) Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
) alja schreef:belachelijk zeg en vooral belachelijk veel geld zeg..
zou bezwaar gaan maken als je de boete binnen krijgt
IKbenEllen schreef:Anoeska schreef:Bewust of onbewust maakt natuurlijk geen fluit uit. Alleen al het feit dat je onbewust dingen doet, wanneer je in de auto zit, is natuurlijk al fout. Je bestuurt een apparaat waar je ongelukken mee kan maken, dus daar doe je geen onbewuste dingen mee. Je zorgt gewoon dat je oplet.
Dus hiermee beweer jij dat jij een foutloze chauffeur bent? Jouw gedachten dwalen nooit af? Denk dat je de eerste bent![]()
purny schreef:Ook al vind je dat je niet fout zit en de agent wel. Mijn vader moest een keer kiezen tussen of keihard remmen en midden op het kruispunt stil komen te staa, of hard doorrijden. ( Was een druk kruispunt ) En hij kreeg vervolgens een boete van 130 euro. Bezwaar aantekenen helpt dan echt niet.
Citaat:want hij had gewoon voorrang moeten verlenen
IKbenEllen schreef:Ik vind het belachelijk om voor een inschattingsfout een bekeuring te geven, maar dar schijnen wat mensen (die denk ik allemaal voortreffelijk rijden) anders over te denken.
Barco schreef:IKbenEllen schreef:Ik vind het belachelijk om voor een inschattingsfout een bekeuring te geven, maar dar schijnen wat mensen (die denk ik allemaal voortreffelijk rijden) anders over te denken.
Er zijn genoeg mensen verongelukt door een inschattingsfoutje....
ik vind deze boete volkomen terecht.
Chiqa schreef:purny schreef:Ook al vind je dat je niet fout zit en de agent wel. Mijn vader moest een keer kiezen tussen of keihard remmen en midden op het kruispunt stil komen te staa, of hard doorrijden. ( Was een druk kruispunt ) En hij kreeg vervolgens een boete van 130 euro. Bezwaar aantekenen helpt dan echt niet.
Nee in dit verhaal is dat logisch je vader reed gewoon veel te hard, en had ook nog eens last van een beperkt inschattingsvermogen.
Iedereen weet namelijk dat je snelheid moet minderen bij het naderen van een kruizing.....Hélemaal als hij druk is.
purny schreef:Ook als hij net vlakbij het stoplicht komt en het wordt ineens oranje terwijl hij niet eens te hard reed? Heb ik ook al zo vaak meegemaakt dat ik met normale snelheid een stoplicht nader en het springt op oranje. Dan ga ik echt niet op mijn remmen staan hoor. Heb het wel een keer moeten doen maar dat is niet echt gezond geweest. En soms kun je beter niet remmen. Als ik moest kiezen tussen een auto in mijn auto kies ik toch liever voor de 130 euro.
grobo schreef:Vindt jouw man het te hoge boete of een vindt hij het onterecht?
Bezwaar maken!
Heb van een "slachtoffer" een verhaal gehoord over een flitsovertreding op de ringweg van de stad Groningen. De "slachtoffer" reed wel degelijk te hard maar liet het voorkomen.....
Hij de rechter de situatie uitgelegd: "kwam midden in de nacht uit het westen van de A28, waar je 120 mag....en op de ringweg mag je maar 70......"
en weet je wat de rechter oordeelde?
Kwijtschelding!...Onder de noemer...."Slachtoffer" u doet al zoveel voor het milieu.....
Terwijl het "slachtoffer" in zijn verweer het daar nooit over gehad heeft!
(Kost je misschien dus wel een middag....maar je weet het dus nooit hoe de uitspraak kan worden.....)
Diablo schreef:purny schreef:Ook als hij net vlakbij het stoplicht komt en het wordt ineens oranje terwijl hij niet eens te hard reed? Heb ik ook al zo vaak meegemaakt dat ik met normale snelheid een stoplicht nader en het springt op oranje. Dan ga ik echt niet op mijn remmen staan hoor. Heb het wel een keer moeten doen maar dat is niet echt gezond geweest. En soms kun je beter niet remmen. Als ik moest kiezen tussen een auto in mijn auto kies ik toch liever voor de 130 euro.
Als jij met normale snelheid aan komt rijden, en het stoplicht springt op oranje (en dat is niet raar hoor, ze springen natuurlijk ooit op oranje), moet jij kunnen stoppen. Red je dat niet, mag je doorrijden, daarvoor is het ook oranje. Dan zul je niet meteen een botsing veroorzaken op het kruispunt. De andere stoplichten sppringen nl. niet onmiddellijk op groen als de jouwe oranje is. Dus hoe is het werkelijk gegaan?
Diablo schreef:Ja Purny, dat is een vervelend iets. Maar als een stoplicht oranje wordt, behoor je toch echt te kunnen stoppen hoor. En als je dat niet meer redt, rij je óf te hard, óf het stoplicht is nog niet rood als jij erdoor rijdt.....
Nee hoor Grapje
IKbenEllen schreef:Ik zei ook al dat protesteren weinig zin zal hebben, maar ik vind het wel een Bromsnor-actie. Zeker niet "terecht", flauw...
Mindim schreef:IKbenEllen schreef:Ik zei ook al dat protesteren weinig zin zal hebben, maar ik vind het wel een Bromsnor-actie. Zeker niet "terecht", flauw...
Tja het zal je kind maar wezen die door zo'n onbewuste weggebruiker die niet oplet, om zeep wordt gereden, flauw hoor.
Als je de weg niet weet, kun je ook even stoppen om een kaart te raadplegen. Dus zo onbewust is het niet. En met mensenkennis heeft het al helemaal niets te maken, waar die nonsens vandaan komt? We leven niet in vroeger, we leven nu en iemand op zijn woord geloven, doet men niet meer en vaak ook wel terecht denk ik.
Sanniejj schreef:Tja de politie heeft nu eenmaal niet beters te doen dan koffie drinken en arme bestuurders onzinnige boetes geven,
ipv dat ze gaan boeven vangen :/
Je moest eens weten wat de politie allemaal doet in Nederland... als je je daarin verdiept hebt, mag je kijken of je dit nog eens zou zeggen.