Langzame weggebruikers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Langzame weggebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 23:20

Ik moet eerlijk zeggen dat het ook wel heel erg aan m'n stemming ligt. Is het warm, schijnt de zon en is er iets leuks op de radio. Dan hang ik met plezier achter zo'n langzame. Lekker raampje open en beetje toeren Bloos

Detail: ik hoef altijd maar zo'n 7 min die 80km weg te rijden dus bij mij is de schade altijd te overzien Knipoog

Maar alle andere momenten wil ik gewoon 85 rijden! Boos!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 23:27

Ja en dan ook nog Links rijden..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:22

BraveSpots schreef:
En ik erger me aan al de mensen die te snel rijden...wat zijn jullie onverdraagzaam zijn zeg Wow! , je gaat er echt niet van dood om twee minutjes later op je bestemming te zijn hoor, integendeel, je bespaart er jezelf een hoop stress mee.

Je gaat er toch ook niet dood van gewoon een fatsoenlijke snelheid te rijden Verward Ik wil gewoon lekker door kunnen rijden. Wáárom in hemelsnaam zou je zo langzaam willen rijden? Koop dan een fiets, of een brommer, of een 45km wagentje. Het is toch juist een voordeel om hard te kunnen.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:26

Ik ben opzich best iemand die van doorrijden houd (rij altijd iets harder als dat ik officieel mag)
Zit er dan iemand die de normale snelheid rijd, geen probleem, blijf ik netjes achter zonder te gaan zitten bumperkleven oid.

Maar iemand die gewoon op z'n gemakkie door blijft tuffen met een vaart van 50 km/h op een 80 weg, daar kan ik me wel gruwelijk aan ergeren.
Helemaal als het een langere weg is waar je niet in kan halen.
Want niet alleen ik word opgehouden, maar ook de auto's achter me, waarna die dus weer bij mij gaan bumperkleven of gaan zitten duwen..

Ik vind mensen die (veel) te hard rijden net zo gevaarlijk als mensen die te zacht rijden.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:10

Ligt helemaal aan mijn stemming, als ik met spoed ergens moet zijn kan ik me daar aardig aan ergeren, als de zon schijnt dan zit ik daar veel minder mee. Erger vind ik bumperklevers terwijl je gewoon netjes door rijdt of je niet harder kan op dat moment (bijvoorbeeld een rij langzame auto's vóór je). Dan tik ik de rem een keer aan en als dat niet werkt ga ik gewoon overdreven langzaam rijden tot ze wel afstand houden. Als dat ook niet werkt heb ik er geen probleem mee om een heel stuk héél langzaam te rijden (lees 30 waar je 50 mag of 50 waar je 80 mag) Meestal komt de boodschap dan wel over Haha!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:25

Ik kan me ook zo ergeren aan langzame weggebruikers. Zeker omdat hier vaak bochtige wegen zijn waardoor je ze ook nog niet eens kunt inhalen (ja met gevaar voor eigen leven) aargh! Sigaar

Haha, wat hiervoor wordt gezegd over bumperklevers: herken ik me wel in. Haha!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:29

Ja ik erger mij daar ook scheel aan. Dan staat er aan het begin een blauw bord met adviessnelheid 60, maar je mag er 80 en dan rijden we lekker met zijn allen 55 *zucht*. Hierdoor krijg je juist ongelukken volgens mij.
Ach, maar soms boeit het mij weer helemaal niet, ligt ook een beetje aan mijn stemming Lachen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:30

Ahh hou op!
Wat een irritante weggebruikers zijn dat, verschrikkelijk

En ik ga er bijna wel aan dood zoals iemand als gister, 50 rwaar je 80 mag en ik mag nog niet eens inhalen daar.
Stopt 10 meter voor het stoplicht, was nog een wonder dat het groen werd!
Nee sorry maar imo worden er veel te veel rijbewijzen uitgegeven aan mensen die het niet verdienen en maar niet te spreken over de oudere die het bij een pakje boter hebben gekregen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:31

Oh heerlijk topic Haha!
Zo vervelend, geef gewoon gas en rijd lekker door!!!

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:34

Wat ik ook zeer irritant vind als je van die slakken voor je hebt en je kunt inhalen bij een stoplicht dat ze flink gas geven om je voor te blijven en dan weer langszamer gaan rijden Boos!

Laat ze ons dan passeren hebben ze ook geen last van bumperkleven meer. Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:36

maar waar ik me dan weer aan erger is als ik ergens 78 rij waar je 70 mag en dan meent zo'n plemper mij hoogst geirriteerd in te halen.
Gisteren nog zo'n patser in een porsche. Kun je wel he, tegen een micra'tje. losers.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:36

ardo_iggy schreef:
Wat ik ook zeer irritant vind als je van die slakken voor je hebt en je kunt inhalen bij een stoplicht dat ze flink gas geven om je voor te blijven en dan weer langszamer gaan rijden Boos!

Laat ze ons dan passeren hebben ze ook geen last van bumperkleven meer. Haha!

Ja of ze gaan links rijden Boos!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:40

Weet je waar ik me ook gruwelijk aan stoor... vrachtwagens....
De A15 is 3 banen breed en op de rechtse twee rijden altijd vrachtwagens waarvan de linkse net 2 km/h harder rijdt en zijn voorganger in wil halen, waardoor alle overige verkeer op de linkse baan MOET rijden, zowel de "ik rijd veilig, ik rijd 95" als "ik heb haast, ik rijd 160"...... dat is pas een drama....

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:53

Maanling schreef:
maar waar ik me dan weer aan erger is als ik ergens 78 rij waar je 70 mag en dan meent zo'n plemper mij hoogst geirriteerd in te halen.
Gisteren nog zo'n patser in een porsche. Kun je wel he, tegen een micra'tje. losers.

Dat vind ik altijd leuk ... Dan niet in een porsche maar vaak al die opgeschoten "jochies" achter het stuur, in bv een gestylde/opgevoerde crx ofzo ..

Ik rijd in een hyundai elantra.. op het gezicht een dood gewone auto .. Dus allemaal op links en vast gassen enzo ... En dan geef ik gas en dan die koppen Clown Ik heb namelijk 141 pk wat je er vanaf de buitenkant gewoon Echt niet aan af ziet Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:55

ohmen, dat zou ik soms ook wel willen... maar dat zit er bij mij echt niet in. Tenzij ik wind mee heb misschien Knipoog tis een leuk ding dat autootje, maar snel... neuh.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:55

ik vind dat je de max snelheid moet zien als een richtlijn. als iedereen die snelheid rijd dan gaat het verkeer heel vlot en zijn er geen ergernissen!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:57

Goof schreef:
Weet je waar ik me ook gruwelijk aan stoor... vrachtwagens....
De A15 is 3 banen breed en op de rechtse twee rijden altijd vrachtwagens waarvan de linkse net 2 km/h harder rijdt en zijn voorganger in wil halen, waardoor alle overige verkeer op de linkse baan MOET rijden, zowel de "ik rijd veilig, ik rijd 95" als "ik heb haast, ik rijd 160"...... dat is pas een drama....

Ik ben zelf chauffeur en zelfs ik erger me soms aan m'n collega's die er gruwelijk lang over doen om in te halen. Krijg ook altijd hele boze blikken toegeworpen als ik 85 rij Verward Voor chauffeurs uit oost-europa hebben hier een handje van...

maaikee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:10

ik woon (balen) langs de snelweg.
daar zie ik ook regelmatig van die files.
waardeloos!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:11

ppfffttt ik moet over 2 weken met een vrachtwagentje met 2 paarden de weg op. ben nu al zenuwachtig voor grote boze 'echte' inhalende vrachtwagens....

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:14

Hmm, mijn opa is er zo een, hij rijd gewoon langzamer dan de gemiddelde weggebruiker en er zijn ook vaak mensen die zich aan hem ergeren. Mij maakt het niet zo veel uit.. Alleen er kunnen wel ongelukken gaan gebeuren als mensen gaan inhalen op bijvoorbeeld wegen waar het niet mag omdat ze zich ergeren aan een langame bestuurder..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:15

Maanling schreef:
ppfffttt ik moet over 2 weken met een vrachtwagentje met 2 paarden de weg op. ben nu al zenuwachtig voor grote boze 'echte' inhalende vrachtwagens....

als je 90 gaat rijden heb je daar geen last van... alleen even oppassen voor flitsers, de bekeuring zijn een stukje duurder voor vw's Knipoog

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:20

Ugh ja, wij hadden er gister 1. Reden om 10 uur 's avonds naar huis van een evenement, weg praktisch leeg, maar voor ons tuft er iemand 60 waar ie 80 mag. En dan trok hij om de zoveel tijd ook nog even op, dus wij ook wat meer gas erop echt met zoiets van "hehe, eindelijk", remt die sukkel af waardoor wij vol op de rem moeten. Niet erg lang achter 'm gezeten, gelukkig. Waren allang al blij dat we 'm eindelijk voorbij konden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:23

bromfiets schreef:
Maanling schreef:

als je 90 gaat rijden heb je daar geen last van... alleen even oppassen voor flitsers, de bekeuring zijn een stukje duurder voor vw's Knipoog

Kunnen wij niet afspreken dat we in colonne gaan rijden BV Knipoog Mag jij achter mij. Lachen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:26

inujojo: soms lijkt het of ze het er doen... Scheve mond

maanling: ligt er aan waar ROFL

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:27

van weert naar achtmaal.

wij zorgen voor het picknickmandje! ROFL