Zo ontzettend overstuur, al mijn trouwfoto's verpest!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Re: Zo ontzettend overstuur, al mijn trouwfoto's verpest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:18

Cyntje schreef:
Fijn om te weten toch? Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik daarmee nooit in zee zou gaan als wij gaan trouwen! Ja
Zo weet ik er ook nog wel eentje, helaas.. Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:25

Ik weet Juul Nagelbijten / Gniffelen

Ik denk ook niet dat iemand met 'fake'foto's in een portfolio aan komt zetten

Inmiddels weet ik de keerzijde van het verhaal en heb er nu toch wel ernstig mijn bedenkingen bij...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:43

Dat is erg als je zoiets overkomt. Het is de mooiste dag van je leven. Heb zelf alleen maar slechte foto's uit een gewoon aneloog toestel van onze bruiloft. Heb toendertijd nooit aan een semi proffesionele fotograaf gedacht. Een profensionele was ons destijds te veel geld. Dus weet hoe het is geen goede foto te hebben.

Vindt het ook knap dat alle foto's mislukt zijn. Hoe krijg je het voor elkaar. Dat het kan gebeuren dat niet alles lukt, zal de beste fotograaf overkomen maar zoiets?

Hoop voor je dat er nog wat te redden valt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:03

Didoo schreef:
gaat dit over een fotograaf hier op bokt?

Vind ik ook wel van belang om te weten, dit om anderen of in elk geval degenen die er interesse in hebben Haha! te waarschuwen voor deze oplichtster..

Ik denk niet dat het perongeluk de verkeerde instellingen zijn geweest.

Niet gezien het asociale gedrag van deze persoon Lips are sealed

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:05

asociaal en oplichtster.... je gooit het er nogal dik bovenop Nors opkijken

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:05

Vind dat mensen die er niet bij waren en het verhaal maar van 1 kant horen nogal makkelijk oordelen..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:07

Dit is absoluut géén, maar dan ook géén oplichtster, mocht het even duidelijk zijn. De verhalen worden helaas erg aangedikt. Fotografe in kwestie heeft zelfs aangeboden om zowat alles te vergoeden zodat zij wederom als echtpaar op de foto kunnen door een professionele fotograaf.

Erg jammer dat mensen zo snel conclusies trekken als ze maar één kant van het verhaal horen. Elk verhaal heeft 2 kanten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:07

Cyntje schreef:

Zo werd ze omschreven door TS Knipoog

Ze was asociaal tegen de gasten, lag te slapen tussen de gasten , en komt aan met slechte foto's , dat noem ik oplichting Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:08

crossmonster schreef:
Cyntje schreef:

Zo werd ze omschreven door TS Knipoog

Ze was asociaal tegen de gasten, lag te slapen tussen de gasten , en komt aan met slechte foto's , dat noem ik oplichting Knipoog

Heb jij voorbeelden gezien dan? Nors opkijken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:10

Elessar schreef:
Dit is absoluut géén, maar dan ook géén oplichtster, mocht het even duidelijk zijn. De verhalen worden helaas erg aangedikt. Fotografe in kwestie heeft zelfs aangeboden om zowat alles te vergoeden zodat zij wederom als echtpaar op de foto kunnen door een professionele fotograaf.

Erg jammer dat mensen zo snel conclusies trekken als ze maar één kant van het verhaal horen. Elk verhaal heeft 2 kanten.

Oke sorry, dat had ik niet meegekregen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:11

LADPR schreef:
Zo niet heeft ze heel netjes uit zichzelf aangeboden om de kosten te vergoeden voor een bruidsboeket, locatie, visagie en kapster.

Dan zijn we al een heel eind.

Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:12

Dank u, dat is netjes.

Maar het blijft vreselijk voor de TS

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:16

Mensen die er niet bij waren, het topic niet doorlezen en maar 1 kant van het verhaal kennen... oordeel alsjeblieft niet zo snel!
Misschien wil de fotograve wat foto's in het topic plaatsen zodat mensen kunnen oordelen of ze écht zo verpest zijn? Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:18

Dat is misschien ook wel een idee wendy

Idd gaan we vaak te snel uit van een kant van het verhaal.
maar er zijn er natuurlijk altijd twee.

En soms worden dingen nu eenmaal aangedikt.
In je eigen gedachten zijn erge dingen altijd 3 x zo erg dan ze eigenlijk zijn Knipoog

Yuri

Apart verhaal dit, maar vooral vreselijk voor de topicstarter! Ik moet er niet aan denken dat mij zoiets zou overkomen!

Cyntje

Inderdaad Wendy Ja
Vreselijk voor TS? Denk je dat de fotograaf geen buikpijn van zoiets dergelijks heeft? Scheve mond

Emori

Er zijn inderdaad altijd 2 kanten aan ene verhaal Knipoog
vind het al heel netjes dat de fotografe aanbiedt om kosten te vergoeden.

maar het blijft neit leuk natuurlijk

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:19

Daarom Lachen en voor zo'n belangrijke dag wil je natuurlijk alles perfect. en al wijkt het nét van het perfecte af, dan is het vaak al een heel groot drama, terwijl het stiekem eigenlijk wel meevalt Lachen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:21

Cyntje schreef:
Inderdaad Wendy Ja
Vreselijk voor TS? Denk je dat de fotograaf geen buikpijn van zoiets dergelijks heeft? Scheve mond

Inderdaad Ja Ik ken de fotograaf toevallig persoonlijk en wéét dat ze alle foto's zelf heeft gemaakt en ook heel netjes te werk gaat. Natuurlijk kan het niet klikken tussen bruid en fotograaf, maar dan nog is dit wel een heel overdreven reactie. Daarbij heb ik al een aantal foto's gezien en moet zeggen dat ik vind dat er érg overdreven wordt Ja Fotograve in kwestie wil ook graag met de TS om de tafel gaan om hier samen uit te komen, maar daar wordt alleen maar negatief op gereageerd. Dus ik vind het persoonlijk absoluut niét redelijk dat de TS alles bij de fotograve legt

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:23

Netjes onderbouwde post Wendy15! Sluit me volledig bij je aan. Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:25

Zeer zeker Ja

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:25

Oei dit wil je nattuurlijk niet hebben!
Gelukig heeft de fotografe al een altenatief aangeboden, erg netjes. Ik denk dat het voor beide partijen natuurlijk niet erg leuk is, maar zeker voor TS. zo'n dag doe je namelijk nooit meer over.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:26

ik hoop dat er een nette oplossing komt voor de trouwfoto's
hoe je het went of keert, trouwfoto's kun je niet even over doen

al kun je een reportage natuurlijk wel opnieuw doen, maar dat is toch anders

bij onze trouwerij kwam de fotograaf te laat en de koets te vroeg wat nogal wat consternatie gaf in het kleine straatje waar wij woonden
paarden waren wat druk
gelukkig hadden we de fotograaf expres vroeger laten komen omdat onze wijk nogal ingewikkeld was dus uiteindelijk was hij genoeg op tijd
hij maakte foto's met zo'n boxje, zo'n heel ouderwets toestel en ook wij hadden zo onze vraagtekens
hij was niet degene waar we de afspraken mee gemaakt hadden maar werkte wel voor die zaak
uiteindelijk kregen we een prachtige reportage, waarmee ik wil zeggen dat het niet aan het toestel hoeft te liggen dat de foto's minder zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:33

Ik zou hier, als fotograaf zijnde, graag op willen reageren. Natuurlijk was het prettig geweest dit persoonlijk met Lian en Roel zelf op te lossen, maar ik voel mij toch verplicht mij ook in dit topic kenbaar te maken als fotograaf en mijzelf te verantwoorden.
Op die manier kan men zelf oordelen, en weten toekomstige bruidsparen ook hoe dit zit en in hoeverre ze deze ‘zaak’ moeten meewegen wanneer ze overwegen mij in te huren als fotograaf.

Dit is ontzettend vervelend voor Lian en Roel, dat sowieso, maar ook ik zit ermee in mijn maag. Zeker omdat ik Lian en Roel een hartstikke leuk stel vond en het idee had dat het gewoon netjes verlopen was die dag. De bruiloft was ook goed geregeld en de moeder van Lian vond ik een ontzettend aardige en spontane vrouw, zij heeft mij bijvoorbeeld gewoon na de eerste bespreking naar het station gebracht toen het wat later werd, en in eerste instantie heb ik ook een slaapplek aangeboden gekregen voor de avond van de bruiloft, zodat ik de hele avond kon doorfotograferen en geen moeilijkheden met het terugreizen met het OV zou hebben.

Vandaar dat dit nu extra zwaar valt, de telefoontjes, berichtjes hier en in mijn gastenboek. Het is even slikken, zeker omdat ik het niet met alles eens ben en omdat ik gewoon wil dat Lian en Roel tevreden zijn. Wel wil ik er natuurlijk alles aan doen Lian en Roel alsnog naar tevredenheid te kunnen helpen… dat lijkt mij logisch.

Ten eerste wil ik Lian bedanken dat ze zo netjes is geweest niet mijn naam en de foto’s openbaar te maken hier in het topic. Dat appricieer ik, op deze manier heb ik zelf kunnen beslissen of ik mijzelf hier openbaar wil maken en wil verklaren. Of dat voordelig of nadelig uitpakt doet er niet toe, maar het is altijd belangrijk dat een verhaal van twee kanten gezien wordt.

Dat geen enkele foto scherp is, is naar mijn idee niet waar. Ik zal hieronder een aantal nieuw-bewerkte foto’s uploaden en plaatsen, dan kan ieder voor zich zelf oordelen over de scherpte van de foto’s, dat lijkt mij het verstandigste. Ik vind zelf dat er zeker goede en bruikbare foto’s tussenzitten. Toch moet ik zeggen dat dit zeker niet mijn beste reportage is, in tegendeel… de binnenfotografie ging niet erg goed. Normaal flits ik via het plafond of eventueel de muren, maar dat bleek hier niet goed uit te pakken. Daarom heb ik meestal direct geflitst (met omnibouncer uiteraard), wat in mijn ogen voor slecht licht zorgte. Gelukkig heb ik in RAW-formaat geschoten en kon ik het meeste achteraf nog herstellen, voor mijn idee. Ook kan ik bevestigen dat ik moeite met de scherpte had door het licht.

Ik heb meer dan 200 foto’s aangeleverd. Ik werk onder het idee dat ongeveer 50 foto’s bijvoorbeeld in het album komen, verder zijn de rest gewoon foto’s die dienen ter herinnering aan een mooie dag. Op de CDrom staan zeker onscherpe foto’s, dat zal ik niet ontkennen, maar dat ze allemaal niet goed zijn kan ik mij niet in vinden.

Dit zijn de eerste paar foto’s die ik gewoon opnieuw bewerkt heb, ik wilde eigenlijk wachten tot ik alles opnieuw bewerkt had en dan een strengere selectie maken voor ik zou posten, maar gezien de loop van dit topic vind ik het belangrijk dit nu al te doen, voordat nog meer mensen een oordeel vormen na het horen van één kant van het verhaal. Een slechte naam is sneller gekregen dan goedgemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de foto’s kan geklikt worden om deze in het grote formaat te zien. Over de binnenfoto’s ben ik ook niet al te tevreden, maar dit zijn ook pas de eerste twee die ik opnieuw bewerkt heb.

Punt twee waarop ik wordt aangesproken is, buiten de foto’s om, mijn gedrag. De genoemde punten waren ‘asociaal/grof gedrag, bijna in slaap vallen’ en ‘als een boos/mokkend kind op een stoeltje zitten’. Ik ben hier heel erg van geschrokken toen Lian en later haar moeder mij dit door de telefoon vertelde. Het feit dat meerdere gasten er wat over hebben gezegd, betekent voor mij dat dit niet zomaar uit de lucht gegrepen wordt, het moet ergens vandaan komen. Ik vind het vreselijk spijtig dat ik zo ben overgekomen, zeker omdat ik mijzelf totaal niet kan herkennen in de genoemde punten. Dat is niet wie ik ben. Ik weet ook zeker dat meerdere personen, waaronder bokkers, kunnen bevestigen dat dit niet is hoe ik mij normaal gesproken gedraag tijdens fotoreportages. Ik krijg meestal juist totaal tegenovergestelde dingen te horen, vandaar dat dit heel hard aankwam. Als ik mij echt zo gedragen heb of ben overgekomen wil ik daar graag mijn excuses voor aanbieden, aan zowel Lian en Roel als de rest van de familie, en overige gasten. Nogmaals… ik herken mezelf er niet in, kan het niet direct plaatsen, maar geloof zeker dat het zo overgekomen is als meerdere mensen het aangekaart hebben. Dat vind ik echt heel erg… wie weet had ik mijn dag niet, was ik oververmoeid… hoe dan ook, ik was niet mijzelf als ik het zo hoor. Absoluut niet, en dat vind ik heel erg. Nogmaals excuses in dat geval.

Het derde punt, het te vroeg vertrekken, heeft twee kanten. Vooraf is inderdaad een andere tijd afgesproken dan de tijd waarop ik uiteindelijk vertrokken ben, maar ten tijde van de bruiloftsreportage zelf ben ik in overleg eerder weggegaan. Hiervoor heb ik toestemming gehad van Lian en Roel, ik had ook niet verwacht dat dit als een probleem ervaren werd. Het is jammer dat ik dit nu achteraf te horen krijg, liever had ik op het moment van de reportage een duidelijke ‘nee’ gehad dan toestemming en achteraf verwijten. Dat is voor mij heel lastig.

Dat ik lang over de foto’s heb gedaan, is waar. Hier heeft Lian voor de volle 100% gelijk in (helaas, want het is niet leuk als je zo lang op je bruidsfoto’s moet wachten). Dit hebben meer van mijn klanten ervaren. Ik heb mijzelf tijdenlang té vol gepland waardoor ik een achterstand heb opgelopen, hierdoor is een aantal reportages vertraagd. Eigenlijk had ik de reportage voor de vakantie willen afhebben, dat is helaas niet gelukt. Lian, het spijt me, ik snap dat het heel vervelend wachten was. Wel vond ik het super dat je zoveel geduld had en netjes bleef in smsjes of e-mail… bedankt daarvoor. Dat het nu eruit komt begrijp ik best, want het was niet leuk, en als je overstuur bent gooi je ineens alle verwijten of dingen die dwars zaten eruit.

Wat betreft de oplossing voor dit probleem… hieraan wil ik graag mijn volgende post wijten. Dit is al erg lang en veel leesstof voor één berichtje Knipoog

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:38

Hele nette post nikki Lachen En ook fijn dat mensen nu zélf over de foto's kunnen oordelen en beide kanten van het verhaal kunnen lezen voor ze hun oordeel vormen Lachen