Vraagje aan Jehovagetuigen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Vraagje aan Jehovagetuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:36

De meeste JH zijn idd mensen die dat geloven. Maar de mannen aan de top bij JH zijn imo hele goede bedrijfsleiders, die heel veel poen scheppen en zich op ethisch vlak niks aantrekken.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:37

Toch sommige dingen die ik hier lees kunnen niet van Jehovah's getuigen afkomen. Zo is Jezus niet aan een kruis gestorven maar aan een paal, geen enkele JH die die vergissing maakt....... niet dat ik zeg dat het niet waar is, maar dat zou wel een hele foute uitspraak zijn. Kruisen worden niet gebruikt, geen enkele relikwie overigens.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:38

Maar die staan niet voor je deur, poes Knipoog
Dat zijn de mensen die oprecht geloven in wat ze doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:41

Die mensen van de deur ken ik maar al te goed, een hele hoop zelfs en nog vrij persoonlijk. Waar ik zo moe van wordt is het het feit dat ze zich gered en 'beter' voelen dan de rest en medelijden hebben met de wereld...

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:42

Ze zijn bij mij ook een hele tijd aan de deur geweest todat mijn moeder heel boos op ze werd Duivel
Maar ze gaven ook de hele tijd folders en kaartjes voor een of ander congres Clown Ze kwamen wel altijd op verschillende tijden, als je de ene dag niet thuis was dan probeerde ze het net zo lang todat je een andere dag wel thuis was Vork En als je dan de deur niet open deed dan deden ze gewoon wat folders door je brievenbus Slapen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:42

Mystica schreef:
Hebben jullie wel enig idee wat het doel is van langs de deuren gaan? Scheve mond (naast het moeten) Zij zijn er van overtuigd dat de wereld echt vergaat, en dat alleen zij overblijven. God is mooi en alles wat hij geschapen heeft ook. God heeft ook mensen geschapen, ook ongelovigen dus, en die moeten beschermd worden.

Er zijn een helehoop sektes en andere bedoeningen die om de zoveel jaar geloven dat de wereld gaat vergaan en zij de enige zijn die overblijven. Als die allemaal aan mijn deur moesten komen om me te komen redden, dan kan ik beter mijn voordeur dichtmetsen. Ook heel fijn als je 1 keer denkt me te komen redden, maar als ik dan 1 keer duidelijk nee heb gezegd dan moet je ook snappen dat je je voet tussen de deur kan stoppen en terugkeren tot je een ons weegt, op die manier ga je me echt niet bekeren, juist het tegenovergestelde. Snap heel goed dat als je er keihard in gelooft je zoveel mogelijk mensen wilt 'redden', maar je moet zelf ook snappen wanneer je methode niet werkt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:44

JH is echt pure hersenspoeling hoor... welk gezond mens gaat zo van deur tot deur leuren... En dan nog geloven dat je goed werk doet. Intriest vind ik het altijd.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:46

Ze geloven niet dat de wereld vergaat, maar dat God gaat ingrijpen en de goddelozen zal de vernietigen en de aarde in zijn oorspronkelijke staat zal terugbrengen en dat was in het paradijs.

Het is geen hersenspooeling maar door de sociale druk en gedeeltelijk inspelen op de angsten van de mens (doet iedere religie) houden ze de organisatie dicht.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:48

oensan schreef:
goddelozen

Bedoelen ze hier alle niet-gelovigen of alle niet-Jehova's?
Komt er iig toch een beetje op neer dat de wereld van de goddelozen zal vergaan als ze niet gered worden Haha! .

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:49

xKatleentjex schreef:
oensan schreef:
goddelozen

Bedoelen ze hier alle niet-gelovigen of alle niet-Jehova's?
Komt er iig toch een beetje op neer dat de wereld van de goddelozen zal vergaan als ze niet gered worden Haha! .

Alle goddelozen in de ruime zin van het woord Haha! dus een ieder die niet de wil van god doet, of zij goed bezig zijn is een discussiepunt Haha!

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:50

bij mij thuis komen ze nooit langs, bij allebij mijn huizen niet...
Wat ik me afvraag, hoe staan JG tegenover andere geloven? Ze verkondigen dat als je niet in god gelooft je slecht bent en dat soort dingen, maar andere geloven (zoals boedhisten) geloven in andere goden. gaan die dan ook dood omdat ze slecht zijn? Het lijkt mij dat ze wel zouden moeten inzien dat de mensen van andere geloven eigenlijk precies hetzelfde zijn, die geloven ook heilig in iets wat niet bestaat. (naar mijn mening dan)

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:51

Zij geloven dat ze de enige waarheid aanhangen en dat denkt volgens mij iedereen die een religie aanhangt..........

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:52

soofjuh, dat wordt afgewimpeld als mensen die de weg kwijt zijn, er is voor hen maar 1 god en dat is die van hen, alle anderen zijn verkeerde geloven. Dit is wel precies een van de redenen waarom ik niet gelovig ben, er zijn teveel geloven in de wereld en elk gelooft dat de zijne de waarheid is...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:52

Of die geen religie aanhangt Tong uitsteken .

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:54

oensan schreef:
Zij geloven dat ze de enige waarheid aanhangen en dat denkt volgens mij iedereen die een religie aanhangt..........

Ze staan niet open voor andere religies.

Ik ken wel religies die wél openstaan voor andere geloven en mensen meer in hun waarde laten.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:54

Ja dat kan ook idd hihihi!

Ik wil helemaal niets meer te maken hebben met welke religie dan ook. Er zijn wel dingen uit het JG geloof die me bij blijven, maar never nooit meer wil ik bij een religie aangesloten zijn.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:56

Zit ik in dit topic te lezen, zit er onderaan ook echt een Ikzoekgod.nl banner Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:56

ze zijn hier nog nooit aan de deur geweest bij de paarden kwamen er wel 2 vrouwen langs, die alle deuren afgingen, (konden we zien omdat we buiten stonden) dus ik zei al aah nee, geen jehova's!! waren het 2 vrouwen die loten verkochten voor een goed doel ROFL die hebben we dus ook gekocht Haha!

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:57

Stef_Winston schreef:
Zit ik in dit topic te lezen, zit er onderaan ook echt een Ikzoekgod.nl banner Huilen van het lachen

Huh???

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:57

Ja dat heet toch een banner Tong uitsteken Zo'n reclame ding onderin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:58

onderaan de pagina oensan.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:59

Ow haha ik zie het nu pas............. vreselijk.....

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:01

Ik ben geen jehova maar wil toch ff reageren.

Geloof opdringen kan en mag niet.
Geloof krijg je neit van die gene aan de deur, geloof wordt door de Heilige Geest in je hart gewerkt.
We moeten evangeliseren en het woord uit de bijbel verkondigen maar mensen er niet mee lastig vallen en zehet geloof zo ongeveer dwingen. Als de Heilige Geest niet in je werkt kun je niet geloven en krijg je het geloof niet.
Het klinkt gemeen maar zo is het nou eenmaal. Daarom snap ik niet dat Jehova's tich keer bij dezelfde mensen aankloppen.
Wij hebben ze ook vaak aan de deur, zijn meestal aardig vriendelijk. Maar ik doe tegenwoordig ook niet meer open. Ben het gewoon zat.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:04

Niien_ schreef:
Vriendin van mij is ook Jehovah, en die moet ook langs de deuren enzo. Jehovah's mogen ook niet naar verjaardagen, geen sinterklaas, geen kerst, niks voor hun 18e (sex ed). Die vriendin weet dan wel niet beter maar ik zou er nu niet voor kiezen om me te bekeren tot dat geloof

Haha en ze mogen wel sex na hun 18e? Maak er maar gewoon van als ze getrouwd zijn Knipoog En tattoo's e.d mogen ze ook niet als ze 18 worden hoor Clown

Ik ben overigens 9 maanden met een Jehova getuige geweest. Hij is nu trouwens uitgesloten en zijn familie heeft geen contact meer met hem. Zijn moeder heeft me nog wel proberen over te halen voor bijbelstudie en ik vind het wel interessant maar heb er gewoon geen tijd voor (zou het wel kunnen maken maar ik heb alsnog andere prioriteiten). Ben vaak mee geweest naar de 'zaal' en ook nog hele dagen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:04

De Heilige Geest hoeft gelukkig niet in mij te zitten, ben al ingewikkeld genoeg op mijn eigen Clown Na jaren proberen te respecteren dat anderen geloven loop ik zo vaak tegen muren van onbegrip aan dat ik het zelf ook niet meer kan opbrengen.

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat de wereld een veel mooiere plek zou zijn zonder geloof...