wonen in friesland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: wonen in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:14

ojah dat ken ik wel

overigens ahd ik geen probleem met 'inburgeren' ik werd al gauw geaccepteerd. en vrienden maken lukte me wel. ze weten van me dat ik geen fries spreek. overigens heb ik er geen moeite mee als ze fries tegen mij praten. de moeder van mijn vriend gaat ook gewoon door in het fries hoor. en ik spreek nederlands terug Clown ik kom ook vaak in de plaatselijke uitgaansgelegenheden van het dorp, en ken daar ook wel voldoende mensen. het dorpje 'cornwerd' waar ik in woonm, ken ik niemand persoonlijk. wonen ook maar 70 mensen ofzo, en heb niet echt behoefte aan contact met deze mensen Bloos

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:14

Ik woon ook in Friesland, al mn hele leven en wil er niet meer weg hoor! Haha!
Vind het er heerlijk!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:15

wendely schreef:
Ik ben geboren en getogen in Grunn maar als baby naar Friesland gegaan dus helemala verfriesd Clown
Géweldig hier, lieve mensen, ruimte om je heen en nog veel meer dingen die mij aanstaan Ja
Helaas zal ik september naar den helder moeten. Maar of ik definief overga ben ik nog niet overuit wil graag hier in de buurt blijven! Maarja soms moet je keuzes maken.

ik ben veel in denhelder geweest omdat mijn familie daar vakantiehuisjes hadden, eerlijk waar. ik zou daar nooit willen wonen! heel erg in het hoekje van nederland. en vind de omgeving niets

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:16

Kom je ook wel eens bij Bergsma? Lachen

Ik ben nu wel helemaal ingeburgerd hoor. Ja Praat al Fries.. En versta het ook heel goed. Ben eigenlijk meteen geaccepteerd daar. En heb ook al veel vrienden, misschien dat ik daarom ook niet kan wachten om er te gaan wonen.. Haha! Heb er gewoon zoveel zin in! Mijn ouders willen er ook heen verhuizen over een paar jaar..

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:16

Wat ik me wel afvraag, waarom zouden sommige mensen nou echt niet in Joure, Heerenveen of Drachten willen wonen? Haha!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:17

ik ben 2 weken terug in bergsma geweest bij nick en simon Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:17

Hahhaa, ik ook! Haha!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:18

ben verder nooit in bergsma geweest. ga ook graag naar tdf

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:18

Wat ik me afvraag he. Daar wonen is in verhouding veeeeeeel goedkoper dan waar ik zit maaaar zijn de salarissen daar ook lager of liggen de banen misschien niet voor het oprapen...??? Wie weet het antwoord???

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:19

Dat snap ik ook niet. Zijn nou niet echt de dorpen waar helemaal niets te beleven is.
Leeuwarden kan ik ook erg aanraden, wij wonen aan de rand, is net een dorp deze wijk, maar het gemak van de stad is 10 minuten fietsen.
Zit vrijdagmiddag altijd met veel plezier weer in de trein terug naar huis. Schone lucht, heerlijk Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:20

lotjj92 schreef:

Wat/Waar is dat?

Qua uitgaan ben ik nog niet zo bekend hoor..
Wij gaan nooit zoveel uit.. Meestal slijten we de zaterdagavonden bij vrienden of gewoon lekker op de bank.. Clown

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:20

ik woon helaas wel heel erg afgelegen, 6 km is het dichtsbijzijnde dorp met winkels Haha! 15 km de eerste 2 steden, bolsward en harlingen en wel 25 kilometer om een beetje te kunnen winkelen Bloos

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:21

lotjj92 schreef:
ik woon helaas wel heel erg afgelegen, 6 km is het dichtsbijzijnde dorp met winkels Haha! 15 km de eerste 2 steden, bolsward en harlingen en wel 25 kilometer om een beetje te kunnen winkelen Bloos

Pfff dat zou mij dan weer niet trekken maar ben gewend zeer centraal te wonen en toch buitenaf Clown
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 10-04-08 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsea_nl

Sita_ schreef:
lotjj92 schreef:

Wat/Waar is dat?

Qua uitgaan ben ik nog niet zo bekend hoor..
Wij gaan nooit zoveel uit.. Meestal slijten we de zaterdagavonden bij vrienden of gewoon lekker op de bank.. Clown

berlikum. hele grote discotheek. verschillende hallen met verschillende muziek. kan ik je echt aanraden. ik vind het daar erg leuk.

Sita_

Wat dat betreft zit ik nu met Oosterend wel (lijkt echt net of ik er al woon) wel centraal..
Zit precies tussen Bolsward en Sneek in..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:22

lotjj92 schreef:
berlikum. hele grote discotheek. verschillende hallen met verschillende muziek. kan ik je echt aanraden. ik vind het daar erg leuk.

Hmm.. Ik weet niet of dat iets voor ons is.. Maar wie weet.. Eens met een groepje.. Ja

Horsea_nl

Zonnetje81 schreef:
lotjj92 schreef:

Pfff dat zou mij dan weer niet trekken maar ben gewend zeer centraal te wonen en toch buitenaf Clown

was ik ook altijd gewend hoor, woonde in nieuwegein. stad was denk ik op 10 minuutjes fietsen. maargoed ik vind het heerlijk. paarden aan huis. honden katten. ik vermaak me wel. als ik de dieren niet had zou ik me wel eenzaam gaan voelen. maar er komen hier heel veel mensen in en uit. even een bakje koffie halen

Horsea_nl

Sita_ schreef:
lotjj92 schreef:

Hmm.. Ik weet niet of dat iets voor ons is.. Maar wie weet.. Eens met een groepje.. Ja

ook gedeeltjes van 18 jaar en ouder. altijd te proberen waard denk ik zo Knipoog

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:24

Ja daarom! Ben wel eens benieuwd..
Mijn vriend is niet zo'n uitgaander.. Knipoog

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:25

Loose schreef:
Nooit doen! Clown

Altijd doen ! Haha! ik woon ook in friesland , en ga hier nooit meer weg Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:26

ik vind het wel gezellig. maar het is niet zo dat ik graag tot 5 uur ga stappen. ik ben echt een ochtend mens. dus tot laat hou ik het niet vol. ben ook geen drinker, du sla gerust een zaterdagavondje over. veel gaan hier op donderdag/vrijdag. dat zul je mij niet snel zien doen. ik woonde eerst aan het dorp makkum bij de haven. woonde vlakbij het strand en daar hadden ze een gezellig kroegje, daar wilde ik toen nog wel eens mijn avonden slijten. maargoed dat is nu bijna 8 km fietsen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 22:03

Many schreef:
Wat ik me wel afvraag, waarom zouden sommige mensen nou echt niet in [plaats], Heerenveen of Drachten willen wonen? Haha!

ik woon er goed

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 07:55

lotjj92 schreef:
wendely schreef:
Ik ben geboren en getogen in Grunn maar als baby naar Friesland gegaan dus helemala verfriesd Clown
Géweldig hier, lieve mensen, ruimte om je heen en nog veel meer dingen die mij aanstaan Ja
Helaas zal ik september naar den helder moeten. Maar of ik definief overga ben ik nog niet overuit wil graag hier in de buurt blijven! Maarja soms moet je keuzes maken.

ik ben veel in denhelder geweest omdat mijn familie daar vakantiehuisjes hadden, eerlijk waar. ik zou daar nooit willen wonen! heel erg in het hoekje van nederland. en vind de omgeving niets

Den helder is toch echt de kop van Noord-Holland en zeker geen friesland. Ik zou persoonlijk n ooi in de kop van nooit holland willen wonen en sommige delen van friesland ook neit hoor zoals op de klei. maar heerenveen bevalt prime niet te groot, alles bij de hand en heerlijk dicht bij oranjewoud en appelscha.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 10:33

Ik zou best in Joure willen wonen, mijn ouders ook wel, maar ach, de hele familie woont hier in Sloten

Mijn moeder werkt in Joure en je zit zo aan de snelweg Vork

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 10:39

Ik woon ook in Joure. Haha!