ben ik verwend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SFCAP

Re: ben ik verwend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:02

<ik vind niet dat je dat verwend kunt noemen, je doet er ook veel voor en dat je ouders ook een steenje bijdragen is logisch vind ik.

Ik kreeg de keus, een kot of een paard ... het werd een paard, die gesponserd werd door mijn ouders; vroeger stond die op een manege en nu bij ons thuis. Voor de toebehoren van mijn intussen 5 ponies zorg ik zelf, bijna al mijn geld gaat daar naartoe. En de hoefsmid is vervangen door mijn liefste vriend (ze dragen toch geen ijzers, en kappen kan hij goed. De veearts komt enkel voor de jaarlijkse inentingen want voor de rest zijn ze heel gezond...

Nu staan ze sedert een jaar op de bvba en geef ik paardrijles, welk geld dan naar de bvba gaat en ik dus niet zelf hou.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:05

[quote="SFCAP"]

Ik kreeg de keus, een kot of een paard ...quote]

Ik mag dan strontverwend zijn, ik kreeg toch geen van beide...
Maar ik kreeg dan meer luxe in andere uitgiftes Lachen

Luca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:07

Nou... ik vind je niet verwend, dat vind ik bij mensen ook grotendeels van het gedrag afhangen. Maar je mag niet klagen met wat je ouders voor je doen. Knipoog
En andere mensen gewoon lekker laten kletsen......

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:07

Ik dacht, waarom op kot, als je op 5 min met de fiets van de unief woont... Knipoog

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:09

ik vind het niet verwend hoor Lachen
en vond het ook logisch dat je ouders je studies betalen mijn broer zit ook op kot ik zeg niet dat het goedkoop is maar het kan zeker wel Knipoog en als ik op kot wil binnekort dan betalen ze dat ook gewoon Lachen en verder ehm ik heb zakgeld enzo en kledij en school en telefoonrekening betalen mijn ouders dus ik hoef ook niet te werken oid

(ben 17)

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:57

Je bent niet verwend hoor !! Lachen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:51

Er is natuurlijk nog wel een verschil tussen verwend worden (en daar dankbaar voor zijn) en je verwend gedragen Knipoog

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:57

Euhm, mijn ouders betalen vrijwel alle kosten van het rijden. Maandelijks bedrag, kleding, lessen e.d. Daarnaast betalen zij mijn studie en heb ik van hun geld om kleding, cadeautjes e.d. te kopen. Maar ook nog steeds betalen hun wel eens kleding of dingen.

Naast die dingen werk ik zelf. En dat geld hou ik zelf en kan ik m'n eigen dingen va betalen. Telefoon, de rekening ( Schijnheilig ), kleding e.d..

Ben ik nu ook verwend? Nee, ik vind van niet en ik gedraag me zo ook niet. Vork

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:47

Nee ik vind je ook niet verwend ik vind dat je vooral verwend bent als je je ernaar gedraagt

als ik vertel dat mijn vader mijn abbonement van mijn telefoon betaald doen sommigen al dat ik verwend ben nee dat is niet zo je bent vooral verwend als je je ernaar gedraagt vind ik

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:00

Misschien moet je er ook naar kijken wat je er ZELF voor terug doet. Ja

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:05

hmm ja inderdaad
maar wat kun je er voor terug doen?

ik moet helpen met tafel dekken en afruimen en verder paardenspullen elke dag opruimen enzo.. dus zou niet weten wat nog verder ja best doen voor school..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:14

Er zijn natuurlijk altijd verschillen in wat mensen wel en niet hebben.
Maar ik begrijp dat je zelf voor je paardjes werkt, verder zijn jouw ouders in de gelegenheid om jou financieel te helpen, dat vind ik prima.
Je studie is heel belangrijk en nu heb je het alletwee!
Ik heb het idee dat je idd waardeert wat je allemaal hebt, maar dat je het vervelend vindt dat anderen jou verwend vinden, omdat je er zelf hard genoeg voor werkt.
Dit is misschien omdat ze jou benijden.

Ik ben zelf ontzettend kort gehouden bij mijn ouders.
Ik ben nu zelf mama en de onze is idd verwend op bepaald gebied (ja ze heeft ook een pony Knipoog ), belangrijk vind ik dat ze wel dingen waardeert en weet dat je in het leven hard moet werken om je bepaalde dingen te kunnen veroorloven.
Verder wil ik dat ze zuinig is op haar spullen, verder leer ik haar nu al dat ze veel heeft en laat haar speelgoed altijd ook afgeven/weggeven als het niet meer gebruikt wordt.

Persoonlijk ken ik kinderen die bijvoorbeeld geen pony hebben Knipoog, maar een stuk verwender over komen, soort van ondankbaar, zeg maar...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:18

Nee hoor je bent totaal niet verwend. Je werkt voor je paardjes en je zegt het net zelf, als je geld leent betaal je het netjes terug aan je ouders. Iedereen gewoon laten kletsen hoor Knipoog

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:18

Je krijgt best veel, maar ik vind je niet verwend.
Je doet je best om dingen zelf te kunnen doen, en je verwacht niet álles van je ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:22

@TS:
Ik vind je niet verwend. Iemand is pas verwend als ze vanalles krijgen en het niet waarderen en hun leven gewoon op hun luie kont zitten en ontkennen dat ze verwend zijn.

In jouw geval... Jij doet gewoon hard je best en je hebt 't geluk dat je toffe ouders hebt die je willen steunen met je studie en een bijdrage voor je paardje. Zo lang je hard blijft werken en studeren, en inziet dat je best geluk hebt met je huidige situatie tegenover veel anderen, vind ik niet dat er sprake is van verwend hoor. Haha! Knipoog

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:23

Ik vind dat je gewoon superveel geluk hebt dat je ouders zoveel voor je over hebben Lachen Maar niet verwend hoor! En zoals je zelf al zegt, je hebt heel hard gewerkt voor je eerste pony, dus je hebt het wel verdiend Knipoog

sheba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:02

Het is goed dat je er wel bij stil staat Haha!
Zijn altijd mensen die meer of minder krijgen, maar je hebt het gewoon goed getroffen, geniet ervan.

Mijn ouders betalen ook mijn opleiding + boeken, verder betalen ze ook nog alles voor me ziektekosten etc. Haha! Scooter + verzkering. Ben ik ze echt heel dankbaar voor.
Verder werk ik wel gewoon en ga naar school maar er blijft niet veel tijd over.
Ik wil graag op kamers in Groningen, met vriendinnen en omdat dat nog al lastig is om vrije kamers te vinden bij elkaar gaat men vader een huis kopen in de stad. Haha! Ben ik echt super blij mee!
Maar je moet gewoon een beetje geluk hebben.

xx

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:04

Leentje_ schreef:
ik vind het niet verwend hoor Lachen
en vond het ook logisch dat je ouders je studies betalen mijn broer zit ook op kot ik zeg niet dat het goedkoop is maar het kan zeker wel Knipoog en als ik op kot wil binnekort dan betalen ze dat ook gewoon Lachen en verder ehm ik heb zakgeld enzo en kledij en school en telefoonrekening betalen mijn ouders dus ik hoef ook niet te werken oid

(ben 17)

Ik zou het niet logisch willen noemen, want niet iedere ouder heeft de financiele middelen om de studies e.d. van de kinderen te betalen. Maar wanneer je als ouder dit wel kunt, vind ik het (bijna) vanzelfsprekend dat ze bijspringen, dat deden mijn ouders bij mij en ik hoop dat mijn man en ik dat bij onze dochter ook kunnen doen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:46

ik zou je niet verwend willen noemen hoor. Vind het normaal dat je ook werkt en ook af en toe wat krijgt. Je waardeert het in ieder geval.

Ik zelf vind mij ook wel eens verwend. Heb een eigen paard (samen met mijn ma) waar ik niet veel mee rijd. Mijn studie wordt betaald , waarschijnlijk ook mijn boeken. Readers en andere schooldingen koop ik zelf. Ook betaal ik zelf mijn rijbewijs. En werk ik 1 x per week in t weekend. En ook ik doe sph en haal hele goede cijfers. Mja of ik nou echt verwend ben weet ik niet. Er zijn zeker mensen die het veel minder hebben. Maar ook mensen bij wie alles komt aanwaaien.

En dit geld denk ik ook voor jou.(staat er raar , maar hoop dat je hem goed leest)

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:56

ik weet niet hoe je doet, maar vind het wel mee vallen, ik ben 21 jaar woon op mezelf ben zwanger, heb een paard en krijg soms ook nog financiele steun van mijn vader als ik een keer niet uit kom hoor.
je hebt zelf voor je paard gespaard en pas nu je het niet meer kan op brengen door school nemen je ouders het over, deze vinden kennelijk het erg belangrijk dat jij je 100% op school focust Haha!

ben veel meer verwent dan jij Tong uitsteken

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:07

ik vind je wel lekker verwend en......... daar is niks mis mee
sterker nog daar mag je toch af en toe ook wel eens mee pronken (op een normale manier)
heerlijk toch dat je het kan doen zo en wat dat betreft ben ik zeker jaloers op je
ik kan het namelijk niet , een paard houden en studeren
sterker nog ik moet elke dubbeltje omdraaien en hulp van ouders heb ik niet en zal ik ook nooit krijgen

maar dat maakt jou niet verwend (uit je post af te leiden ) als je je niet zo gedraagt
als jij overal de waarde (niet letterlijk)van weet en je normaal opstelt tegen anderen en dankbaar bent
zie ik toch geen probleem
je werkt en je bent je bewust dat je mazzel hebt , prima toch

ik zou zeggen geniet ervan en blijf tegen over anderen jezelf
dan ben jij niet verwend

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:32

runningkawa schreef:
Verwend is vaak niet in wat je krijgt, maar hoe je dat naar buiten brengt.
Euh hoe leg ik dat uit..?

Iemand die alles krijgt, maar heel goed weet dat die ontzettende mazzel heeft en er ook niet over opschept. Daardoor ook niet neer kijkt op andere.
Of iemand die alles krijgt, het totaal niet waardeert en ook lekker verwaand is tegen andere.

In dit berichtje kom je me iig niet verwend over Lachen
Hier ben ik het wel mee eens. Ja Ik krijg best veel, maar ik ben me daar ook heel erg bewust van. Anderzijds zijn er ook dingen die ik helemaal zelf in orde moet zien te brengen (zoals mijn scooter) terwijl anderen dat gewoon krijgen. Maar vind ik geen probleem, later zal ook niet alles vanzelf lopen en nu moet ik al beginnen leren in stapjes. (Ben 15). Dus eigenlijk vind ik je ook niet echt verwend.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:13

als ze zeggen dat je verwend bent vertel je ze gewoon dit hele verhaal!
Ik vind het heel knap dat je je eerste pony helemaal zelf heb betaald daar zou ik trots op zijn. Je hebt gewoon geluk met zulke lieve ouders die je helpen.

Als mensen je nog steeds verwend noemen zou ik daar niks van aantrekken. Jij weet wel beter Knipoog

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:15

Als jij al verwend zou zijn wat ben ik dan. Ik kan nog wat van jou leren vind ik zelf. Nagelbijten / Gniffelen Mijn ouders betalen alles voor mijn paard (ze staat wel gratis), mijn studie, mijn boeken, telefoonabbo, zakgeld/kleedgeld en ook nog een groot deel van de huur van mijn nieuwe kamer.
Ik woonde afgelopen jaar half bij mijn broer op kamers omdat ik nog niet helemaal op kamers mocht, en ik merkte wel dat ik niet zo goed kon omgaan met mijn geld (ik werk wel) maar dat is langzamerhand wel beter geworden.

Nee, ik vind je absoluut niet verwend. Verwend ben je pas als je er vanuit gaat dat alles voor je geregeld/betaald wordt en je pissig wordt als dat niet gebeurt.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:24

Ik vidn het wel meevallen hoor. Je hebt natuurlijk mazzel dat je studie betaalt wordt, maar ik weet niet hoeveel stufi je krijgt, maar dat is ook de bedoeling van de IBG als je minimaal krijgt. Achja, dat je stallingskosten betaalt worden is ook niet zo bijzonder eloof ik hoor Lachen Verder vind ik dat jij hard je best doet om zelf te sparen en dingen te betalen. Gewoon niks aantrekken van die mensen hoor!