Huis huren niet meer te doen tegenwoordig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Huis huren niet meer te doen tegenwoordig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:54

Wat raar zeg! Ik heb bijna 3 jaar ingeschreven gestaan zonder te reageren, geen probleem!
Nu sta ik dus 3 jaar ingeschreven en ik kom echt nog niet in aanmerking...
Ik zit op 't moment echt ff in de knoop! We zijn nu maar bezig om tegen alles en iedereen te zeggen dat ik woonruimte zoek, wie weet vinden we via via wat...
Maar mijn zoektocht is toch echt zonder enig resultaat. Soms zie ik wel leuke huisjes van een makelaar maar die vragen vaak een salaris van minimaal 5 x de maandelijkse huur. Daar kom ik telkens niet aan. Als 21 jarige verdien je nu eenmaal geen 2500 in de maand.
Via de woningbouw sta ik meestal op de helft; ik blijf reageren maar de moed zakt me wel in de schoenen. Scheve mond
Erg vervelend wat ik moet eigenlijk dringend iets voor mezelf hebben...

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:03

Nathalie: Ja vond ik ook errug apart,ben boos geweest, uitleg gevraagd, heb lopen slijmen, maar niets hielp.
Domme regeltjes, wat imo alleen voor hun meer werk oplevert, maargoed, als ze dat willen, kunnen ze het krijgen.

Wil je perse in Eindhoven blijven?
Misschien dat je eens op Marktplaats kan kijken?
Ik weet verder ook niet goed hoe dat werkt.
Ze verwachten dat je tonnen verdiend, was het maar waar.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:09

Ik geloof dat ik heel erg geluk heb gehad
ik moest me inschrijven om in aanmerking te komen voor het huisje wat wij leeg hadden zien staan (een vriendin van me en ik)
Dus ingeschreven en de sleutel was van ons. Supersnel dus.
Het is een bovenwoning met een mooie slaapkamer, en een zolder. We wonen er dus met z'n 2en, om alles wat dragelijker te maken enzo qua kosten. Het is niet duur, huur 290 euro, maar ja, als student... valt nog wel eens tegen als je voor alle kosten op draait zelf.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:13

Hier in de buurt hangt het er echt vanaf in welk dorp/stad je wilt wonen. In sommige dorpen kan je morgen terecht, voor weinig. Wil je in een populair dorp of in de stad wonen, dan wacht je zo een paar jaar en betaal je je ook nog scheel.
Particuliere huur is helemaal niet te betalen.
Wij hebben zo snel mogelijk gekocht, we zijn nu goedkoper uit, en geen gewacht ( tja, tot je je huis wilt verkopen,dat gaat ook niet meer zo snel tegenwoordig.)

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:30

Kopen is toch alleen slim als je ergens minimaal 5 jaar blijft wonen (i.v.m. notariskosten ed.)?

Ik woon in een piepklein 1-kamerappartementje voor 506€ excl.! Nog geen 30 vierkante meter, en elke keer als ik naar de WC moet, stoot ik mijn heup, omdat de badkamer zo verrekte nauw is (en ik ben tamelijk dun!). En waar: in Ermelo of all places. Niks Randstad dus, maar wel peperduur, zoals alles hier (koop- en huurwoningen).
En inschrijven bij de woningstichting mag ik niet, want ik ben niet economisch of sociaal gebonden aan dit dorp (werk in A'dam). Daarbij is de wachttijd voor iets fatsoenlijks hier ook ca. 5 jaar. Dergelijke omstandigheden gelden in heel veel plaatsen rond de Veluwe, heb ik gemerkt. En dan ben je dus veroordeeld tot particuliere huur, waar torenhoge bedragen worden gevraagd, en waar je heel veel geluk moet hebben om iets te vinden.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:42

Ik heb net samen met me vriend een huis gekocht in Brabant. Voor Brabantse prijzen zijn de huizen hier ook nog relatief duur. En dan hebben we ook nog een relatief dure hypotheek, maar wat voor ons juist in de toekomst juist goedkoper en dus gunstiger is.
Tja, we kunnen het op dit moment betalen. Erg ruim zitten we dan niet meer, maar mag toch hopen dat we met salarissen in de komende jaren nog wel vooruit gaan. We wilde liever nu kopen met een wat duurdere hypotheek, dan huren of een hypotheek die nu wel goedkoop is, maar in de toekomst weer niet. Ligt er maar denk net aan wat je wilt en kan uitgeven. Maar over algemeen is kopen wel duurder. De maandelijkse lasten zijn nagenoeg hetzelfde, alleen met kopen bouw je iets voor jezelf op

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:10

Sassieja schreef:
Nathalie: Ja vond ik ook errug apart,ben boos geweest, uitleg gevraagd, heb lopen slijmen, maar niets hielp.
Domme regeltjes, wat imo alleen voor hun meer werk oplevert, maargoed, als ze dat willen, kunnen ze het krijgen.

Wil je perse in Eindhoven blijven?
Misschien dat je eens op Marktplaats kan kijken?
Ik weet verder ook niet goed hoe dat werkt.
Ze verwachten dat je tonnen verdiend, was het maar waar.

Moet idd wel in Eindhoven of omstreken. Marktplaats bekijk ik elke dag maar daar komt misschien 1 advertentie per 2 dagen bij. Clown
Woningstichting reageer ik elke dag op 3 woningen (het maximale) en andere sites (funda.nl etc) bekijk ik ook zowat elke dag.
Geen idee dus wat ik nog meer kan doen....

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:17

Ik heb zelf een advertentie geplaatst op MP, ik dacht proberen kan altijd. Nog een saaie ook, alleen iets van 'werkend jong stel zoekt woonruimte in .... voor max 750' ofzo. Kreeg nog best wel wat reacties, en we wonen nu in een superhuisje! Plm. 700 Euro incl. alles! Met z'n 2-en prima te doen en nog in het centrum van een stad ook (met buitenruimte!). En een superrelaxte eigenaar! Besef me wel dat we ontzettend veel geluk hebben gehad! Dat was die paar Euro kosten voor het plaatsen van de advertentie meer dan waard.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:57

Nou ik heb ook wat! Haha! Eindelijk!
Toch via via! Een oom van me heeft een vriend die nogal wat appartementen heeft voor de huur en/of verkoop. En nu hebben we er eentje kunnen regelen!
Jammer genoeg is deze meneer op vakantie op 't moment dus ik heb het nog niet gezien, maar het schijnt een heel mooi appartement te zijn. Haha! Op internet staan iig dezelfde appartementen aangeboden tussen de 1000 en 1200 euro per maand en ik hoef maar 500 te betalen. Jeej, ben echt happy nu! Nu meneer nog even terug van vakantie zodat we kunnen gaan kijken enzo! Haha!

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:19

Gefeliciteerd! Dat is toevallig: gisteren nog niks, vandaag ineens met je neus in de boter Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:24

Ja inderdaad! Haha! Gister zat ik nog lekker te klagen! Knipoog En nu is er, gelukkig, niks meer om over te klagen. Cool
Tenminste, ik heb het nog niet gezien, maar ik ga natuurlijk niet snel nee zeggen.... en sowieso, ze zeggen dat het een heel mooi appartement is. Mijn oom zei zelfs tegen mijn vader dat mijn ouders gewoon in dat appartement moesten gaan wonen en ze mij maar in 't huis moesten laten. Nagelbijten / Gniffelen Dat vind ik ook niet erg eigenlijk... Knipoog Haha

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:27

Super joh! Ja, zo zie je maar, je komt via-via toch aan de beste plekjes!
Is mij ook ooit gelukt in Nijmegen; was anti-kraak, maar ik wist dat ik er minimaal 2 jaar kon zitten, en dat de verhuurstichting 3 maanden opzegtermijn had. Uiteindelijk heb ik daar 3.5 jaar kunnen wonen. Maar hier in Ermelo is het lastiger, omdat ik er bijna niemand ken.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 09:08

Nathalie schreef:
Toch via via! Een oom van me heeft een vriend die nogal wat appartementen heeft voor de huur en/of verkoop. En nu hebben we er eentje kunnen regelen!
Jammer genoeg is deze meneer op vakantie op 't moment dus ik heb het nog niet gezien, maar het schijnt een heel mooi appartement te zijn. Haha! Op internet staan iig dezelfde appartementen aangeboden tussen de 1000 en 1200 euro per maand en ik hoef maar 500 te betalen. Jeej, ben echt happy nu! Nu meneer nog even terug van vakantie zodat we kunnen gaan kijken enzo! Haha!

Super joh! Gefeliciteerd Haha!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:50

Nathalie schreef:

Gefeliciteerd!

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:55

Huis huren valt niet mee..... maar wat dacht je van kopen ?????

Starter en singel, HBO functie, maar ik kom 70.000 euro tekort om iets te kopen hier in het dorp (appartementje is 2 ton). Frustrerend!!!!

Een ze bouwen maar raak met huizen van 3,4 en 5 ton. Terwijl 70% van de beroepsbevolking MBO of lager geschoold is en helemaal geen huis kan betalen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:40

Tja typisch nederland. Ze maken het allemaal zo duur dat er niets meer overblijft om leuke dingen te kunnen doen. De beruchte koopkracht. huren is geen optie maar kopen ook niet. Wij hebben een overwaarde van 40.000 euro op onze woning maar zodra deze 2 onder 1 kap verkocht wordt kunnen we net een rijtjeswoning terug kopen. Dus waar gaat het mis in nederland Vork
Wij zijn bezig om naar duitsland te gaan, mooie huizen waar je niet op elkaars lip zit voor prijzen wat je gewoon niet geloven kunt.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:48

Ja, Duitsland lijkt me ook super om te wonen, is de grond en alles ook een stuk goedkoper en je woont ook veel vrijer.

Maar ja, de stap nemen is best groot.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:51

Ik ben er al jaren mee bezig en elke keer maar gezegd het is een grote stap en er komt zoveel bij kijken. Maar inmiddels ben ik nederland zo spuugzat dat zodra ons huis verkocht is we de stap wel gaan nemen. We zijn niet de eerste die zullen emigreren en ook zeker niet de laatste. Het zal allemaal wel loslopen denk ik dan Haha! Overigens kan ik ook niemand in deze tijd aanraden een huis te kopen, tenzij iemand interesse heeft in ons huis Huilen van het lachen

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:13

M'n broertje heeft (in z'n uppie) een appartement gekocht (werkt nog geen jaar, HBO baan), met hulp van koopsubsidie.
Het is wel aan te raden een GOEDE hypotheek adviseur in de arm te nemen in deze situatie.
er zijn wat eisen waar je aan moet voldoen.
zoals dat je niet meer dan 20.000 euro eigen geld mag hebben, hypotheek en koopsom tot maximaal bedrag, moet NHG afsluiten.
Hier kun je meer lezen
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=3249& ... ovem&meta=

Hier staan ook alle eisen.
http://www.senternovem.nl/rgo/koopsubsidie/index.asp

Hij betaald nu iets van 500 euro in de maand denk ik ongeveer.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:15

Koopsubsidie komen veel mensen ook niet voor in aanmerking net als de NHG

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:23

NHG kom je IMO echt redelijk snel voor in aanmerking! Koopsubsidie weten veel adviseurs niet eens. Mijn broertje noemde dat bij een aantal adviseurs en sommigen zeiden "koopsubsidie???? hahaha" Nou m'n broertje heeft het gesprek afgerond en is naar een ander gegaan. Hij heeft het nu wel. Het scheelt niet veel, maar elke 50 euro in de maand is weer wat.... Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:32

NHG kun je veel minder lenen dan normaal. Met de huidige hypotheekrente is dat voor de meeste mensen dus al niet meer te doen. 6 jaar geleden kwamen wij niet in aanmerking voor NHG nu ons huidige woning te koop staat weer niet. Ondanks een flinke overwaarde op de woning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:37

Huren vind ik zonde van het geld. Je bent je geld kwijt.

Ik zou eerder kopen. Knipoog

Als je echt goedkoop wilt moet je in Ganzedijk gaan wonen. Huilen van het lachen ROFL

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:39

Maar dan moet kopen wel een optie zijn, als jij alleen ervoor staat zal dat al heel lastig worden. Ik vind huren ook zonde van eht geld maar kopen is tegenwoordig voor vele mensen niet haalbaar meer.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:42

ik ben ook opzoek naar een huurhuis dat is idd heel moeilijk... maar kopen zit er voor mij helemaal niet in.
ik sta er idd ook alleen voor.