Motor rijden... wie o wie is er NU aan het lessen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DenK4ever

Re: Motor rijden... wie o wie is er NU aan het lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 16:51

Haha! Haha! Haha! Dank je wel Haha! Haha! Haha!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:24

Ook van mij gefeliciflaps!!

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:30

ja van harte,
ik moet 21 mei afrijden. om 9.10 tot 10.45.
spannend!!! oja de rest had ik gelukkig in 1x. ik hoop dit ook....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:24

Gefeliciteerd!!!
Maarre.. we willen nu wel een uitgebreid examenverslag hoor! Haha!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 09:12

Mas schreef:
Gefeliciteerd!!!
Maarre.. we willen nu wel een uitgebreid examenverslag hoor! Haha!

Dat kan Haha!

Laat ik dan beginnen met woensdag... toen ik mijn laatste les had...
Nou die was dus echt hopeloos! ik was op van de zenuwen en reed gewoon niet lekker... woensdag avond heb ik dus huilend op de bank gezeten en mezelf afgevraagd waar ik in godsnaam aan begon.. voor me gevoel was ik helemaal niet klaar voor een examen.

Waar ik ook een beetje de pest over in had is dat ik te horen had gekregen dat mijn eigen instructeur, Harry, niet mee zou kunnen naar het examen. Daar baalde ik enorm van want nu zou ik met Steef moeten. Ik ken Steef niet, Steef kent mij niet en ik zag dat helemaal niet zitten want die zou me ook nooit op het goeie moment een peptalk kunnen geven...
Maar ja, helaas kon er niks aan veranderd worden...

Gister kwam ik om kwart voor 12 op de rijschool aan, stuiterend en wel Tong uitsteken
Instructeur Arno kwam binnen en zei dat hij ook mee zou gaan naar Utrecht omdat zijn dochter ook AVB examen had. Toen werd ik al wat blijer want ik heb ook een keer les van hem gehad en dat klikte ook...
Toen kwam Harry binnen.. geeft me een bigsmile en zegt: "nou meissie, ik heb het geregeld, ik ga mee naar Utrecht"
Nou toen kwam er een rust over me heen en zag ik het niet meer zo somber in...

Effe na 12 uur zaten we op de motoren (2 instructeurs en 3 leerlingen) en op naar Utrecht... Best spanennd zo'n stuk over de snelweg, maar ook dat ging hartstikke goed...
Aangekomen in Utrecht hadden we nog even tijd om wat oefeningen te doen... in eerste instantie ging dat voor geen meter, maar na de peptalk van Harry ging de knop om en kon ik alle oefeningen weer lachend doen.

Toen was ik aan de beurt en moest ik met de examinator het terrein op... toch met een vreemd gevoel in mijn buik...
ik zag het meest op tegen de langzame slalom... en ja hoor... die moest ik als eerste laten zien Verdrietig
Maaaaaaaaaaaaaar, hoppa! foutloos erdoor!! Haha! Haha! toen waren dus echt alle zenuwen weg en heb ik de overige oefeningen foutloos gedaan en 7 minuten na aanvang van het examen was ik geslaagd Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! en kreeg Harry een dikke knuffel Bloos

Ik heb voor het examen moeten doen :
~ langzame slalom
~ lopen met de motor, parkeren in parkeervak
~ uitwijk oefening
~ denkbeeldige acht
~ snelle slalom
~ stopproef
~ noodstop

En toen konden we weer terug naar Almere.. en ook dat ging helemaal super!
Aanstaande maandag heb ik dan mijn eerste officiele AVD les Haha!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:13

Nou, ik heb vandaag alweer een vuurdoop gehad. Weer regen en ditmaal ook schemer en...tarararaaa: voor het eerst onderuit met de motor Rolleyes

Het ging echt heel stom. Ik reed superlangzaam, want ik was het stapvoetsrijden aan het oefenen voor de langzame slalom en zat in een bocht om recht voor de pionnen uit te komen. Ineens zag ik vanuit een ooghoek twee felle koplampen heel dichtbij. In een reflex kijk ik bruusk over mijn schouder, zie de auto op me af komen en knijp instinctief in de rem. Nouja, dan weet je wat er gebeurd: poink!

Het ging dus echt met praktisch 0 km per uur, maar ik lag wel en dat hebben we dan ook maar gehad. Clown Ik heb nu tenminste ervaren dat ik er onderuit kan komen. Na een ongeluk met paardrijden toen ik 14 was, ben ik altijd bang gebleven om ergens onder klem te zitten (paard viel vanuit rengalop en viel bovenop mijn been, dat nooit meer helemaal goed is gekomen) maar nu heb ik dus ervaren dat vallen weliswaar geen doed idee is Clown , maar dat ik niet klem lig.

Het stomst van alles was nog dat de auto lang niet zo dichtbij was als ik in eerste instantie had gedacht; de koplampen werden door de 2 a 3 cm water die er op het asfalt lag weerkaatst waardoor de auto vanuit mijn ooghoeken een stuk dichterbij leek dan hij was. Maar omdat de auto mij schuin van achter naderde heb ik in die split-second ervoor 'gekozen' (kiezen kan je het niet echt noemen, want het gaat bijna instinctief en zo snel dat je handelt voordat je tijd hebt om te denken) om te remmen i.p.v. door te rijden. Als de auto zo dichtbij geweest was als het leek, zou ik bij gasgeven juist onder de auto terecht zijn gekomen als die niet had geremd.

Dus: stomme fout, maar wel begrijpelijk.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 07:36

Proficiat met je eerste examen!!!!

Nu komt het leukste gedeelte van het examen Knipoog

En ik had idd mijn laatste examen met vorst en regen, bah!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 14:36

Straks mijn eerste officiele AVD les Haha!

@BBreedveld : beetje bijgekomen van de schrik??

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:23

Ja, maar het kreeg wel nog een staartje....

Eenmaal thuis had ik de koude rillingen, werd ik misselijk en ging ik klappertanden. Er bleek toch iets meer aan de hand met mijn voet dan ik had gedacht. Toen ik de volgende ochtend amper mijn tenen en voet kon bewegen ben ik maar even langs de weekenddokter gegaan.

Waarschijnlijk is er een middevoetsbeentje ontwricht geweest; het was zaterdagavond nog wel blauw, maar het deed amper zeer meer. Zal wel weer in de kom zijn geschoten neem ik aan. Anders kan de pijn niet zo snel weg zijn denk ik.

Maar ach, ik ben inmiddels goed genoeg voor de volgende les a.s. woensdag Haha!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 08:36

Pfff, kun je nagaan dat je in de heat of de moment nog niet alles voelt en pas later de klap krijgt!!

Ik heb gisteravond de eerste AVD les gehad, dat is pas leuk! Lekker toeren enzo Haha! werd er helemaal blij van...
Het is jammer dat mijn theorie pas 15 april is... pas als die op zak zit mag het laatste examen aangevraagd worden...

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 19:53

Go jij! Go jij! Vandaag geslaagd voor mijn theorie!!!

Op naar het laatste examen!! dat wordt 21 Mei Haha!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:55

DENKIEE!!! Haha! HIER OOK GEFELICITEERD.. Haha! Haha! OK dan!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:46

wat leuk om te lezen al die toekomstige motorrijders Haha!

ik heb vorig jaar mijn rijbewijs onbeperkt gehaald, een jaar lang op de motor van mijn pa gereden die hij naast zijn eigen motor had en afgelopen maandag in een impulsieve bui mijn eigen motor gekocht.
Een Yamaha YZF 750...
Kan bijna niet wachten tot ik weer mag rijden zit nu met mijn knie in het verband wegens een schop van het paard maar als het goed is mag ik maandag voor het eerst op mijn motortje stappen Haha!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 08:18

@Jolanda_: wat een gave inpulsieve actie!! Hoop voor je dat je maandag idd op kan stappen Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:48

Jolanda_ : wat gaaf zeg, je eigen motor!
Ik moet nog een jaartje met mijn 25 kWtje doen, maar ben druk
aan het sparen voor een zwaardere als het zover is Lachen
Zoiets gaat t waarschijnlijk worden:
Afbeelding

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:25

tsja is niet de motor die ik wilde maar daar moest ik nog zo lang voor sparen Knipoog wil heel graag een yamaha BT Bulldog 1100 maar ja eerst deze maar eens 25 april heb ik een VMT cursus dus dan kan ik `m meteen helemaal uittesten Haha!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:08

Hamer Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed !!!!!!

Wat heb je toch een Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed mensen op de wereld!

Wij lessen op een parkeerterrein dat nog groter is dan een voetbalveld. Een deel daarvan wordt gebruikt voor de motorlessen. Vandaag was er een joekel van een doorgang beschikbaar voor alle auto's. Komt er één of andere muts precies door onze oefeningen heen rijden met haar auto, lekker kris-kras zodat ze bij iedereen onverwachts opdook (je schrikt je rot). Gelukkig kwam ze mij tegemoet, dus ik stop bij een stel geparkeerde auto's zodat er tenminste bij één van ons duidelijk was wat de ander ging doen (en om te voorkomen dat ze me plat zou walsen). Ze had het HELE parkeerterrein over om langs mij geen te gaan en wat doet ze? Ze walst me dus inderdaad bijna plat door langs de kant van de auto's te gaan en heeft het gore lef om me nog uit te staan schelden ook!

Het was maar goed dat ik een helm op had en een motor tussen mijn benen had, want ze was écht van mij geweest!! Extreme duivel

En dan nog haar middelvinger opsteken naar mijn instructeur ook (die alleen maar met zijn hoofd schudde). Wat een Hamer Lips are sealed Gestoord Koe Hamer !!!!

Ik vind het al irritant als mensen hun auto op die enorme plak asfalt precies bij bijvoorbeeld een uitwijkproefopstelling neer moeten zetten (terwijl er parkeerplekken zijn dichterbij waar ze moeten zijn Rolleyes) of die als een idioot door de opstellen sjezen (zoals die lampekap die me van achteren met een vaartje naderde met een val en een ontwrichte voet een paar lessen terug) maar dit slaat echt álles!!

Ik was des duivels! Extreme duivel

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:16

Vind het sowieso geen fijn idee om op een parkeerplaats te oefenen...
Wij hadden altijd op een speciaal terrein les daar konden ze alle wegcondities maken die nodig waren om je oefeningen goed te beheersen...

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:25

Oh dat lijkt me écht ideaal. Hoe vaak ik me al niet rot geschrokken ben van fietsers, brommers, auto's en zelfs andere motorrijders die ineens opduiken als ik geconcentreerd een figuur aan het rijden ben.....of lekker door de staart van je uitwijkproef heen fietsen ofzo Boos!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:39

ja dat was ook ideaal...

je moest alleen denken om de andere motorrijders op het terrein...
volgende week vrijdag heb ik op datzelfde terrein een VMT cursus... daar ook al zo`n zin in.. een goed voorbereid begin van het nieuwe seizoen !! laat het mooie weer maar komen !!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:01

BBreedveld: belachelijk zulke mensen
Ik leste ook altijd op een parkeerterrein, maar gelukkig nog nooit
zoiets meegemaakt.
Kan me voorstellen dat je je rot schrikt op zo'n moment, je snapt
ook niet waar zulke mensen het lef vandaan halen....

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:16

Ik ben nu 16, dus ik kan nog lang niet voor mijn motorrijbewijs, maar ik wil het wel heel graag! Ik denk dat ik op mijn 21ste ga.
Ik ben eigenlijk aangestoken door mijn vriend, die heeft een motor, om precies te zijn, de motor die ik later graag wil.
De Honda VT 500 Shadow.
Laat ik nog maar even blijven dromen, het is nog ver weg. Dromen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:03

Evelijn_ schreef:
Ik ben nu 16, dus ik kan nog lang niet voor mijn motorrijbewijs, maar ik wil het wel heel graag! Ik denk dat ik op mijn 21ste ga.
Ik ben eigenlijk aangestoken door mijn vriend, die heeft een motor, om precies te zijn, de motor die ik later graag wil.
De Honda VT 500 Shadow.
Laat ik nog maar even blijven dromen, het is nog ver weg. Dromen

Een Shadow is ook geweldig idd Ja
Enne.. lekke dromen hoor, ik begon daar ook al mee op mn 15de Knipoog

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 20:38

Jeetje, Bbreedveld, wat een verhaal weer zeg! wat een mafjoekels heb je toch op de weg...
ik heb op een carpoolplaats en op een industrie terrein gelest maar gelukkig nooit zoiets mee gemaakt!!

Ik ben trouwens totaly in love!!! Eigenlijk mag ik niks zeggen omdat er al een motor voor me in de schuur staat...
maar toch... Mijn droom is de Suzuki V-strom!
Ik dacht dat ie veuls te hoog voor mij zou zijn, maar dat valt dus 100% mee!!
Dit is hem Kwijl
Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:15

Geweldig ding idd Ja
Ik viel als een blok voor een Varadero, lijkt hier wel wat op...
Maar denk dat t toch een Pan wordt...