Maar als deze klant nog aan het winkelen is om die tijd vind ik het lichtelijk asociaal! Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Maar als deze klant nog aan het winkelen is om die tijd vind ik het lichtelijk asociaal!
ik heb het ook al gehad in de winkel ik had als enige een kassa open en vrij veel volk begon er een dame mij uit te maken en zegt ze zo jah ik zeg het voor heel de rij hoor dat iedereen het weet!! maar toen is er een meneer tussengekomen die die dame eens op haar plek heeft gezet en nog mensen die vonden dat het niet kon 

Inoterry schreef:Ik maak zelf ook echt wel foutjes, maar geef het dan zelf toe. Maar ik vind mensen die eerst niet verder kijken dan hun neus lang is en als het niet klopt vervolgens de fout op een ander willen steken, of mensen die je iets heel simpels uitlegt, soms zelfs meerdere keren (en dan heb ik het echt over mensen die gewoon nederlands praten) en het dan nog niet begrijpen gewoon niet slim nee.

roosbananas schreef:Persoonlijk vind ik dat klanten met de dag onvriendelijker worden en doodgewoon geen respect meer hebben. Zo neerbuigend dat sommigen kunnen doen. Niet normaal meer.
Natuurlijk geldt dat niet voor alle klanten. Gelukkig maar.
En het personeel is wel altijd even vriendelijk? Vaak zat dat wanneer ik naar iets vraag een snauw krijg, terwijl ik altijd netjes en beleefd ben.
Wij blijven open zolang er volkblijft aanschuiven, maar zodra er geen volk meer is sluiten wij. Soms blijft de poort nog naar boven omdat de toog nog proper gemaakt moet worden en dan worden we nog wel eens aangesproken of het nog mogelijk is iets te krijgen.
Vriendelijk antwoord, maar je krijgt bijna altijd iets lelijks naar je hoofd geslingerd. Nou sorry hoor. Wij zijn geopent van 10 uur 's morgens tot '20.00' (wordt meestal kwart na) en vrijdag zelfs tot 21.00. Lang genoeg lijkt mij wel.
En hoe vaak maak je dit mee? Ik kan me niet indenken dat dit dagelijkse kost is.
Wat ik me ook afvraag of de mensen tegenwoordig nog 'alsjeblieft' en 'dankuwel' in hun woordenboek hebben staan.
Goh goh, maar jij moest het maar eens vergeten.
Wordt je meteen vies bekeken.
Sommige klanten kunnen echt het bloed van onder m'n nagels halen.
Maargoed we blijven lachen![]()
) en dan blijf ik nog aub zeggen en noem maar op
(strenge baas
)
als ze zich dan excuseren zeg ik altijd geen probleem nu hebt u iig uw product gevonden met een glimlach erbij

Nijn schreef:Inoterry schreef:Ik maak zelf ook echt wel foutjes, maar geef het dan zelf toe. Maar ik vind mensen die eerst niet verder kijken dan hun neus lang is en als het niet klopt vervolgens de fout op een ander willen steken, of mensen die je iets heel simpels uitlegt, soms zelfs meerdere keren (en dan heb ik het echt over mensen die gewoon nederlands praten) en het dan nog niet begrijpen gewoon niet slim nee.
Dus jij gaat er voor het gemak maar vanuit dat wanneer voor jou iets simpel is het voor iedereen maar simpel moet zijn, en als ze het niet begrijpen best de stempel dom mogen krijgen
.
.
. 

we zijn tot 6 uur geopend, dus dan mogen ze naar binnen, maar ik kan me er wel aan ergeren dat klanten bewust voor de deur gaan staan wachten, tot er iemand naar buiten komt, om dan door de deur te glippen om kwart over 6, en dan nog rustig met een kar boodschappen willen/gaan doen.. dat vind ik niet kunnen, je ziet toch dat het kwart over 6 is, en de deur alleen nog open gaat als er iemand naar buiten gaat? waarom dan toch naar binnen? wij tellen de kassa's wel onder werktijd, om half 6 beginnen we, we laten er 1 kassa in, dus als de kassa van de slijterij er uit is, mogen ze dat bij de kassa afrekenen die er nog in zit, om 6 uur gaat het rolluik van servicepoint naar beneden, dan vraag ik aan de klanten die bij de kassa staan, of ze nog wat van het service point nodig hebben, zo niet, dan doe ik het luik naar beneden..
als er bijv. iets van de reclame niet meer is, dan kunnen ze bij ons een tegoed bon krijgen, dan kunnen ze het product de volgende week, voor de reclameprijs krijgen, soms is dat niet genoeg, maar ik kan het product helaas ook niet in de schappen toveren..
. Ineens is dat verwisselt. Paniek, snel iemand vragen die vervolgens netjes laat zien dat het verwisseld is. ...En dan komt de mens (in dit geval de typische Nederlander) uit de mouw; KLAGEN! "Ja maar, de melk stond altijd daar! Waar sláát dit op!!!"

Equinecoach schreef:Is dit klantje pesten?
staan! ja ik krijg een schok, jullie hebben stroom op de schappen staan!
ehm nee mevrouw, misschien bent u statisch?? hebben jullie er stroom op staan??!! nee mevrouw, maar het kan zijn dat u statisch bent, en daardoor een schokje door het ijzer krijgt..
ja hoor, wij hebben stroom op de schappen staan, we zetten de stroom erop om half 6 zodat we niet meer zoveel hoeven te spiegelen nou goed? dat vond ik toch wel een beetje dom.. Equinecoach schreef:Ik denk dat het bij sommige mensen te wijten is aan gebrek aan eigen inzicht...
. En vervolgens op mijn vraag waarom hij dat niet eerder had gevraagd beweren dat hij me niet had gezien
. En het dan vreemd vinden dat je bij mij een nieuw kaartje moet kopen. Inoterry schreef:En wat is dom. Een jongeman komt in Nijmegen bij mijn trein naar Zwolle, eerste stop Elst, naar me toe komt met de volgende vragen: Is dit de trein naar Zwolle?
Stopt deze trein in Elst?
Hoe lang doet hij er over om in Elst te komen?
Hoe laat zijn we er dan?
Hoe weet ik dat ik de trein uit kan en hoe moet ik de trein uit?
Hoeveel tijd heb ik om uit de trein te komen?
Is dit kaartje goed voor deze trein?
Mag ik met dit kaartje vandaag reizen, ik heb hem net gekocht?
Mag ik met dit kaartje overal in de trein zitten?
Hoe kom ik in Elst aangekomen het perron af?
Ik vond dit echt geen domme jongen, integendeel. Hij wilde gewoon zeker weten dat alles goed ging. Ik heb al zijn vragen beantwoord en heb er in Elst op gelet dat het hem ook lukte om de trein uit te komen.
Wat ik wel dom vind is: ruim voor vertrek aan komen lopen, bij mij stoppenen me van top tot teen en weer terug bekijken. Me 3 minuten lang als een havik in de gaten houden na het instappen(ik werd bijna zenuwachtig van die man), en vervolgens als alle deuren op 1 na ( de deur waar hij ook stond) gesloten zijn, naar me toe komen of ik zijn kaartje no even wil stempelen want daar had hij geen tijd voor. En vervolgens op mijn vraag waarom hij dat niet eerder had gevraagd beweren dat hij me niet had gezien
. En het dan vreemd vinden dat je bij mij een nieuw kaartje moet kopen.