Opleiding Verloskunde! loting...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eefke

Re: Opleiding Verloskunde! loting...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:05

Ben benieuwd of je aangenomen word Wendel. Lachen wanneer krijgen jullie de uitslag?

Er zullen nog heel veel mensen afvallen naar deze ronde, naar mijn weten word iedereen namelijk geplaatst voor een test, verdeeld over de opleidingsplaatsen.Dus in feite is nu nog niemand afgevallen.
Ik weet niet of ze dit jaar weer gesprekken doen(zoals vorig jaar in maastricht), maar in mijn jaar werden de mensen met de hoogste score voor de SQ-test ingeloot. Als je een voldoende haalt voor de test kom je op de reservelijst. Je krijgt dan een brief thuis dat je niet bent aangenomen en dat je op nr. .... staat, je moet dan nog een briefje sturen of je deze reserveplaats wilt aanhouden. Maar goed als je op plaats 32 staat(waar ik in mijn eerste loting stond) dan weet je toch wel dat je er niet meer door zult komen. En ja als je bij de eerste paar op de reserve komt, dan kun je heel hard duimen, want ja er zijn er toch enkele die of hun diploma niet halen of dit als 2e keus studie hadden.
Vorig jaar werden er ook gesprekken gehouden met de mensen die een voldoende hadden gehaald op de SQ test. In hoeverre dat gesprek doorslag gaf etc heb ik geen idee van.

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:05

Precies gelijk hahahaha Haha!

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 11:35

In week 24 krijgen we te horen of we door zijn naar de motivatiegesprekken. (die dit jaar wel gehouden zullen worden, tenminste dat zeiden ze gister nog). Die zullen in week 25 en 26 plaatsvinden. En in week 27 hoor je of je bent aangenomen of niet...

Maarja eerst de brief in week 24 afwachten, of ik door ben Lachen Hopelijk wel! Maar ik kan echt niet goed zeggen of de sq nou goed ging of niet... Laten we het hopen!!!

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 11:35

Help Tong uitsteken
De mensen van Rotterdam kunnen al een brief verwachten met de uitslag van de sq, bij een meisje die ik ken is de brief al aangekomen (ze heeft hem nog niet geopend).

Is er iemand van Groningen die al bericht heeft? Ik ben namelijk in Apeldoorn bij mn ouders en wil hier graag blijven als er toch geen post is, maar als de brief er is (of kan zijn) ga ik na m'n werk naar huis om te kijken Lachen

Let me know...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:50

Spannend Wendel! Hoop dat je gauw bericht hebt... Ik zou uit nieuwsgierigheid naar huis gaan Knipoog

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:00

Spannend, spannend.
Alvast een hint.
Een grote dikke envelop dan weet je al genoeg Knipoog DAn ben je aangenomen, want daarin zitten een hele hoop aanmeldingsformulieren in, advies voor boeken te kopen, introductie en ga zo maar door.
Als je niet door bent, zal je waarschijnlijk een kleinere envelop krijgen, waar enkel een brief in zit.

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 20:01

Ik ben door naar de 2e ronde!!! Haha! Ben superbliJ!
Heb dinsdag 17 juni mijn gesprek om 0915!
Iemand nog tips voor dat gesprek???

XXX

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:07

Gefeliciteerd Haha!
Waar ging jij ook alweer heen?

Geen tips, geen gesprek gehad. Ik zou gewoon lekker je zelf blijven, niets meer en niet minder. Dat is altijd iets wat ze wel waarderen. Ben vooral ook niet bang om je enthousiastme te laten zien Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:10

Gefeliciteerd!!!

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:06

Hoe is het gesprek gegaan Wendel87

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:09

Ja ben ook benieuwd! Ja

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 19:22

Sorry voor mijn wat late reactie! Maar ben nogal druk met de scheikunde cursus...

Maar goed het gesprek, het ging geloof ik wel. Ik vind het moeilijk om er wat over te zeggen maar voor mij gevoel ging het wel goed en heb ik gezegd wat ik wilde zeggen. Ze vroegen een aantal dingen, leerstijl, motivatie, omgaan met emoties enz. Het duurde ongeveer 15 min.
Het is nu een kwestie van afwachten! Eind volgende week/begin die week daarop krijg ik de uitslag. Ik ben heel benieuwd.

Zodra ik het weet laat ik van me horen..!

X

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 10:44

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! IK BEN AANGENOMEN!!!!!!!!!!! Joehoeeeeee ik begin 25 augustus in Groningen! Kan m'n geluk niet op! Gister kwam eindelijk de verlossende brief!

Ik ben heeeeeeeeeeeeel erg blij! Bedankt voor jullie medeleven! Lachen

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:09

Geweldig super! Kei gefeliciteerd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:08

GEFELICITEERD!!!!!

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 19:46

Tnx..! En Rock als je vragen hebt volgend jaar moet je me maar pb-en! X

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:52

Ja dat zal ik doen! Haha!

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:40

Gefeliciteerd. Ik zie het topic wat laat maar wil er zelf ook wel wat over zeggen.
Vorig jaar heb ik mij aangemeld voor deze opleiding. SQ test doorgekomen en ik
mocht op gesprek. Ik wist zelf dat dat niet zo lekker ging, was dan ook niet aangenomen.
Nu werk ik en volgend jaar ga ik het weer proberen. Ik blijf proberen tot ik
aangenomen wordt want een andere opleiding zie ik niet zo zitten. Weten jullie ook
of je een keer aangenomen moet worden?

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:44

Helaas, vroeger was dat wel zo dat je na 3x uitgeloot altijd ingeloot werd. Maar het systeem is helemaal veranderd dus dit geldt niet meer. Maar een mens kan erg veranderen hoor in 1 jaar! Ik had eerst een dieptrieste uitslag van mijn SQ test terwijl ik dat jaar daarna de hoogste score had.
Je weet nu wat ze vragen op het gesprek dus probeer je voor te bereiden. Desnoods met een rollenspel met een vriendin. Dat lijkt misschien stom, maar het werkt zeker wel! (op deze manier worden al onze sociale vaardighedislessen zelfs aangeleerd).
Succes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:53

Kunnen jullie nog wat voorbeelden van vragen geven? Ik heb er best vertrouwen in dat ik me door zo'n ronde heen sla, maar toch Knipoog

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:20

Hoe bevalt het op de opleiding Wendel87?

Ik ben op moment stage aan het lopen, erg zwaar mn door de lange dagen! Maar goed nog geen 2 weken om en 22 weken te gaan, dus nog met volle moed Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:15

Leuk om te horen hoe het bij jou gaat Eefke! En ben ook benieuwd hoe het met Wendel gaat!

Ik moet helaas nog een jaartje wachten, maar ga me inschrijven zodra het kan! Haha!

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 20:47

Ja het gaat en bevalt heel goed! Het is echt heel erg leuk Lachen Ik zit daar echt op m'n plaats. Wel zijn bij ons de stages echt slecht geregeld. Is dat bij jou ook zo Eefke? Ik zit nu in Zaandam!! Dat is vanaf mijn logeeradres (moest je opgeven) nog 1,5 uur reizen. Ik zou bij mn logeeradres een stage hebben maar ze hadden 2 mensen bij dezelfde praktijk ingedeeld, dus ik kon daar niet meer terrecht. Er zijn zelfs mensen bij mij die nog geen stage hebben..

De stage zelf is erg leuk, maar het is een kijkstage (op maandagen) dus ik kan/mag nog niets doen alleen meekijken bij het spreekuur. Over 4 weken moet ik één fulltime week stage lopen en dan hoop ik echt m'n eerste bevalling te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 08:35

Zaandam? Wat leuk! Bij welke praktijk zit je?

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 13:42

Bij geboortecentrum zaandam-zuid. Echt heel erg leuk.
Vorige week visites meegelopen, ook erg leuk! Verder nog ff wachten op de full time week, want dan zie ik hopelijk mijn eerste bevalling!
Op school gaat het ook super, hele leuke groep!