Cayenne schreef:Overleggen is altijd heel veel geprobeerd, maar wanneer sommige mensen eenmaal beginnen te drinken of die behoefte voelen...
Ik zei ook: samen overleggen en samen doen. Het is meer dan duidelijk dat het bij jullie dus niet werkte, om een veelheid van redenen. Maar dan nog - is het alternatief zoveel beter? Als jij de eisen en absolute verboden gaat stellen - dat is een relatie waar ik mij evenmin in zou willen begeven. Dat is niet de manier waarop ik een relatie wil hebben. Ik drink misschien 3 glaasjes wijn per jaar, maar ik zou het niet op prijs stellen als mijn partner eisen gaat stellen omtrend mijn alcoholgebruik. Omdat ik dat niet een goede manier vind om met elkaar om te gaan.
Ik snap heel goed wat je beweegredenen zijn. En ik snap dat je na negatieve ervaringen heel voorzichtig bent, dat is begrijpelijk en logisch. Maar het zijn voor mij beide extreme manieren om met elkaar om te gaan in relaties, manieren die ik niet zou willen.
En het is helaas zo: soms is een goede, gezonde relatie gewoon niet mogelijk. Ik geloof heel goed dat in de situatie die je beschrijft er geen mogelijkheid was om er samen uit te komen. Maar dat betekent nog niet dat je dat stadium in een volgende relatie helemaal moet overslaan... een relatie is toch in de eerste plaats iets wat je samen doet en samen hebt, en die kans moet je het ook geven. Niet eindeloos, zeker niet. Maar helemaal overslaan kun je het ook niet volgens mij.
Citaat:
Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn. Er zijn vast heus wel mensen (met een verslaving) die wel voor reden vatbaar zijn en afspraken kunnen maken. Maar die ben ik iig nog niet tegen gekomen.
Maar niet iedereen die alcohol drinkt of drugs gebruikt is verslaafd.