Relatie problemen, weet niet meer wat ik ermee aan moet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geaa

Re: Relatie problemen, weet niet meer wat ik ermee aan moet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:28

Je zult er inderdaad later achter komen of dit de juist keuze is geweest. Daar kom je gauw genoeg achter..
Als je écht bij elkaar hoort, kom je weer samen. Of niet, dan is hij/jij niet de ware geweest, maar zou er een ander komen op je pad!

Je weet, ondanks dat je denkt het niet te weten. Wat je wilt, alleen voordat je dat uit kunt spreken, gaat dat veel dieper. Dat duurt even!
Zelf geef je al aan, je geniet minder.. Houdt je in, maar hij moet je toch nemen zoals je bent en de persoon kunnen zijn die je bent?
Je moet jezelf niet verliezen, het is moeilijker jezelf terug te vinden, dan een ander!

Ik PM je nog even. Lachen Wil dat hier liever niet zo neerzetten nl!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:35

Moelie laat het rusten en ga je eigen leven leiden. Niet meer bellen of sms-en. Je boodschap is toch duidelijk geweest. En hij heeft geen tijd om te praten. (werkt hij 24 uur per dag, 7 dagen per week). Als zijn relatie, dus jij, belangrijk voor hem was geweest had hij wel tijd gemaakt.
Met je schuldig voelen bereik je helemaal niks, behalve dat je jezelf en je eigen gevoelens wegcijfert.
Ga dingen doen die je leuk vindt met mensen die je leuk vindt (en dat hoef niet veel te kosten).

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:38

Als jij het zo zielig voor hem vindt om een punt achter jullie relatie te zetten, Bedenk je dan maar eens hoe zielig het voor jullie BEIDEN (dus ook hem) is om deze relatie voort te zetten.

Hij komt er echt wel overheen hoor. En jij ook. Je hebt zelf al gezien hoeveel lol hij kan hebben met andere meisjes in de kroeg en jij hebt ook al een leuke jongen ontmoet.

Leuke jongen/meisjes versus Bitcherige changgerijnige vriend(in)
Ik denk dat jullie beiden beter af zijn zonder elkaar.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 21:10

Bedankt voor jullie berichten, doet me echt goed. Net nog had ik ruzie met hem aan de tel, omdat ik afgelopen zaterdag al tegen dat zusje van hem had gezegt dat het niet helemaal meer lekker zat en dat ik er miss een punt achter wou zetten. Had nog zo gevraagt aan der om dit tegen niemand te zeggen omdat ik het nog niet zeker wist. Wat blijkt; heeft ze tegen der ouders gezegt dat het al uit is, dus hij komt vandaag thuis en zijn ouders vragen of het idd uit is. Daarover belde die mij op, en omdat ik idd nogal pissig was over dat zusje reageerde ik miss idd ook wel banketstaaf maar hij vroeg maar door en het leek alsof die mij niet geloofde. Hij had toen boos opgehangen, 5 minuten daarna belt ie weer op en toen deed ik volgens hem ongeinteresseert dus toen hing die weer op. Daarna stuurde ik hem een smsje met daarin: Dit is nou een van de redenen dat ik deze beslissing wil nemen. Hij heeft er nog niet op gereageert en ik probeerde hem net toch even te bellen maar hij neemt niet op. Oke, dan niet.. en nu ga ik hem ook niet meer bellen/smse, dat moet hij maar zelf doen.

Winnitou: Hij is idd veel aan het werk, overdags gewoon op zijn eigen werk, en 's avonds klust die nog wat bij bij zijn oom en tante momenteel. Daar is die al een hele tijd mee bezig en dat moest deze week af zei die. Maar idd, als die er nou echt omgaf maakte die er wel even tijd voor om te praten.

Karin1985; Ik zag idd laatst in de kroeg dat die echt vaak met dat meisje aan het lachen was. Zo hebben wij samen allang niet meer gelachen, en toen drong al tot mij door dat er iets mis was. Ik had Vrijdag idd wel een leuke jongen ontmoet, teminste voor zover ik hem ken want we hadden alleen die avond met elkaar gekletst, maar het blijkt dat die jongen mij wel leuk vind tot nu toe.
Ik denk idd dat we ook beter af zijn zonder elkaar, we maken elkaar niet meer gelukkig op deze manier en dat is toch wat je wilt in je leven? Dat je gelukkig bent, en dat je elkaar in een relatie ook gelukkig maakt. Oke, af en toe ruzie hoort erbij, dat heeft iedereen wel eens. Maar bij ons is het normaal dat we ruzie hebben en tegen elkaar lopen te snauwen, ipv dat het gezellig is. Als het eens gezellig is is dat juist een uitzondering.

Geaa; Ik heb je een PM teruggestuurd, die zal je vast al ontvangen hebben.

Het doet me goed om te weten dat sommige onder jullie ook ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt en uiteindelijk ook de knoop door hebben gehakt en daarna beter af waren. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bij ons ook zo loopt, maar als het echt niet de juiste beslissing blijkt te zijn komen we idd zo weer bij elkaar.

Echt hartstikke bedankt voor jullie berichten, dat is voor mij echt een steun. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!

Groetjes Milou

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 07:31

Beïndigen van een relatie dat doet altijd wel wat met je. Even de tijd geven dus.

Bedenk wel dat jij al met veel andere mensen hierover gesproken hebt (wat me opviel uit je post en waarover ik twijfelde of dat wel handig was). Hij heeft dat nog niet en loopt dus een beetje achter. Het was bij jouw laatste tijd al erg aanwezig in je gedachten. Maar er is dus kans dat het hem toch nog een beetje overdonderd.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 16:33

Bienotje;
Ik denk dat die het wel aan zich komen hoor, ik had het er namelijk al een aantal keren aangegeven dat ik wou gaan praten. Per sms, of gewoon in het echt of aan de tel.. maar dan praatte die er elke keer overheen zodat ik het maar weer zou vergeten, dat is dus een aantal keren voorgekomen. Ook heb ik welles aangegeven (de laatste tijd) dat het zo gewoon niet meer kon tussen ons. Dus ik weet eigenlijk bijna zeker dat hij het wel had zien aankomen, en dat die daarom ook niet wou komen praten.

Het is inmiddels dus uit, eigenlijk sinds eergister. Hij belde me na het trainen op en toen besefte die ineens dat het idd even beter was zo, maar dat die hoopte dat het nog wel goedkomt. Hij had het erover gehad met een vriend van 'm, en die had blijkbaar gezegt dat hij dacht dat het vast nog wel weer goedkwam tussen ons. Hij deed aan de tel of die het ineens allemaal beter wist, dat dit nu idd even het beste was enz. Vond ik best banketstaaf want ik had hem dat al zo wat de hele week duidelijk willen maken.
Nou komt ie straks praten. Ondertussen heb ik nog wel gewoon contact met hem (zeker elke dag nog gebelt). Had ie mij vanacht 5x gebelt zag ik 's morgens dus ik bel terug, en vraag waarom die zovaak had gebelt, zegt ie: Omdat ik het fijn vind om je te horen. En laatst kwam die langs toen ik aan het werk was, en toen liep die ineens zonder te zeggen weer weg, bel ik hem daarna op waar dat opsloeg, zegt ie dat die het er gewoon moeilijk mee had. Hij heeft het er idd wel heel erg moeilijk mee, gister was die even bij me vader en toen hadden hun het er over gehad. En me vader zei vandaag dat die wel kon zien dat hij het er heel moeilijk mee had. Maarja, ik kan er niks aandoen.. Ik vind dit gewoon voorlopig het beste, en we zien dan wel weer over een tijd of het nog wat word.

Het is echt heel raar dat het nu uit is, ik kan er maar niet aan wennen! Ook omdat we gewoon nog contact hebben alsof het nog aan is, alleen zien we elkaar niet meer elke dag. Het is natuurlijk wel logische dat ik het nog even raar vind na 2 jaar samen te zijn geweest.
Vanavond praten, en dan zien we wel.. Vind het iig al een fijn idee dat ik vanavond eens alles kwijt kan wat ik al heel lang kwijt wil.. wat zou dat opluchten zeg! Het zal ook wel even moeilijk worden omdat hij het eig niet wil.

Groetjes Milou

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:42

Ik heb net je hele verhaal gelezen!
Hoe is het nu afgelopen? heeft het praten geholpen?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 09:27

Welmoedz;

Hey, we hadden gister idd even gepraat. We zijn er allebei nu toch echt goed uitgekomen dat dit het beste is. In ieder geval voorlopig wel, hij wil me eigenlijk toch wel terug na een tijdje maar ik weet het allemaal nog niet. Wie weet blijven we wel gewoon vrienden. We blijven ook gewoon contact houden/vrienden en hebben afgesproken om soms ook nog wat gezelligs te gaan doen. Zo heel uitgebreid hadden we het er verder niet over gehad omdat we eigenlijk alles al eerder hadden besproken en wou ook geen oude koeien uit de sloot gaan halen (of hoe ze dat dan zeggen).

Heel raar maar op de een of andere manier kon ik nu veel vrolijker tegen hem doen dan toen we nog iets met elkaar hadden. We hadden gister ook eindelijk eens weer gelachen met elkaar! Toen hij me weer naar huis bracht zei ik nog; Kan ook zijn dat we gewoon vrienden blijven, miss werkt dat gewoon veel beter tussen ons. Toen zei die; Ja maar dan wil ik meer.
Dus als het aan hem ligt hebben we volgende maand weer wat, maar ik wacht rustig af hoe het allemaal gaat lopen, ik ga iig niet weer een overhaaste beslissing nemen want dan loopt het gegarandeert weer zo de verkeerde kant op.
Ik zag wel dat die het er moeilijk mee had, maar ik geloof dat het allemaal wel goed gaat komen.

Ik ben blij dat ik toch nog fatsoenlijk heb kunnen praten met hem, en het lucht ook enorm op. En nou heb ik zoiets; We gaan wel zien hoe het allemaal gaat lopen.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes, ik heb er erg veel aan gehad om dit door te zetten! Lachen

Groetjes Milou

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:37

Fijn dat het gesprek de moeite is geweest en dat je er wat aan gehad hebt Ja
Verder zou ik toch aanraden even meer afstand te nemen, omdat dat je helpt om de dingen in het juiste perspectief te zien Ja
Veel sterkte verder nog, ik heb de indruk dat het wel redelijk met je gaat? Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:57

Mooi dat het zo'n gesprek was. Een vriendin van mij is ook met een hele lange relatie gestopt. Ook in het begin met het idee van wie weet. Ook contact blijven houden. Naarmate het langer duurde des te vervelender en moeilijker werd dat. Ze is nu dan ook gestopt met elke vorm van contact en het gaat nu veel beter met haar. Anders kom je gewoon niet aan het stukje verwerking toe en blijf je in dezelfde achtbaan zitten.

Veel sterkte!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 18:32

Hey, bedankt voor jullie berichtjes. Ik heb het er idd niet moeilijk mee, in het begin miss een beetje omdat het toch wel wat met je doet. Maar het scheelde dat ik er al een hele tijd overna zat te denken, het was al lang niet meer zo gezellig tussen ons dus ik vind het idd niet zo erg.
Vanaf gister hebben we ook niet veel contact meer gehad nee, hij belde me straks alleen ff op. Ik heb ook het idee dat contact houden toch niet lang gaat.. dat vermindert dan toch wel. Ook als we dadelijk allebei een ander ontmoeten, neem aan dat we dan ook nie meer zovaak contact hebben, denk ook niet dat andere dat dan zo leuk zouden vinden.

Nou zit ik wel ergens mee eigenlijk.. Ik had in dit topic al vertelt dat ik vorige week Vrijdag een leuke jongen heb ontmoet. Met die jongen heb ik nu regelmatig contact, we msne en smse regelmatig. Maar nu zit het dus zo, het lijkt mij een hartstikke leuke jongen en hij denk hetzelfde over mij en we willen elkaar graag beter leren kennen. Dit heb ik me ex maar niet vertelt, want dat is nogal snel en ik weet dat hij dit zeer zeker niet leuk gaat vinden, omdat hij nog wil dat het goedkomt.
Jullie zullen nu wel denken dat dit erg snel is maar voor mijn gevoel was onze relatie al langer niet meer echt een relatie. En ik heb eerlijk gezegt het gevoel alsof het heel goed klikt tussen die jongen en mij. Maar dan zit ik nog ergens mee.. die jongen is ook een vriend van allebei me zussen! Ik heb hem ook ontmoet in de kroeg van de schoonouders van 1 zus. Me zussen weten allebei al dat ik contact heb met die jongen en ze hebben er eigenlijk niks negatiefs over gezegt, ze zeiden alleen dat hij een hele lieve jongen is. En toen ik in de kroeg kwam wou een van me zussen me al een beetje met hem koppelen, ze zeiden meteen al dat hij een hele leuke jongen voor mij was enz, en daardoor zijn we ook aan de praat geraakt. Maar toen had ik dus nog met tom dus toen bleef het uiteraard alleen maar bij praten. Het lijkt mij een hele leuke jongen en hij heeft ook dezelfde smaak als mij, gaat ook naar dezelfde feesten enz en had heel gezellig met hem gepraat.
Alleen me zussen weten nog niet dat wij elkaar beter willen leren kennen (over een tijdje), ik hoop niet dat ze dat vervelend gaan vinden omdat het een vriend van hun is, maar dat lijkt me niet want ik heb een goede band met me zussen.

Nog een probleem (pff wat heb ik veel problemen zeg! haha). Als ik net een jongen heb ontmoet ben ik in het begin heel erg verlegen, dan durf ik ik bijna niks te zeggen en als dat wel zo is weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik heb hem dit al vertelt zodat die geen verkeerde indruk van me krijgt en hij vond het niet erg. Dit had ik ook bij me ex in het begin en dat is uiteraard na een tijdje gewoon goedgekomen. Maar ik vind het gewoon zo vervelend, vooral voor mezelf omdat ik helemaal niet verlegen wil zijn! Iemand hier tips voor??

Groetjes Milou

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 18:41

poes schreef:
Fijn dat het gesprek de moeite is geweest en dat je er wat aan gehad hebt Ja
Verder zou ik toch aanraden even meer afstand te nemen, omdat dat je helpt om de dingen in het juiste perspectief te zien Ja
Veel sterkte verder nog, ik heb de indruk dat het wel redelijk met je gaat? Lachen

Het gaat idd gewoon goed met me, ik ben eigenlijk best opgelucht dat ik er een punt achter heb gezet. Niet blij ofzo, maar het ging gewoon echt niet meer. Met me ex gaat het geloof ik ook wel redelijk. Denk dat het voor hem ook fijn was om gister te praten. Hij is dit hele weekend gewoon weer gaan stappen met vrienden enz dus gelukkig heeft ie veel afleiding gehad.
En ik heb nou zoiets; we zien allemaal wel. Ik ga er nu niet meer teveel aan denken want daar schiet ik niks mee op.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:20

Ik zou idd alles maar een beetje op je af laten komen Ja Met die leuke jongen, sja, daar kan ik je niet mee helpen... het is aan de ene kant wel erg vroeg (en dat gaat je ex ook vinden) maar aan de andere kant als het goed voelt...

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:12

Fijn dat het allemaal opgelost is met jou & je nu-ex! Denk echt dat dit de beste beslissing is en zo te lezen denk jij dat ook, fijn Lachen

Wat betreft die andere jongen, gewoon lekker rustig aan doen. Geef jezelf ook de tijd om het hoofdstuk 'ex' af te sluiten en echt over hem heen te komen. Maar inderdaad gewoon kijken wat er gebeurt, je gevoel kan je vaak wel vertellen of het allemaal een goed idee is of niet Lachen

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:22

Je zegt dat je nog niet eerder zo'n lange relatie hebt gehad. Als je na 2 jaar al zoveel ruzie hebt, dan is het echt niet de ware voor je hoor. Zou wil je toch niet nog jaren verder? Als je al je ruzies opzij zet en alleen kijkt naar: hou ik nog van hem? en je bekijkt dit heel eerlijk, wat zegt je gevoel dan?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 20:52

Als ik heel eerlijk ben ben ik al heel veel over me ex heen ook al is het nog maar zo kort uit. Het was voor mijn gevoel al langer niks meer tussen ons, de laatste tijd waren we meer broer en zus van elkaar naar mijn idee. Dus verbazingwekkend maar ik kan het echt al heel snel afsluiten. Ik heb nu nog wel elke dag contact met me ex, hij heeft me vandaag wel 3x gebelt! Hij vroeg ook nog of ik er nog overna had gedacht, ik zo; Nee, ik blijf erbij dat het gewoon niet meer gaat tussen ons, en ik denk dat we veel beter op kunnen schieten met elkaar als vriendin.
Dat met die jongen is idd erg snel, hij wil het liefst morgen al met me afspreken maar ik merk dat 'iets' mij tegenhoud. Misschien heeft dat toch nog een beetje met me ex te maken, maar het heeft er ook zeker mee te maken dat ik niet zo goed durf. Ik ben altijd zooo erg verlegen in het begin, daar baal ik echt ontzettend van. Dit heb ik bij elke jongen.
Toen ik voor het eerst nadat ik mijn ex had ontmoet met hem afsprak verzette ik onze 'date' telkens weer op het laatste moment, en als we dan een tijd hadden afgesproken liet ik hem van tevoren weten dat het een uurtje later werd ofzo, gewoon puur omdat ik niet durfde omdat ik dan nog zo verlegen ben. Echt te erg gewoon!
Ik zie wel, ik spreek miss deze week iets af met die jongen maar als ik er nog niet aan toe ben vertel ik hem dat gewoon eerlijk. Dan moet ie maar wachten.
Ik vertel dit mijn ex uiteraard niet! Dan flipt ie hem helemaal.. daar zou die echt niet tegen kunnen. Maar ik ga wel verder met mijn leven en ik denk niet bij elk dingetje; zou me ex dit wel goed vinden? of leuk vinden.. Dan zou ik wat hem betreft nooit iets met een andere jongen mogen afspreken.

Bedankt voor jullie berichtjes!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:43

Fijn dat het zo gelopen is allemaal Ja Zo te horen heb je een hele goede keuze gemaakt Ja

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:21

Mooi dat het zo gelopen is! fijn dat je een beetje over hem heen bent!
En mijn nicht had ook een relatie van 4 jaar en had na 2 weken ook al een nieuwe vriend! die zijn ondertussen ookal weer een halfjaar samen Ja

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 20:01

Ja idd, tis maar net hoe je je erbij voelt. Voor mij was deze relatie gewoon al een hele tijd niks meer. Dus ik kan het ook echt makkelijk verwerken, heb er helemaal geen moeite mee eerlijk gezegd. Wel is het zo dat we nog elke dag contact hebben, hij belt mij elke keer op. Dat vind ik opzich wel goed maar ik wil hem geen valse hoop geven. Gister aan de tel vroeg dus ook al of ik er al overna had gedacht dus volgensmij hoopt ie nog steeds dat het nog goedkomt.