Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:14

Ik ben ook redelijk openminded en vind het dus niet een probleem.

Sterker: Ik heb liever dat mijn vriend af en toe eens een pilletje/GHB/MDMA gebruikt op een feestje, dan dat hij zou roken of dronken zou zijn.

Wat dat betreft schaar ik sigaretten en alcohol ook onder het rijtje 'drugs'. Heroine, speed en Crystal zijn wel echte NO NO's, daar is er bij mij geen ruimte voor discussie.

Ook de mate waarin iemand gebruikt is bepalend voor mij. Doe je het elke dag, weekend, maand, paar keer in het jaar..

Dagelijks gebruik zou ook zeer zeker een afknapper zijn, dan ben je nl. een junk. Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:16

Mijn vriend blowt.. Ik heb er geen problemen mee zolang hij het maar met mate doet en dus niet iedere dag 4 jointjes op rookt.

JumpingQueen schreef:
Mn vriend handelt erin maar gebruikt zelf niet .. hij rookt ook niet anders weet hij precies waar de deur zit ..

Zo kwam mijn vriend gisteren ook met het verhaal.. Hij kon veel geld verdienen door middel van pillen te verkopen..

Ik heb hem toch duidelijk gezegt dat hij dat maar niet moet doen!

Hij vertelde mij dat we dan leuke dingen konden doen en genoeg geld hadden.. Nou uhmm ik zei tegen hem dat ik dat op die manier allemaal niet hoef..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:21

fel tegen..
Heeft imo ook niets met open minded te maken of niet..
Mijn jeugd is verknalt door een vent die zoop..dat gebeurt me geen 2e keer meer...is er direct het gat van de deur wat hij mag opzoeken...
En een keer een pilsje met een verjaardag of bbq heb ik niets op tegen. Maar zeker niet dagelijks.
Drugs is meteen exit...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:26

Ik weet heel goed wat alcohol en drugs teweeg kunnen brengen. Het ligt ook een beetje aan de persoon die gebruikt imo. Lachen

@KW: Ik wilde niemand voor het hoofd stoten, probeerde eerder aan te geven dat ik er voor open sta.

Handelen in drugs is overigs ook Doei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:28

Je stoot me er ook niet mee voor het hoofd Lachen
Wilde alleen maar aangeven dat ik persoonlijk het er niets tee te maken vindt

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:33

Wat een bekrompen, kinderachtige vrouwen zijn hier bij zeg! Niet bij je vriend willen slapen als hij gerookt heeft, hem kleine dingen verbieden als roken of drinken.. My god.. Ik denk dat jullie eerder een probleem hebben dan de jongen die af en toe een blowtje rookt of een glaasje teveel drinkt. Haha! De ex van mijn vriend moet ook zo zijn geweest, horendol werd ie er van.

Het is heus niet zo dat iedereen die zo nu en dan iets doet/rookt/drinkt, meteen een vieze junk is of wordt. Ik ga binnenkort samenwonen en doe dat echt niet met een junk.. Clown

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:43

Ik heb zelf geen moeite met het gebruik van een pilletje. Mijn vriend en ik doen dit al jaren allebei als we naar een groot feest of festival oid gaan. En dat is natuurlijk niet iedere week. Alcohol drinken we af en toe, hij rookt helemaal niet en ik weinig.
Vind dat het prima gaat zo. Grote voordeel van een pilletje tegen alcohol is dat je de dag erna niet zo verrot bent. En dan begin ik me ook altijd even af te vragen wat nou eigenlijk slechter voor je is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:45

Siegje schreef:
My god.. Ik denk dat jullie eerder een probleem hebben dan de jongen die af en toe een blowtje rookt of een glaasje teveel drinkt. Haha!

Het lijkt mij dat een partner in een goede relatie ook wel begrip op kan brengen als iemand (bv na mishandeling of misbruik in het verleden door een alcoholist / verslaafde) daar gewoon enorm veel moeite mee heeft.

Wat ik wel mis, in bijna alle reacties, is dat je dit soort dingen in een goede relatie toch samen probeert op te lossen. Dus niet: de ene verbiedt, en de ander doet het lekker toch ofzo, of onder protest niet want 'het mag niet'. Of het uitdelen van strafmaatregelen (geen sex), dat lijkt mij niet in een volwassen relatie thuis te horen. Je verwacht toch ook een beetje begrip over en weer, een beetje rekening houden met elkaar. En dat uit eigen vrije wil en waardering voor de ander, en niet alleen maar uit angst voor de consequenties...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:47

Dat stadium sla ik over. Dat heb ik al eens meegemaakt en uit ervaring kan ik je zeggen dat je dan vaak tegen een muur loopt te praten. Zolang de persoon in kwestie niet 100% inziet dat hij een probleem heeft, dan is het dweilen met de kraan open.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:48

Shadow0 schreef:
Siegje schreef:
My god.. Ik denk dat jullie eerder een probleem hebben dan de jongen die af en toe een blowtje rookt of een glaasje teveel drinkt. Haha!

Het lijkt mij dat een partner in een goede relatie ook wel begrip op kan brengen als iemand (bv na mishandeling of misbruik in het verleden door een alcoholist / verslaafde) daar gewoon enorm veel moeite mee heeft.

Wat ik wel mis, in bijna alle reacties, is dat je dit soort dingen in een goede relatie toch samen probeert op te lossen. Dus niet: de ene verbiedt, en de ander doet het lekker toch ofzo, of onder protest niet want 'het mag niet'. Of het uitdelen van strafmaatregelen (geen sex), dat lijkt mij niet in een volwassen relatie thuis te horen. Je verwacht toch ook een beetje begrip over en weer, een beetje rekening houden met elkaar. En dat uit eigen vrije wil en waardering voor de ander, en niet alleen maar uit angst voor de consequenties...

Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik hoef het in mijn relatie ook niet te verbieden, want mijn vent vind het zelf nog veel erger dan mij.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:53

Cayenne: het lijkt me vreselijk moeilijk om een redelijke en volwassen relatie te hebben op zo'n manier. Daarnaast is het maar de vraag wanneer iemand een probleem heeft. Sommigen in dit topic leggen de grens bij absoluut helemaal niks - maar het is niet zo dat iedereen die wel eens iets gebruikt of een keertje doorhaalt direct 'een probleem' heeft.

(Dan mag je natuurlijk alsnog wel de grens leggen bij 0,0 maar dan vind ik wel dat je zo eerlijk moet zijn om toe te geven dat het jouw grens is en niet het probleem bij de ander te leggen.)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:56

Shadow0 schreef:
Cayenne: het lijkt me vreselijk moeilijk om een redelijke en volwassen relatie te hebben op zo'n manier. Daarnaast is het maar de vraag wanneer iemand een probleem heeft. Sommigen in dit topic leggen de grens bij absoluut helemaal niks - maar het is niet zo dat iedereen die wel eens iets gebruikt of een keertje doorhaalt direct 'een probleem' heeft.

(Dan mag je natuurlijk alsnog wel de grens leggen bij 0,0 maar dan vind ik wel dat je zo eerlijk moet zijn om toe te geven dat het jouw grens is en niet het probleem bij de ander te leggen.)

Ik heb juist een hele open grens gehad altijd, tot dit op een gegeven moment zo erg misbruikt werd dat ik voor het 9 jarige kind van de verslaafde aan het zorgen was, terwijl hij lekker in de kroeg zat of in de discotheek en aan de drugs en alcohol zat. En iedere keer was het de volgende dag weer huilen en dat ie het zo erg vond en dat hij zou veranderen.
Dat is 3 jaar lang zo gegaan Doei, doei dag hoor. Dat verhaal ken ik zo langzamerhand wel.
En dan heb ik het nog nieteens gehad over de geestelijke en lichamelijke mishandeling.
Enorm veel geld dat ik kwijt ben geraakt omdat hij alles steelde wat los en vast zat..

Nu heb ik een zero tolerance beleid. Misschien niet eerlijk, maar zo heb ik er ook geen last meer van Lachen
Ik heb er 2 jaar later nog steeds rechtzaken over gehad. Ben er helemaal klaar mee Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-07-08 11:00, in het totaal 5 keer bewerkt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:57

Ik ben ook tegen drugs, ik heb dingen gezien, die ik liever niet mee had gemaakt.

Als iemand blowt, moet ie dat zelf weten, maar ik wil er niet in meegetrokken worden of erbij betrokken raken.

Zelf heb ik nog nooit geblowd en dat ga ik zo houden ook, ik moet die vuiligheid niet hebben.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:58

ik heb een relatie gehad met een zwaar verslaafde jongen; dat hij coke gebruikte wist ik, dat hij heroïne injecteerde niet....een beetje té naïef geweest.
Op zich zijn het niet de drugs zelf waar ik een probleem mee heb; heb alles zelf ook uitgeprobeerd(geen heroïne overigins)en gebruik zo eens in het jaar nog wel eens xtc of 3 druppels ghb.
Wat mij heel veel pijn deed is de verandering die mijn vriend doormaakte door de drugs naar een persoon waar ik bang van werd.
Dat is uiteindelijk ook de reden dat ik hem op straat gezet heb; daarnaast miste ik ook een aantal 100 euro en ben ik bedreigd.
Dus nee, een keer cocaïne,een pilletje of whatever is prima maar géén verslaving met bijbehorende hel.
been there, done that Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:05

Cayenne schreef:
Ik heb juist een hele open grens gehad altijd, tot dit op een gegeven moment zo erg misbruikt werd dat ik voor het 9 jarige kind van de verslaafde aan het zorgen was, terwijl hij lekker in de kroeg zat of in de discotheek en aan de drugs en alcohol zat. En iedere keer was het de volgende dag weer huilen en dat ie het zo erg vond en dat hij zou veranderen.

Maar dat is, lijkt mij, iets heel anders dan samen overleggen over wat je daarin acceptabel vindt en dat ook samen doen. Toch?

Citaat:
Nu heb ik een zero tolerance beleid. Misschien niet eerlijk, maar zo heb ik er ook geen last meer van Lachen

Dat kan, dat is jouw keuze.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:08

Overleggen is altijd heel veel geprobeerd, maar wanneer sommige mensen eenmaal beginnen te drinken of die behoefte voelen, dan gaat dat gevoel overheersen en gaat alles daarvoor aan de kant. Zolang ze nuchter zijn gaat het nog.
We hebben toendertijd hele compromissen afgesloten, alles op papier gezet, maar zodra meneer zin had om wat te gaan drinken of wat dan ook, dan bestonden die afspraken opeens niet meer
En zei je er wat van, dan kreeg je een grote mond of nog erger.
Op die manier leer je je mond wel houden, en dan geef je het op den duur wel op.

Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn. Er zijn vast heus wel mensen (met een verslaving) die wel voor reden vatbaar zijn en afspraken kunnen maken. Maar die ben ik iig nog niet tegen gekomen.

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:14

Heb bij flagen de vorige berichten gelezen.....

Mijn eerste vraag...Wat versta je onder drugs?
Dat kan veel zijn.....(hard en softdrugs...maar ook dus het eerder genoemde alcohol, eventueel bepaalde medicijnen...denk aan slaappillen e.d...en gewoon roken want daar zitten al bepaalde verslavende stoffen in(gestopt)....)

Harddrugs en softdrugs in de volksmond heb ik nog nooit geprobeerd.

Antwoord op TS:
Heb geen man of vriend....Hoop op aardige amazone die geen harddrugs gebruikt en verder alles met mate doet (mag doen) zonder dat het een verslaving wordt....of te wel dat je zo eraf kunt stappen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:30

Ik hoef het idd ook niet te verbieden, mijn vriend drinkt eens een paar pilsjes bij een verjaardag, maar zo door de weeks uit zichzelf al nooit.
Daar heeft hij geen behoefte aan.
Drugs gebruiken heeft hij ook geen trek in.
Hij kan zich zonder rommel ook prima vermaken Knipoog

Vroeger heeft hij gerookt, daar is hij zelf mee gestopt, want voor dat geld kon hij ook zijn motor rijden was zijn motto en dat was de stok achter de deur om te stopen.

Dus er worden weer snelle conclusies getrokken door sommige mensen als je zegt dat je er een hekel aan hebt.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:50

Ik denk zelf dat je al minder snel een relatie begint met iemand die absoluut niet aan jouw grenzen voldoet (welke grenzen op welk gebied dat ook zijn), omdat je onbewust wel weet dat mensen niet zo extreem veranderen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:51

Cayenne schreef:
Overleggen is altijd heel veel geprobeerd, maar wanneer sommige mensen eenmaal beginnen te drinken of die behoefte voelen...

Ik zei ook: samen overleggen en samen doen. Het is meer dan duidelijk dat het bij jullie dus niet werkte, om een veelheid van redenen. Maar dan nog - is het alternatief zoveel beter? Als jij de eisen en absolute verboden gaat stellen - dat is een relatie waar ik mij evenmin in zou willen begeven. Dat is niet de manier waarop ik een relatie wil hebben. Ik drink misschien 3 glaasjes wijn per jaar, maar ik zou het niet op prijs stellen als mijn partner eisen gaat stellen omtrend mijn alcoholgebruik. Omdat ik dat niet een goede manier vind om met elkaar om te gaan.

Ik snap heel goed wat je beweegredenen zijn. En ik snap dat je na negatieve ervaringen heel voorzichtig bent, dat is begrijpelijk en logisch. Maar het zijn voor mij beide extreme manieren om met elkaar om te gaan in relaties, manieren die ik niet zou willen.

En het is helaas zo: soms is een goede, gezonde relatie gewoon niet mogelijk. Ik geloof heel goed dat in de situatie die je beschrijft er geen mogelijkheid was om er samen uit te komen. Maar dat betekent nog niet dat je dat stadium in een volgende relatie helemaal moet overslaan... een relatie is toch in de eerste plaats iets wat je samen doet en samen hebt, en die kans moet je het ook geven. Niet eindeloos, zeker niet. Maar helemaal overslaan kun je het ook niet volgens mij.

Citaat:
Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn. Er zijn vast heus wel mensen (met een verslaving) die wel voor reden vatbaar zijn en afspraken kunnen maken. Maar die ben ik iig nog niet tegen gekomen.

Maar niet iedereen die alcohol drinkt of drugs gebruikt is verslaafd.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:55

Absoluut niet!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:50

Siegje schreef:
Wat een bekrompen, kinderachtige vrouwen zijn hier bij zeg! Niet bij je vriend willen slapen als hij gerookt heeft, hem kleine dingen verbieden als roken of drinken.. My god.. Ik denk dat jullie eerder een probleem hebben dan de jongen die af en toe een blowtje rookt of een glaasje teveel drinkt. Haha! De ex van mijn vriend moet ook zo zijn geweest, horendol werd ie er van.

Het is heus niet zo dat iedereen die zo nu en dan iets doet/rookt/drinkt, meteen een vieze junk is of wordt. Ik ga binnenkort samenwonen en doe dat echt niet met een junk.. Clown

wat een bekrompen, kinderachtige reactie is dit? Dus omdat jij dit gebruikt is iedereen die er tegen is bekrompen en kinderachtig? Scheve mond

zo nu en dan blijft maar zelden "zo nu en dan". En ja, ik geloof best dat er hopen zijn die het wel bij "zo nu en dan" houden. Maar dat is mijn ervaring lang niet. "een joint per jaar" heb ik al vaak zat zien overgaan naar XTC, Cocaine, heroine en die oliebol. Ik kan me helemaal vinden in Cayenne.

Ik praat daar ook niet over, van het moment dat er harddrugs, veel alcohol gebruik of een joint bij komt kijken hoeft ie niet eens meer te proberen. Deruit dan. Een sigaret kan ik nog verdragen maar vind ik simpelweg onaangenaam. Knipoog Daar zouden dus wel afspraken over gemaakt worden.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:14

Shadow0 schreef:
Citaat:

Maar niet iedereen die alcohol drinkt of drugs gebruikt is verslaafd.

Nee, daarom zet ik er ook achter die gene díe verslaafd zijn.. Inderdaad, iemand die niet op een reguliere basis gebruikt is niet verslaafd en is daarbij ook zeker voor rede vatbaar.

Lacrima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:37

Roken wel en natuurlijk alcohol af en toe, maar niks anders, ook geen joints.
En eigenlijk ben ik er ook blij om dat mijn vriend niet rokt.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:44

Hier ook zero-tolerance wat drugs betreft. Ik ben in een relatie op zoek naareen evenwaardige partner en niet naar een verslaafde waar ik voor moet zorgen. En al de gebruikers hier op bokt mogen dan voor zichzelf wel een verhaal bij mekaar banketstaven over hoe een gebruiker nog geen verslaafde is, het is niet mijn ervaring. Drugs zijn als pinda's: je kan er niet maar een keertje een nemen.

Trouwens, de persoon die in het huis waar mijn kinderen wonen drugs binnenbrengt schop ik er zo hard uit dat hij pas aan het eind van de straat weer grond onder zn voeten heeft. Of hij nou mn partner is of niet.