit er dus ook bij in gerekend.

Ik hou altijd goed de aanbiedingen in de gaten, mijn vriend drinkt graag fanta en dat haal ik dus meestal als het 3 flessen + 1 gratis is. Vlees koop ik 'groot' in en vries ik per benodigde hoeveelheid in. Groente, sommige vleessoorten en een aantal andere dingen haal ik bij de Lidl, de rest bij de Plusmarkt (die ernaast zit, handig) en soms bij de Poiesz (die wel 5 minuten fietsen verderop ligt Clown ) en heel soms bij de SdB als die leuke aanbiedingen heeft (zit weer 5 minuten verderop).

Het scheelt ook wel dat ik alles op fietsafstand heb, dan kun je ook goed gebruik maken van de diverse aanbiedingen *LOL* Plus dat ik postbezorger ben en dus immens grote fietstassen heb waar makkelijk voor een week boodschappen in past.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:31

Ik ben zo'n 70 euro per week kwijt aan de boodschappen en dat is dan inclusief 1 dag hondenvoer.
Het hondenvoer haal ik 1 keer per maand bij de slachterij. Als ik dat er dus nog eens bij optel is het ongeveer 80 euro per week met 2 personen en een hond.

Wij doen boodschappen bij de digros en eerlijk gezegd pakken we eigenlijk altijd waar we zin in hebben. De kar zit bijna vol.

Eten duur. Ja, vroeger waren wij max 250 gulden kwijt met 4 personen voor 1 week bij de Konmar.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:35

Wij waren gister 45 euro nog wat kwijt voor de wekelijkse boodschappen(incl zeem van ruim 6 euro voor om een bitje heen te naaien). Dan word er vaak begin van de week nog wat verse groente gekocht voor de laatste paar dagen voor max 10 euro.

Dit is dus voor met z'n 2en bij de Deen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:35

ik ben in de week ongeveer 80 euro kwijt voor mijn gezin met 2 kindjes en 2 poezen.
konijne en hondevoer halen we ergens anders, dus tel ik niet mee.

Ik winkel doorgaans bij de Lidl, maar sommige dingen hebben ze daar niet, dus die haal ik dan bij de Jumbo.

Hondevoer haal ik bij de welkoop, met een zak van 20 kg (ca 20 euro) doe ik ruim 2 mnd.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:38

Ik ben rond de 60 euro per week kwijt voor 2 personen.
Doe altijd boodschappen bij de Super de boer omdat ze daar dieetproducten hebben voor mn dieet en ik te lui ben om naar 2 verschillende winkels te gaan Tong uitsteken

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:42

Wat lopen de uitgaves uiteen zeg Wow! .

Ik ben elke week ruim € 100,- aan boodschappen kwijt. Dat gaat dan om 2 volwassenen, een zoon van 10 en 2 katten. De rest van de dieren tel ik niet mee, want dat halen we apart.

Nou moet ik ook zeggen dat we meer op kwaliteit letten dan op prijs. We houden nou eenmaal erg van lekker eten Bloos .

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:44

Je kan boodschappen ten dele denk ik zo duur maken als je zelf wil... Wij willen weer (nog) wat harder gaan sparen, dus ik heb bedacht dat we in het weekend maar weer een zelfgemaakte goed gevulde groentesoep moeten maken (dat vinden we lekker, is gezond en we kunnen er 3 dagen van eten Haha! ), 1 x in de week iets van stamppot met een karbonade en 1 x spaghetti... Dat zijn dan 5 dagen dat we fatsoenlijk maar wel zeer low budget kunnen eten Ja . Naar dit idee ga ik eerdaags dus winkelen en ik weet (uit eerdere ervaring toen we van mijn inkomen alleen alle rekeningen moesten betalen en 2 mensen en 2 paarden moesten onderhouden/voeren) nou al dat we dan aanzienlijk minder geld uit gaan geven aan boodschappen. In ons krappe tijden gaf ik denk ik max. Euro 50 uit per week incl. wasmiddel, shampoo, toiletpapier etc. ... nu we meer inkomen hebben geef ik (helaas) makkelijk ruim het dubbele uit Nagelbijten / Gniffelen .

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:36

Bij mij schommelt het giganitisch. Tussen de 20 euro en 50 euro per week voor mezelf denk ik. Soms koop ik veel conserven, dat houdt lang. Dure dingen eet ik wel eens graag: zalm, tonijn, lekker koekje, postolets ipv brood, dure kaas, veel vers fruit, etc. Maar soms eet ik ook heel zuinig.

Aangezien ik eten nogal een belangrijke levensbehoefte vind, maak ik me er niet druk in. Ik ga wel naar de aldi en ao, en kies voor heel wat producten ook het goedkoopste.
Vind het veel moeilijker om mijn geld uit te geven aan benzine of zoiets.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:43

Wat ook een wereld van verschil uit maakt... in Kudelstaart is alleen een AH en dan ben ik voor een week aan boodschappen toch makkelijk 80 euro kwijt en dan koop ik echt alleen basis artikelen, let ik op de aanbiedingen en neem ik van sommige artikelen het euroshopper merk... Als ik daarintegen naar de Lidl ga met die zelfde 80 euro (en mijn vader omdat hij een auto heeft en de Lidl te ver is om met vol geladen tassen te fietsen Nagelbijten / Gniffelen ) ... pfoeh, dan heb ik echt een kar vol inclusief de nodige 'luxe' producten Ja .

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:56

Ja in de Aldi kan ik echt een volle, overvolle kar shoppen voor 80 euro aan basisproducten. De weken daarop hoef ik dan enkel fruit en vlees bij te halen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:00

Ik ben alleenwonend met 2 katten en ik ben per week 70-90 euro kwijt doe mijn boodschappen bij AH omdat dat zo lekker ruim is en groot assortiment voor alleenwonende

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:01

Ai.... wij zijn met zijn tweeën +hond en kat ook wel €70 tot €100 per week kwijt hoor Lachen
Maar er is hier geen Aldi, dus dat scheelt wel wat Knipoog

Hondenvoer (tenminste dat wat wij geven) is erg duur, ik geef Royal Canin, mijn hond heeft een probleemhuid, en met dit voer heeft hij geen jeuk, en geen bultjes. Plus de glucosamine die hij moet hebben (ivm artrose) kost toch best wat.
De kat kost € 1 per dag Haha! Haha! Haha! die heeft ook topvoer, maar omdat je er zo weinig van geeft, ben je per saldo goedkoper uit als met basisvoer van de dierenwinkel Lachen

Groenten bezuinig ik niet op, ik wil graag elke dag verse groente in voldoende mate, en vlees waarvan de dieren op een redelijk nette manier worden gehouden.... (dan is kippenvlees 2 x zo duur, maar ook lekkerder (imo dan)).
En dan de wasmiddelen, schoonmaakmiddelen....
Je zit zo op dat bedrag Lachen

@ vikki: ja dat verschil merk je wel idd Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:03

Tita: ik ben blij dat ik niet de enige ben die zoveel kan uitgeven aan eten Huilen van het lachen Mijn katten zitten niet bijgerekend in mijn bedrag. Die eten RC (60 euro voor 10 kilo) en hebben vulling van pura (15 euro voor 20 kilo).

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:05

Mijn katten en hond reken ik ook niet mee in die 400,- budget. Zij eten vers vlees en dat bestel ik elders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:06

Voordeel van die RC is dat de katten ook echt weet ik hoelang doen met die 10 kg Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:08

Idd yamcha, zeker binnenhuiskatten. Ze eten echt weinig (en zijn toch een beetje vet Huilen van het lachen ). Denk dat zo'n zak bij mij ongeveer 10 weken meegaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:10

Ja, dat is echt lang Lachen
Dan is het per saldo goedkoper, en je geeft toch heel goed voer Ja

Mijn hond eet ook niet heel veel van dat voer, en toch is hij dik zat Lachen
Ik doe met zo'n grote zak 6 weken ofzo, vind ik best lang voor een Duitse Herder Ja

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:13

mijn katten eten met zijn 2 2kg kittens voer weg in 6-7 dagen..ze blijven vreten ben ff gestopt met rc

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:14

Wij hebben hier in de buurt een winkel die alles opkoopt, inmiddels is het uitgegroeit tot een ware supermarkt en scheelt het me heel veel geld. Coca-Cola fles 1,5 liter betaal ik dus maar 50 cent voor en zo kan ik nog wel even doorgaan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:18

Kittens vreten een eind weg idd Lachen Toch blijf ik liever duur voer geven, zijn ze echt meer mee gevuld ook Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:43

Ik ook hoor Lachen
Kittens en jonge honden mogen bij mij zoveel eten als ze willen Lachen

Ze moeten er per slot van rekening hard genoeg van groeien Lachen