Amy77: Mijn zusje is 9, dus nog lang niet toe aan uitgaan en vriendjes. Echter gaan mijn moeder en mijn zusje regelmatig leuke dingen doen, of zitten ze knuffelend met elkaar op de bank. Iets wat ik nooit heb meegemaakt of ik kan ze me niet meer herinneren, maar dat laatste betwijfel ik.
Esmeralda: Je hebt wel gelijk hoor. Daarom heb ik het verwerkt in de beginpost ook tussen haakjes gezet. Op dit moment kan er ik er (nog) wel tegen, maar het verbaast me niks als de klap later nog komt.
russel: Heb je misschien de link van dat topic?

Eponastable / kitty_gomez: Ik heb talloze pogingen gedaan om met mijn vader te praten, maar echt, het is tijdverspilling. Over zakelijke problemen kan ik altijd bij hem terecht en is het binnen een mum van tijd opgelost, maar zodra het naar de sociale kant dreigt te gaan, klapt hij dicht. Helaas.
HorseyDude: Bedankt voor de links. Ik heb de wikipedia even snel doorgelezen, maar ik vermoed niet dat het iets met borderline is aangezien het dan niet alleen op mij gericht zou zijn. Ik hou het wel even in mijn achterhoofd!
Mystica: Volgens mij slikt ze al jaren achtereen, dus zonder 'stops', die medicijnen, maar is de dosis in de loop der jaren wel verminderd.
Ik weet trouwens niet of het van belang is om erbij te vermelden, maar ik realiseer me net dat mijn moeder, net als ik, chronische hyperventilatie heeft. Ik weet dus uit ervaring dat je regelmatig 'last' hebt van angststoornissen en onrust.
Of zij er in het verleden veel problemen mee gehad hebt, of ze dat nog steeds heeft en in welke mate ze heeft/had, dat weet ik allemaal niet.