21-12-2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 21-12-2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:53

DC, ga jij er eens over lezen...ze konden beter tellen dan de mensen met de pc nu Lachen
Je roept nu zonder er iets in verdiept te hebben

Heeft verder ook niets met naief te maken, kan ook zeggen dat mensen die in niets geloven naief zijn, maar dat is ook onrespectvol.

Vrijdag de 13e heeft ook niets met dit te maken...je haalt er allemaal zelf verzonnen datums en dingen bij die hier los van staan Lachen

Geen idee kathleentje, volgensmij niet Lachen
Niet op de manier zoals de maya's bedoelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:54

xKatleentjex schreef:
runningkawa schreef:
Dat alle planeten in 2012 op 1 lijn komen is gewoon een feit...een feit wat ze toen al wisten
Knap hè van die "oermensen" Lachen

Was dat in 2000 ook niet al gebeurd? Bloos

Nu je het zegt inderdaad http://hemel.waarnemen.com/FAQ/Planeten/010.html

En 10 maart ook Lachen

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:58

Idd Dramaqueen, nóg verder tellen ging de Mayas echt te ver Haha!

@Runningkawa:

Uit het artikel: De wonderlijke Mayavoorspellingen voor het jaar 2012

Het einde der tijden is een nieuw begin
Het einde der tijden betekent niet dat dat de aarde ontploft en in een zwart gat verdwijnt, maar dat een lange periode wordt afgesloten en dat op een hoger niveau aan een volgende periode wordt begonnen. De pest is alleen dat deze transformatie, zoals zo vaak bij een grote vooruitgang, wordt voorafgegaan door een berg ellende.

Dat bedoelen zij dus met het einde der tijden, het wordt iig wel vaak genoemd in combinatie met 21-12-2012. Maar ik bedoelde eigenlijk meer dat in het verleden al zo ontzettend vaak voorspellingen zijn gedaan aan de hand van 'bijzondere' data, en dan hoeft het nog niet eens te gaan over het einde der tijden, nooit, maar dan ook nooit is er ook maar iets van uitgekomen. Nou ben ik christen dus ik geloof soweizo helemaal niet in dit soort dingen, maar kan me ook niet voorstellen dat er andere mensen (nietchristenen bijv) zo naief zijn om in zulk soort dingen te geloven. Mocht je hier wel heilig in geloven, ga dan even terugkijken in de geschiedenis, kom tot de conclusie dat er nog nooit iets van uit is gekomen, en ga nadenken over nuttige dingen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:59

Het gaat iig op een hele cyclus van, geloof zo uit mijn hoofd 26.000 jaar, die is dan voorbij Lachen
Maar in de stand van de planeten verder ligt mijn interesse niet, dus daar heb ik zelf weinig over gelezen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-05-08 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:03

Mloes

ze zeggen ook niet dat er op die datum precies iets gebeurd...ga je daar op wachten ga je zeker gelijk krijgen Lachen

Ze zeggen dat we daar nu een aanloop naartoe hebben, van veel ellende en dat vanaf die tijd het langzaam gaat veranderen
Dus geen grote oerknal en hup verandering of zo...

waarom is in God geloven dan niet naief?
Dat vind ik dan weer raar?
Want God vind ik dan persoonlijk een echt verzinsel (zonder te willen kwetsen) en dat vind ik dan weer echt iets voor naievelingen om aan vast te houden. Alleen is dat iets wat ik nooit wil zeggen, ook nu niet. Maar weet het niet anders uit te leggen (sorry)
Als mensen daar wel in geloven en steun in hebben vind ik dat alleen maar fijn voor hen. Maar ik persoonlijk vind het niks

Zo hebben andere mensen andere geloven...waarom schop je daar dan tegen...jou geloof zal echt zeggen dat je je medemens met respect moet behandelen...andere naief noemen valt daar zeker niet onder....

En iedereen mag er van denken wat ze willen.
En we zien vanzelf de komende 20 jaar wel wat er gebeurd Lachen
Het idee dat het beter zal gaan staat mij iig niet tegen in deze pokke maatschappij van nu Lachen

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:17

Ik heb net dat artikel door zitten lezen, vind het wel interessant. Ik snap alleen niet hoe ze aan die datum 21-12-2012 gekomen zijn.

Als ik het goed begrijp hebben wij een andere jaartelling aangenomen dan de Maya's en zou december de tiende maand moeten zijn. Bij ons is dat de twaalfde maand, dus dan zou het toch veel eerder al moeten plaatsvinden. Want ik neem aan dat ze dan 21-12-2008 op hun eigen telling gepland hadden en niet op de telling die wij zouden aannemen.

Haha waarschijnlijk heb ik iets verkeerd gelezen ofzo. Ik ga weer verder lezen, want vind het wel interessant.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:52

RK; Mensen vinden al, zo lang ze bestaan en onder een hiërarchie vallen, dat ze in een pokkemaatschappij leven.

De hele evolutie is een grote slingerbeweging. Dan gaat het beter, dan weer slecht, dan komen ze met deze doorbraak, dan weer met die tegenslag. Net zoals er mensen zijn die in een God geloven, zijn er die geloven in spirituele zaken, zijn er die geloven in anarchie en zijn er die geloven in monarchie. Je krijgt altijd denkbeelden die lijnrecht tegenover elkaar staan, en een heleboel denkbeelden ertussen. Als voorstander van een bepaald iets wil men altijd graag zijn standpunt verdedigen, en is het moeilijk om andersdenkenden toch iets of wat te overtuigen van jouw beeld. Ook dit onderwerp zet weer twee denkbeelden tegenover elkaar. Het is weer een discussie zonder einde... Lachen
Laatst bijgewerkt door Djeenie op 18-05-08 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:53

waarom is dit alleen aan mij gericht?

Ik zeg toch niet dat iedereen dit moet gaan geloven?

Ik zeg wel dat het niet respectvol is iets wat jezelf niet geloofd naief ofzo te noemen...

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:04

Dit is niet enkel aan jou gericht. Ik spreek ook toch niet met 'je'? Enkel het weerwoord over die pokkemaatschappij was aan jou gericht. Voel je niet zo aangevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:06

ik voel me ook niet aangevallen Lachen
Vroeg me gewoon af waarom je berichtje met RK begint

zonder verder een open regel ertussen dat dat weer tegen iedereen kan zijn
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-05-08 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:07

Daar had ik niet op gelet, is misschien wat verwarrend.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:08

edit : Ik fiks het wel even.

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:28

Maar, 21-12-2012? dat betekend dat je dus dan nog maar een aantal dagen hebt totdat het dan alweer 2013 is? dus waarom dan JUIST op die dag terwijl je dan nog maar een paar dagen hebt totdat een nieuwe jaar begint?
En ik had ( na mijn idee, heb het ff snel overgelezen) dat er in die link stond dat we dan eerst een paar dagen in het duister/donker moeten leven? en iets met dat we op 1 lijn staan met alles?
dus houd dat dan in dat we dan ook letterlijk een paar dagen in het " donker" leven of benoemen ze het alleen zo?

Pfoe wat een vragen, en alsof jullie er antwoord op weten haha, nouja ik vind het wel intressant maar of ik het geloof? zolang het einde van de wereld nog niet in zicht is vind ik het prima!
Moet nog genoeg dingen doen, leren en meemaken Haha!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:43

eerst zien, dan geloven.

maar feit is wel dat de kinderen van nu duidelijk gevoelig zijn, spiritualiteit een grote bekendheid heeft gemaakt door de media en er steeds meer mensen geloven dat er meer is tussen hemel en aarde.

ik begin nooit over spiritualiteit tegenover andere mesen maar op de één of andere manier beginnen verschillende mensen er regelmatig over. ( Dan laat ik eerst hun eens even vertellen wat ze hebben meegemaakt en bekijk daarna of het handig is als ik erover vertel Knipoog )

ik geloof zeker dat er na 1012 een doorstart op een ander niveau wordt gemaakt, vraag is alleen hoe dat wordt vormgegeven.

eng vind ik dat er wordt gesproken van een 'grote schoonmaak', en dat het wel opvallend is hoeveel mensen in mijn directe omgeving ernstig ziek zijn. dat vind ik wel heel naar.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:50

Ik geloof wel in dit soort dingen, maar goed, inderdaad eerst maar eens zien. Het is inderdaad een aparte datum!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:52

Ik geloof hier dus niet in Lachen

Eeuwen geleden is iemand toevallig op een bepaald moment begonnen met de datumtelling. Was dat een dag later geweest, dan was er ook niets aan de hand geweest.
Dus gewoon een hele hoop onzin als je het mij vraagt Lachen

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:55

Ik kan me herinneren dat een paar jaar geleden mij iemand vertelde dat over een paar dagen de wereld verging.
Ik janken enzo omdat ik het geloofde.
Nu een aantal jaar later zijn we er nog steeds.
En jah als de wereld vergaat gaan we met zijn alle. gezellig
Zo denk ik er in ieder geval over geloof hier niet zo in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:56

waarom heeft iedereen het steeds over het vergaan van de wereld?

Ik vind het wel knap dat mensen zolang geleden een kalender nauwkeurig konden maken... Ja

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:03

Ik vind het ook raar dat er mensen denken dat de wereld dan vergaat Lachen. Op internet vind je wel angstaanjagende site's maar zo'n vaart gaat het vast niet lopen. Het is gewoon een overgang naar een ander dimensie Lachen.

Het feit is dat de wereld spiritueler en spiritueler word. En of je er in geloofd of niet, we gaan met zijn allen 2012 tegemoet Lachen. Wat er dan en daarna gebeurd zien we dan wel.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:04

Die datum komt idd van de maya-kalender af. Naar mijn idee is het nu al voelbaar dat er grote veranderingen komen. Ik heb het idee dat het kaf van het koren gescheiden gaat worden. Dat klinkt heel naar maar ik zie het zo: De mens is hier om te leren zoals een soort school en als jij goed je best doet en je lessen leert. Je 'wakker' wordt en je ego opzij schuift je inzet voor het groter geheel je dus idd een dimensie verder gaat.. ( De aarde is de 3e dimensie.) Hoe het gaat gebeuren, wat er allemaal aan vooraf gaat en welke datum het precies gaat zijn dat weet niemand precies denk ik. Wel heb ik het idee dat het samen valt met wat de bijbel ookal voorspeld heeft. Kaf van het koren scheiden.. Het einde der tijden.. etc. etc. Dit zeg ik btw niet om mensen angstig te maken als me dat al zou lukken Haha!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:47

@RK: Misschien ging het wat ver om mensen naief te noemen, maar ik kan er gewoon écht niet bij dat mensen nog in zulk soort dingen geloven. Ligt ongetwijfeld aan mij. Het is zeker knap van de Mayas dat ze zo lang geleden al zo nauwkeurig een kalender konden maken. Zo is het ook knap dat de Egyptenaren jaaaaaaren geleden al zulke bouwwerken konden maken. Und so weiter.
Vind dat wat Cayenne zegt, wel een goeie. Was het bijv 19-12-2012 geweest, had niemand er ooit over nagedacht.

Overigens ben ik er wel van overtuigd dat wij het einde naderen. In mijn optiek zit dat niet aan een datum of jaartal vast.

Tot zover, ik ga mij weer richten op minder nuttige topics Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:53

die datum doet het voor mij niet, had voor mij gerust 19-12 mogen zijn hoor Ja
Veranderd voor mij miks aan mij gevoel aan het langzaam veranderen van de mensen Lachen
Maar juist daarom ook mensen die zich extreem afzetten en daarin schoppen... juist omdat in mijn ogen die mensen het ook voelen, maar wat een boer niet kent Haha!

Dat van de egyptenaren is ook knap Ja
Breken nog vaak de mensen hun hoofd over hoe dat allemaal kon in die tijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:56

*gaat helemaal met al RK haar posten mee* Haha!

je voelt de verandering al. Ja
correctie: ik voel het in ieder geval.

ik vind het ook echt heel interessant hoeveel de maya's en egyptenaren al wisten en konden Lachen

MLoes: natuurlijk komt er ooit een einde aan deze wereld. alles wat begonnen is, heeft ook een einde Lachen
alhoewel dat meteen weer een begin is ook Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-05-08 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:56

Oh, ik ben het absoluut met je eens dat mensen veranderen. Ook dat mensen veel vaker denken dat er toch wel 'iets' is. Ik schop tegen het feit dat mensen allerlei data en jaartallen gaan aanhalen om dingen te verklaren, niet tegen het feit dat mensen veranderen. Dat zie ik ook, en ik vind dat een goeie zaak. Mensen zoeken 'iets' in hun leven, velen vinden dat in de kerk. En das weer positief Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:00

Voor mij en ik denk velen die in dit stukje geloven dat het niet de data is waar ze in geloven Lachen
Maar puur de verandering naar een ander trillingslevel/gevoel.

Zoals ik eerder zei, die verandering is al in gang, dus ook al lang voor die "magische" datum Lachen
En het zal op die datum ook niet bam boem gaan veranderen, dat staat zo ook niet geschreven Lachen