hoeveel betalen aan oppasmeisje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tine

Re: hoeveel betalen aan oppasmeisje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:59

Maar michelle, stel nu (zeg niet dat het zo altijd is), er gebeurt iets ergers, of je laat hem / zij vallen of ze botst ergens tegen, ben jij ervoor verzekerd of ben jij bij ee bond ofzo?

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 19:08

Ja, er kan altijd iets gebeuren... En ik laat mijn kind ook echt niet 'zomaar' achter bij mn buurmeisje. Zeker de eerste paar keren niet.En ik wil dan ook dat dr ouders thuis zijn, zij wonen naast ons dus binnen een paar seconden bij ons thuis.

En wat ik weer een voordeel vind is dat ik dr ken, als ik zomaar ergens een meisje van 20 vandaan zou halen, weet ik helemaal niet of ze betrouwbaar is.

Het gaat bij mij om 's avonds. Overdag en 's nachts vragen we nog mijn ouders of schoonouders. Zeker nu ze nog zo jong is!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:10

roxyVip, wss ben je van Nederland maar in Belgiê heb je speciale bonden waar je altijd babysitters kan vinden.. Ze wonen meestal ook in de buurt.. m'n zus is er daar ook bij aangesloten maar wordt nu meestal persoonlijk gecontacteerd..
Ik weet niet of iedereen het doet maar m'n zus gaat meestal een uurtje of een halfuurtje vroeger om te weten waar alls staat en om alle uitleg te weten (zeker de eerste keren)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:11

Nee in nederland is daar geen bond ofzo voor.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:12

Ah oké.. maar hoe ben je dan verzekerd?

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 20:27

niet volgens mij, ik denk gewoon via je eigen wa-verzekering ofzo...?

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:19

RoxyVip schreef:
Ja, er kan altijd iets gebeuren... En ik laat mijn kind ook echt niet 'zomaar' achter bij mn buurmeisje. Zeker de eerste paar keren niet.En ik wil dan ook dat dr ouders thuis zijn, zij wonen naast ons dus binnen een paar seconden bij ons thuis.

En wat ik weer een voordeel vind is dat ik dr ken, als ik zomaar ergens een meisje van 20 vandaan zou halen, weet ik helemaal niet of ze betrouwbaar is.

Het gaat bij mij om 's avonds. Overdag en 's nachts vragen we nog mijn ouders of schoonouders. Zeker nu ze nog zo jong is!

In dit geval vind ik het een goede oplossing! Je mag verwachten dat je op je 16e wel verantwoordelijk bent. Ze kan altijd haar ouders bellen oid mocht er iets gebeuren. En inderdaad is het fijner als je iemand al kent. Ik zou ongeveer 3,50 per uur betalen!
Leuke dochter heb je trouwens:) (profiel) Net zo oud als mijn oppaskindje Lachen

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:23

Ik vind 3 euro per uur wel goed hoor Ja Zeker als kinderen al op bed liggen is het soms alleen maar tv kijken Clown Het blijft oppassen natuurlijk, er kan altijd iets gebeuren maar 5 euro per uur vind ik wel veel geld voor oppassen. Als ik bij de buren een hele dag oppas (in de vakantie als hun ouders werken) van 8:00 - 17:00 uur dan verdien ik 25 euro Lachen

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:26

Farouche schreef:
Ik vind 3/4 euro wel een normaal bedrag per uur Haha!

Het minimumloon voor 16 jaar is 3,20. Persoonlijk zou ik het oppassen interessant gaan vinden bij een bedrag van vijf/zes euro per uur. Maar dat komt ook omdat ik nu ergens werk waar ik zowiezo al meer betaald krijg dan het minimum. Onderbetalen is dus not done vind ik.. zag een bedrag van twee euro voorbij komen..dat is dus nog lager dan het minimum voor een 15 jarige.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 07:01

9 van de 10 keer hoef je er bijna niets voor te doen. Ik denk dat je t moet doen omdat je t leuk vind en er nog zakcentje aan over houdt. T is geen super betaalde baan Knipoog

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:52

sandr0 schreef:
9 van de 10 keer hoef je er bijna niets voor te doen. Ik denk dat je t moet doen omdat je t leuk vind en er nog zakcentje aan over houdt. T is geen super betaalde baan Knipoog

Idd, maar áls het een keer goed misgaat...naar wie wordt het vingertje dan gewezen? Juist! Naar de jonge onverantwoordelijke oppas....

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:55

Ik zou 4,- doen. Ik ben 17 en zou niet eerder beginnen dan dat er 5 of 6 euro betaald zou worden.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:04

Ik vind persoonlijk dat er nogal met bedragen gestrooid wordt alsof het niets is... Ik vind voor een 16 jarige 2 tot 3 euro per uur helemaal niet slecht, als dit betekent dat ze niets hoeft te doen, lekker mag I-netten, Wii-en en TV kijken..... Ik zou willen dat IK dat kreeg met op mn kont zitten de hele avond..... Clown

Moet je echt dingen doen als eten geven, koken, douchen / in badje doen, naar bed doen etc, dan is het een ander verhaal, maar feitelijk is het gewoon lettelijk "op passen" dat de kids niet wakker worden, eventueel troosten bij verdriet etc etc. weinig spectaculairs dus (uitzonderingen daargelaten).

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:19

Inderdaad, makkelijk verdienen volgens mij Clown
Ik heb ook ooit eens opgepast (jaja) en kreeg er 5 euro voor. Voor een avondje.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:37

Niet naar iemand speciaal gericht maar ik hoor verscheidene keren dat jullie niet oppassen als je niet 6 euro per uur ofzo worden betaald.. Terwijl je eigenlijk niet veel mag doen, ik weet wel, je moet thuis blijven enz.. Maar je kan toch ook vragen of er een vriendin mag komen ofzo (m'n zus deed het altijd bij haar vriend)..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:37

Stoeptegel schreef:
Inderdaad, makkelijk verdienen volgens mij Clown
Ik heb ook ooit eens opgepast (jaja) en kreeg er 5 euro voor. Voor een avondje.

Sterker nog, als ik op de kids van mijn broer pastte (niet dat dat vaak voorkwam) dan deed ik dat gratis, vond ik ook niet meer dan normaal Haha!

Maar dan kreeg ik bijvoorbeeld wel eens iets leuks als een paar oorbellen ofzo

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:42

gewoon een vqast bedrag afspreken, dat krijg ik ook altijd, ik krijg standaart 5 euro, als ik blijf slapen, omdat ze rond 4 uur komen, dan 8/10 euro

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:54

Ik lees nu dat sommige mensen 2 euro ook een goed bedrag vinden, maar zoals hier boven al eerder gezegd dat is ver onder het minimum loon, en dat zou ik (als oppas) niet zo leuk vinden. Het blijft een baantje! Je bent toch in iemands huis, en je blijft er ook voor thuis en soms zeg je dingen af! Ja, je hoeft niet veel te doen als de kinderen op bed liggen, en dan is het ook normaal dat er wat minder gegeven wordt.. maar dan vind ik wel dat je het minimum loon voor die leeftijd moet geven..
Ik ben zelf vijftien en krijg bij geen enkel adres minder dan 3,50 euro per uur ( Bloos Haha! )

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:54

lol toen ik 15 was moest er nog op mij gepast worden.. ROFL

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:06

Ik kreeg 40 a 50 gulden op mijn 14de, voor 1 avond.
Maar dat waren rijke mensen en verwende kinderen, strond verwend.
ik was alleen al dik 2 uur bezig om ze uberhoubt onder de douche en in bed te krijgen, maar als ze in bed waren dan betekende dat niet dat ik een uur tv kon kijken, dan moest ik ze nog in dat bed houden....

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:11

Naomi_unique schreef:
Ik lees nu dat sommige mensen 2 euro ook een goed bedrag vinden, maar zoals hier boven al eerder gezegd dat is ver onder het minimum loon, en dat zou ik (als oppas) niet zo leuk vinden. Het blijft een baantje! Je bent toch in iemands huis, en je blijft er ook voor thuis en soms zeg je dingen af! Ja, je hoeft niet veel te doen als de kinderen op bed liggen, en dan is het ook normaal dat er wat minder gegeven wordt.. maar dan vind ik wel dat je het minimum loon voor die leeftijd moet geven..
Ik ben zelf vijftien en krijg bij geen enkel adres minder dan 3,50 euro per uur ( Bloos Haha! )

Moet jij mij eens vertellen bij welk bedrijf waar je het minimum loon krijgt, jij de hele dag voor de tv mag gaan hangen....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:12

Blue_Eyes schreef:
Naomi_unique schreef:

Moet jij mij eens vertellen bij welk bedrijf waar je het minimum loon krijgt, jij de hele dag voor de tv mag gaan hangen....

Ja je mag wel voor de TV hangen, maar je hebt nog altijd de verantwoordelijkheid voor kinderen!
En ik vind dat je dat niet mag vergeten.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:12

hangt er ook een beetje vanaf wat ze moet doen..
Ik zou 3,00 per uur prima vinden..
Ik zou ook opzoeken wat eigenlijk minimunloon is voor die leeftijd endaar iets boven gaan zitten.

Toen ik begon met opassen kreeg ik 2,50 per uur (ik was dend ik 17 en toen waren we met 2 oppassen voor 2 kinderen + een baby dus daarom was zo weinig ook ok),
toen 3 euro / 3,50 ( 3 kids uurtje spelen, voorlezen en in bed doen en dan lekker zelf tv gaan kijken.. ik was ongeveer 18) toen 5 euro (2 kids, ik was 18/19).

Nu verdien ik met oppassen minimaal 8 euro per uur (heb nu 2 vaste adressen). Ik ben nu 22 en studeer orthopedagiek. Haal de kinders op uit school, (waar ik ook werk als onderwijsassistent en overblijf juf, dus ervaring heb ik ook wel) en speel met ze, tot het avond eten. Ter vergelijking: minimumloon is voor mijn leeftijd 6,25 dacht ik.
(Heb trouwens nooit zelf de hoogte van mijn loon bedacht, hebben mn oppasadressen altijd zelf zo bedacht, maar ga nu natuurlijk niet meer voor minder oppassen haha)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:17

daantjuhhh schreef:
Ik kreeg 40 a 50 gulden op mijn 14de, voor 1 avond.
Maar dat waren rijke mensen en verwende kinderen, strond verwend.
ik was alleen al dik 2 uur bezig om ze uberhoubt onder de douche en in bed te krijgen, maar als ze in bed waren dan betekende dat niet dat ik een uur tv kon kijken, dan moest ik ze nog in dat bed houden....

tjaah ik pas op in de grachtengordel van Amsterdam, dus das wel 'verwend' publiek Bloos. Maarreh hoe lang is bij jou 1 avond?! 40 gulden op je 14de das echt wel heel erg veel hoor! ennuh 2 uur om ze in bed te krijgen Wow! iedere keer?!
dat zou ik echt niet pikken hoor.. een beetje klooien en moeilijk doen is kind eigen... en een keertje wat langen ervoer doen, prima! maar iedere keer 2 uur?! nee hoor, daar doe ik niet aan mee Tong uitsteken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:23

Nee, het was echt drama, die kinderen waren zo strond verwend.
Zo ging het bij hun ook iedere avond.
In het begin ging het wel, vreemde ogen dwingen...
maar naar een poos was ik niet vreemd meer.

die mensen waren al lang blij dat ze een oppas hadden, er waren er al zoveel gaan lopen! (vind je het gek?)
Waren overigens 2 kinderen, en ze spande samen!! Knipoog

Het was ook super veel geld en daardoor bleef ik ook wel hangen.
De tijden waren heel verschillend, meestal was ik daar rond een uur of 7 en de ene keer tot half 11 en de andere keer tot half 1.

EDIT: qua geld was trouwens ook wel een beetje wat ze op zak hadden, zo kreeg ik ook een keer 40 duitse Mark.