Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

en als ik op kot wil binnekort dan betalen ze dat ook gewoon
en verder ehm ik heb zakgeld enzo en kledij en school en telefoonrekening betalen mijn ouders dus ik hoef ook niet te werken oid
), kleding e.d..
), belangrijk vind ik dat ze wel dingen waardeert en weet dat je in het leven hard moet werken om je bepaalde dingen te kunnen veroorloven.
, maar een stuk verwender over komen, soort van ondankbaar, zeg maar...
Maar niet verwend hoor! En zoals je zelf al zegt, je hebt heel hard gewerkt voor je eerste pony, dus je hebt het wel verdiend
Scooter + verzkering. Ben ik ze echt heel dankbaar voor.
Ben ik echt super blij mee! Leentje_ schreef:ik vind het niet verwend hoor
en vond het ook logisch dat je ouders je studies betalen mijn broer zit ook op kot ik zeg niet dat het goedkoop is maar het kan zeker welen als ik op kot wil binnekort dan betalen ze dat ook gewoon
en verder ehm ik heb zakgeld enzo en kledij en school en telefoonrekening betalen mijn ouders dus ik hoef ook niet te werken oid
(ben 17)
runningkawa schreef:Hier ben ik het wel mee eens.Verwend is vaak niet in wat je krijgt, maar hoe je dat naar buiten brengt.
Euh hoe leg ik dat uit..?
Iemand die alles krijgt, maar heel goed weet dat die ontzettende mazzel heeft en er ook niet over opschept. Daardoor ook niet neer kijkt op andere.
Of iemand die alles krijgt, het totaal niet waardeert en ook lekker verwaand is tegen andere.
In dit berichtje kom je me iig niet verwend over
Ik krijg best veel, maar ik ben me daar ook heel erg bewust van. Anderzijds zijn er ook dingen die ik helemaal zelf in orde moet zien te brengen (zoals mijn scooter) terwijl anderen dat gewoon krijgen. Maar vind ik geen probleem, later zal ook niet alles vanzelf lopen en nu moet ik al beginnen leren in stapjes. (Ben 15). Dus eigenlijk vind ik je ook niet echt verwend.
Mijn ouders betalen alles voor mijn paard (ze staat wel gratis), mijn studie, mijn boeken, telefoonabbo, zakgeld/kleedgeld en ook nog een groot deel van de huur van mijn nieuwe kamer.
Verder vind ik dat jij hard je best doet om zelf te sparen en dingen te betalen. Gewoon niks aantrekken van die mensen hoor!