Klaar, over en uit (huwelijk)...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Re: Klaar, over en uit (huwelijk)...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:29

mirgino schreef:
sterkte meid Ach gut

zal de komende tijd niet makkelijk voor je zijn en je nieuwe ritme zal ook wel even duren voordat die er is.
en ja joh ,zo werkt dat he Sigaar man gaat de hort op en laat vrouw met kids in hun sop gaarkoken Boos!
en af en toe een weekendje naar papa,als papa daar tijd voor heeft Verdrietig
papa zeeen van tijd en jij moet alles goed regelen!

heel moeilijk voor jou en de kids,jij staat er nu alleen voor,gelukkig ben je een sterke meid en jij red het wel Ja
ik hoop dat je veel hulp en steun hebt in jouw omgeving Ach gut

Dit gaat niet in elke situatie op, alhoewel ik het er wel mee eens ben dat het vaak zo is.

TS heel veel sterkte de komende tijd met terugvinden van je eigen ritme etc Ach gut

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:03

Daarnaast geldt wel dat meneer misschien nu even lekker kan feestvieren, de kinder- en partner alimentatie slaat hem de lach wel uit zijn hoofd!! Dat is zeker geen kattenpis!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:18

Recht op alimentatie hebben en het daadwerkelijk krijgen zijn 2 hele verschillende dingen. Daarnaast zal er geen of heel weinig sprake zijn van partner alimentatie. Gaat immers pas in na 5 jaar huwelijk.

TS, het klinkt misschien raar/vreemd, maar mijn moeder had veel baat bij het boek scheiden voor beginners. Daar staat heel veel informatie in. Deze kan je lenen bij de bibliotheek.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:27

Mistic schreef:
Recht op alimentatie hebben en het daadwerkelijk krijgen zijn 2 hele verschillende dingen. Daarnaast zal er geen of heel weinig sprake zijn van partner alimentatie. Gaat immers pas in na 5 jaar huwelijk.

TS, het klinkt misschien raar/vreemd, maar mijn moeder had veel baat bij het boek scheiden voor beginners. Daar staat heel veel informatie in. Deze kan je lenen bij de bibliotheek.

Bij mijn weten is het zo dat als een huwelijk minder dan 5 jaar heeft geduurd de partner (als hij/zij recht heeft op partnerali) deze ali kan ontvangen zolang als de duur van het huwelijk is geweest.
Dus 3 jaar getrouwd, 3 jaar ali.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 11:31

Iedereen bedankt voor de lieve reactie's en pb's!
Ik zal proberen om even een paar vragen te beantworden.

Ja, ik blijf hier wonen met die meiden. Dit wordt gelukkig mogelijk gemaakt door mijn schoonvader en Dennis. Ondanks dat dennis hier weg gaat, gunt hij me de wereld.
We zijn gisteren aan het gochelen geweest met alle gegevens, vaste laste en inkomens en op zich moet het financieel geen enkel probleem worden.
Wel zal ik enige opofferingen moeten doen en dat is oa Blue River verkopen die momenteel in de opfok staat....
Daar heb ik het wel heel moeilijk mee, maar ik heb weinig keus waarschijnlijk.
De shetjes en Zara heb ik al aan de buurvrouw gegeven.

Ook zijn Dennis en ik gisteren wezen kijken voor een huurwoning hier in het dorp.
Het is een prachtig huis en zou heel geschikt zijn voor hem en de meiden wanneer ze er zijn.
Omdat het particulier huren is zou hij er over 2 maanden al in kunnen.

Zoals ik gisteren al schreef houdt hij niet meer van me. Tja, dan houdt het al snel op.
Dan kan hij hier wel blijven, maar daar wordt niemand niet beter van, zeker de meiden niet.
Ik ga dan op mijn tenen lopen en hij leeft hier alsof het een hotel is.
Nee, daar bedank ik voor.

Ik zelf heb me er bij neer gelegd. En dat merkt hij ook. Hij zei gisteren nog dat hij me er zo eng rustig onder vond.
Ik heb hem ook gezegt dat ik weinig keus heb. Ik heb de afgelopen maanden gejankt, gevochten, gesmeekt en gebeden. Het heeft allemaal niets uitgemaakt.
Dan valt er voor mij nu niets meer te doen dan me er bij neer te leggen en omwille van die meiden er zo goed mogelijk mee om te gaan.

Nogmaals iedereen bedankt!

Nog even gauw. 23 augustus zouden we 6 jaar getrouwd zijn.
Voorlopig gaan we nog niet scheiden. Maar dat is uit financieel oogpunt voor in de toekomt. (En te persoonlijk om verder op in te gaan. Bloos )
Hier staan we beide achter, dus dat vormt geen probleem.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:34

Nou Ylana zorg er gewoon goed voor dat jullie vriendschappelijk uit elkaar gaan en dat alles voor beide partijen goed geregeld is.
Jammer dat je idd opofferingen moet doen maar wie weet wat de toekomst weer brengt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:35

iig fijn dat jullie dit in goed overleg kunnen doen...

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:37

Hè bah dit had ik niet verwacht. Ik heb je topics hiervoor ook gelezen, hoopte voor je dat het goed zou komen...

Terwijl ik mijn post wil plaatsen heb jij ook gepost.

Ik vind dit, hoe moeilijk het misschien ook is, heel positief klinken. Ik denk voor jullie beide dat dit goed is.
Wel wens ik je toch nog sterkte de komende tijd, maar hier kom jij wel uit. Je komt op mij als een sterk persoon over Lachen

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:41

Wauw Ylana, wat sta jij er helder en sterk in! Knap van je dat je zo reëel naar de toekomst kijkt en dat jullie er toch samen zo goed uit kunnen komen.
Ik wil je heel veel sterkte wensen!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:45

Vind dat je er super mee omgaat! OK dan!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:51

@Ylana: ik ben blij om je reactie te lezen. Hieruit begrijp ik dat jullie met elkaar praten en het niet zo is dat elkaar niets meer gegund wordt. Idd fijn voor de meiden als jullie nog een fijn huurhuis vinden.
Verder wil ik je een klein hart onder de riem stoppen, want ik lees hier veel negatiefs over de papa's, maar ik ken heel wat vaders die na de scheiding ineens pas écht de eretitel "papa" verdienen.
Nog maals een dikke knuffel!

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:57

Hey Meis
Wat vervelend dat het allemaal toch zo is gelopen. Ik kom zeker binnenkort nog ff langs heb bijna 5 weken vakantie!!! Heerlijk.
Maar dan kunnen we even bijkletsen

Groetjes

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:59

Pff wat een ellende meid!
Ik kan me je topic van de bevallen nog goed herrineren.
Ook al was die natuurlijk érg bijzonder!

Wat rot dat je uit elkaar bent.
Hoe oud zijn je kids eigenlijk??

Hou je taai! Ach gut

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 12:06

Up_to_Date schreef:
Hoe oud zijn je kids eigenlijk??

De jongste is 4,5 maand. De oudste 5 jaar en 4 maanden.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:28

Fijn te lezen dat jij in ieder geval kan blijven wonen waar je nu woont, en dat alles in goed overleg kan gaan!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:18

Ylana schreef:
Iedereen bedankt voor de lieve reactie's en pb's!
Ik zal proberen om even een paar vragen te beantworden.

Ja, ik blijf hier wonen met die meiden. Dit wordt gelukkig mogelijk gemaakt door mijn schoonvader en Dennis. Ondanks dat dennis hier weg gaat, gunt hij me de wereld.
We zijn gisteren aan het gochelen geweest met alle gegevens, vaste laste en inkomens en op zich moet het financieel geen enkel probleem worden.
Wel zal ik enige opofferingen moeten doen en dat is oa Blue River verkopen die momenteel in de opfok staat....
Daar heb ik het wel heel moeilijk mee, maar ik heb weinig keus waarschijnlijk.
De shetjes en Zara heb ik al aan de buurvrouw gegeven.

Ook zijn Dennis en ik gisteren wezen kijken voor een huurwoning hier in het dorp.
Het is een prachtig huis en zou heel geschikt zijn voor hem en de meiden wanneer ze er zijn.
Omdat het particulier huren is zou hij er over 2 maanden al in kunnen.

Zoals ik gisteren al schreef houdt hij niet meer van me. Tja, dan houdt het al snel op.
Dan kan hij hier wel blijven, maar daar wordt niemand niet beter van, zeker de meiden niet.
Ik ga dan op mijn tenen lopen en hij leeft hier alsof het een hotel is.
Nee, daar bedank ik voor.

Ik zelf heb me er bij neer gelegd. En dat merkt hij ook. Hij zei gisteren nog dat hij me er zo eng rustig onder vond.
Ik heb hem ook gezegt dat ik weinig keus heb. Ik heb de afgelopen maanden gejankt, gevochten, gesmeekt en gebeden. Het heeft allemaal niets uitgemaakt.
Dan valt er voor mij nu niets meer te doen dan me er bij neer te leggen en omwille van die meiden er zo goed mogelijk mee om te gaan.

Nogmaals iedereen bedankt!

Nog even gauw. 23 augustus zouden we 6 jaar getrouwd zijn.
Voorlopig gaan we nog niet scheiden. Maar dat is uit financieel oogpunt voor in de toekomt. (En te persoonlijk om verder op in te gaan. Bloos )
Hier staan we beide achter, dus dat vormt geen probleem.

Zou het aan de datum liggen, dat is ook mijn trouwdag en lig ook in scheiding om bijna hetzelfde als wat er bij jou gebeurd.... alleen komt er bij mij nog een hele rits achter aan.
Sterkte met alles.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 14:20

Wie weet pascal...
Maar jij ook sterkte...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:21

Even een vrolijke noot: ik weet dus wel dat ik nooit trouw op 23 augustus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:22

wat rot voor je Verdrietig
Ik had gehoopt op een andere update, maar helaas Ach gut

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:43

Fijn dat je er kan blijven wonen...alleen vraag ik me af hoe dat in de toekomst gaat als je een andere relatie krijgt....dan willen dingen ineens nog wel veranderen Knipoog.
Maar goed; dat zie je dan wel weer....

Sterkte!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 14:45

NoaC schreef:
Fijn dat je er kan blijven wonen...alleen vraag ik me af hoe dat in de toekomst gaat als je een andere relatie krijgt....dan willen dingen ineens nog wel veranderen Knipoog.
Maar goed; dat zie je dan wel weer....

Sterkte!

Als het goed is niet, maar dat weten we later pas. Clown
Maar om eerlijk te zijn ga ik me voorlopig eerst op mijn meiden concentreren.
En verder zie ik wel.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:15

jee heb ook je vorige topics gelezen(en gereageerd) maar dit had ik niet verwacht...sterkte gewenst en hopelijk komen jullie er samen 'goed' uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:58

Wat fijn te lezen dat jullie iig goed met elkaar kunnen praten. En ik vind je sterk! Ja Je komt er wel! Met je meiden!

Veel sterkte! Ach gut

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:49

Ylana wat fijn dat je je zo goed houdt en dat jullie alles voor de kinderen zo goed regelen! Ik vind het knap dat je je neerlegt bij zijn keuze en ook voor jezelf durft te kiezen, hoe moeilijk dat ook is.
Dat je in het huis kan blijven is ook wel prettig, zeker voor de kinderen!

Mijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen ik 11 was, maar hebben altijd goed contact gehouden. Mijn moeder kreeg een nieuwe relatie en ook toen nog had ze contact met mijn vader. Mijn broer en ik konden altijd bij beide ouders terecht. Als we in een ruzie zeiden "nou dan ga ik wel naar papa" (of andersom) werd dat écht niet gewaardeerd, van beide kanten niet. En dat kregen we te horen ook, we mochten echt geen misbruik maken van de situatie.
Mijn ouders wonen sinds de scheiding maar een paar minuutjes fietsen van elkaar af, ideaal!
Inmiddels ben ik 19 en is mijn broer 21 en nóg hebben mijn ouders af en toe een "koffiepraatje". Dan gaat mijn moeder bij mijn vader langs en kletsen ze even bij, gewoon als vrienden maar vooral als ouders.
Ik heb dit als kind altijd als heel prettig ervaren en hoop dat jouw kinderen dat later ook zo zullen zien Lachen

Sterkte met alles!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:01

Ylana,

Ook ik heb je vorige topics gevolgd, ik vind het erg rot voor je. Ondanks dat dit mss wel de beste oplossing voor de meiden.

Hoop voor je, dat jullie er samen uit kunnen komen.
Sterkte in elk geval.