En dan eindelijk gaat ie erin......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Re: En dan eindelijk gaat ie erin......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 07:47

Dank je voor de steun! Ik krijg nu echt alleen geen hap door mn keel.. lijkt wel of ik nog zenuwachtiger ben dan bij mn narcose behandelingen vorig jaar! misschien omdat iets is wat ik al ZO lang wil.. grote stap voor me, ben wel bang dat het vreselijkpijn gaat doen, maar weet niet wat ik moet verwachten.. iedereen zegt dat het meer 'zeurend' is dan pijn.. Daar maar op hopen, stel me altijd de ergste scenario's voor pfff

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:51

Sterkte vandaag! Lachen het gaat helemaal goed komen, daar heb ik vertrouwen in Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:51

Ik had een tandarts die me alleen maar uit kon schelden, álles deed ik fout. álles. Ik werd in de stoel getrokken. Op m'n tweede al tanden laten trekken etc, hele nare ervaringen. Hele dag buikpijn als ik erheen moest.

Gelukkkig mocht ik toen naar een andere tandarts Lachen Helaas is die failliet gegaan en ik zou ook van hem mijn beugel krijgen.. Het beetje vertrouwen dat ik in de tandarts kreeg is weer weg...

Heel veel succes! Lachen

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:53

als ie dr in gezet wordt, krijg je een soort van klem in je mond die je mond openhoudt zegmaar, terwijl zei de beugel dr in plaatst..
ik heb daar weinig van gevoelt, bij mij werd alles rustig verteld en dat zal bij jou ook wel zo zijn Knipoog
daarna voel je natuurlijk wel dat je mond wat voller zit, en ik had 's nacht erg veel last er van, maar voordrest niet echt,
het lukt je wel hoor, die dingen die jij nu heb gedaan is erger als die hele beugel, (tenminste voor mij doen Huilen van het lachen ) ik vind die verstandkiezen trekken en weet ik ut wat allemaal niks, verdoving in je mond enzo, nee geef mij dan maar een beugel! Tong uitsteken

en natuurlijk: heel veel succes vandaag! en het lukt je! Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:53

Iig niet bang zijn voor pijn hoor!
Je gaat zometeen naar de orthodontist en het duurt wel eventjes voordat hij er in zit, dus je zult je vast kapot vervelen. Pijn doet het zetten iig absoluut niet! Dus daar sowieso al niet bang voor zijn.
Het gevoel wat je daarna krijgt is gewoon heel veel druk op je tanden. Het duurt even voordat je 'last' gaat krijgen. Die 'last' is idd meer een zeurend gevoel dan pijn. En een pijnstiller helpt daar ook wel wat tegen. Ja
Echt niet bang zijn want inderdaad, tegenover de dingen die je nu al hebt gedaan (petje af!!) valt dit 100 x mee!!!! Ja

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 08:04

Thanks, de steun helpt nu wel een beetje Lachen Mn moeder belde me net even op om me succes te wensen, ik begon spontaan te huilen pff haha, dit is zo'n grote stap en heel dubbel, zie er ontzettend tegenop, maar kijk er ook ontzettend naar uit! Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte hoe het is gegaan.. Lachen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 08:07

Succes!!
Ik ben 22 en heb ook een beugel..
In het begin deed het wel een beetje pijn. (schuren van de beugel tegen mn lippen) nu 3 maanden verder geen last meer, en al een super mooi gebit!!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 08:13

jippie dat klinkt goed, op dat pijn stukje na Knipoog

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 08:19

Oe vandaag is de grote dag toch?

Succes!!!

Beugel valt reuze mee.. het aandraaien voel je wel, en in het begin is het allemaal vrij ruw in je mond (krijg je als het goed is een of ander plakspul voor)
en het resultaat is het zooo waard Haha!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 08:22

Heel erg veel succes vandaag Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 10:29

Hij zit erin!!!! Huilen van het lachen

Het zetten van de beugel is me 10000000% meegevallen, ging nergens over!!! Nu begint het een btje drukkend te voelen maar dat neem ik maar voor lief! Kan niet wachten tot het mooi wordt. En het staat op zich best hip, vind het bes mooi zo'n witte beugel! Haha! En ff weinig eten, wilde toch paar kilootjes kwijt! Dank jullie allemaal voor de steun!! Voel nu nog niet zo'n last dus ik ga even HEEL trots op mezelf zijn en non stop in de spiegel kijken haha Party!!

Ik kan nog niet geloven dat ik eindelijk deze stap heb gezet, kan wel huilen van blijdschap!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:35

Geweldig joh! Super! OK dan!
En met eten met de beugel... aardappels+doperwtjes+kaas -> pureren -> in de magnetron = heeeel lekker en goed te eten! Het lijkt op graskwijl ( Tong uitsteken ) maar het is echt lekker en ik at het elke keer na het aantrekken van het draadje. Ik at altijd een paar dagen vloeibaar.

Enne... ookal is het vervelend en doet het zeer, het is het écht waard!! En op de achterste kiezen aan de buitenkant zou ik als ik jou was, zeker 's nachts, wat van die was smeren. Als het loskomt proef je er verder niks van maar het zorgt er wel voor dat de wondjes in je mond wat minder zijn, ik vond het wel fijn! Zeker achterin!

Succes ermee en over anderhalf jaar heb je een práchtig gebit *LOL*

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 10:38

dank je wel! ook voor je graskwijltip!! Klinkt lekker :p Ik zou vandaag een mon chou taartje maken voor mn vriendinnen die me vandaag komen 'uitlachen' dat kan ik toch ook wel eten? Dat is kwark achtig dus zacht!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:40

Wat goed zeg! Heb je zo'n beugel met witte blokjes?

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:41

wat goed dat je je erover heen hebt gezet. Super!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:44

Hartstikke goed!!

Ook een leuke tip, daar is het nu wel de tijd voor namelijk.. Aardbeien en ander zacht fruit.. Druk je zo plat tegen je gehemelte Haha!

Moet zeggen dat ik nooit zo heel veel last had van m'n beugel hoor.. Deed twee dagen een beetje zeer na het aandraaien, maar dan was het enige dat ik niet at broodkorsten, die zijn taai namelijk.. voor de rest kon ik alles gewoon nog eten Tong uitsteken Dat monchou taartje komt vast wel goed dus OK dan!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 10:49

jippieeeeeeeeee Zin in mon chou taart! Kon gewoon 2 dagen niet eten van de zenuwen pfff... En ja Ik heb doorzichtige slotjes zonder die elatiekjes (nieuw type beugel: Clarity) Staat best hip haha wie had dat gedacht
En thnx for the tips ik kan ze allemaal gebruiken!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:39

hey wat goed zeg! Het klinkt als een story met nu al een happy end Knipoog

Mijn vriend is ook doodsbang voor de tandarts. Hij vertelde me zelfs dat zijn ouders hem een keer meegesleept hebben naar de tandarts. Toen ze daar waren zei hij dat hij nodig naar de wc moest. Hij is toen meteen wggevlucht Clown
Ik hoop hem ooit zover te krijgen dat hij wel durft..

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 20:40

ja hoop het ook voor hem! Anders is een angstkliniek ECHT aan te raden.. Toen ze mijn beugel aan het zetten waren, werd in de kamer ernaast een jongetje behandeld door de tandarts, dat ventje schreeuwde moord en brand, zo zielig! wel 10 mnuten lang, volledige paniek, wilde hem bijna ophalen uit die kamer en meenemen! pff

Met mn beugel gaat het goed, heb soep gegeten en een toetje dus komt vast goed, heb niet veel last! Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 06:07

Zie je dat het allemaal wel mee valt!! Haha!

Super hoor!!!! En kijk maar lekker vaak in de spiegel, dan zal je ook al snel verandering zien!! Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 08:58

ja mn tanden zitten nu echt al los.. apart hoe snel dat gaat! 2 ondertanden doen nu wel aardig pijn, maar ja ik kan hem er toch niet uithalen dus ik moet er maar doorheen bijten haha. Wel heerlijk geslapen dus komt vast helemaal ged! Gelukkig geen last van kapotte lippen en wangen! Ben nog steeds zo blij! Een vriendin van me was gister zo enthousiast voor me dat ze al vond dat het wat rechter stond hahaha *wel lief*

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:33

Veel succes met je beugel! Ik vind het superstoer dat je je angst hebt weten te overwinnen. Altijd grappig vind ik dat wanneer mensen van hun beugel verlost zijn, ze hun eigen tanden eerst super groot en heel lelijk vinden. *LOL* Maar wees niet bang, dat trekt wel weer bij! Knipoog

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:40

Echt knap dat je je over je angst hebt neergezet! Stoer hoor!

Wat betreft de kapotte wangen/lippen, bij de meeste ortho's hebben ze wax, die kan je over je slotjes heenplakken. Sommige geven het niet graag omdat ze vinden dat je eelt moet kweken, maar wanneer je lippen kapot zijn is het wel heel fijn.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:42

Elsemieke schreef:
Veel succes met je beugel! Ik vind het superstoer dat je je angst hebt weten te overwinnen. Altijd grappig vind ik dat wanneer mensen van hun beugel verlost zijn, ze hun eigen tanden eerst super groot en heel lelijk vinden. *LOL* Maar wees niet bang, dat trekt wel weer bij! Knipoog

Klopt, maar dat is vaak omdat het tandvlees tijdens het verwijderen iets wordt geirriteerd.
Dat trekt na 1 à 2 dagen allemaal weer bij. Ja

Heel goed van je, echt het is het allemaal waard! Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 11:24

ja ik heb ook die wax meegekregen met het advies die niet/nauwlijks te gebruiken tenzij ik ECHT last heb.. Des te sneller ik eelt kweek, nog niet nodig gehad, gaat tot nu toe prima *klopt af*