Ik wil een BH die lekker zit!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Ik wil een BH die lekker zit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:38

Ik heb laatst in de opruiming bij Livera eentje van Eden gekocht, maar 70 C/D. Hij was 5 euro Tong uitsteken. En toch een supermerk! En hij zit bijna helemaal goed, alleen de onderste band zal binnen de kortste keren wel weer te wijd zijn.

Ik wil graag een goed zittende BH, maar ik wil er nu niet teveel geld aan uitgeven, want dan hou ik gewoon niks over. Dus ik neem nu wel genoegen met de iets minder goede. Want ook de goede lubberen na een tijdje weer uit...

Edit: kijk ook eens op www.bodywinkel.nl

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:45

Ik zoek altijd bh's zonder rare scherpe randjes...maar de meeste zitten bij mij wel gewoon normaal. Zou gewoon echt eerst je maat eens op laten meten en je laten adviseren in een lingeriezaak. Er moet vast wel iets te vinden zijn

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:46

ik heb tegenwoordig bh's van chantelle.. Flink prijskaartje maar de enige die nu voor mij goed zitten. Ik heb cup 70 E. Je hebt er ook een redelijk basic goedkope bh van, 50 euro, die zit ook prima met brede banden voor extra comfort, van gewone beugel bh tot voorgevormde bh keuze zat. Ik ga ook altijd na een goede lingeriezaak en trek er gewoon wat tijd voor uit. Imo begint een mooie outfit bij een goede bh Knipoog

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:19

chipieke schreef:
Amanda_T schreef:
IEdereen zal nu wel lachen..Maar ik heb zelf een Cup D..

waarom moeten ze lachen?

Hier een goed voorziene bokker met cup E Haha!

Ik haal mijn bh's in Hunkemöller. Ik laat me telkens opmeten en laat die dames daar zelf de bh's uitkiezen, en daar kies ik dan weer uit!

Zo weet ik zeker dat ik een goedpassende bh heb. En van die beugels heb ik echt geen last... Als je beugels prikken heb je niet de goede maat vast!

En elke keer kom ik thuis met mooie, zelfs sexy lingerie! Ik weet m'n kerel wel te vermaken telkens ik van daar kom Knipoog

Dames met grotere borsten mogen gerust gezien worden hoor, maar dan moet je wel jezelf een beetje laten zien Knipoog

Hier nog iemand die gezegend is met een E-cup. Ik draag alleen nog maar bh's van Chantelle en mijn sportbh's zijn van het merk Rosa Faia. Die zitten als gegoten! Ik heb nog nooit last gehad van prikkende beugels Verward
Mijn ervaring is dat goedkope bh's meestal brol zijn... Ik heb ooit eens een bh gekocht in de Hunkemoller. Tjeezes wat zat dat ding slecht! Ik heb hem één keer aangehad en daarna nooit meer.

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:22

Amanda_T schreef:
IEdereen zal nu wel lachen..Maar ik heb zelf een Cup D..en ik heb moeite met het vinden van fijne, goed ondersteunende bh's..Ik was het op een dag beu, om dure bh's te kopen, die toch maar kort mee gaan..Nu haal ik ze dus bij de Zeeman..Heb er toevallig vanmiddag nog 3 bijgehaald..Zitten heerlijk, gaan lang mee..Al heb ik wel de simpele huidskleur, zwarte en witte, maar ze zitten wel heerlijk! Lachen..Alleen als er 1 kapot gaat, gaat de rest ook haha..Zoals zaterdag bij Laurens van Lieren..een paar flinke bokken en toen ging mijn al versleten beugel *KRAK* doormidden Clown..Maar heb die bh's allemaal al redelijk lang, en ach voor 6 euri per stuk, mag je niet klagen toch.

zelfde hier!!dikke borsten en zeeman bh's!echt een genot,had het veel eerder moeten doen!!
na jaren met die dure,niet goed zittende bh's lond te lopen.....

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:31

jaa Zeeman heeft ook onwijs leuke hempjes met voorgevormde cups en bugels, t/m maat 80D. errug leuk, heb er al 2 ingeslagen, want die zitten, erg lekker!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:32

Kijk eens op de site van Freya Lingerie (ff googlen, weet de site niet uit m'n hoofd Knipoog ).
Die kunnen je een leverancier in de buurt wijzen en hun hebben echt in alle maten en soorten. Hele leuke BH's, gaat wel vanaf zo'n 40 euro maar dan heb je wel iets wat meteen fijn zit en ook nog lang mee gaat Lachen

Ik ben ook gezegend (nou ja zover het een zegen kan zijn, probeer maar eens een bikini te kopen) met een 65 DD...
Ik dacht altijd dat een 70 D wel zou volstaan, maar vaak kon ik ze na enkele weken alweer weggooien want dan waren ze te breed. De rek gaat er na een paar keer wassen natuurlijk een beetje uit en dat was echt funest, want dan waren ze gewoon echt te groot voor mij Boos!
Een speciaalzaak in de buurt had toen een speciale "Freya" dag, waar je je exacte maat kon laten meten en daardoor weet ik nu dat buiten de boot val met de 'standaard maten'...

Het leuke is, dat ze ook bikini's hebben in deze speciale maten Lachen god, weet je hoe fijn het is om na al die jaren een goede bikini te hebben waar je niet bang hoeft te zijn dat alles er zomaar uitfloept Bloos Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:37

Lijkt mij enorm lastig om geen fijnzittende BH te kunnen vinden ! Ik ben al niet zo'n fan van die dingen (loop het liefst gewoon in een hemd) dus ze moeten al helemaal niet op een rottige manier zitten. Huilen van het lachen
Als ik het goed heb, heb ik van het merk After Eden. Eerste BH die ik heb gekocht (en toen ben ik wel opgemeten enz.) was veels te klein, dacht meteen dat het marteltuigen waren. Scheve mond

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:23

Sheran schreef:
En hij zit bijna helemaal goed, alleen de onderste band zal binnen de kortste keren wel weer te wijd zijn.

Bij de speciaalzaak waar ik naartoe ga meten ze je altijd een bh aan die goed zit wanneer de sluiting op het buitenste haakje zit. Als de band dan gaat uitrekken kan je iedere keer een haakje strakker doen zodat hij toch weer strak genoeg zit en het langer duurt voordat hij echt te los wordt.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:34

ma_rie_tje schreef:
ik zweer bij marlies dekker bh's.
Wel erg prijzig, maar nooit meer last van irritaties van bh's.
Heb opzich een vrij standaard maat,maar precies een rare vorm tiet ofzo (schijnt te komen doordat de ene zo'n 2 cm lager begint dan de ander).

Ik zweer ook bij marlies dekkers.
Ik heb volgens hunkemuller enzo maat 70D maar bij marlies dekkers 70C en dat zit echt super. Je betaald je wel scheel maar gaan echt jaren mee Ja
Nergens last van

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:35

Falona schreef:
Sheran schreef:
En hij zit bijna helemaal goed, alleen de onderste band zal binnen de kortste keren wel weer te wijd zijn.

Bij de speciaalzaak waar ik naartoe ga meten ze je altijd een bh aan die goed zit wanneer de sluiting op het buitenste haakje zit. Als de band dan gaat uitrekken kan je iedere keer een haakje strakker doen zodat hij toch weer strak genoeg zit en het langer duurt voordat hij echt te los wordt.

Het probleem is dat ik daar maat 65 heb. En die zijn ongeveer niet te krijgen tussen de 'normale' bh's...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:38

Dat heb ik ook, maar 70 past perfect hoor.. Moet je misschien wel een kwaliteits bh kopen maar dan heb jeook wat Ja

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:40

griebels schreef:
Dat heb ik ook, maar 70 past perfect hoor.. Moet je misschien wel een kwaliteits bh kopen maar dan heb jeook wat Ja

Ik heb meestal Lovable of After Eden. Die bevallen mij het beste - ik koop ze dan in de opruiming.

70 past bij mij slechts heel even op het strakste gaatje (merkafhankelijk, dat wel).

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:40

Ik zoek ook al jaren naar een fijne BH.
Heb me al heel wat keertjes staan schamen in een speciaalzaak, maar nooit echt iets fijns gevonden.
Dus voortaan zoek ik zelf maar wat verder.
Nu heb ik vandaag die sportBH van hunkemoller besteld waarvan aan het begin van dit topic de link genoemd werd.
Mag je ook gewoon vrijblijvend passend en indien je hem niet besluit te kopen kan ie kostenloos terug.
Hopelijk vind ik nu wel eens een fijne BH.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:59

Ik zweer bij de H&M. Maar niet die ene met al die printjes maar die effen. Van gladde zachte stof en past super.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:08

PollyB schreef:
Ik zweer bij de H&M. Maar niet die ene met al die printjes maar die effen. Van gladde zachte stof en past super.

Echt heerlijke bh's, zijn tot C verkrijbaar, en als je even geluk hebt komt de beugel eruit en prikt heerlijk in je borst. Echte kwaliteit OK dan!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:26

Ik haal m'n bh's meestal bij de hunkemoller of de hema. Vind ze altijd heel fijn, heb nooit last van beugels die niet zitten of wat dan ook.

M'n moeder heeft laatst een bh laten aanmeten, en bleek dat ze een veel te grote omvang had en de cup te klein was. Nu dus de cup wel 2 maten groter ofzo en de omvang een stuk kleiner. Dat scheelt dus ook.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:33

Karoliefje_ schreef:
Echt heerlijke bh's, zijn tot C verkrijbaar, en als je even geluk hebt komt de beugel eruit en prikt heerlijk in je borst. Echte kwaliteit OK dan!

Meen je ? Bij mij is ie nog super ! Terwijl ik hem toch wel al een aantal maanden bijna elke dag aan heb. En ja ze zijn niet in de grote maten verkrijgbaar...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:35

PollyB schreef:
Karoliefje_ schreef:

Meen je ? Bij mij is ie nog super ! Terwijl ik hem toch wel al een aantal maanden bijna elke dag aan heb. En ja ze zijn niet in de grote maten verkrijgbaar...

Ik heb er een aantal gehad, het zijn wel leuke setjes, maar kwaliteit vond ik niks en het gaf helemaal geen steun

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:36

Welke dan ? Ik zal even linkje opzoeken op de site van de mijne !

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:49

Ik heb ook een witte gladde BH van H&M, dat was de enige bh die redelijk zat. De bandjes waren alleen veelste lang.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:56

esprit heeft ook fijne bh's vind ik. Niet heel duur, maar wel op tijd vervangen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:12

Shock Absorber met bandjes die je zelf gekruist kunt dragen : ideaal !

- geen omklappend onderrandje
- geen "bobbels" door te weinig stof
- geen "tentvorming" door te hoge stof (blijven wel cupjes)
- geen beugels dus geen geprik en sluit allemaal goed aan
- geen hoge zijkanten die klemmen onder je oksel
- geen irritante bandjes over je schouderbladen steeds als je beweegt
- geen afzakkende bandjes
- geen hele smalle knellende bandjes

Eindelijk een BH die alles heeft , maar nu lijkt het erop dat hij uit de collectie is... Nagelbijten / Gniffelen

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:19

@ pmarena je bedoeld de shock absorber van triump ?
ja die is vreselijk genoeg niet meer te koop , heb/had er ook een die was zo fijn , maar versleten na bijna 2 jaar mee op t paard .
Dus ik naar d elingerie zaak hier in het dorp .. nee worden niet meer gemaakt , ze hebben nu een ander type is wit met zwart en rood afgebies t heel leuk om te zien .. 42,95 kost ie en is te bestellen als ze m niet op voorraad hebben , heb er een besteld want mijn maat was er niet ...
misschien staat ie op site van triumph zal eens zoeken en zet t in dit topic , en die BH heeft ook alle voordelen van de triumph schock absorber

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:20

Ik heb momenteel een ShockAbsorber, maar vind hem weinig tot geen stevigheid bieden helaas.