Opleiding in Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Re: Opleiding in Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:02

Ik heb niet alles gelezen.
Maar je hebt niet voor alle opleidingen in deurne een eigen paard nodig
Er is meer dan alleen de paardensport en de horse & leasure hoor
En voor de BOL kun je ook nog een schoolpaard huuren

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:31

voor wat betreft die goede contacten via deurne... als jijzelf een leuk persoon bent en je kan goed praten krijg je vanzelf die contacten Knipoog net wat urielle zegt; hoefsmid DA en ruiters in je buurt etc etc. het paardenwereldje is dan vaak erg klein hoor Haha!
en urielle gaf trouwens ook de perfecte voorbeelden van leren in de praktijk Pling

Echwel schreef:
Of dat ze inziet dat er geen droog brood in te verdienen valt en daarmee dus geen eigen paard zou kunnen onderhouden
Dat heet realiteit.

precies! ik heb nu een goedbetaalde part-tim baan. voor hetzelfde geld had ik denk wel 60 uur per week in de paarden moeten werken!!! nee dan kies ik liever voor mijn lijf en wat beter geld zodat ik mijn hobby goed kan uitoefenen Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:38

Rianneke schreef:
voor wat betreft die goede contacten via deurne... als jijzelf een leuk persoon bent en je kan goed praten krijg je vanzelf die contacten )

Je vergeet 1 ding, een stagiare is gratis en een werkende kracht niet. Je ziet juist heel veel in paardenland dat ze wel stagiares willen maar geen extra krachten die geld kosten.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:28

Echwel schreef:
Of dat ze inziet dat er geen droog brood in te verdienen valt en daarmee dus geen eigen paard zou kunnen onderhouden
Dat heet realiteit.

En wat ik schrijf heet mijn mening.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:30

Dat is helemaal waar Pipo Ja
Maar is het zo dat je met een Deurnediploma eerder binnenkomt? Nee, wie er eerder binnenkomt is de ruiter die minstens Z gereden heeft en liefst nog een pak hoger. Daar wordt ook vaak al normaler betaald.

Imo is het nog steeds veel verstandiger om een studie te doen waarmee je een bult geld kunt verdienen, een of meer goede paarden voor de sport te kopen, flink te investeren in vaak en goed lessen, na 2 of 3 jaar een paar paarden in het Z te hebben gestart en dan ofwel gevraagd te worden om voor anderen te rijden Knipoog ofwel bijv. te vragen aan je instructeur of die je ergens op een stal binnen weet te loodsen als stalruiter. Je werk is dan niet het allerleukste wat je eigenlijk wilde, maar het is een investering in je paardentoekomst.

Ik heb zelf geen paardenopleiding maar ik heb het ook meegemaakt. Voor 16 uur per dag werken uitgebuit te worden met een hongerloontje en zelf niet kunnen starten omdat ik geen geld en tijd had, hard van een paard lazeren op het werk en dan ontslagen worden omdat je een aantal maanden niet kunt werken en dat kost geld... Dan ben je denk ik toch erg blij dat je desnoods als tijdelijke opvang nog ergens in een reguliere baan terecht kan. Laat staan als je er echt hard afgebokt wordt en je zit in een rolstoel. Dan is het helemaal klaar met de paarden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:04

Citaat:
cissy schreef:
ik zie al wel weer dat het vak nederlandse taal op deurne ook niet best is Knipoog

Vind deze opmerking erg misselijk. Ooit gehoord van mensen met een erge vorm van Dyslectie?

lange tenen?
en die smilie niet gezien die er achter stond....??

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:52

Tamara_ schreef:
Vind deze opmerking erg misselijk. Ooit gehoord van mensen met een erge vorm van Dyslectie?
[/quote]
ik dank je zeer tamara

ik heb erge dyslectie als ze gelezen hat hatz e het in mijn onder schrift kunnen zien.

en in deurne wordt echt wel gehamert op mijn spelling is heel veel aandacht al aan besteed ma ben nu al tijd op stage en dan gaat het weer iets minder

inge88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:35

Ik ben na dit jaar klaar met mijn opleiding in Deurne. Ik heb het 3 jaar super naar mijn zin gehad en heel erg veel geleerd. Toen ik begon was ik eersteklas bosruiter, en nu heb ik een hele leuke baan aangeboden gekregen omdat ze echt wat in me zien. Ik heb goed leren lesgeven en ben handig geworden in het rijden. heb nu elke dag 8 tot 10paarden te rijden en een uurtje les te geven. Kan me niks beters voorstellen voor mijzelf.
Rijk worden hoef ik niet, als ik maar gelukkig ben.
Ik wil ook nog even melden dat je door deurne ook hele andere richtingen opkan zoals organisatie zoals bijvoorbeeld bij equi international of de KNHS.
Als ik als 16jarige vanuit het HBO een andere opleiding was gaan doen had ik die bijvoorbaat niet gehaald ivm gebrek aan interesse.
Van de keuze voor NHB Deurne heb ik nooit spijt gehad.

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:38

Ik zit nu in mijn 3e jaar van Deurne. Ik heb er zeer zeker geen spijt van gehad dat ik Deurne ben gaan doen, aangezien hier in de buurt niet echt positief erkende sportstallen zijn, ik totaal geen paardenfamilie heb. Ben de enige. Dan is het toch super dat je zo'n opleiding kan volgen, tuurlijk zijn er ook dingen tegengevallen, maar waar is dat nu niet zo? het rijniveau daalt, maar dat ligt niet aan Deurne. De mensen die de ruitertjes van jongs af aan opleiden, daar zou je eens een woordje mee moeten wisselen. Zonder Deurne, had ik niet bij v/d Vleuten kunnen zitten en mij daar positief kunnen voorstellen. Ik geef toe dat als ik vertel dat ik op Deurne zit, ik met scheve blikken aan wordt gekeken. Dan zeg ik: Ik weet het, het is niet alles. maar voor iedereen is er een manier om er 'te komen'. Ik zit zelf ook in het NHB sport team, zonder dat had ik niet bij rob ehrens kunnen gaan trainen, bij nol boerekamps, op het CHIO in Rotterdam rijden e.d. Iedereen zijn eigen mening, heb ik ook respect voor. Maar heb ook respect voor 'onze mening en keuze' en oordeel niet te snel over het niveau van de studenten er zitten genoeg mensen die je nog kunnen gaan verbazen.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:07

Ik ben 3e jaars Deurne studente van de HBO paardensport opleiding van NHB Deurne en STOAS Dronten. Ik krijg na dit jaar mijn MBO niveau 4 diploma en na de volgende 2 jaar mijn HBO diploma.
Ik heb tijdens mijn Deurne tijd heel veel geleerd. Niet alleen op paarden gebied maar ook door het zelfstandig worden, het samenwerken en gewoon het volwassen worden door alle eigen verantwoordelijkheden die je krijgt.
Tijdens je stages kan je je goed ontwikkelen en veel ervaring opdoen. Hierin leg je vele contacten waar je later veel profijt van hebt.

De mensen die zeggen dat je zonder diploma ook wel in de paarden terrecht kan wil ik alleen nog even zeggen dat de bedrijven tegenwoordig steeds meer naar diploma's vragen. Ook vezekeringstechnisch is het ook belangrijk dat de werknemers een diploma hebben omdat ze andes niet verzekerd zijn.

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:11

en ik neem aan dat er op iedere school goede en middeer goede leerlinge zijn dus ok op deurne ma die moet je dan tog ok gewoon een kans geven

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:28

sorry, maar ik snap niets van heel die site van deurne, dus hoe oud moet je eig. zijn om te beginnen? want ik zag ergens staan 16, maar ze hebben een 3e jaar, en dat is toch maar 14? dus ik snap het niet zo goed Bloos

overigens zijn er overal mensen met een hoger niveau en mensen met een lager, maar als meerdere het lagere niveau hebben, moet er daar aan worden aangepast.. Clown is bij mijn school ook zo qua vakken enz. dan worden er meer uren gegeven, maar gaat alles trager..

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:34

je moet 16 zijn

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:37

bedankt!

dan mag ik volgend volgend schooljaar, maar je moet heel goed kunnen rijden neem ik aan?

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:43

ja moet wel een diploma hebben van middel bare school of overgans bewijs van 3 na 4 havo

nou je hoeft niet heel goed te kunnen rijden ma moet er natuurlijk wel beetje gevoel en ervaring voor hebben.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:52

gilberke schreef:
ja moet wel een diploma hebben van middel bare school of overgans bewijs van 3 na 4 havo

nou je hoeft niet heel goed te kunnen rijden ma moet er natuurlijk wel beetje gevoel en ervaring voor hebben.

normaal heb ik dan mijn 2e graad TSO afgerond.. dat is denk ik hetzelfde als 4havo..

inge88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:16

je wordt bij de intake eigenlijk altijd aangenomenb maar je kunt wel een negatief advies krijgen, maar dan adviseren ze je meer te gaan lessen en als je je er gewoon goed voor inzet en je wat gevoel hebt en een wil om er te komen komt het wel goed

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:41

TAO-->STW

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:52

Kan iemand mij iets vertellen over Horse & Health?
want dat is volgens mij iets anders dan daar jullie t over hebben, dat beeld wat ik daarbij heb dat je ook vrij veel theoretische lessen krijgt.. en het heeft niets met paarden te maken, ik heb het gevoel dat je als dierenartsassistente dus wel degelijk een diploma nodig hebt om een dier te kunnen helpen..

iemand er iets op aan te merken toe te voegen? ik vind Horse & Health eigelijk wel interressant, en om goeide keuzes te kunnen maken wil ik graag wat informatie hierover en het liefst mensen die dit zelf hebben ondernomen!

Bentofan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 21:22

Bedankt allemaal, ik weet wat meer.
En ik ben naar de open dagen en de info avonden gegaan, en overtuigd.
Ik wil graag de paard en sport opleiding doen en zal er dan ook zeker helemaal voor gaan :D