Arrabel schreef:heb je daar ook talenten voor...merk je dat het makkelijk gaat?
Ik ben een ster in dissociëren, dat heb ik wel geleerd in al die tijd...
Kijk, met alle respect: je persoonlijke problemen vind ik heel erg voor je. Maar ik vind dissociëren geen talent die bruikbaar is op de werkvloer. Ik wil weten welke competenties je hebt! Heb je inzicht, ben je communicatief, creatief, doelgericht, efficiënt, doorzetter, georganiseerd, administratief, vriendelijk, samenwerkend, zelfstandig, matuur, evenwichtig, etc.
Arrabel schreef:Ook heb ik een groot inlevingsvermogen, wil graag mensen helpen, heb een goed psygologisch inzicht, kan mensen goed begrijpen of waar karakter of andere eigenschappen vandaan komen.
Ook heb ik ervaring met verslavingen, mijn moeder is zelf verslaafd en ik moet zelf ook uitkijken.
Heb je echt inlevingsvermogen? Of denk je dit zelf? Laat sit eens door iemand beoordelen die echt realistisch en waarheidsgetrouw antwoord geeft. Indien ja => das een goede eigenschap dan 
Het helpt je snel aan te passen aan verschillende situaties en mensen zodat je flexibel bent en niet snel onzeker wordt.
Die ervaring met verslaving is riskant: als je er zelf risico voor hebt, zou ik je persoonlijk niet aanraden om met mensen met die problematiek te gaan werken.
Het is heel typisch dat mensen met persoonlijke problemen anderen willen helpen. Dat is geen evidente keuze en vraagt dus wel wat overweging 
Arrabel schreef:Ik zit heel goed in mijn vel als ik met dieren bezig ben, als ik dieren kan helpen, dat doe ik het liefst.
Maar ook mensen helpen met problemen of met wat dan ook, ook al is het alleen maar luisteren vind ik fijn om te doen.
Waarom niet iets als een klantendienst? Receptie? Winkelbediening? In de zorgsector?
Maarre, dit is nog te weinig hoor, om echt advies te kunnen geven naar functies toe, hebben we hier uiteraard te weinig informatie.