Boete, terecht of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mltex

Re: Boete, terecht of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:29

In mijn optiek moet je altijd een boete krijgen en een waarschuwing is gewoon ontzettend mazzel hebben. Uitgangspunt is een boete (helaas Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:30

alja schreef:
belachelijk zeg en vooral belachelijk veel geld zeg..
zou bezwaar gaan maken als je de boete binnen krijgt

Bezwaar tegen wat? Dat je geen voorrang verleende? Denk dat je weinig kans maakt hoor
en dat is maar goed ook.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:41

IKbenEllen schreef:
Anoeska schreef:
Bewust of onbewust maakt natuurlijk geen fluit uit. Alleen al het feit dat je onbewust dingen doet, wanneer je in de auto zit, is natuurlijk al fout. Je bestuurt een apparaat waar je ongelukken mee kan maken, dus daar doe je geen onbewuste dingen mee. Je zorgt gewoon dat je oplet.

Dus hiermee beweer jij dat jij een foutloze chauffeur bent? Jouw gedachten dwalen nooit af? Denk dat je de eerste bent Haha! Knipoog

Nee hoor, staat nergens dat ik beweer dat ik een foutloze chauffeur ben. Als ik iets onbewust doe in de auto, of niet op zit te letten, dan zit ik ook gewoon fout. Geldt voor iedereen dus ook voor mij.

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:47

Vindt jouw man het te hoge boete of een vindt hij het onterecht?
Bezwaar maken!

Heb van een "slachtoffer" een verhaal gehoord over een flitsovertreding op de ringweg van de stad Groningen. De "slachtoffer" reed wel degelijk te hard maar liet het voorkomen.....
Hij de rechter de situatie uitgelegd: "kwam midden in de nacht uit het westen van de A28, waar je 120 mag....en op de ringweg mag je maar 70......"

en weet je wat de rechter oordeelde?
Kwijtschelding!...Onder de noemer...."Slachtoffer" u doet al zoveel voor het milieu.....
Terwijl het "slachtoffer" in zijn verweer het daar nooit over gehad heeft!

(Kost je misschien dus wel een middag....maar je weet het dus nooit hoe de uitspraak kan worden.....)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:48

Als je op een heterdaadje betrapt wordt door de politie helpt bezwaar aantekenen niks. Je kan hier niet in tegen beroep gaan dus betalen moet je altijd. Ook al vind je dat je niet fout zit en de agent wel. Mijn vader moest een keer kiezen tussen of keihard remmen en midden op het kruispunt stil komen te staa, of hard doorrijden. ( Was een druk kruispunt ) En hij kreeg vervolgens een boete van 130 euro. Bezwaar aantekenen helpt dan echt niet. Succes iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:52

purny schreef:
Ook al vind je dat je niet fout zit en de agent wel. Mijn vader moest een keer kiezen tussen of keihard remmen en midden op het kruispunt stil komen te staa, of hard doorrijden. ( Was een druk kruispunt ) En hij kreeg vervolgens een boete van 130 euro. Bezwaar aantekenen helpt dan echt niet.

Nee in dit verhaal is dat logisch je vader reed gewoon veel te hard, en had ook nog eens last van een beperkt inschattingsvermogen.
Iedereen weet namelijk dat je snelheid moet minderen bij het naderen van een kruizing.....Hélemaal als hij druk is.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:52

Citaat:
want hij had gewoon voorrang moeten verlenen

Zoals je zelf zegt, hij had voorrang moeten verlenen. Maar 150 euro is wel heel erg zuur!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:00

IKbenEllen schreef:
Ik vind het belachelijk om voor een inschattingsfout een bekeuring te geven, maar dar schijnen wat mensen (die denk ik allemaal voortreffelijk rijden Schijnheilig ) anders over te denken.

Er zijn genoeg mensen verongelukt door een inschattingsfoutje....
ik vind deze boete volkomen terecht.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:18

Barco schreef:
IKbenEllen schreef:
Ik vind het belachelijk om voor een inschattingsfout een bekeuring te geven, maar dar schijnen wat mensen (die denk ik allemaal voortreffelijk rijden Schijnheilig ) anders over te denken.

Er zijn genoeg mensen verongelukt door een inschattingsfoutje....
ik vind deze boete volkomen terecht.

En dan nog (had ik al eerder gezegd ook), dit was geen inschattingsfout, maar domweg niet opletten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:20

Chiqa schreef:
purny schreef:
Ook al vind je dat je niet fout zit en de agent wel. Mijn vader moest een keer kiezen tussen of keihard remmen en midden op het kruispunt stil komen te staa, of hard doorrijden. ( Was een druk kruispunt ) En hij kreeg vervolgens een boete van 130 euro. Bezwaar aantekenen helpt dan echt niet.

Nee in dit verhaal is dat logisch je vader reed gewoon veel te hard, en had ook nog eens last van een beperkt inschattingsvermogen.
Iedereen weet namelijk dat je snelheid moet minderen bij het naderen van een kruizing.....Hélemaal als hij druk is.

Ook als hij net vlakbij het stoplicht komt en het wordt ineens oranje terwijl hij niet eens te hard reed? Heb ik ook al zo vaak meegemaakt dat ik met normale snelheid een stoplicht nader en het springt op oranje. Dan ga ik echt niet op mijn remmen staan hoor. Heb het wel een keer moeten doen maar dat is niet echt gezond geweest. En soms kun je beter niet remmen. Als ik moest kiezen tussen een auto in mijn auto kies ik toch liever voor de 130 euro.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:24

purny schreef:
Ook als hij net vlakbij het stoplicht komt en het wordt ineens oranje terwijl hij niet eens te hard reed? Heb ik ook al zo vaak meegemaakt dat ik met normale snelheid een stoplicht nader en het springt op oranje. Dan ga ik echt niet op mijn remmen staan hoor. Heb het wel een keer moeten doen maar dat is niet echt gezond geweest. En soms kun je beter niet remmen. Als ik moest kiezen tussen een auto in mijn auto kies ik toch liever voor de 130 euro.

Als jij met normale snelheid aan komt rijden, en het stoplicht springt op oranje (en dat is niet raar hoor, ze springen natuurlijk ooit op oranje), moet jij kunnen stoppen. Red je dat niet, mag je doorrijden, daarvoor is het ook oranje. Dan zul je niet meteen een botsing veroorzaken op het kruispunt. De andere stoplichten sppringen nl. niet onmiddellijk op groen als de jouwe oranje is. Dus hoe is het werkelijk gegaan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:24

grobo schreef:
Vindt jouw man het te hoge boete of een vindt hij het onterecht?
Bezwaar maken!

Heb van een "slachtoffer" een verhaal gehoord over een flitsovertreding op de ringweg van de stad Groningen. De "slachtoffer" reed wel degelijk te hard maar liet het voorkomen.....
Hij de rechter de situatie uitgelegd: "kwam midden in de nacht uit het westen van de A28, waar je 120 mag....en op de ringweg mag je maar 70......"

en weet je wat de rechter oordeelde?
Kwijtschelding!...Onder de noemer...."Slachtoffer" u doet al zoveel voor het milieu.....
Terwijl het "slachtoffer" in zijn verweer het daar nooit over gehad heeft!

(Kost je misschien dus wel een middag....maar je weet het dus nooit hoe de uitspraak kan worden.....)

Flitsovertredingen daar kan je bezwaar tegen aantekenen en heterdaadjes niet Knipoog

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:28

Diablo schreef:
purny schreef:

Als jij met normale snelheid aan komt rijden, en het stoplicht springt op oranje (en dat is niet raar hoor, ze springen natuurlijk ooit op oranje), moet jij kunnen stoppen. Red je dat niet, mag je doorrijden, daarvoor is het ook oranje. Dan zul je niet meteen een botsing veroorzaken op het kruispunt. De andere stoplichten sppringen nl. niet onmiddellijk op groen als de jouwe oranje is. Dus hoe is het werkelijk gegaan?

Papa reed met normale snelheid op de Neherkade in Den Haag en hij kon of stoppen, maar dan kwam ie op het kruispunt stil te staan of hij kon doorrijden. Toen zag die agent het en kreeg ie een boete voor door rood rijden. Hij had het nog netjes uitgelegd dat hij echt geen andere keus had, maar kreeg toch die boete voor door rood rijden. Het was gewoon een agentje geweest die op zijn punten stond, het zelfde mss met TS dr man? Ik keur het ook echt niet goed, maar er zijn ergere dingen om te bekeuren.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:42

Ja Purny, dat is een vervelend iets. Maar als een stoplicht oranje wordt, behoor je toch echt te kunnen stoppen hoor. En als je dat niet meer redt, rij je óf te hard, óf het stoplicht is nog niet rood als jij erdoor rijdt.....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:37

Ja oke maar nogmaals, een heterdaadje, daar kan je niet tegen in beroep gaan zoals ik al 3 keer zeg. En niet iedereen is even überheilig.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:39

terechte boete, had een ongeluk op kunnen leveren. Maar 150 euro is wel erg veel.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:45

we hebben geen target wat we moeten halen, Hij was gewoon fout klaar en dat het duur is tja er staat hier niet ter discussie of een agent wel zn werk doet het gaat erom dat deze meneer niet op zat te letten omdat hij aan het zoeken was.

en doordat hij niet zat op te letten had hij iemand harstikke dood kunnen rijden dus nogmaals dan is 150 euro niet zoveel

Valdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:08

ik denk dat er door vele veel te makkelijk een oordeel wordt getrokken over de des betreffende agent. Dit is typisch een beeld van 1 kant want ik weet zeker dat als je enkele werk dagen in de schoenen van een agent staat je er heel anders over denkt!!

De boete is zeker terecht, geen voorrang verlenen is gewoon erg gevaarlijk en kan hele nare gevolgend hebben. Over het boete bedrag kan je lang of kort discusseren maar die zijn gewoon hoog, maar worden niet door de politie bepaald.

Een bezwaar gaan heeft geen zin in deze situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:09

Diablo schreef:
Ja Purny, dat is een vervelend iets. Maar als een stoplicht oranje wordt, behoor je toch echt te kunnen stoppen hoor. En als je dat niet meer redt, rij je óf te hard, óf het stoplicht is nog niet rood als jij erdoor rijdt.....

presies had het niet beter verwoorden.....Groen rood oranje, allemaal een kwestie van inschatten
en dat allemaal mooi aanpassen aan je snelheid en afstand heb je dat allemaal goed geregeld kan je heel netjes bepalen of je kan stoppen of door kan rijden, en dat in alle rust Lachen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:49

Tuurlijk, ik trap in alle rust nog even mijn gaspedaal in Knipoog Nee hoor Grapje Haha!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:53

Tja de politie heeft nu eenmaal niet beters te doen dan koffie drinken en arme bestuurders onzinnige boetes geven,
ipv dat ze gaan boeven vangen :/

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:30

ja, want de weg veilig houden en ongelukken voorkomen is natuurlijk helemaal niet belangrijk Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:41

IKbenEllen schreef:
Ik zei ook al dat protesteren weinig zin zal hebben, maar ik vind het wel een Bromsnor-actie. Zeker niet "terecht", flauw...

Tja het zal je kind maar wezen die door zo'n onbewuste weggebruiker die niet oplet, om zeep wordt gereden, flauw hoor.
Als je de weg niet weet, kun je ook even stoppen om een kaart te raadplegen. Dus zo onbewust is het niet. En met mensenkennis heeft het al helemaal niets te maken, waar die nonsens vandaan komt? We leven niet in vroeger, we leven nu en iemand op zijn woord geloven, doet men niet meer en vaak ook wel terecht denk ik.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:15

Mindim schreef:
IKbenEllen schreef:
Ik zei ook al dat protesteren weinig zin zal hebben, maar ik vind het wel een Bromsnor-actie. Zeker niet "terecht", flauw...

Tja het zal je kind maar wezen die door zo'n onbewuste weggebruiker die niet oplet, om zeep wordt gereden, flauw hoor.
Als je de weg niet weet, kun je ook even stoppen om een kaart te raadplegen. Dus zo onbewust is het niet. En met mensenkennis heeft het al helemaal niets te maken, waar die nonsens vandaan komt? We leven niet in vroeger, we leven nu en iemand op zijn woord geloven, doet men niet meer en vaak ook wel terecht denk ik.

Amen!!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:23

Sanniejj schreef:
Tja de politie heeft nu eenmaal niet beters te doen dan koffie drinken en arme bestuurders onzinnige boetes geven,
ipv dat ze gaan boeven vangen :/

Je moest eens weten wat de politie allemaal doet in Nederland... als je je daarin verdiept hebt, mag je kijken of je dit nog eens zou zeggen.