HorseyDude schreef:
Juist! deze dieren horen in de natuur en niet in gevangenschap.
en ik loop inderdaad met een grote boog om blijdorp en artis heen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HorseyDude schreef:
Negerzoen schreef:Artis is in een woord prut. Ik was er vroeger helemaal gek van maar de grootte van de verblijven is naar mijn idee niet echt dier vriendelijk
Eigenlijk, moeten we gewoon met z'n allen naar een dierentuin gaan. Verder geen andere kids of schreeuwlelijkerds. Wat zullen die beesten de dag van hun leven hebben zeg
Ik zou er serieus niet góed van worden..
MysticTinker schreef:Maar als ze de dierentuinen zouden sluiten, wat denk je dat er dan met de dieren gebeurd? Die kunnen nooit meer terug naar de natuur.. Nee, dan zie ik ze liever in ruime, natuurlijke verblijven in dierentuinen. Ze worden goed verzorgd, krijgen goed te eten, en hebben ruimte zat om zich te verstoppen. In ieder geval wel bij de dierentuinen die ik ken. Artis ben ik al zeker 15 jaar niet geweest.. Dus ik weet niet hoe het daar is.
Cassidy schreef:Ik ben het eens met het feit dat de fokprogramma's voor bedreigde diersoorten als de Okapi moeten blijven. Maar niemand zit te wachten op weer een nestje leeuwen, of een kruising van verschillende soorten tijgers.
rakni schreef:Ik was vandaag in de dierentuin met de leerlingen uit mijn klas. (brugklas)
Wat ik raar vind: ouders die hun kinderen de dieren laten voeren terwijl overal staat dat dat niet mag!! Zucht....
Maar ik moet ook zeggen dat ik stereotiep gedrag het ergste vind aan de dierentuin... (dieren die rondjes lopen in hun kleine kooi)
LisaLuna schreef:Cassidy schreef:Ik ben het eens met het feit dat de fokprogramma's voor bedreigde diersoorten als de Okapi moeten blijven. Maar niemand zit te wachten op weer een nestje leeuwen, of een kruising van verschillende soorten tijgers.
Ik toch zeker wel, zeker omdat de meeste dieren waarvan een nestje is met uitsterven in het wild worden bedreigt.
Yorghos schreef:Qua dieren heb ik erg veel moeite met dieren die zich duidelijk vervelen. De hele dag door hetzelfde rondje ijsberen of ander neurotisch gedrag vertonen. Ik krijg het daar zelf vaak gewoon benauwd van...