Meisje uit Biddinhuizen dood door val van balkon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meisje uit Biddinhuizen dood door val van balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:14

zelfs al zou ze katslam van t ene balkon naar het andere gesprongen zijn...
Dan zou ik nog niet "eigen schuld dikke bult" zeggen.

Hoe denk je dat een familielid (broer??) zich voelt als ie zoiets leest????

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:18

Ik ben erg benieuwd op welk tijdstip dit gebeurd is, maar de reling van het balkon moet dan ook wel erg dun zijn.
De pers is de grootste vijand van iedereen, je ziet het ze kunnen je maken en breken en in dit geval breken ze de famillie,vrienden en kennissen van Marlous om met dit verhaal naar buiten te komen, terwijl niemand het kan bevestigen.

In het hotel waar ik kom, is er tot nu toe nog geen balkon jumpen (of hoe je het ook mag noemen) voor gekomen, vorig jaar wel een meisje dat om 2 uur snachts van 3/4 hoog naar beneden wou springen, maar die werd tegen gehouden door het personeel. Vandaar dat ik dus ook erg benieuwd ben hoe laat het gebeurd is, aangezien er altijd wel iemand loopt,

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 00:16

Wat traumatisch dit voor haar nabestaanden..afschuwelijke gebeurtenis, die helaas zoveel mensen overkomt.
Triest dat zij door haar dood nu naamsbekendheid krijgt en op eens wel in shownieuws ed verschijnt, ze had een schitterende stem vooral bij het nr "Don't leave me"..daar had de media al wel veel eerder aandacht aan mogen schenken.
Mss is dit voor haar nabestaanden toch iets 'moois' opweg naar de verwerking van dit verlies, dat hetgeen waar zij zo voor ging heel Nl doorgaat.

Wordt altijd kotsmisselijk van verkeerde berichtgevingen en joost mag weten waar de getrokken conlusies vandaan komen..er was immers niemand bij het ongeluk aanwezig...als deze krant wel de waarheid sprak..als ik Allegra haar bericht lees zijn er wel getuigen bij geweest.

Veel sterkte voor degene die haar liefhadden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 00:57

Wat vreselijk.... Heel veel sterkte aan alle nabestaanden!
En hoe het nou exact gebeurd is en hoeveel drank er in het spel was doet er toch niet toe... Geen enkele 18 jarige mag zomaar uit het leven weggrukt worden...

En trouwens, even Googlen doet wonderen.. Een foto van 1 van de balkons in Appartementencomplex Eva. Zoals iedereen kan zien,een laag en miniem hek...
Stel je voor, je leunt er met je billen tegenaan, hebt wat drank op... Kan me heel goed voorstellen dat ze haar evenwicht is verloren... Ach gut
http://www.jiba.nl/data/cache/dbimages/ ... W0H346.jpg

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 01:24

Jeetje. Wat erg. Ik wens de familie en vrienden veel sterkte toe!
Vind dingen als; "eigen schuld, dikke bult" roepen, ook eigenlijk niet kunnen. Evenals over de doodsoorzaak speculeren. Vind het niet erg respectvol naar de nabestaanden toe. En ook niet naar Marlous zelf trouwens. Vind het verhaal wat de kranten ed naar buiten hebben gebracht dan ook niet kunnen.

_ulivi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:27

allereerst hoop ik dat iedereen die hier opmerkingen als 'eigen schuld', en 'hopelijk leren jongeren hiervan' is heel hard bij zichzelf na gaat denken hoeveel pijn ze anderen kunnen doen met dit soort opmerkingen.

marlous is jarenlang mijn buurmeisje en vriendinnetje geweest, en t is een hardstikke lieve meid die vorige week door de telefoon nog vertelde aan mn broer hoe goed de auditie voor de rock academie was gegaan.. een mooi, jong meisje dat wat van dr leven aant maken was, die even een sigaretje ging roken op het balkon en er absoluut niet vanaf is gesprongen, of van balkon tot balkon is gesprongen, ze heeft waarschijnlijk haar evenwicht verloren en is gevallen.. vreselijk, helemaal voor haar ouders en zeker ook voor haar broer, waarmee ze ook op vakantie was en die er dus bij was!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:35

_ulivi_ zoals je al zelf zegt waarschijnlijk... er is niemand om het te bewijzen. misschien had ze iets op de andere kamer nodig? niemand zal het ooit weten, maar ik ga er dus ook niet gelijk vanuit omdat de band zegt we vermoeden dat ze gevallen is tijdens het roken, dat dat gelijk waar is, omdat ze zoiets nóóit zou doen.
drank doet veel met je Knipoog

al met al blijf ik het erg zielig vinden bijna 18 jaartjes en daar had ze zich vast op verheugd.

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:13

En wat dan nog als ze ten val was gekomen door van het ene naar het andere balkon te springen? Had dat haar overlijden minder triest gemaakt?

In meer dan de helft van de post zie ik de vraag terugkomen of ze wel of niet aan balkonspringen deed en of alochol een rol speelde. Regelmatig krijg ik de indruk dat daarmee valt of staat of haar dood erg of minder erg is.

Ik kan me hierover echt boos maken. Het meisje is overleden, terwijl dit zeker niet de bedoeling was. Door een vervelend ongeluk. Dat is echt verschrikkelijk!! De toedracht van het ongeluk doet daar niets aan af!

Wel kan ik mij goed voorstellen dat het voor de nabestaanden erg ongepast en naar is wanneer in de media wordt gesproken over (balkon)springen terwijl dit in werkelijkheid niet is gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:56

Nou dan wordt het hoog tijd dat er eens naar de veiligheid van de balkons wordt gekeken je hoeft
mij niet te vertellen dat je daar z'omaar afkukeld, dan heb je óf op de rand gezeten, of de balkonrand is te laag of je heb gewoon heel stom gedaan.
Hoop dat er nog duidelijkheid komt naar de nabestaanden toe.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:20

_ulivi_ schreef:
allereerst hoop ik dat iedereen die hier opmerkingen als 'eigen schuld', en 'hopelijk leren jongeren hiervan' is heel hard bij zichzelf na gaat denken hoeveel pijn ze anderen kunnen doen met dit soort opmerkingen.

marlous is jarenlang mijn buurmeisje en vriendinnetje geweest, en t is een hardstikke lieve meid die vorige week door de telefoon nog vertelde aan mn broer hoe goed de auditie voor de rock academie was gegaan.. een mooi, jong meisje dat wat van dr leven aant maken was, die even een sigaretje ging roken op het balkon en er absoluut niet vanaf is gesprongen, of van balkon tot balkon is gesprongen, ze heeft waarschijnlijk haar evenwicht verloren en is gevallen.. vreselijk, helemaal voor haar ouders en zeker ook voor haar broer, waarmee ze ook op vakantie was en die er dus bij was!

als dit is wat er gebeurd is, kan ik nog geen medelijden met het meisje zelf hebben. dat wil niet zeggen dat ik geen medelijden voor de familie kan hebben. dit is zoals ik het zie. ze is zelf zo dom geweest om of te springen, of op de rand te gaan zitten. daar heb je stoelen voor. zeker als je aantal verdiepingen hoog zit.

natuurlijk is het niet leuk wat er gebeurd is, maar voor het meisje kan ik niet wakker liggen. als ze een beetje nagedacht had, had het een hoop moeite gescheeld.

( btw. dat ik 18 ben wil niet zeggen dat ik dommer ben als iemand die ouder zou zijn. zelf ben ik van de jeugd die nog wel 'normaal' kan doen en nog wel respect heeft. dat zie je tegenwoordig weinig.)
en nee, ik kan geen respect op brengen door iets wat gemakkelijk voorkomen had kunnen worden.

familie en vrienden sterkte met het verlies!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:25

Jemig zeg wat erg ...

Heb zelf in Spanje eens van balkon naar balkon geklommen, omdat de ouders van me vriendin de sleutels meehad genomen en wij moesten naar binnen, ook 3 hoog dacht ik.
Was trouwens geen springen, maar goed wel link zo hoog aan een balkonnetje hangen...

Ook wil ik de nabestaande heel veel sterkte wensen...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:27

marielleaartsen schreef:
Jemig zeg wat erg ...

Heb zelf in Spanje eens van balkon naar balkon geklommen, omdat de ouders van me vriendin de sleutels meehad genomen en wij moesten naar binnen, ook 3 hoog dacht ik.
Was trouwens geen springen, maar goed wel link zo hoog aan een balkonnetje hangen...

Ook wil ik de nabestaande heel veel sterkte wensen...

dan vind ik jou goed stom! zoiets doe je toch niet, is het zo moeilijk om je ergens anders mee te vermaken? als ik een hotel zou hebben en ik zag dit gebeuren had ik je aan je haren naar beneden getrokken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:44

Ik vind sommige reacties hier ongelooflijk Boos!
Hebben jullie nog nooit iets gedaan wat misschien achteraf niet zo slim geweest is?
Hebben we niet allemaal wel eens iets gedaan, dat wel eens heel anders had kunnen aflopen?
Hebben we niet allemaal wel eens ontzettend veel geluk gehad?
Ik wel, vaak genoeg zelfs... vreselijk als anderen niet zoveel geluk hebben.

Ik weet ook niet of het wel tot sommigen hier doordringt: er is een jong meisje gestorven door een ongeval! Ze is dood! Een jong meisje met een heel leven nog voor zich en met heel veel diepbedroefde en geschokte familieleden en vrienden.

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:53

jeetje, mensen.... wat maakt het uit hoe dat meisje om het leven is gekomen? NIEMAND heeft het gezien, dus aan wie is het dan te gaan speculeren over wat wel of niet gebeurd is?
doe echt niet zo ontzettend triest en kinderachtig door te zeggen dat je geen medelijden voor het meisje hebt. dat meisje heeft er zeer weinig aan, die is nl dood. het is gewoonweg heel erg wat er is gebeurd, en mij lijkt dat dat soort stomzinnige opmerkingen achterwege kunnen worden gelaten.

het is een tragisch ongeluk, waarvan niemand de toedracht zal weten.
erg treurig!

sterkte voor familie en vrienden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:17

Jolandaa_ schreef:
_ulivi_ schreef:

als dit is wat er gebeurd is, kan ik nog geen medelijden met het meisje zelf hebben. dat wil niet zeggen dat ik geen medelijden voor de familie kan hebben. dit is zoals ik het zie. ze is zelf zo dom geweest om of te springen, of op de rand te gaan zitten. daar heb je stoelen voor. zeker als je aantal verdiepingen hoog zit.

natuurlijk is het niet leuk wat er gebeurd is, maar voor het meisje kan ik niet wakker liggen. als ze een beetje nagedacht had, had het een hoop moeite gescheeld.

( btw. dat ik 18 ben wil niet zeggen dat ik dommer ben als iemand die ouder zou zijn. zelf ben ik van de jeugd die nog wel 'normaal' kan doen en nog wel respect heeft. dat zie je tegenwoordig weinig.)
en nee, ik kan geen respect op brengen door iets wat gemakkelijk voorkomen had kunnen worden.

familie en vrienden sterkte met het verlies!

JEETJE! Wat ben JIJ onrespectvol! Als het jouw zus zou overkomen en je zou dit lezen van een volslagen onbekende, dat zou toch pijn doen? *zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:22

Blue_Eyes schreef:
JEETJE! Wat ben JIJ onrespectvol!

Respectloos, mag dat ook? Knipoog Kijk Blue_eyes en de rest jullie kunnen
wel heel intelectueel discussieren, maar Jolanda en de anderen hebben
wel gelijk.....Heb dit verhaal dit weekend nu in verschillende 'wandelgangen'
voorbij zien komen maar dr was niemand die echt berouw toonde...
Wil jij meedoen met een gevaalrijke rage...sja dan moet je ook maar op de blaren zitten.
En het zijn mijn woorden niet maar wel die van een gemiddelde burger.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:39

Wie discussieert hier dan intelLectueel? Berouw tonen hoeft ook niet, spijt hebben ook niet, het erg vinden is wat anders.

Ik zie hier anders vrij weinig mensen die op die manier reageren, dus wat heet een gemiddelde burger?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:40

intelectueel of is het soms intellectueel Bloos Dit topic gaat over een tragisch ongeval van iemand die op veel ste vroege leeftijd uit het leven is gerukt. Wil je graag een discussie over bewust voor een treinspringen, te hard rijden enz. open een topic zou ik zeggen. Hier in dit topic is het niet gepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:41

Blue_Eyes schreef:
Ik zie hier anders vrij weinig mensen die op die manier reageren, dus wat heet een gemiddelde burger?

Juistem, de mensen die het blijkbaar niet de moeite vinden om hierop te reageren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:42

Dat weet ik niet. Je kunt ook zeggen dat de meeste mensen het WEL erg vinden wat er gebeurd is, ook voor dat meisje wat nu uit het leven is weggerukt door een stom ongeval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:43

Ik zeg alleen maar wat ik in mijn omgeving hoor Knipoog Sorrie zoals ik al zei zijn mijn woorden niet.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:44

xDramaQueen schreef:
dan vind ik jou goed stom! zoiets doe je toch niet, is het zo moeilijk om je ergens anders mee te vermaken? als ik een hotel zou hebben en ik zag dit gebeuren had ik je aan je haren naar beneden getrokken.

Achteraf ja was het idd erg stom, maar op dat moment was ik erg boos dat ik niet naar binnen kon om me geld te halen, en de hotelmensen wilde niet ff de deur opendoen, wij stonden dus tot zeker 5 uur zonder eten of drinken, dus dacht dan maar zo.
Hebben trouwens echt wel op onze kop gekregen hoor, en achteraf voelde ik me ook ERG DOM.
Ben dus ook blij dat het goed is gegaan, moet wel zeggen dat deze balkonnetjes waar ik het over heb niet anders was dan een hekje, alleen dan 3 hoog.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:13

Chiqa schreef:
Blue_Eyes schreef:

Wil jij meedoen met een gevaalrijke rage...sja dan moet je ook maar op de blaren zitten.

Probleem is alleen dat het én niet waar is, en dat dit meisje zelf niet op de blaren zit, die voelt er niks meer van hoor, het zijn haar dierbaren die op de blaren zitten en die de kinderachtige reacties van mensen aan moeten horen die blijkbaar zelf nooit zoiets hebben meegemaakt, of gewoonweg geen gevoel voor een ander kunnen opbrengen.
Van wat ik begrepen heb is dat ze idd alleen op het balkon stond, maar dat de rest in het appartement was. Ik heb de preciese details niet durven vragen als je het niet erg vind. Ik zit nu in de kroeg te internetten waar Marlous altijd kwam, haar beste vriendin is er ook, helemaal stuk... Ze komt net naar me toe, "vanavond komen ze mijn meisje thuis brengen". Nou sorry, maar als je dan nog zó hard kunt zijn... Hou die ()*&%# opmerkingen lekker voor jezelf en probeer een beetje begrip op te brengen voor haar dierbaren. Dat zijn degene die hier steess mee geconfronteerd worden, en idd, op welke manier ze dan ook om het leven is gekomen, het maakt haar dood er echt minder erg om voor de mensen die van haar houden!
Verder wil ik het hier eigenlijk bij laten, typisch 'bokt' weer om zo te reageren (gericht op sommigen hier dan he).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:15

Zolang dr geen zekerheid is zullen mensen altijd blijven speculeren respectvol of niet.
Je valt immers niet zomaar even oeps van een balkon af.

Allegra schreef:
Ik heb de preciese details niet durven vragen als je het niet erg vind.

Presies....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:34

Chiqa schreef:
Blue_Eyes schreef:

Amen, zo ken ik nog dat ene verhaal van een jongen die dat wedstrijdje hield voor de trein en geraakt werd en dood was, iedereen riep eigen schuld, achterlijk spel.
Af van de jongen die een filmpje maakte met zn hoofd uit het dak van een bus, hij kwam tegen een brug en was opslag dood. iedereen riep eigen schuld, en NU mag dat niet geroepen worden omdat ze 'waarschijnlijk" helemaal zoiets niet zou doen? echt weer bokkers.