Relatie; ook vriendschap met jongens?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoaC

Re: Relatie; ook vriendschap met jongens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 11:25

Citaat:
maar jullie hebben dus 4 maanden, waarom issie er dan niet eerder over begonnen?

Hij vond het nooit zo'n probleem (behalve dat ze bleven slapen), maar sinds donderdag doet ie er ineens onwijs moeilijk over.
Ik ga op donderdag altijd in de stad eten en uit met een van mijn vrienden; vriendje zou bij mij slapen en was eerder bij mij thuis dan ik.
Toen ik thuis kwam was ie dus over de zeik over het feit dat hij op mij zat te wachten terwijl ik uit was met een andere jongen die mij daarna thuis afzette. Dat vond ie een klöte gevoel.
En sindsdien is het dus een probleem dat ik 1 op 1 met ze uitga.
En nu staat ie dus ook meteen heel erg op zijn strepen.

Adil; ik zie ze al een heel stuk minder en het is er ook niet 1 met wie ik echt zo super close ben zoals bij jouw vriend, maar gewoon een stel waarmee ik wel heel goed omga.
Dus het in niet 1 zware bedreiging ofzo, maar gewoon goede contacten met verschillende jongens die ik al echt heel lang ken.
Dat ze niet meer nogen blijven slapen heb ik al geaccepteerd, dat ik niet met een van hun op vakantie mag heb ik al toegegeven, maar dat ik niet 1 op 1 wat met ze mag doen gaat me echt te ver.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:25

Ok dat klinkt wel al genuanceerder, uit je vorige post dacht ik dat als hij haar was blijven zien je hem voor de keuze zou stellen om haar compleet niet meer te zien.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 11:30

Adil18 schreef:
En ik had Thore alleen voor de keuze gesteld als hij dan elke dag wat met haar had gedaan....tot aan één bed slapen na het uitgaan toe...Daar heb ik geen zin in. Hij had best met haar naar de bios mogen gaan en uitgaan etc. Maar dan wel dat hij na de tijd bij mij in bed kwam, en niet bij haar. En ook niet elke dag. Immers mag zijn wel zijn beste vriendin zijn, ik ben dan immers DE vriendin en heb wel een beetje meer recht op meer quality time met hem dan zij. En dat mag voor sommige bitchy klinken, zo denk ik er nu eenmaal over...

Dat begrijp ik, maar is hier niet de situatie.
Over de bios maakt ie opmerkingen als dat het daar donker is en dat ie dat dus niet vertrouwd en waarom ik er dan persé mee naar de bios moet terwijl ik ook met hem kan als ik een film wil zien. Clown
En na het uitgaan kom ik ook rustig bij hem (of is hij bij mij), maar dan is ie dus al helemaal over de zeik.
En ik doe niet elke dag met 1 iemand anders wat, maar met verschillende vrienden en maak echt veel tijd voor het vriendje hoor. Maar ik ga echt voorkomen dat hij mijn hele wereld wordt. Heb ook nog een leven naast hem.
Zie bij zoveel stellen dat ze een of andere siameze tweeling worden die niks meer zonder elkaar kunnen en dat is écht niet mijn ding.
Moet gewoon ook contacten kunnen hebben met andere vrienden/mensen. Dat wat ik met hem heb of doe is alleen met hem, maar dat ik alleen met hem naar de film zou mogen.... Clown
En mijn probleem is ook dat het wel zou "mogen" als het meiden waren maar nu niet mag omdat het jongens zijn....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:36

NoaC schreef:
Adil; ik zie ze al een heel stuk minder en het is er ook niet 1 met wie ik echt zo super close ben zoals bij jouw vriend, maar gewoon een stel waarmee ik wel heel goed omga.
Dus het in niet 1 zware bedreiging ofzo, maar gewoon goede contacten met verschillende jongens die ik al echt heel lang ken.
Dat ze niet meer nogen blijven slapen heb ik al geaccepteerd, dat ik niet met een van hun op vakantie mag heb ik al toegegeven, maar dat ik niet 1 op 1 wat met ze mag doen gaat me echt te ver.

Snap ik. Hij had rustig wat met haar 1 op 1 mogen doen. Dat heeft hij ook gedaan...
Er waren ook gewoon nog heel veel zaken meer bij hoor. Dat als we uitgingen met z'n allen zij Thore helemaal in beslag nam en ik niet eens de kans kreeg op even met hem te praten of zo (of even te knuffelen, heb een zeer hoog knuffel-gehalte Bloos ).

We hebben zelfs een keer ruzie gehad (Nadine en ik) omdat ik met Thore aan het praten was en zij hem gewoon meesleurde. Het ging me er toen helemaal niet om dat hij mij vriend was en zij hem de hele tijd voor zichzelf wilde, maar gewoon om het feit dat twee mensen in gesprek waren en je dan niet zoiets kinderachtigs doet als de ander wegslepen omdat je geen zin meer hebt om te wachten

Zij kon het gewoon net zo min hebben hem ineens te moeten delen met mij Knipoog

Maar ik snap jou wel hoor, ik wil ook gewoon tijdens het uitgaan met vrienden kunnen ouwehoeren etc. En ik wil ook wel eens alleen uit, samen met de meiden en jongens Haha!

En dat mag hij ook (hij wil dat alleen niet... Bloos )

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:37

toen ik een vriend had moest hij het niet wagen om iets te zeggen van het feit dat ik bijna alleen maar jongens als vrienden heb. heeft ie ook nooit echt veel over gezegd. gelukkig maar. want als ik uitging, was dat toch echt met jongens

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:38

(Misschien is je vriend niet echt jaloers...)
Maar gewooon echt bang om je kwijt te raken.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:37

Ik kan beter omgaan met mannen als met vrouwen, als ik een vriendje heb probeer ik wel rekening met m te houden en spreek ik meestal met vrienden af waar hij bij is en nooit 1 op 1 met een andere jongen.
Ik zou het ook absoluut niet leuk vinden als hij dat wel zou dan, maar ik ben dan ook best wel jaloers aangelegd.
Maar dat heeft zo zijn redenen Lachen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:41

Ik en mijn lief hebben heel veel vrienden en vriendinnen die we apart van elkaar zien. Elkaar een beetje loslaten is juist lekker, ik kan gewoon doen wat ik wil (behalve dan zoenen e.d.) en met wie en hij ook.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:33

MarcoBorsato schreef:
Ik en mijn lief hebben heel veel vrienden en vriendinnen die we apart van elkaar zien. Elkaar een beetje loslaten is juist lekker, ik kan gewoon doen wat ik wil (behalve dan zoenen e.d.) en met wie en hij ook.

Dat is precies mijn opvatting van een relatie. En het grappig is dat hij over relaties praat alsof ie aan een of andere ketting zit terwijl ik hem verder helemaal niks "verbied" op normale dingen (zoals vreemd gaan) na. Rolleyes
En van hem mag ik weer een hoop niet.... Nors opkijken
Mannen. No Cheer

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:38

Citaat:
Er is echt 0,0 aantrekkingskracht tussen mij en deze jongens; ken ze echt al zo lang. Maar zijn wél gewoon goede vrienden die erg veel van me weten en ik dus gewoon lekker mee kan kletsen. Ik zie echt het probleem niet om als meisje vriendschappen te hebben met jongens. Gebeuren verder ook totaal geen boeiende dingen maar doen gewoon dingen die ik ook met vriendinnen doe of zou doen.

ken het ik heb ook al heel lang een vrienden groep waarbij ik eigenlijk het enige meisje in ben. Op vriendinnen van na Lachen. het zijn gewoon mijn maties, ze kennen mij goed ik ken hen goed. Ze zorgen voor me als een zusje en ik zou ze ook voor geen goud kwijt willen.

Als ik een vriend zou hebben die er moeite mee zou hebben, en me voor een keus zou stellen heeft hij zelf een probleem dat
kan ik hem dan wel vertellen. Verder is het wel zo dat vaak de vriendinnen / scharrels van de mannen wel problemen hebben
met mij. Die zien mij blijkbaar wel als bedreiging en maken het me niet altijd even makkelijk. Gelukkig zijn hier ook uitzonderingen in Haha!.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:44

De vriendinnen van mijn vrienden doen er niet moeilijk over. De meeste zijn wel vrijgezel of hebben losse scharrels (ook iets wat mijn vriend dwars zit), maar de "vaste" vriendinnen kan ik prima mee opschieten.
Maar kwartje wil bij hem echt niet vallen hoor; hij blijft er star in en heeft ook geen zin meer in discussie erover geloof ik.
"zijn kant" roept dat ik niet spoor en hij er mee moet kappen, want zoals ik me gedraag zou niet normaal zijn. Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:46

Hij ermee moet kappen? Nogal heftige uitspraken voor zoiets zeg...

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:48

Maar ál die jongens waar ik mee rondhöer zijn ook wel een megaprobleem natuurlijk! Moet wel de essentie zien hé Poes! Haha! Knipoog

ik ga morgen gewoon uit, zoals elke donderdag, met een vriend dus ben benieuwd wat voor pleuris dat gaat geven.... Gaaaap
Laatst bijgewerkt door NoaC op 20-08-08 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:50

Ik zie de essentie van het probleem wel geloof ik... en dat is niet jouw gedrag maar zijn opvattingen Knipoog

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:50

poes schreef:
Ik zie de essentie van het probleem wel geloof ik... en dat is niet jouw gedrag maar zijn opvattingen Knipoog

Vertel je hem dát even want hij ziet het niet Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:52

Hij leest toch mee dacht ik? Clown

Welke vriendin gaat nu 4 pagina's op een forum haar gelijk zitten verdedigen als ze haar lief dan toch bedriegt? Dat zou pas erg zijn Huilen van het lachen

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:59

Ja, maar zó zijn vrouwen Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:03

NoaC schreef:
Qimm; mijn idee ook inderdaad...moet gewoon kunnen lijkt me. Daarnaast zijn het al ruim 10 jaar erg goede vrienden en voel er weinig voor om ze te laten vallen.

Hij vertrouwd mij wel maar hun niet want hij weet hoe jongens zijn zegt ie... Rolleyes

Is dat een hint van zijn kant ofzo Knipoog
Mijn vriend spreekt ook met vriendinnen af, ik kan me er niet druk over maken. Hij doet maar. Mocht er later toch uitkomen dat er meer is gebeurd tussen hem en een vriendin van hem. Dan heb ik me behoorlijk in hem vergist en weet ik wat voor eikel het is Lachen

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:10

Heb ook zo`n soort probleem gehad!
Alleen was het daarbij niet mijn man die er problemen mee had,maar de mensen er omheen.
Er werd op een gegeven moment zoveel geklets dat het niet leuk meer was(nu nog een jaar naar datum Boos! )
Deze vriendschap was nog niet zo oud dus heb ook besloten om de vriendschap te laten doodbloeden.
Niet omdat het moest van mijn man,maar omdat ik zag dat hij het niet leuk meer vond om op te boksen tegen het geklets er om heen.

Mijn advies aan jouw is Praat eens met je vriend of het zo is dat hij je niet vertrouwt met die vrienden,of omdat het is dat er mensen tegen hem aan kletsen over jouw en je vrienden.

Succes ermee

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:15

Wil je wel bij iemand zijn die jou zo wilt beheersen? Ik zou er helemaal neurotisch van worden, eerlijk waar.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:23

ooeehh het had mn vriend niet moeten weze, die wees ik gelijk naar de deur toe, kom op hé. wie zijn er belangrijker voor je ?:) ik snap je situatie heel erg goed! heb het zelf ook meegemaakt, mn ex werd al kwaad als ik '' alleen '' naar mn verzorgpaard wouw, hij moest en zou overal bij zijn, en uitgaan was ook wel zn probleem! en toen kwam ik dr na 7 maand achter dat mn vrienden dachten'' doeeeg''
heb er heel veel van geleerd:) hoop dat je het ook goed inziet en zelf de goeie beslissing maakt!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 14:29

Nou, alleen mijn vrienden zijn het probleem; op andere punten is ie helemaal niet zo van het "beheersen" hoor. Helemaal niet zelfs.
Ik heb nogal wat dingen die helemaal niet zijn ding zijn, maar dat vind ie allemaal best; hoor ik hem helemaal niet over. Krijg voornamelijk mijn zin in alles en hij is echt lief verder.
Door hier eenzijdig mijn kant hierover neer te zetten komt ie vast over als een onwijs dominante eikel, maar dat is ie dus niet Knipoog
Het is echt alleen dit punt waarover we gezeur hebben. Als het vriendinnen waren was het ook geen probleem zegt ie.
Alleen 1 op 1 uitgaan met andere (vrijgezelle) jongens vind ie blijkbaar een megaprobleem, en doet alsof dat écht niet normaal is en ik niet spoor.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:28

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet allee reacties even zorgvuldig heb gelezen, dus misschien zeg ik nu iets wat al gezegd is Bloos

Jij wil met je vrienden om blijven gaan, hij wil dat je niet alleen met een vriend op stap gaat. Probeer daar eerst eens een middenweg in te vinden, bijvoorbeeld door te zorgen dat er ook een vriendin mee gaat. Op die manier kun je een gevoel van onzekerheid/ jaloerzie bij je vriend weg nemen. Jij doet immers moeite om hem gelukkig te maken. Na een poosje kun je voorstellen dat je met een vriend alleen weer eens afspreekt. Misschien is het voor hem minder bedreigend als de relatie wat verder is en jullie elkaar beter kennen.

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:38

NoaC schreef:
Door hier eenzijdig mijn kant hierover neer te zetten komt ie vast over als een onwijs dominante eikel, maar dat is ie dus niet Knipoog

Dat moet lijkt mij toch iedereen begrijpen.
Ik snap niet dat ik reacties zie met "als het mijn vriend was dan!!" want het merendeel kletst hier gewoon uit z'n nek. Je weet immers niet hoe je in bepaalde situaties zou reageren.
Als die vriend van jou echt zo'n engert is dan hoef je niet te twijfelen of je bij em weg gaat maar blijkbaar zijn er zat factoren dat je die beslissing (nog) niet neemt.
Ik vind het echt ondoordacht hoe veel mensen reageren. De meeste zullen niet veel hebben meegemaakt anders doe je deze uitspraken niet...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:15

Nou.. heel veel meiden in relaties met engerds twijfelen ook om weg te gaan.
Tja en niet in de situatie zitten. Tja ik zou waarschijnlijk niet in de situatie komen omdat ik al niet op zulke jongens val (en dan doel ik vooral op het feit dat hij in alle vrouwen een bedpartner ziet)