vaak jonger geschat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arnyek

Re: vaak jonger geschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:12

Nu 21; vroeger (zo oud ben ik nog niet, I know) altijd ouder geschat. Vaak meerdere jaren, vanaf mijn 14e ging ik door voor 18 jaar en ouder.
En nu vindt men het lastig schatten, vooral door mijn werk. Men denkt dat ik ouder ben, maar ik oog nog zo jong...
Dus nu hopen dat dat verder doorzet, dat zodra ik 30 ben, ik als 25 door het leven kan blijven gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:13

Mij schatten ze gewoon op mijn leeftijd Ja (16 jaar)
Maar zodra (ik ben maar 1.60) ik pumps aandoe, denken ze gelijk dat ik al 18 jaar ben Huilen van het lachen

Ik denk ook dat het eraan ligt wat voor soort kleding je draagt, make-up, uitstraling enz.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:16

Houd er alsjeblieft over op, ik vind het verschrikkelijk.
Ik ben ondertussen 25, al ruim drie jaar aan het werk, onlangs zelfs moeder geworden. Ik draag keurige kantooroutfits, een subtiel make-upje.....en toch komt het regelmatig voor dat ik ergens op afspraak ben en gevraagd wordt op welke afdeling ik stage kom lopen Stoom uit je oren Je kan begrijpen dat zulke mensen al met een flinke achterstand het gesprek met me ingaan....... Extreme duivel

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:18

Ohja, ook hier is het standaard..
Ik ben 23 jaar en ben leerkracht. Op uitstapjes denken gidsen of begeleiders standaard dat ik een van de leerlingen ben (heb groepen met 13-jarigen en groepen met 15-jarigen). Ik vind het wel grappig. Meestal schamen die begeleiders zich rot wanneer ik vertel dat ik de leerkracht ben Haha!

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:33

bij mij net zo hahaha ik stoor me er niet meer aan op een geven moment dachten ze zelfs dat ik en mijn broertje 1,5 jaar jonger tweeling waren!!! nou nee gelukkig niet ben blij met me jongere broertje

en nu ook wordt over een paar dagen 28 en ze schatten me nog steeds 21 ofzo haha

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:11

Ik ook ja Nagelbijten / Gniffelen

Laatst bij een dansvoorstelling: iedereen tot 12 jaar betaalde 2 euro, ouder dan 12 was 4 euro entree.
Ik sta aan de kassa en mocht mooi 2 euro afrekenen, sta je daar als 18jarige.. (wel mooi niks van gezegd, scheelt toch weer 2 euro Huilen van het lachen )

Het ligt er wel vaak aan wat ik aan heb enzo hoor Haha! Huilen van het lachen

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:27

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:12

Jeps hier ook.
In oktober wordt ik 22, maar ze vragen nog steeds ID als ik bier ga halen of iets dergelijks. Ach ik ben het gewent en moet ook altijd wel lachen om de reacties als ze erachter komen dat ik toch echt al 16 ben geweest Haha!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:18

Ik word juist vaak ouder geschat dan ik ben. Toen ik 13 was werd ik vaak 16/17 geschat, en nu denken mensen vaak dat ik toch wel een jaar of 20 ben, terwijl ik pas net 18 ben geworden.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:23

Dat heb ik ook! Ze denken altijd dat ik 13 ofzo ben, ookal ben ik 18 nu Huilen Ik word hooguit 16 geschat, want ze vragen in de winkel nooit naar m'n id als ik drank koop (wat ik zelden doe, maartoch).
Als ik zeg dat ik 18 ben, zeggen ze altijd: goh, ik had je niet zo oud verwacht Verdrietig

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:23

ik ook dan vragen ze hoe oud ben je eigenlijk? zeg ik 15 zeggen ze ohh ik had je jonger geschat Boos!

Ik heb er ook een hekel aan hoor maar ja je kan er weinig tegen doen je kan kilo's make up gaan dragen maar dat is ook weer zo wat.

Je moet er mee leven..

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:26

Joh, hou op... Rolleyes
Overal en altijd word ik minstens 7 jaar (zo niet meer) jonger geschat.

Vanmiddag weer.
Wil ik een staatslot kopen, denkt de vrouw achter de balie dat ik nog minderjarig ben Zij zijn groot en ik is klein!

ik: 'kan ik nog een staatslot kopen?'
zij: 'Euh ja, maar er zit wel een leeftijdsgrens op...' Nagelbijten / Gniffelen
aan collega: 'Hoe oud moet je zijn om loten te mogen kopen?'
hij: '18'
zij: 'Tja, helaas dat ben jij nog niet..'
ik: 'Ahum... *schaam*... Ik ben 25...' No Cheer

Ik had geen ID mee, maar gelukkig geloofde ze me wel. Het was een erg aardige vrouw.
Haar dochter had dit ook heel lang gehad, maar het ging vanzelf een keer over, zei ze.
Gelukkig maar! Haha!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:34

Heel herkenbaar!
Ik ben 22 en wordt nog altijd 15-16 geschat.
Zucht...
Nou misschien wel een voordeel voor 'later'? Knipoog

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:40

Broccoli schreef:
Heel herkenbaar!
Ik ben 22 en wordt nog altijd 15-16 geschat.
Zucht...
Nou misschien wel een voordeel voor 'later'? Knipoog

Ach ja Knipoog
M'n moeder had precies hetzelfde probleem.
Zelfs nog toen ze al getrouwd was. Ja

Kwam er iemand aan de deur: "Hallo, is je moeder er ook?"
Daar sta je dan als vrouw des huizes. Vork

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 07:58

Ik heb het ook..
Vervelend soms maar ben er al wel wat aan gewend, word meestal als 16 geschat (ben nu net 19) Maar pas was wel een hele belediging, me vader had aan iemand een foto laten zien van mij met me pony, en die gast vond dat ik 13 leek op die foto Verward ! En dat vond ie nog wel een compilment ook! Hmmm, ik weet niet hoor die heeft zijn ogen egt in zijn broekzak zitten.. Clown
Als ze dat nou over een tijdje zeggen, dat ik een stuk jonger lijk, oke Tong uitsteken dan vind ik het oke.. Bloos

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 07:58

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:00

MIj schatten ze ook altijd jonger!
BEn 25 en denken altijd dat ik 20 ben!
Erg leuk als je in de kroeg o.i.d. loopt en je krijgt van die pubers achter je aan Rolleyes Rolleyes

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:03

Jah nu is het minder inderdaad, maar later misschien wel fijn Lachen

Ik had laatst ook bij uitgaan, stonden van die jongens achter/naast ons.. zaten al de hele tijd te kijken en te praten enzo.. vragen ze mij opeens: "Hoe oud ben jij?" dus ik zo; "16" en toen trokken ze ineens een heel raar gezicht en zeiden zo,, "Owh egt?, we hadden je op 14 geschat" dus ik zo, "Jah het is zo, ben zelfs bijna 17" daarna nog een leuk gesprek met ze gehad enzo Tong uitsteken

En als ik bij een vriendin van me sta of loop ofzo denkenv eel mensen dat we tweeling zijn, of zusjes Huilen van het lachen M'n vriendin wordt ind ecember 17, ik in augustus. Vriendin is iets kleiner, maar verder lijken we (volgens andere) veel op mekaar Verward En beiden worden we dan ook jonger geschat, ik vaak nog iets jonger (daarom ook tweeling of zusjes) en dan schieten we altijd keihard in de lag, kijken mensen je raar aan en zeg je; "We zijn 16, en gewoon vriendinnen" Huilen van het lachen Kijken ze je nog raarder aan,, owh sorry!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:11

Ik ben 25 en moeder van een dochter van 4, vaak word ik rond de 20 geschat en denken ze dat mijn dochter mijn zusje of oppas kind is, dat vind ik minder leuk.

Toch heeft het ook z'n voordeel, mijn moeder is 45 en heel veel mensen denken dat het mijn oudere zus is, op zo'n leeftijd zou ik het ook totaal niet erg vinden maar i.v.m mijn eigen dochter vind ik de opmerkingen wat minder.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:18

Ja hoor, herkenbaar!!! Ik ben 20, volgende maand 21 en wordt nog al eens aangezien voor 16 of 17. Zo gebeurde het dus weleens dat ik met een iets jongere vriendin uitging, die zich niet hoefde te legitimeren en ik wel Boos! Op mijn stage vergat m'n collega ook steeds dat ik 20 was (maar dat lag misschien ook een beetje aan haar). Ik vind het soms erg irritant, maar zoals meer vrouwen zeggen: op mijn dertigste of veertigste ben ik er vast blij mee Haha! Het zit wel in de familie geloof ik, want mijn moeder en oma zien er ook jong uit.

Ben er trouwens wel veel zwart door gaan dragen (niet uit somberheid dus) maar met die kleur voel ik me wat ouder Knipoog Goeie mascara, jurkjes en hoge pumps vind ik ook wel helpen Vork Alleen zijn die laatste meestal niet echt handig voor stage of werk...

Edit: typfouten

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:15

Ik ben 20 en word ook heel vaak een paar jaar jonger geschat. Mijn zusje van 18 schatten ze meestal ouder dan ik, wat zij helemaal prachtig vindt. Dan denk ik, wacht maar, over 20 jaar schatten ze mij vast 30 en jou 50 Cool

Bij ons zit er ook in de familie hoor. Mijn moeder is 56 maar die schatten de meeste begin 40, dus nu is het even wat minder maar straks heb ik er vast profijt van Vork

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:25

Ik vergeet trouwens de grootste blunder erbij te zetten...

Ik was 6 maanden zwanger en had best al een rond buikje, we waren met de kerst op vakantie in het duinrel vakantiepark met de familie, gaan we op kerstavond uit eten en bowlen, vraagt er een grietje aan me of ik ook mee wil doen met het kinderbowlen ????
Ik heb maar heel droog geantwoord dat de mijne nog niet kon bowlen, wijzend naar mn buik, ik heb iemand nog nooit zo beschaamd haar verontschuldiging aan zien bieden Haha!

Ook in het zwembad werd er regelmatig gesmoest, kijk daar heb je weer een tienermeisje die zich zwanger heeft laten maken Sigaar Toen was ik 24, netjes getrouwd (een relatie van 7 jaar, waarvan 5 samenwonend) *zucht*

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:33

Echt zo herkenbaar Melaniepk.
Toen ik zwanger was, vroegen ook veel mensen hoe ik dat dan geregeld had met school en mijn ouders? Ik was verdorie al twee jaar getrouwd!
Aan de deur vragen verkopers ook of mijn ouders thuis zijn. Dan zeg ik altijd dat ze maar bij hun moeten aanbellen om dat te vragen.
Of aan de telefoon, zoeken ze mijn man, vragen ze of mijn vader thuis is. Mijn man is begin dertig, dus ik weet niet hoe oud ze me dan inschatten aan de telefoon?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:41

Dat jonger inschatten aan de telefoon heb ik geen last van, ze vertellen altijd dingen die voor bv. m'n moeder bedoeld zijn.. Clown Dan zeg ik altijd; "Sorry, maar daarvoor moet u m'n moeder hebben denk ik" en dan krijg je meestal antwoorden (na een stilte); "Ow sorry, maar mag ik je moeder dan even?"

Alleen ik heb gewoon een erg jong uiterlijk,,,,

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:51

Ik word ook altijd jonger geschat! In de supermarkt moet ik standaard mn id laten zien voor 'n licht alcoholisch drankje, ik pak 'm gewoon zelf altijd al. Ik ben 19 jaar, maar dan zie ik dat 15jarige meisjes hun ID niet hoeven laten zien, dat vind k dan best flauw haha. Had laatst nog in de Liddl, kocht een flesje wijn en ik moest dus ,uiteraard, mn id laten zien dus ik laat m zien was het van ooh sorry! je bent al 17! Dus ik echt zo uuuh 19....maar maakt niet uit hoor.. Het maakt me opzich niet zoveel uit, maar soms is het wel irritant. Ik hoop echt dat wanneer ik 40 oid. ben dat ik dan ook jonger word geschat, zul je net zien dat ik dan ouder geschat word Knipoog