Ongeluk gehad, 25 hechtingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Ongeluk gehad, 25 hechtingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 08:26

Jakkes, die foto's..... (ja, daar heb ik meer last van dan zo'n snee, haha!). Kan me voorstellen dat dit het laatste was waar je rekening mee houdt....

Snap ook niet hoe iemand op het idee komt om dit zo te vervoeren, maar ja, ik snap zoveel niet Haha!

Trouwens, voor wat betreft het niet in de zon mogen komen: Als je het goed insmeert met een hoge factor zonnebrand is het geen probleem hoor. Ja, het zonnen zelf zou ik even laten, maar op zich kan het niet veel kwaad als je je goed insmeert en die kant zoveel mogelijk in de schaduw houdt. Ik heb een litteken op mijn knie, nog iets groter dan dat van jou en ook in de zomer 'gemaakt' en die heeft best veel zon gezien. Toch is het een mooi litteken geworden, vooral door al het masseren. Als het goed doorbloed is en goed beschermt komt het vast goed!!

In elk geval fijne vakantie!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 08:54

OMG wat een snee heb je in je hals Bloos! . Ben blij dat er niets vitaals is geraakt zeg Ziek .
En wat ligt dat betonijzer ontieglijk lomp op die aanhanger, dit mag inderdaad echt zo niet vervoerd worden, levensgevaarlijk .

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 09:28

je omschrijving over hoe het lag klopt precies met de foto's
ik had het dus ook zo in mijn hoofd
dat iemand dat zo durft te vervoeren en zo zonder toezicht durft achter te laten Boos!
het was gewoon wachten tot iemand zich hier aan verwonde, een klein kind op de fiets had zich hieraan aan ook kunnen bezeren, nouja wie niet
moet er niet aandenken wat er was gebeurd als een brommer of motorrijder dit niet goed hadden gezien toen hij nog onderweg was Boos!

ik hoop dat de veroorzaker van deze domme actie in ieder geval de moeite neemt om jou flink te verwennen met bloemen, fruitmand en lekkers
dat is wel het minste wat hij kan doen voor jou

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 10:15

spatter schreef:
je omschrijving over hoe het lag klopt precies met de foto's
ik had het dus ook zo in mijn hoofd
dat iemand dat zo durft te vervoeren en zo zonder toezicht durft achter te laten Boos!
het was gewoon wachten tot iemand zich hier aan verwonde, een klein kind op de fiets had zich hieraan aan ook kunnen bezeren, nouja wie niet
moet er niet aandenken wat er was gebeurd als een brommer of motorrijder dit niet goed hadden gezien toen hij nog onderweg was Boos!

ik hoop dat de veroorzaker van deze domme actie in ieder geval de moeite neemt om jou flink te verwennen met bloemen, fruitmand en lekkers
dat is wel het minste wat hij kan doen voor jou

Inderdaad! Ik zei ookal, wat as het een kind was, die was dan wss een oog kwijt ofzo! Of ook indd een motorrijder, die zou er dwars doorheen zijn gegaan Nors opkijken Bah, moet er niet aan denken! Vind dit al heel wat hoor.. Heb ook voor geen meter geslapen.. Bah.. ben zo brak als wat!

Ik heb nog niks van de eigenaar van de aanhanger gehoord!! Vind het een beetje 'jammer' dat hij niks laat weten..
Maarja, dan maar alles via de verzekering, en kijken of hij het initiatief neemt om mij een keer te bellen oid.
Zou ik wel zo netjes vinden indd..Scheve mond

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 10:24

Lalidan schreef:
Jakkes, die foto's..... (ja, daar heb ik meer last van dan zo'n snee, haha!). Kan me voorstellen dat dit het laatste was waar je rekening mee houdt....

Snap ook niet hoe iemand op het idee komt om dit zo te vervoeren, maar ja, ik snap zoveel niet Haha!

Trouwens, voor wat betreft het niet in de zon mogen komen: Als je het goed insmeert met een hoge factor zonnebrand is het geen probleem hoor. Ja, het zonnen zelf zou ik even laten, maar op zich kan het niet veel kwaad als je je goed insmeert en die kant zoveel mogelijk in de schaduw houdt. Ik heb een litteken op mijn knie, nog iets groter dan dat van jou en ook in de zomer 'gemaakt' en die heeft best veel zon gezien. Toch is het een mooi litteken geworden, vooral door al het masseren. Als het goed doorbloed is en goed beschermt komt het vast goed!!

In elk geval fijne vakantie!!

Dus als ik er zonnebrand op smeer, mag ik gewoon in de zon?? Dan word het dus niet lelijker ?

Bedankt iig Haha!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 11:02

Of, weet iemand misschien welke factor? Nog tips hoe het litteken "mooi" word? Bloos

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:50

Calendula zalf helpt littekens genezen, zodat ze minder vurig zijn/blijven

Je hebt ze van Biodermal, Weleda en VSM......ik weet niet of er dan eentje is die beter is ofzo, ik gebruikte Weleda creme voor een operatie litteken en dat werkte heel goed

Ze geven er wel als tip bij het niet langer dan 6/7 te gebruiken als de wond nog aan het helen is, omdat het anders te week en 'nat' wordt en dan slechter heelt, maar zodra dan de korstjes eraf zijn kun je weer doorgaan met smeren.

Succes ermee!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:56

factor >25, dus de zogenaamde sunblocks.
En natuurlijk niet de wond vol in de zon houden hè Knipoog

Wat ik me ook nog bedacht: je hebt ook van die speciale pleisters, Scarban. Dit zijn siliconenpleisters die littekenweefsel tegen gaat. Word ook bij ernstige brandwonden enzo gebruikt. Kan je het beste even navragen bij de plastisch chirurg die je gehecht heeft.

Dat je je nu brak voelt, tja, zat er wel een beetje in. Gewoon even lief zijn voor jezelf, kopje thee, lekker koekje erbij (of een gebakje natuurlijk Vingers aflikken ) en lekker rustig aan. eventueel paracetamol of een ibuprofen, zodat je je wat comfortabeler voelt. Verkijk je er niet op, het is een grote wond en ondanks dat er verder geen schade is aangericht, moet je lichaam nu natuurlijk wel hard aan de slag!!!

Vervelend dat zo'n man niks laat horen.... Is toch een kleine moeite lijkt mij, maar helaas komt het vaker voor.

Succes!!

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:11

Jeemig, jij hebt "geluk" gehad!! Had veel erger kunnen aflopen!
Sterkte ermee!
Nog een tipje: PCLE cremé van biodermal. Kost wat, maar het werkt dan ook echt super!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:39

Oh meid, wat erg zeg!
Je hebt nog wel geluk gehad.
Ik wil je nog heel veel beterschap wensen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 12:52

@ Mirr84 : Dus ik mag de creme gewoon als de hechtingen eruit zijn, 6/7 dagen smeren.
En dan gewoon na een tijdje weer?

@ Lalidan : Okee, dus gewoon een hoge factor Tong uitsteken En dan kan er dus niks "misgaan" ?
Kan ik die pleisters gewoon bij de drogist/kruidvat krijgen? Of is daar een recept voor nodig?
Maar indd, wel vervelend dat hij niks laat horen.. maja.

@ klotshtiduj & Linda1986 : Thankss!! Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:05

Woa, inderdaad ongeloofelijk dat er niets echt beschadigd is geraakt. En inderdaad, als ik niet beter zou weten zou ik denken aan een zelfmoordpoging, creepy! Gelukkig wordt zo'n litteken straks heel mooi, zeker omdat je geholpen bent door een plastisch chirurg. Mijn zusje heeft een grote wond op haar onderbeen gehad, destijds is zij door het ziekenhuis verteld veelvuldig vitamine E creme te smeren. Dit hielp ook, het litteken vervaagd gelukkig steeds meer.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 13:15

WildChild schreef:
Woa, inderdaad ongeloofelijk dat er niets echt beschadigd is geraakt. En inderdaad, als ik niet beter zou weten zou ik denken aan een zelfmoordpoging, creepy! Gelukkig wordt zo'n litteken straks heel mooi, zeker omdat je geholpen bent door een plastisch chirurg. Mijn zusje heeft een grote wond op haar onderbeen gehad, destijds is zij door het ziekenhuis verteld veelvuldig vitamine E creme te smeren. Dit hielp ook, het litteken vervaagd gelukkig steeds meer.

Haha ja, een ZM poging lijkt het wel ja, of een overval Huilen van het lachen haha.
Maar dus gewoon een cremepje van Biodermal met vitamine E erin ?? Hoelang smeert je zusje het op?? Of hoe lang na het ongeluk nog ?

Edit: en dan 1 keer per dag ? Bloos

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:20

zo dat is een flinke jaap!
heel veel sterkte en beterschap!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:21

Die scarban is alleen op recept verkrijgbaar, weet ook niet of ze dat doen voor dit soort wonden. Maar proberen kan altijd.

Wat betreft smeren: Voor die zalf met vit E weet ik het niet, voor calendula en bodylotion en dergelijke geld gewoon: hoe vaker je smeert hoe beter (maar pas als de wond goed dicht is!!!). Ik was wel 20 keer per dag aan het masseren en doen, maar ja, ik lag dan ook op bed in de kamer in mijn upje en had verder weinig anders te doen haha. Maar gewoon lekker vaak, hoe vaker, hoe ebter de doorbloeding.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 13:31

Lalidan schreef:
Die scarban is alleen op recept verkrijgbaar, weet ook niet of ze dat doen voor dit soort wonden. Maar proberen kan altijd.

Wat betreft smeren: Voor die zalf met vit E weet ik het niet, voor calendula en bodylotion en dergelijke geld gewoon: hoe vaker je smeert hoe beter (maar pas als de wond goed dicht is!!!). Ik was wel 20 keer per dag aan het masseren en doen, maar ja, ik lag dan ook op bed in de kamer in mijn upje en had verder weinig anders te doen haha. Maar gewoon lekker vaak, hoe vaker, hoe ebter de doorbloeding.

Nou dan kan ik voor de pleisters altijd ff informeren bij de HA, of ik daar een receptje voor kan krijgen Haha!

Nou dat word dan dus smeren voor mij Clown ..
Vanmiddag gelijk ff kijken of ik een goed cremepje kan vinden Lachen

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:32

Miracle_ schreef:
@ Mirr84 : Dus ik mag de creme gewoon als de hechtingen eruit zijn, 6/7 dagen smeren.

Eerst wachten tot de wond genezen is, anders kan het ontstekingen veroorzaken! Ook geen zonnebrandcreme gebruiken als de wond nog niet 100% dicht is.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:36

Calendula en bodylotion zijn bedoeld om de huid te versoepelen, wat je natuurlijk ook wilt. Deze producten zijn ook goed bruikbaar. De creme die mijn zusje had was echter speciaal bedoeld voor het minder zichtbaar maken van een litteken, in samenwerking met massages. Ik heb het net voor je proberen te zoeken, maar ik kan het niet vinden. Op de tube staat denk ik ook de dosering, die kan ik je dus nu ook niet vertellen. Ik zal er eens achteraan gaan, mijn zusje heeft hem vast verstopt Knipoog.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 13:40

Linda schreef:
Miracle_ schreef:

Eerst wachten tot de wond genezen is, anders kan het ontstekingen veroorzaken! Ook geen zonnebrandcreme gebruiken als de wond nog niet 100% dicht is.

Oke! thamks voor de tip.. Dus ongv. 4 weken wachten met smeren dan?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 13:41

WildChild schreef:
Calendula en bodylotion zijn bedoeld om de huid te versoepelen, wat je natuurlijk ook wilt. Deze producten zijn ook goed bruikbaar. De creme die mijn zusje had was echter speciaal bedoeld voor het minder zichtbaar maken van een litteken, in samenwerking met massages. Ik heb het net voor je proberen te zoeken, maar ik kan het niet vinden. Op de tube staat denk ik ook de dosering, die kan ik je dus nu ook niet vertellen. Ik zal er eens achteraan gaan, mijn zusje heeft hem vast verstopt Knipoog.

Haha, okee dankjewel!! dan hoor ik het wel Haha!

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:19

Over de precieze toepassing van cremes en hun werking etc zou ik gewoon even naar de apotheek gaan, die kunnen je het beste adviseren denk ik Lachen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 15:35

KLEIN UPDATEJE :

De eigenaren van de aanhanger, zijn net langs geweest, ik heb een "fruitbuis" van ze gekregen..
Toch wel blij dat ze even iets hebben laten horen.. Ze vinden het heel erg en ze maakte zich wel zorgen om mij.
Dus toch nog wel een teken van medeleven haha.
Vind het wel erg netjes dat ze even langs kwamen, en ze zijn goed verzekerd zeide ze, dus alles komt wel goed qua bekeuring enz. Lachen
Ze hadden ook niks kunnen laten horen, maar gelukkig zijn ze toch niet zo egoïstisch! Lachen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:37

Aardig dat ze even langs zijn geweest!!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 15:40

Up_to_Date schreef:
Aardig dat ze even langs zijn geweest!!

Ja indd, had ik niet verwacht eerlijk gezegt..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:41

Lijkt mij ook wel dat je erg onder de indruk bent als je zoiets veroorzaakt.... je denkt op het eerste gezicht toch dat je iemand vermoord hebt, volgens mij! Scheve mond