Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:18

pmarena schreef:
Klinkt alsof hij verwacht dat zij de hele dag thuis gaat zitten moederen en dat hij 's avonds alleen maar in een schoon huis aan tafel hoeft te schuiven en met de baby spelen die de hele tijd lief lacht Tong uitsteken

Is dat voor een man dan ook niet zo? Vork Even knuppel in het hoenderhok, maar deze jongen is waarschijnlijk ook niet anders gewend. Waarschijnlijk zat zijn moeder altijd met kopje thee te wachten en kwam papa later thuis vanuit z'n werk en gingen ze zaterdag gezellig voetballen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:11

JoviBan schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat je met een kind (en zelfs meerdere) nog alles kunt doen zoals daarvoor.
Als ik naar mijn eigen leven kijk, zou dat dus pertinent niet lukken. Of ik moet het kind dag en nacht in de creche stoppen. Ook leuk. Clown

En wat krijg je ervoor terug dan? Die vat ik ook niet helemaal. Knipoog

Ik kon mezelf hier horen praten Clown

Mijn leven zou met een kind zo drastisch op de kop moeten, ik geloof dat ik daar niet gelukkig van ga worden...(en daarmee een kind ook niet)

Ook het cliche 'je krijgt er zoveel voor terug' vat ik nooit.
Blijkbaar zegt men dit omdat je er ook zo verschrikkelijk veel voor moet laten...

Nee ik ben niet te overtuigen dat kinderen mijn leven zouden verrijken, ik vermoed eerder het omgekeerde Knipoog

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:16

Ik moet toch eerlijk zeggen dat ik me een stuk gelukkig voel sinds ik een kleine heb hoor Ja Maar dat is weer een andere discussie Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:20

Ik zou ook absoluut niet te overtuigen zijn. Ik wil ook absoluut geen kinderen, idd de verantwoording en de beperking wil ik absoluut niet hebben.

Als ik een vriend zou hebben die perse kinderen zou willen.. dan heeft ie toch hele dikke pech, ik wil geen kids, nu niet, nooit niet.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:20

Een kind dragen is het mooiste wat je als vrouw kan overkomen. Nu zeggen de meesten nog ; Ik wil geen kinderen. Over een jaar of 10 , 15 als het 5 voor 12 is moet het dan ineens op stel en sprong gebeuren. Met alle narigheden van dien. Bedenk wel dat het dan allemaal niet meer zo vlotjes verloopt dan als wanneer je jong bent.
Ik heb met 25 mijn eerste kind gekregen en met 28 de tweede. Nu zijn we weer vrij en kunnen we gaan en staan waar we willen. Als je veel later aan kinderen begint zit je er bijna tot je 50ste aan vast wat betrefd het uitgaan en zo.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:22

Fly, over 10 jaar ben ik 40 Huilen van het lachen dan wil ik ze zeer zeker niet meer.

Zwangere vrouwen vind ik ook vreselijk,vind er niks moois aan, al dat gehijg gepuf en gewrijf over die buik Huilen van het lachen

Nee ik denk niet dat je over een kam kan scheren dat voor iedereen een kind het mooiste is dat iemand kan overkomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:25

Het mooiste dat je kan overkomen, is een zwangere merrie (en alles daarbij en daarna). Clown

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:29

flyfly schreef:
Een kind dragen is het mooiste wat je als vrouw kan overkomen. Nu zeggen de meesten nog ; Ik wil geen kinderen. Over een jaar of 10 , 15 als het 5 voor 12 is moet het dan ineens op stel en sprong gebeuren. Met alle narigheden van dien. Bedenk wel dat het dan allemaal niet meer zo vlotjes verloopt dan als wanneer je jong bent.
Ik heb met 25 mijn eerste kind gekregen en met 28 de tweede. Nu zijn we weer vrij en kunnen we gaan en staan waar we willen. Als je veel later aan kinderen begint zit je er bijna tot je 50ste aan vast wat betrefd het uitgaan en zo.

Even analyseren wat je hier zegt: een kind dragen is het mooiste, maar eigenlijk kan hij er beter niet uit komen, want het zijn handenbindertjes. Daarom kun je ze beter maar zo vroeg mogelijk krijgen, dan kun je vanaf je 40e je verloren jeugd weer inhalen en de handenbindertjes de deur uit trappen Huilen van het lachen

Waarom is het zo mooi om een kleine parasiet in je buik te hebben?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:32

Wendy schreef:
flyfly schreef:

Even analyseren wat je hier zegt: een kind dragen is het mooiste, maar eigenlijk kan hij er beter niet uit komen, want het zijn handenbindertjes. Daarom kun je ze beter maar zo vroeg mogelijk krijgen, dan kun je vanaf je 40e je verloren jeugd weer inhalen en de handenbindertjes de deur uit trappen Huilen van het lachen

Waarom is het zo mooi om een kleine parasiet in je buik te hebben?

*LOL* of aan je tiet Misselijk

Vrouwen met kinderwens kunnen zich niets voorstellen bij vrouwen zonder die wens en vice versa

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:36

manie schreef:
of aan je tiet Misselijk

Misselijk Misselijk

Midden in het restaurant!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:39

manie schreef:

Vrouwen met kinderwens kunnen zich niets voorstellen bij vrouwen zonder die wens en vice versa

Misschien even respect naar de andere kant. Ik vind die kotssmiley ongepast. Mensen mèt kinderen zijn ook respectvol in dit topic naar de mensen die ze niet willen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:39

Ik snap prima dat anderen geen kind willen hebben hoor Ja Ik snap alleen niet dat anderen denken dat je leven verwoest is als je een kind hebt. Haha!
En zo walgelijk is bv geven in het openbaar niet (mits je goede kleding aan hebt en het probeert te verbergen) neuspeuteren, oorpulken, hoesten, niezen en roken is viezer Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:41

waar dat ligt te schijten en te smakken zonder te vragen wat andere er van vinden Lachen
Want die vraag is er nooit...het moet allemaal maar kunnen, alles open en bloot met een hoop gesmek

Geef mij maar een veulen of een puppie... en nee die neem ik ook niet ongevraagd een restaurant in Lachen

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:42

slimmerik schreef:
manie schreef:

Misschien even respect naar de andere kant. Ik vind die kotssmiley ongepast. Mensen mèt kinderen zijn ook respectvol in dit topic naar de mensen die ze niet willen.

Dat mag je vinden.
Maar ik vind idee van een kind aan m'n tiet letterlijk om te kotsen.
Mag toch??

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:43

[***] schreef:
Ik snap prima dat anderen geen kind willen hebben hoor Ja Ik snap alleen niet dat anderen denken dat je leven verwoest is als je een kind hebt. Haha!
En zo walgelijk is bv geven in het openbaar niet (mits je goede kleding aan hebt en het probeert te verbergen) neuspeuteren, oorpulken, hoesten, niezen en roken is viezer Ja
Oja, en flesvoeding trouwens ook (weet niet of jullie het ooit geroken hebben Bloos)

Denk dat iedereen blijer is met een drinkend kind dan met een hongerig kind

We gaan nu trouwens wel heel ver offtopic Bloos

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:45

Als ik jouw was zou ik gewoon blijven genieten van je relatie. Je bent nog zo jong (dat heb je nu ondertussen ook wel tig keer gehoord hahaha) en bij je standpunt blijven. Je bent wel eerlijk tegen je vriend geweest en dan zal de toekomst denk ik uitwijzen wat er gaat gebeuren??
Ik ben zelf nu 33 en mijn wederhelft is 37. Ik heb nooit een echte kinderwens gehad. Het is wel zo dat ik er wel veel mee bezig ben, omdat ik nu bijna op een leeftijd kom dat je het toch echt wel moet weten. Maar eerlijk gezegd is mijn leven zo heel compleet, huisje, baan, paardjes etc. Dus ik denk dat we kinderloos blijven. Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken, ik heb me al zo vaak ergens zorgen om gemaakt en dan liep het allemaal heel anders!! Knipoog Knipoog Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:45

Hihi odetteke daar heb je ook een goed punt.

Hoewel ik borstvoeding geven in het openbaar ook walgelijk vind ... Geef dan flesje, en thuis weer de borst.

Ik denk dat veel mensen tegenwoordig een afkeer tegen kinderen hebben vanwege de tegenwoordig zoveel zo slecht opgevoedde, smakkende, schreeuwende ,blerende kinderen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:46

hoesten en niezen doen kleintjes lekker zonder hand voor de mond...
neuspeuteren en oorpeuteren zie ik ook alleen de kleintjes maar doen openbaar...
En roken mag niet meer...dus snap dat rijtje niet...alleen ergernissen die gaan over kinderen die overal mee naar toe gesleept moeten worden (behalve hun eigen bed)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:48

Janken als ze hun zin niet krijgen, janken als ze iets uit de winkel niet mogen hebben.

Keihard schreeuwen als ze de zin niet hebben en janken helpt niet.

Helpt keihard schreeuwen ook niet, dan volgt slopen en herriemaken... leuk hoor kinderen, geef mij maar kittens, daar geniet ik van. Dat vind ik het mooiste dat me kan overkomen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:52

WE zaten van het weekend in de frietzaak.
Achter ons aan een tafeltje zat een kindje van 4.
Heel lief zijn frietjes op te eten. Zodner jengelen, schreeuwen enz.
Het viel ons dus gewoon op... wilde bijna zeggen..wauw eindelijk eens een normaal kind.

Maar eigenlijk is het toch voortaan raar dat zulk kindje opvalt Verward

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:01

odetteke schreef:
Lieke_M schreef:
Tja, er zijn altijd uitzonderingen. Er zijn ook mensen die andere mensen vermoorden,...

Ik wil gewoon aantonen dat kinderen krijgen niet alleen bestaat uit poep kuisen, ondergespuugd worden, gebroken nachten, werk opgeven,... Je neemt dat er gewoon allemaal bij, instinctief.

Als het allemaal echt zo erg was al er in dit topic beweerd wordt had ik hem al lang ingeleverd ergens Clown Ja

Ik kan me nog een PBgesprek herinneren met jou, toen jij er ook nog zo over dacht... Haha!
En ik zei dat het echt niet zo ging... en jij geloofde me niet Haha!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:07

Nee. en uiteindelijk valt het toch mee Haha!

Kijk, zelf zou ik absoluut geen duitse dog of ijsbeer in huis willen hebben, teveel praktische bezwaren. Maar daarom hoef ik het nog niet persee walgelijke beesten te vinden, ik vind ze zelfs best mooi, maar wil ze gewoon zelf niet. En als een ander dat wel wil, prima, zijn keuze! Ik merk hier een beetje dat er steeds maar wordt geroepen wordt hoe walgelijk kinderen wel niet zijn alsof het een soort ongedierte is Bloos

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:11

Ik heb bijna 2 jaar geleden een relatie na 9 jaar beeindigd omdat hij kinderen wilde en ik absoluut niet. Ik heb er toen voor gekozen om het uit te maken zodat we allebei apart nog gelukkig zouden kunnen worden. Ik was toen 30 en inmiddels wil ik nog steeds geen kinderen. (was de eerste vraag aan mijn huidige vriend Haha! ) Dus als het écht een groot probleem wordt zul je misschien een moeilijke beslissing moeten nemen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:12

odetteke schreef:
Ik merk hier een beetje dat er steeds maar wordt geroepen wordt hoe walgelijk kinderen wel niet zijn alsof het een soort ongedierte is Bloos

Het woord parasiet is al genoemd hier.
En eerlijk gezegd kan ik me best een beetje in die omschrijving vinden. Bloos
Tuurlijk zijn niet alle kinderen van die rampenplannen, maar ik ben het wel met RK eens, tegenwoordig ben je oprecht verbaasd wanneer je wel een fatsoenlijk kind tegenkomt.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:24

Ik heb nog nooit kinderen gewild en ook nooit in een situatie( lees relatie) gezeten dat ik het aan de orde wilde laten komen. Ben nu 38 en er is nooit twijvel geweest. Ik heb geen hekel aan kinderen. Wel aan de manier hoe ik zie dat ze opgevoed worden en hoe er met ze om wordt gegaan.
Moeilijke hoor, als 2 mensen zo verschillend erover denken. De tijd zal het leren. Je bent ieder geval eerlijk tegen je vriend. Hij kan toch niet verwachten dat je tegen je wil moeder wordt. Zou ook heel oneerlijk tegenover het kind zijn.
Komt tijd komt raad!