Giga chaoot.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Giga chaoot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:28

Geloof me, in de loop der jaren word het minder.

Ik ben nu bijna 30 . Maar wat ben ik een enorme chaoot geweest.

Nu heb ik nog steeds geen agenda. Maar belangrijke afspraken zet ik op het schoolbordje bij mijn deur. Ben ik bang iets te vergeten,dan plak ik een post-it op mijn PC, gegarandeerd dat ik daar even achter ga zitten Tong uitsteken

Op een gegeven moment worden je gedachten rustiger en word je leven minder chaotisch.

Ik ga maar niet beginnen over alle blunders, dan ben ik vanavond nog aan het typen Huilen van het lachen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:28

Ik weet 't niet, crossmonster...Ik ben pas 37 én nog zijn er heel wat dagen waar ik liever niet teveel over nadenk. Maar het is wel waar dat als je hoofd rustig is je ook een stuk minder chaotisch bent, nou ja, ik dan.

Maar bij sommige dingen is het, geloof ik, chronisch. Zoals mijn sieradenkistje met bijzondere dingetjes. Die heb ik zo goed verstopt (dat ik 't maar niet per ongeluk weggooi of kwijt raak) dat ik er al weken naar op zoek ben. Waar ik het sleuteltje van mijn spaarvarken heb gelaten is me ook maandenlang een raadsel geweest. Dat heb ik uiteindelijk gevonden op het computerscherm, daar neerlegt om 't niet kwijt te raken... Clown

Met namen ben ik een ramp. Gezichten vergeet ik meestal niet, maar eer dat die namen bij de juiste plaatjes staan. Meestal dus, want als een bekend gezicht ergens opduikt waar ie, volgens mij, niet hoort (eigenaar paarden in het centrum, paardenkennis in de AH, broer op de fietsbrug om maar wat te noemen), zie ik 'm gewoon niet als bekende en dus wordt diegene dan totaal genegeerd. En ik me maar afvragen waarom ze me arrogant vinden, ben altijd zo vriendelijk... Bloos

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:14

Wat komen er hier een bekende verhalen langs zeg Knipoog .
Ik heb niet voor niks de sleutel van de schuur goed verstopt buiten, daar ligt namelijk de sleutel van mijn huis in verstopt. Ik heb ook wel een sleutel aan mensen in de buurt gegeven maar die zijn er toch ook niet blij mee als ik om 2 uur 's nachts aanbel Haha! .
In de supermarkt vergeet ik ook altijd de helft. En een briefje schrijven helpt niet, dat blijft namelijk altijd op het aanrecht liggen omdat ik het vergeet Slapen .
Ik heb de eigenares van stal al verteld dat ze me even moet herrinneren dat ik nog moet betalen. Ik had deze maand keurig op tijd gepind, kom ik op stal, ligt het geld nog op het aanrecht. De volgende dag wel bijhebben, thuiskomen en bedenken dat ik was vergeten te betalen. De volgende dag moest ik een onverwachte aankoop doen en hun pin lag er uit dus betaald met het stalgeld met de gedachte dat ik meteen naar de pin zou gaan. Vergeten natuurlijk. Zo ongeveer gaat dat bij mij iedere maand. Ik heb mijn vorige staleigenares maar wat vaak in de supermarkt betaald omdat ik haar daar tegenkwam en mijn portomonee al vast had. En dan had ik haar net nog op stal gezien Koe .
Mensen die ik moet bellen denk ik aan als ik in de auto zit, of onder de douche sta of al in bed lig.
En om de boel kompleet te maken ben ik ook om de haverklap van alles kwijt. En als ik dan ga zoeken vind ik natuurlijk de dingen die ik wel kwijt was maar op dat moment niet nodig heb.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:30

Haha, wat klinkt dat bekend allemaal Tong uitsteken
crossmonster, ik vraag me af of het bij mij ooit over zal gaan.. Ik geloof er niks van. Ben al 23, en het lijkt alleen maar erger te worden, hoe meer vrijheid ik krijg, hoe meer ik vergeet Clown
Post-its en agenda's en schoolborden werken niet bij mij, vraag me niet waarom maar ik vergeet er gewoon naar te kijken Huilen van het lachen Nee, als ik echt iets moet onthouden (rekening betalen bv) dan moet ik die serieus aan mij toetsenbord vastplakken met een plakbandje, er óverheen, zodat ik niets anders kan doen voordat die rekening betaald is ROFL
En dingen die ik moet onthouden schrijf ik met dikke marker op een A4 vel, en dat gaat dan ook bovenop mijn toetsenbord, of plak ik vast aan de klink van de deur, zodat ik er écht niet omheen kan ROFL

Ik zit altijd middenin de rotzooi, overal liggen papieren, echt door het hele huis, van zolder tot in de kelder waar ik mijn werkruimte heb. Maar het grappige is dat ik wél precies weet waar alles ligt (totdat mn ma komt opruimen omdat ze de rommel niet meer aankan Nors opkijken ), élk velletje en prulletje weet ik te vinden.. Snijmesje met ronddraaiende kop? In de kelder op t bureau in het pennenbakje in het tweede bakje, achter de schildersezel.. Ketting met amathist-steen? Op mijn slaapkamer naast mijn kussen op de bank, onder een paar sokken die ik daar gisteren heb neergegooid Vork
Het enige wat ik wel vervelend vind is dat ik soms afspraken vergeet, en mensen vergeet terug te pb'en/mailen. En dan denk ik eraan.. ga nog éven snel iets anders pakken, en dan ben ik t alweer vergeten. Soms staat een pb 2 dagen lang op mijn scherm op de achtergrond, de hele tijd probeer ik eraan te beginnen, maar steeds komen er weer andere dingen tussen, denk ik weer aan iets anders dat ik ook nog snel even moest doen..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:16

*meldt zich*
Ik presteer het om met mijn zadel in mijn armen mijn zadel kwijt te zijn, rekenmachine's te vergeten op statistiek proefwerken, complete delen van de dag vergeten (waardoor ik 5 keer hetzelfde vraag). Ik ben geen professor, maar ik gedraag me precies als een professor. Ik vergeet vanalles, gelukkig zit mijn hoofd vast, anders zou ik zelfs deze regelmatig vergeten. Ik ben altijd spullen kwijt, vergeet afspraken, sta soms met mijn tandenborstel in mijn hand op het dakterras (me afvragende hoe dit tandenborstel toch in mijn hand komt...) en presteer het zelfs om de schoenen van mijn vriend bij de tramhalte te laten staan na een bezoekje aan het ziekenhuis voor zijn verrekte enkel...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 23:44

Oja, en kennen jullie ook die klassieker van overal je telefoon zoeken, lopen te stressen, tot die gene die je aan het bellen bent maar vriendelijk vraagt waarmee je aan het bellen bent?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 00:37

Haha, wees maar niet bang.. hier is er nog een! Het valt bij mij opzich nog wel mee, maar ik vergeet heel vaak dingen. Zoals ook sleutels enz. Gelukkig is het gewoon menselijk Gestoord
Ik denk ook niet dat we het ooit afleren, haha
Wel goed zeg, dat je het voor elkaar krijgt om in te breken. Dat had ik denk ik niet gedaan.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 00:42

Ik ben echt een mega chaoot ik heb op drukke dagen geen overzicht meer, weet niet waar ik moet beginnen en raak dan vervolgens compleet in de stres. Soms zelfs zo erg dat ik me 2 weken later af vraag of ik dat wel af heb en dan tot de conclusie kom dat het vakantie is Clown
Ik ben ook echt altijd alles kwijt en overal liggen spullen van mij.
Ik ben soms ook heel lang naar iets op zoek en dan heb ik het in mijn handen Huilen van het lachen echt erg.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:05

Citaat:
*meldt zich*
Ik presteer het om met mijn zadel in mijn armen mijn zadel kwijt te zijn, rekenmachine's te vergeten op statistiek proefwerken, complete delen van de dag vergeten (waardoor ik 5 keer hetzelfde vraag). Ik ben geen professor, maar ik gedraag me precies als een professor. Ik vergeet vanalles, gelukkig zit mijn hoofd vast, anders zou ik zelfs deze regelmatig vergeten. Ik ben altijd spullen kwijt, vergeet afspraken, sta soms met mijn tandenborstel in mijn hand op het dakterras (me afvragende hoe dit tandenborstel toch in mijn hand komt...) en presteer het zelfs om de schoenen van mijn vriend bij de tramhalte te laten staan na een bezoekje aan het ziekenhuis voor zijn verrekte enkel...

Aaargh, dit topic is echt herkenbaar. Kan ik ook mijn vergeetachtige hart even luchten Vork Vooral dat gedeelte van spullen vergeten en kwijtraken. Vooral als mijn gedachten er niet bij zijn ben ik een ramp. Verder gaat het steeds beter, door m'n spullen 'bewust' op te ruimen en alles op een vaste plek te leggen. Afspraken vergeet ik gelukkig niet vaak...

- Ben een week geleden twee weken met een vriendin naar België geweest. Mijn moeder zei tegen me voor ik vertrok: 'Misschien moet je je rijbewijs uit je portemonnee halen, die heb je niet nodig en kan je alleen maar kwijtraken.' Goed idee, dacht ik. Alleen had ik in plaats van mijn rijbewijs, mijn ID eruit gehaald en thuis laten liggen. Gelukkig heb ik die nog net op kunnen halen voor we vertrokken.
- Vlak voor ik slaagde heb ik extreem belangrijk eindexamenmateriaal op mijn stage laten liggen. Daar kwam ik achter in de junivakantie, toen kon ik het thuis nergens vinden. Ben toen meteen naar de (chaotische) stageplaats gegeweest en gelukkig lag het er nog.
- Ik vergeet regelmatig de huissleutel als ik 's avonds weg ga. Dus moet ik mijn broer of ouders wakker te bellen om de deur open te doen.
- Ik heb pasgeleden ergens een onderdeel van het slot van mijn brommer laten liggen toen ik hem van het slot had afgehaald. Moet je een nieuw onderdeel voor bijna 30 euro kopen Boos!
-Op ongelukkige momenten mijn portemonnee vergeten, waar naast geld ook mijn rijbewijs en OV kaart in zaten...
- Op school liet ik een tijdje geleden plotseling steeds mijn jas slingeren (in lokalen of de kantine), dus kwam ik er halverwege de dag achter dat ik die kwijt was en moest ik er weer eens achteraan.

Af en toe word ik helemaal gek van mezelf, maar ik probeer het vergeten te beperken door briefjes te maken en op tijd de spulletjes in mijn tas te doen (ook al hoeft er meestal niet zoveel in). Helaas heb ik nog niet gemerkt dat het minder is geworden naarmate ik volwassener ben Verdrietig

Edit: typfouten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:56

volgens mij word het erger hoor nadat je ouder word.Bij mij toch Bloos
Ook ik ben iemand die alles kwijt is sleutels, gsm,handtas.Noem maar op.

Het ergste wat ik gedaan heb is mijn dochter kwijt geraakt Bloos
Ik had ze mee gegeven met een moeder waar ze ging spelen.En afgesproken dat ik ze rond 5 uur kwam halen.Dus om 5 uur fiets ik verhit in het dorp van afspraak om me daar te bedenken dat ik niet wist waar die mensen woonde.Ik was helemaal in paniek had geen telefoon nr. niks.
Gelukkig bedacht ik dat een ander vriendinnetje die haar moeder het vast wel wist.En laten die nog thuis wezen ook.

De hond ben ik ook al eens vergeten.Ik sta bij het stoplicht,zeg automatisch ,zit.Waarna ik erachter kwam dat de hond nog bij de winkel zat Haha! .Gelukkig zat ze er nog toen ik terug kwam.

Wonderlijk genoeg kom ik in mijn chaos wel overal op tijd en weet overal feiloos de weg.(als ik het adres heb Bloos )
Maar je word wel erg moe van je zelf.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 23:32

Is weer terug van haar Backpack vakantie en is *kuch* haar portomonee verloren. Gelukkig had ik mijn paspoort en trenitickets niet erbij zitten, maar oei Nagelbijten / Gniffelen

Veel herkende verhalen komen voorbij, ik hoop dat Crosmonster gelijk heeft, want anders ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 01:33

pffff gelukkig ben ik niet de enige.

Altijd alles kwijt!!!

Me beurs is een ramp, die kan ik ooit een uur zoeken, zit ie toch gewoon in me tas.

Nu heb ik maar een vuurrode lak gekocht, echt te lelijk voor woorden maar wel opvallend.

Werkstukken, planningen moet ik echt gestructureerd doen. Werkstukken moet ik gewoon in 1 keer afmaken anders snap ik er niks meer van of begin ik 2 dagen later weer opnieuw omdat ik er niet aan gedacht heb dat er al een halve klaar ligt.

Inderdaad dingen in je hand hebben en daar gewoon een hele tijd naar zoeken. Dat vind ik zelf dan wel hillarisch!!

Vanmiddag was het ook weer erg. Heel het huis op ze kop voor het keuringsrapport van Dept van afgelopen April. Alle laden, kasten open en overal zoeken. )Vond ik wel het keuringsraport van 2004 en 2007 overigens Tong uitsteken) Nou toen maar naar de veearts gebeld, die hadden het gelukkig allemaal digitaal (hij was ront en klin 100% dus ik wilde perse dat rapport haha)

Zegt me moeder smiddags: Dat heb je toch aan Michiel gegeven toen die Amerikanen kwamen......

Ahaaaa ojaa Tong uitsteken

Mijn kamer is vaak een grote puinhoop. Overal wasmanden vol schone kleren, boeken etc. Gelukkig heb ik eens in de paar weken een opruimwoede en dan blijft het een paar weken heel netjes Tong uitsteken

Ik ben benieuwd of dit nog ooit overgaat Tong uitsteken

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 08:16

crossmonster schreef:
Geloof me, in de loop der jaren word het minder.

Ik ben nu bijna 30 . Maar wat ben ik een enorme chaoot geweest.

Nu heb ik nog steeds geen agenda. Maar belangrijke afspraken zet ik op het schoolbordje bij mijn deur. Ben ik bang iets te vergeten,dan plak ik een post-it op mijn PC, gegarandeerd dat ik daar even achter ga zitten Tong uitsteken

Op een gegeven moment worden je gedachten rustiger en word je leven minder chaotisch.

Ik ga maar niet beginnen over alle blunders, dan ben ik vanavond nog aan het typen Huilen van het lachen

Ik kan niks anders dan het met je eens zijn !

Jeutje mina, wat was ik vroeger een chaoot! In mijn tiener kamer lagen al mijn spulletjes 10-hoog opgestapeld op mijn bank.
Van de vloerbedekking kan ik me de kleur niet meer herrineren, want die lag bezaait met kleding.
Sleutels? kwijt.
Tas? kwijt
enz enz enz altijd alles kwijt.

Toen ik op mezelf ging wonen is het langzaam maar zeker beter geworden, ik heb overal ezelsbruggetjes voor gemaakt, heb een groot white board, waar ik alle belangrijke dingen opschrijf. Nu woon ik samen, en heb ik voorlopig geen overbodige rommel meer, en dat maakt het netjes houden al een stuk makkelijker.

Stamp deze er bij jezelf maar eens in, werkelijk een wonderzinnetje; Sleutels, telefoon, portomonee, sigaretten. STPS!
Elke ochtend voordat ik de deur uitga, stop ik mijn voet tussen de deur, net voordat hij dicht valt, omdat ik nog moet STPS'en, bij het STPS'en ga ik letterlijk alle vier de items opzoeken, pas nadat ik er 100% zeker van ben dat ik alles heb, haal ik mijn voet weer tussen de deur weg, en trek de deur dicht.
Helaas werk dit niet voor de dingen die je niet in je STPS lijst hebt zitten, dus moet je eens wat extra's mee, post-it op de deurkruk van de voordeur.

Afspraken kan je met mij nog steeds niet maken... vanaf de middelbare school, was mijn agenda al een wir war van paardenstickers, paardentekeningen, plukje paardenhaar, paardrijlessen enz enz, huiswerk kon je in mijn agenda niet vinden.
En nog steeds heb ik geen agenda, tenminste.. ik heb er wel eentje, en daar staat welgeteld 1 afspraak met de hoefsmid in, de rest ben ik, wonderbaarlijk, vergeten te noteren.

PB's en mailtjes, moet ik ook direct beantwoorden, anders vergeet ik ze.
Stalgeld en andere rekeningen gaan allemaal automatisch, anders had ik allang in een doos op het station gewoond.
Als ik iets van je leen, is het je eigen verantwoordelijkeid om het op tijd weer terug te krijgen.

Ik heb het (een beetje) geleerd; zorg dat alles een vaste plaats heeft, en wees consequent om de spullen daar ook neer te leggen.
Als je niet kan onthouden wat de vaste plaats is, maak een plattegrond, ingedeeld in catogarieen.
Ach, wijsheid komt met de jaren hoop ik...

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:51

Oh jawel, hier nog een chaoot Nagelbijten / Gniffelen
Dingen kwijt zijn, met 100 dingen tegelijk bezig zijn.
Lang lopen zoeken naar iets wat je uiteindelijk gewoon in je hand hebt of al in je tas gedaan ofzo.
Ben hierin dan ook echt slecht te corrigeren Huilen van het lachen
Gelukkig wordt het de laatste tijd wel iets minder, maar we zijn nog momenten dat mijn omgeving en vooral ikzelf gek van me worden Schijnheilig Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 10:55

Heb de nieuwe portomonee ook aan mijn tas vast geknoopt, hartstikke handig, want dan kan ik hem niet kwijt raken in of buiten mijn tas. Moet ik alleen zorgen dat ik mijn tas altijd kan vinden Clown

Kehdra, STP (sigaretten hoef ik niet mee dat scheelt) is inderdaad een goede. Alleen ben ik nu ik dit opschrijf alweer vergeten waar de T voor staat Clown *scrolt naar boven: Telefoon. oja.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:12

Tsja, ik heb me gister rot gezocht naar mijn muismat. en ik had het lamme ding nog geen 10 seconden geleden vastgehad. Ik ben ruim 20 minuten naar mijn gele muismat aan het zoeken geweest en toen heb ik het opgegeven. Bedenk ik na een uur dat dat ding aan de onderkant zwart is en dat ik hem in mijn zoektocht zelfs 2 keer verplaatst heb Frusty Blond .