Er zullen nog heel veel mensen afvallen naar deze ronde, naar mijn weten word iedereen namelijk geplaatst voor een test, verdeeld over de opleidingsplaatsen.Dus in feite is nu nog niemand afgevallen.
Ik weet niet of ze dit jaar weer gesprekken doen(zoals vorig jaar in maastricht), maar in mijn jaar werden de mensen met de hoogste score voor de SQ-test ingeloot. Als je een voldoende haalt voor de test kom je op de reservelijst. Je krijgt dan een brief thuis dat je niet bent aangenomen en dat je op nr. .... staat, je moet dan nog een briefje sturen of je deze reserveplaats wilt aanhouden. Maar goed als je op plaats 32 staat(waar ik in mijn eerste loting stond) dan weet je toch wel dat je er niet meer door zult komen. En ja als je bij de eerste paar op de reserve komt, dan kun je heel hard duimen, want ja er zijn er toch enkele die of hun diploma niet halen of dit als 2e keus studie hadden.
Vorig jaar werden er ook gesprekken gehouden met de mensen die een voldoende hadden gehaald op de SQ test. In hoeverre dat gesprek doorslag gaf etc heb ik geen idee van.