Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tienus63 schreef:Ik heb sinds een half jaar een nieuwe behoorlijk hyper moderne Miele, maar bij die vol je het wel of ie warm is. Althans tijdens het wasprogramma.
Laat je wasmachine gewoon maar een keer een kookwas draaien zonder was erin, maar met azijn.
Is ie meteen ontkalkt.
Hoepsie schreef:Hmm... apart. Ik weet dat kleding naar kan gaan ruiken (vooral spijkerbroeken en van die capuchontruien) als het te langzaam droogt. Ik hang Broeken en dikke truien ook altijd het dichtst bij de kachel en hang ze zoveel mogelijk uit.
tienus63 schreef:@ RP, ik weet geen tips meer. Balen dat het nog muf ruikt.
Het enige wat je nog kunt proberen is om de handdoeken zo heet mogelijk te wassen. Maakt niet uit of het bonte of witte handdoeken zijn. Wel bont en wit gescheiden wassen.
tienus63 schreef:Dat heeft alleen maar nut als je in een gebied woont met hard water.
Ik heb wel eens gehoord dat de huishoudens die een ontharder op hun waterleiding hebben aangesloten, lekkerder koffie hebben, kraanwater is lekkerder om te drinken, en de levensduur van apparaten die water gebruiken, van koffieapparaat tot wasmachine, stukken langer is.
Bovendien kunnen zij op lagere temperatuur wassen en zij zeggen dat hun was schoner is.
tienus63 schreef:100% katoen, dus spijkerbroek ook, zijn wel heet te wassen.
Ze worden iets sneller vaal, dat is een nadeel.
Sharon_Jims schreef:Heb je al een keertje het bakje waar de wasmiddel en wasverzachter indoet schoon gemaakt?
Ik had hier ook last van en nu maak ik 1 keer in de twee weken dat bakje schoon en nu heb ik nergens last meer van!
En geloof me dat dat bakje vies wordt...
Maanling schreef:Dat is altijd moeilijk he RP, zeker nu met die 'reclame' (kan ff niet op het juiste woord komen) van tikkie terug.
ellepel schreef:je zegt eigen merk van de supermarkt?
welk merk gebruik je dan?
ik had een tijdje terug een vierkante fles, pff dat stonk zeg!!!!
Hoepsie schreef:Dat van de hoge temperaturen vind ik raar. Dat hoeft helemaal geen invloed te hebben. Ik was bijna alles op 30 of 40 graden (uit milieutechnisch oogpunt), behalve beddengoed en handdoeken (die gaan op 60).
Hoepsie schreef:Robijn vind ik ook heerlijk ruiken, ik hoop voor je dat er niet een soort van zweetgeur vrijkomt zoals ik die dus had met mijn robijn- ervaringen! (met uitzondering van die voor witte kleding en wol en fijn)