Geen zin om te werken. Wie nog meer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Geen zin om te werken. Wie nog meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:46

Ik denk idd dat niemand daar over oordelen kan hoeveel uur iemand werken kan....
Dat kan je nooit inschatten, maar ik ga wel met je mee dat het lijkt dat tegenwoordig mensen
zich makkelijker ziekmelden, kijk bv maar eens in dit topic...(Ziekmelden omdat je geen zin hebt Koe )

Ellebel schreef:
Vakken vullen bij de Appie (bij wijze van voorbeeld, ik wil niemand beledigen) dat hou ik wel 60 uur per week vol. Hersenchirurg zijn daarentegen denk ik dat ik met 25 uur al een hele kluif aan zou hebben.

Ik zou het denk ik eerder andersom hebben....als je me ziek wil hebben moet je me geen 60 uur vakken laten vullen dan maar een baan met meer uitdaging, sja ben ik eerlijk in.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:50

Dat begrijp ik ook wel. Maar tegenwoordig zijn er wel erg veel mensen die lopen te puffen en te kreunen dat het te veel te lang etc is. Je gaat mij niet vertellen dat al die mensen wat mankeren of het te zwaar hebben. Had het er laatst nog met een klant over die werks in het ziekenhuis is verpleegster. Die had ook een jonge griet onder zich lopen die liever lui als moe was en de 3 dagen dat ze werkte kreunend en steunend door liep van moet ik nog zoooooo lang. Dat is 1 voorbeeld maar dat zijn er tegenwoordig zoveel. En ja als je werk heb dat je niet leuk vind is het erg vermoeiend dat heb ik zelf ook gehad maar hoeveel roepen er wel niet die net van school komen, werken echt niet. dan denk ik ieder mens moet werken om geld te verdienen dat is toch normaal.

edit ik ken trouwens ook genoeg die in de ziektewet zitten die makkelijk kunnen werken.
De baas van mijn vriend had een vrouw aangenomen voor het schoonmaken. 1 maand proeftijd. perfect gegaan, jaar contract gegeven en een dag later mocht ze niet meer werken omdat ze een tennis arm had. Die krijg je niet in 1 dag, als baas ben je daar mooi klaar mee.
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 04-03-08 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:51

Ik heb het juist super naar mn zin op mn werk.
Misschien scheelt het ook dat ik pas om 14.00 hoef te beginnen.
Daarvoor lekker uitslapen, paarden doen etc. Heerlijk

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:09

Ik herken dat wel hoor, in een normale fijne baan gewoon een dag ECHT geen zin hebben. En zolang dat niet al te vaak voorkomt vind ik het ook echt geen probleem om me dan een of twee keer per jaar een dagje af te melden. Geloof maar niet dat ik op zo'n dag productief zou zijn. En komop: hoeveel mensen hebben er een baas die je kunt bellen met de mededeling: 'Goedemorgen Harry, ik neem vandaag een dagje vrijaf want ik heb vandaag echt de puf niet om te komen werken.' Bij de meeste werkgevers is dat ook synoniem aan je ontslag indienen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:39

Dat vind ik ook niet zo gek. Ziek is ziek maar dan moet je ook echt ziek zijn.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:31

Ziek of niet ziek, ik ga werken! Heb het geld hard genoeg nodig, en ben niet van het type 'ik heb geen zin dus ik meld me ziek'. Dan moet je nog eens naar de dokter voor een briefje ook en dat kost ook nog eens €22!

Ik zou toch graag weten hoe oud de TS is, heb al veel zien voorbijkomen van haar. Als je nu geen zin hebt om te werken, ocharme later dan...

Als je een dag geen zin hebt, ga toch gewoon werken, de dag erna is het slechte gevoel weg, wees blij dat je werk hebt! Het is zo al moeilijk genoeg...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 00:26

ze heeft hier ook 2 andere topics lopen, en daar word verteld dat ze 14 is.

(geloof ik.)

maar ja, ik ben blij dat ik kan werken.

toen het met me stage ( via school) niet goed ging was ik hartstikke depressief en verdrietig toen ik thuis kwam te zitten.

ik kan je nou al vertellen.
ik zou stapelgek worden als ik helemaal thuis te zitten kwam.

werk nou bij de sociale werkplaats, dus kan gewoon me eigen tempo bepalen.

wat heel moeilijk is geweest in het begin:)

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 00:40

Ik heb ook vaak geen zin om te werken haha maar als ik er eenmaal ben vind ik het wel super gezellig enz.
Ziek melden omdat ik geen zin heb zou bij mij nooit opkomen dat vind ik zo oncollegiaal omdat iemand anders dan vaak voor jouw moet werken en jij zit lekker op je luie reet te luieren.

Ik werk ook maar 32 uur en soms 38 uur en ik vind 32 uur echt meer als zat. Gelukkig zit ik in een situatie dat ik ook niet meer hoef te werken. Maar als ik weken van 40 uur maak kom ik niet meer toe aan me huishouden enz en ik vind een beetje vrije tijd ook erg belangrijk. Ik werk om te leven en niet andersom

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 01:13

in belgie moet je inderdaad naar de dokter dan en dat kost je inderdaad 22euro!

Ik had het ook op leeftijd rond 16 jaar, bij de slager en visboer gewerkt, vond het vreselijk!!

Was harstikke onzeker, had de hele dag de zenuwen dat ik iets verkeerd ging doen.. natuurlijk gebeurde er altijd wel wat, nou was dat ook nog is een baantje waar je best hard moest doorwerken, achter de kassa leek me toen bv veel leuker omdat er zo af en toe heel even niemand voor je neus staat.

Nu ben ik 19 en heb k stage gelopen binnen de SPH (mijn opleiding), ik werk er nu en ga met plezier naar mijn werk. Ik denk wel soms: blegh ff geen zin, wil naar de winkels of naar de paarden, maar ik denk er niet aan om me dan ziek te melden.

Vroeger deed ik dat dus wel, ben zelf naar 1 baantje nooit meer gegaan zonder iets van me te laten horen, zo vreselijk vond ik het.. beschamend gewoon ik weet het.

Voor het geval je 14 bent en je hetzelfde probleem een beetje hebt, misschien is een krantenwijk meer iets voor je? geen mensen die op je vingers kijken..

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 01:19

Moet morgen ook gaan werken, heb er totaal geen zin in maar ik ga wel gewoon. Heb het geld hard nodig en ach, die paar uurtjes zullen uiteindelijk ook wel om zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 01:21

Ik kan niet wachten tot ik weer mag werken!

6 maand noodgedwongen ziek thuis zitten is een ramp Boos! Ik heb er alles voor over om weer een gewoon leven te hebben.
(en maandag ga ik voor het eerst weer proberen te werken! Haha! heeeerlijk! Het is vreselijk stom werk, maar alles beter dan thuis zitten. hopelijk kan ik het volhouden Nagelbijten / Gniffelen)

Omdat mijn dagen dat ik gezond ben zo kostbaar zijn, zal ik mij nooit ziek melden omdat ik geen zin heb. Ben allang blij dat ik straks weer gezond ben om te werken Nagelbijten / Gniffelen

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:15

ow wacht nog 1, geen zin om te werken?? hoe betaal je je woonwagen dan? en je telefoon rekening? en je modderbad? en je zakken chips?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:23

OMG!!!!! Nog een topic?????!!!!!! Haha!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:25

idd Dingetje

jemig zeg, moet dat nu al die topics? krijg je niet genoeg aandacht van je vriend ofzo?

maar verder; het is geen slecht idee voor een topic(utizondering dan)

previr

deze is nog open hihihi

dingetje

Nog wel.....

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:26

Slotje voor overleg