Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Aims schreef:Ben ook met je eens dat er fotoshoots aan worden geboden waar de kwaliteid in tegenvaltmaar iedereen moet ergens beginnen en kan niet meteen fotos leveren waar je het 'wauw' gevoel van krijgt.
Nijn schreef:TS waarom heb jij een DSLR gekocht?
Heb meteen in je UK topic gekeken na het lezen van je post, dat zijn geen doorsnee kiekjes die een gemiddeld persoon kan maken?
Iedereen maakt voor zijn/haar plezier foto's, ik snap dan ook echt niet wat het probleem is.
Wanja schreef:Ik denk dat je echt iets van fotografie moet weten om te begrijpen wat we bedoelen [naam]
Mlies schreef:Aims schreef:Ben ook met je eens dat er fotoshoots aan worden geboden waar de kwaliteid in tegenvaltmaar iedereen moet ergens beginnen en kan niet meteen fotos leveren waar je het 'wauw' gevoel van krijgt.
Natuurlijk, maar ik snap niet dat mensen niet eerst gewoon goed worden en daarna geld gaan vragen. Ik persoonlijk neem iemand dan toch serieuzer.. Dat je wilt leren door andere mensen/dieren te fotograferen is natuurlijk logisch, maar ik vind dat je daar dan geen geld voor moet vragen.
Laatst heb ik bij een weekendje Donald Newe wat foto's gemaakt, gewoon voor m'n eigen plezier. Wel online gezet, en als de mensen foto's van hun paard willen kunnen ze die gewoon krijgen. Zij blij, ik blij, en het kost niemand geld.
Wanja schreef:Daar heb ik geen problemen mee hoor, met mensen die het voor zichzelf doen. Het gaat mij er mee om dat er mensen rondlopen die inderdaad een dure camera aanschaffen, een beetje oefenen en zich vervolgens gaan uitgeven als 'fotograaf'. Die mensen maken de kunst kapot en missen de essentie van de fotografie echt volledig!
manzano schreef:Aan de Exifs te zien werk je zelf ook met de automatische standen Juul, dus wat dat betreft...........