onderbuikgevoel,relatie moeder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: onderbuikgevoel,relatie moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:17

Siegje: helaas moeten mensen dit zelf ervaren en liefde maakt idd blind. Ik heb ook een relatie gehad die niet goed zat. iedereen zag het en iedereen wist het en ze zeiden het ook, maar ik moest echt zelf mijn neus stoten....

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 09:22

Siegje schreef:
Ik zou toch wel eens goed gaan nadenken als ik in jouw moeder haar schoenen stond. Het is een volwassen vrouw met een volwassen dochter en een volwassen vriendin die haar ergens op wijzen. Dat is niet zomaar iets. Heel jammer dat ze zich hier voor afsluit.

Hoe is het gegaan? Heb je al een reactie?

hier heb je gelijk in,alleen is het voor mijn moeder lastig om voor zichzelf op te komen.(ze heeft psychisch een "mankement",waarvoor ze medicijnen krijgt,en waar haar vriend haar vanaf wilde hebben Ach gut gelukkig heb ik daar wat aan kunnen doen,maar bijv.zijn ouders weten daar niets over,en vinden dat mijn ma afentoe zo raar en teruggetrokken is.
ze heeft veel bevestiging nodig dat ze het goed doet,dat er van haar gehouden word)
ze probeert dit ook vol te houden omdat ik nu kansen krijg die voorheen financieel niet haalbaar waren.
maar,en ik hoop dat ik dat in de brief duidelijk heb kunnen maken,voor mij hoeft ze zichzelf niet op te offeren,ik neem haar weinig tot niets kwalijk wat er in het verleden is gebeurd,dat heeft ook totaal geen nut.ik kan er alleen maar voor zorgen dat ik het beter doe dan zij.
ik heb nog geen reactie,want de post komt daar vrij laat.houd mijn hart vast....of de bom barst en ze komt snel terug,of ze vind mij ondankbaar en negeert me voorlopig.

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 14:34

pfff,de kop is eraf.
mijn moeder is zwaar van streek,zo zielig!!!
helemaal over de rooie was ze.
haar vriend was vrij nuchter,maar daar heeft ze weinig steun aan,die snapt niet waarom ze van streek is.
ik wel,en het doet me echt pijn om haar zo te horen huilen,en weer rare uitspraken doet enzo.
maar goed,ik heb beloofd dat ik volgende week langs ga,om alles door te spreken met haar.
arme mama...

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:36

pff sterkte ermee. Ik hoop dat alles op zijn pootjes terecht gaat komen. Jij hebt in elk geval een goede keuze gemaakt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:24

Nou ja je hebt het iig kunnen zeggen. je kan nu wel verder en ze snapt het straks echt wel en natuurlijk kan je moeder altijd bij jou terecht.... ik vind het wel super hoe je het aanpakt!!!!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:46

Sterkte meis, het is niet niks om je moeder te horen huilen.
Ik hoop voor je dat ze je keuze begrijpt en respecteert.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:57

Ach klinkt wel sneu voor je mama maar hier moet je even doorheen meis...

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 01:35

jee, wat zwaar!
Ik snap je situatie steeds beter. Goede dingen heb je je moeder geschreven zeg! goed dat je morgen begint met je baan, heel veel succes daar!
En vervelend dat je moeder het er (vanzelfsprekend) heel moeilijk mee heeft. Ik hoop dat ze het straks op een rijtje heeft en dat ze ermee om kan gaan.
En dat ze uiteindelijk ook voor haarzelf kiest, maarja dat moet ze echt zelf doen..
Jij hebt alvast een voorbeeld gesteld, goedzo!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 03:16

Zie dit topic nu en heb het doorgelezen.
Je zit in een lastige situatie.
Als ik het zo lees heb je goed gehandelt. EN ben je eerlijk geweest naar hun toe maar vooral naar jezelf.
Kan het van je moeder wel begrijpen dat ze van streek is. maar ze zal het toch accepteren en blij zijn voor jou dat je die keuze maakt. Ze moet je nu los laten.

Sterkte verder en succes met vinden van het werk.

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 21:38

mijn moeder gaat door een storm van emoties,heel sneu.
ze kan het wel begrijpen dat ik alles wat ik hier heb niet achter wil laten,maar vind het heel naar dat we zo ver van elkaar vandaan zitten.
ze mist het paard ook verschrikkelijk,en de vrijheid die ze hier had.
ik ga volgend weekend naar haar toe,en dan neem ik haar een dag mee terug naar mijn woonplaats.dan kan ze nog een keer zien hoe ik het hier doe,waar ik allemaal mee bezig ben en wat vrienden bezoeken.
voor mijn moeder is het een beetje sterven,al zullen jullie dat niet goed kunnen begrijpen maar dat heeft te maken met haar psychische toestand.
er zijn al mensen geweest die haar gewaarschuwd hebben voor haar vriend,dat hij haar afhankelijk maakt enzo.maar ja,liefde maakt blind.
de kans dat ze terug komt is 50%,ik zal haar nooit veroordelen,ze probeert altijd het beste te doen(vooral voor mij).
ook de mensen waarmee ik gesproken heb zullen haar ten alle tijden steunen,en dat geeft mij wel een beetje rust.
wat betreft het werk,ik ga morgen weer bellen voor werk wat me wel leuk lijkt,dus er zit echt wel schot in de zaak.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:44

Ik vind het heel goed dat je toch voor jezelf kiest, ook al weet je dat het voor je moeder enorm moeilijk is.
Top!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 00:57

Zelfde hier! Je kunt je eigen leven ook niet helemaal naar je moeder draaien ook al is het sneu.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 01:00

sterkte meid!!

heel erg dapper dat je voor jezelf hebt gekozen OK dan!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:33

Ik vind het super hoe je bezig bent! echt top!

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 23:28

het valt niet mee hoor,ben nog steeds druk aan het solliciteren en ondertussen moet ook mijn paard blijven eten...geld raakt echt op nu,maar ja,ik heb goede hoop op de laatste sollicitatie,nachtwerk in een bastion hotel.
vanaf september ga ik tijdelijk bij een vriendin van mijn moeder wonen.mijn moeder zegt nog steeds helemaal happy te zijn met deze man.ze hebben zelfs trouwplannen.
tja,voor mijn moeder is na alle ellende wel een wereld open gegaan,maar ik hoop dat ze zichzelf niet verliest in deze relatie.
overal zitten voor en nadelen aan,ik zou de nadelen van die relatie nooit pikken maar gelukkig? is iedereen anders.
ik zal haar iig nooit laten vallen,en ook haar vrienden hier zullen dat niet doen.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:04

Succes met je sollicitaties. Hopelijk vind je snel een leuke baan!!

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 13:58

er zit schot in de zaak,ik heb al 1 parttime baan gevonden en zoek er nu nog wat bij.
ik heb het erg naar m'n zin op m'n nieuwe werk.

"helaas" hoorde ik van mijn moeder dat ze willen gaan trouwen...
ik vind dit ten eerste veel te snel(ze kennen elkaar net een half jaar) en ten tweede heeft mijn moeder al een huwelijk-drama achter de rug.
ze word als het ware gehersenspoelt,en ik kan niets doen,dat is best frusterend.

ze stuurt me afentoe geld zonder dat hij ervan weet(omdat ik nog niet betaald ben op m'n werk),niet echt een gezonde verhouding.
ik vind mijn moeder ook weer behoorlijk in zichzelf gekeerd,er gaat weinig van haar uit,hij beslist alles.
ik kan ook niet tot haar doordringen,en haar beste vriendin ook niet.
ik kan het nu gelukkig wel wat meer loslaten,omdat ik verder vanaf zit maar het blijft m'n moeder en ik geloof niet dat ze zo gelukkig is als ze zich voordoet.

vriendinnen van mij hebben m'n moeders vriend nu ook een keer meegemaakt,en het oordeel: wat kan hij bot zijn!
tja,ik ben dus echt niet de enige die dat vind.
ik woon nu ook nog alleen,en van het weekend waren ze hier.kreeg een hele hoop commentaar van meneer,dat het een rotzooi is etc.ja,hallo,ik woon toch zeker alleen?!hij betaald hier niets,hij hoeft hier niet te wonen dus waar bemoeit hij zich mee?
anderzijds heb ik wel mijn rijbewijs en auto van hem gekregen.maar het is allemaal van hem,snappen jullie?het voelt niet echt van mij.
zo,ik heb weer even mijn hart gelucht,nu kan ik weer even door:)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:00

Ik zou dan zo snel mogelijk mijn rijbewijs beginnen afbetalen eigenlijk, dan kun je ook geen gezeur meer hebben...

Spijtig voor je mama, ik vrees dat je weinig kunt doen...

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:05

ja,dat ben ik ook van plan.eerst alle achterstallige rekeningen betalen en dan m'n rijbewijs afbetalen.
ik wil totaal geen "schuld" bij hem hebben.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:06

Dat snap ik maar al te goed Ja Maar het is natuurlijk niet evident nu. Iig fijn dat je al een leuke baan hebt! Ik zou gewoon zoveel mogelijk het contact met je moeder onderhouden en tonen dat je er echt bent voor haar, meer kun je niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:25

Prob, ik vind je erg dapper! Gelukkig maar dat je het naar je zin hebt op je werk, dat is wel gaaf.
Komt goed met je Knipoog.

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:45

ik vind je best dapper maar begrijp niet dat je dan wel geld van hem aanpakt voor bepaalde dingen
zo ik nooit doen zo als jij hem nu beschrijft

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:51

@ qumaan: welk geld bedoel je?van het rijbewijs?dat zei hij in het begin van hun relatie al,dat hij dat zou betalen.want zijn kinderen krijgen ook hun rijbewijs van hem en hij wilde mij niet achter stellen.
maar hoe langer hun relatie voortzet,hoe vreemder ik hem ga vinden...
ik ben wel heel blij en dankbaar dat hij het betaald heeft,maar ik neem het niet aan als een geschenk.ik ga het hem allemaal terug betalen.dit wist ik ook niet toen mijn moeder hem net leerde kennen,toen was hij anders.maar dat is vrij normaal denk ik,je gaat iemand pas echt leren kennen als je er langer mee omgaat.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:08

tja, dat je dat rijbewijs hebt aangepakt snap ik wel. Maar ook dat het niet van jou voelt.
Meid, goed zeg dat je het leuk hebt op je werk. Kun je in het huis van je moeder blijven of zoek je nog een woning??
Zet m op, leuk dat je laat weten hoe het met je gaat!

en die bruiloft: heftig zeg!! Wat jammer dat je moeder zo hard meegaat in alles! Ik hoop dat ze zichzelf niet verliest als ze dan niet al gedaan heeft... het enige dat je kunt doen is toekijken denk ik, lijkt me slopend!

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 11:35

ik heb het nog steeds fijn bij m'n nieuwe baan,hoewel het best zwaar is(kwestie van wennen denk ik).
ik woon inmiddels bij een vriendin van mijn moeder,totdat ik voldoende geld verdien om zelf wat te huren.
het "op mezelf wonen" beviel me erg goed.
ik zie het allemaal gebeuren tussen mijn moeder en haar vriend,en kan inderdaad niets doen.
het enige qwat m'n moeder verteld als ik iets vraag is: het gaat perfect tussen ons.
dat ze totaal zichzelf niet meer is,ziet ze niet of wil ze niet zien.
ik heb al een paar maal aangegeven dat ik haar zo stil en in zichzelf gekeerd vind,krijg ik eigenlijk geen reactie op.
met het verhuizen werden er gewoon spullen weggegooit zonder overleg,kreeg gezeur over dat het huis rommelig was(tja,alles moest er toch uit...)en ik had wat spullen te koop gezet op internet.meneer had gewoon de stekker eruit getrokken en ik wachtte nog op een mail van iemand die interesse had:S
mijn moeder gaat nergens tegein,alleen maar ja en amen.
ze is zo afheankelijk en onderdanig,zo ken ik haar helemaal niet.
en waar stopt het?
ik maak me daar best zorgen om.