Glaasje draaien.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:43

Nooit doen, echt helemaal nooit, nooit doen.

Goede geesten zoeken zelf contact als dat nodig zou zijn, maar nooit geesten oproepen. Ja ik heb er ervaring mee, ja er gebeuren vaak hele vreemde dingen en je moet wel héél sterk in je schoenen staan om daar mee om te gaan! Ter verduidelijking: ik roep zelf geen geesten op en dat zal ik ook NOOIT doen. Ik ben degene die geroepen wordt als het weer eens fout gaat en een heleboel geesten, dingen, wezens energieen, hoe je het ook wilt noemen, die wil je echt niet in huis hebben, of om jezelf of je familie heen hebben.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:50

ik ben zelf zeer nuchter ingesteld. op een feestje gingen ze dus glaasje draaien en ik ging even cola pakken en wat glazen.kom ik terug. toen had een meisje gevraagt wanneer ze dood zou gaan en het antwoord was : zeer binnekort. best wel creepy dachten we nog. om 2 uur was het feest afgelopen en we gingen naar huis toe. ik liep met 2 meiden en een jongen naar huis. toen werdt die jongen gebelt door een vriend dat het meisje dat die geest had gevraagt wanneer ze dood zou gaan nu op de grond lag te trillen. daarna is ze overleden. dus ik weet niet wat ik ervan moet denken. ik zou het iig nooit doen.

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:53

Het enige wat ik er eigenlijk over wil zeggen is níet doen!
Als er een geest / gids is die contact met jou wil maakt die dat zelf wel.

Edit; zie dat khirshanta al precies hetzelfde heeft gezegd. Nouja dat dus. Clown

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:56

ik zou dat ook nooit proberen,
ben ik een te groot schijthuis voor,
voor zoiets,
lijkt me wel gaaf om eens te zien.

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:19

Somebitch schreef:
Is er ook een verklaring waarom geesten niet bij iedereen komen die ze oproept? Ook als je het meerdere malen op verschillende plaatsen geprobeert hebt? Bloos

(voor de mensen die erin geloven).

Kan aantal redenen hebben.

Het kan zijn dat er op die momenten niemand reageerde, er was wel iemand maar je hebt t niet opgemerkt, je werd beschermt en er zijn vast nog een aantal opties.

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:24

Of je stelde je niet genoeg open. Hoe is het precies gegaan? Heb je één keer gevraagd en er gebeurde niks? Of had je vaker gevraagd of... ?

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:28

Morgen om half 9 op 5 ofzo dat weet ik niet meer precies is er ook een film toen een meisje bloody mary riep of zo
Ik heb 1 x glaasje gedraait maar gebeurde niet veel meer zoals ik weet maar ik ben zo dom geweest om het gewoon willen te weten komen of het geen flauwe kul is maarja.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:34

Ik heb er ook hele slechte ervaringen mee!

Ik heb het één keer gedaan. Het werd heel koud in de kamer en de hond begon te grommen (doet hij nooit). Bij vragen ging het glas heel hard ronddraaien en wilde mij uit de kring hebben. Hij deed zich voor als mijn neef die zelfmoord gepleegd had.
Diezelfde nacht hoorde ik voetstappen op een trap. Ik zei dat tegen mijn vriendin bij wie ik bleef overnachten en zei zei dat ze dat wel vaker hoorde (achteraf blijken er geen trappen in het huis te zijn) Ook werd ik midden in de nacht wakker en stond er een kastdeur open. In de spiegel zag ik mijn vriendin en zij mij (later zei ze dat deze niet open kon zijn gegaan omdat het een zware eikenhouten kastdeur is)
De geest zei Mij een teken te geven. Enkele dagen later zag ik in de buurt waar ik studeerde zijn initialen op de muur staan. Die hebben er nooit gestaan. Niemand kende mijn neef en niemand wist hoe hij heette. Hij was nl jaren geleden overleden. Ik heb nog lang een onbehagelijk gevoel van "in de gaten gehouden worden"gehad.
Mijn vriendin was trouwens een medium en heeft mij diezelfde nacht niets van die aparte zaken verteld om mij niet ongerust e maken.

Dus...BEGIN ER NIET AAN!!!!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:42

Ik zou er ook niet aan beginnen...

Maar zelf heb ik meer een idee van dat de mensen zichzelf ook gek maken.. Je hoort zovaak dat mensen die glaasje draaien zelfmoord plegen, dingen zien.. gestoord worden ect. Waarschijnlijk denken ze dingen te zien en zo worden ze alleen maar gekker.

Hoewel ik ook wel geloof dat er 'iets' is..

Heb ook wel eens gehoor dat een paar kinderen glaasje zijn gaan draaien en dat die nacht de schuur, waar ze het in deden, was afgebrand.. Nagelbijten / Gniffelen .

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:45

ff een puntje hoor, vind het een zeer boeient topic om te lezen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:35

ikzelf geloof wel dat het kan maar ik zou het nooit doen

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:49

Ik geloof er zeker in, ben het alleen TOTAAL NIET van plan om te gaan doen, ben al heel erg snel bang, laat staan met dit! En zoals eerder gezecht, als ze me nodig hebben, weten ze mij heus wel te vinden.. Knipoog Is het niet via mij, wel via iets anders Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:51

Heeft 100% niks met geesten te maken, ik heb het erg vaak gedaan en is allemaal je onder bewustzijn.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 15:16

Echt NOOIT doen!
Je hoort zoveel van die vreselijke verhalen hierover, ik begin er niet aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:43

quera schreef:
toen werdt die jongen gebelt door een vriend dat het meisje dat die geest had gevraagt wanneer ze dood zou gaan nu op de grond lag te trillen. daarna is ze overleden.

En waar is ze uiteindelijk aan gestorven dan?

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:55

Spelbreker: Reeds enige tijd geleden is onderzocht dat als meerdere mensen aan een glas of zelfs een complete tafel zitten er na verloop van tijd bijna altijd beweging in komt. Ook zonder geesten Knipoog

Dit komt door onbewuste en onwillekeurige spiersamentrekkeingen als je je ledematen enige tijd op dezelfde plaats stilhoud en je concentreert. Je neemt dit niet bewust waar dus daarom denken mensen aan geesten.

ik sluit niet uit dat het allemaal puur onzin is .. maar 99% is wetenschappelijk prima te verklaren en heeft met geesten niets te maken.

In diverse onderzoeken is met nietswetende proefpersonen en sensoren in een voorwep getest waardoor een glas gaat bewegen. Ook de ondergrond wordt gemarkeerd.

Op het moment dat het glas gaat schuiven laat het een markering achter aan de rand in de rihting waar het heen gaat. Wat wil zeggen dat het geduwd wordt. Immers anders zou de druk op de randen gelijk moeten blijven een het spoor op de andere kant moeten beginnen.

maar dat terzijde.

De meeste verhalen hieromtrent zijn dan ook bijna nooit uit de eerste hand maar van "horen zeggen" en doorgaans ook weer wetenschappelijk te verklaren of .. toeval Knipoog

Overigens geloof ik heel erg in het verschijnen van Entiteiten omdat ik ze zelf regelamtig voel. Maar het glaasje draaien is echt 99% onzin. Ze vinden jou wel als je er voor open staat

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:15

Ik heb het ooit gedaan vroeger, ik was nog maar een jaar of 9. Dat was met mijn oudere buurkinderen. HEt glas bewoog echt maazr heb nooit geweten of 1 van hun het fakete ofzo. Er is verder niets gebeurd.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:17

Riant schreef:
Spelbreker: Reeds enige tijd geleden is onderzocht dat als meerdere mensen aan een glas of zelfs een complete tafel zitten er na verloop van tijd bijna altijd beweging in komt. Ook zonder geesten Knipoog

Dit komt door onbewuste en onwillekeurige spiersamentrekkeingen als je je ledematen enige tijd op dezelfde plaats stilhoud en je concentreert. Je neemt dit niet bewust waar dus daarom denken mensen aan geesten.

ik sluit niet uit dat het allemaal puur onzin is .. maar 99% is wetenschappelijk prima te verklaren en heeft met geesten niets te maken.

In diverse onderzoeken is met nietswetende proefpersonen en sensoren in een voorwep getest waardoor een glas gaat bewegen. Ook de ondergrond wordt gemarkeerd.

Op het moment dat het glas gaat schuiven laat het een markering achter aan de rand in de rihting waar het heen gaat. Wat wil zeggen dat het geduwd wordt. Immers anders zou de druk op de randen gelijk moeten blijven een het spoor op de andere kant moeten beginnen.

maar dat terzijde.

De meeste verhalen hieromtrent zijn dan ook bijna nooit uit de eerste hand maar van "horen zeggen" en doorgaans ook weer wetenschappelijk te verklaren of .. toeval Knipoog

Overigens geloof ik heel erg in het verschijnen van Entiteiten omdat ik ze zelf regelamtig voel. Maar het glaasje draaien is echt 99% onzin. Ze vinden jou wel als je er voor open staat

Dan ben ik benieuwd hoe je mijn verhaal verklaart.
By the way...ik ben een nuchter en evenwichtig type en geen gillende keukenmeid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:20

Wist wel dat het wetenschappelijk aangetoont kon worden, bedankt voor het verhaal
Riant.

Piecon; als je bang bent kun je dingen gaan zien die dr irl niet zijn.
Ben je ook snel bang als je een spannende film oid ziet?

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:45

Ik was niet bang, daar was geen reden toe en nee ik wordt ook niet bang bij spannende films, sterker nog ik hou van horrorfilms. Bovendien is het door meerdere personen gezien, dus niet alleen door mij...behalve die initialen dan.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:28

Piecon jouw verhaal is uiteraard bijzonder. Wat je echter wel ook moet onthouden is dat de kract van je eigen onbewuste en fantasie ook niet onderschat moet worden. "een gevoel bekeken te worden zal iedereen wel herkenen. En wat mij betreft kan je er ook op rekenen dat je vaak een gids of entiteitbij je hebt. Waarschijnlijk ben je het pas na die gebuertenis gaan voelen omdat je er eerder niet open voor stond. Voor die kast moet een andere verklaring zijn. Een geest (of hoe je het noemt) is een energie die als het al wat kan doen iets met electra of temperaturen doet. Kasten openen en dingen verplaatsen dat gaat er bij mij niet in. Ik acht het goed mogelijk dat jullie het allmaal zo spannend vonden dat je er helemaal niet op hebt gelet of die kast eerder open of dicht was.

Geluiden horen voor je slaapt of als je net wakker bent is ook normaal veel mensen horen bijvoorbeeld hun naam of de deurbel in een toestand tussen waken en slapen. Dit zijn bekende auditieve hallucinaties en komen geregeld voor.

Het teken dat je kreeg geloof ik wel (al is het gewoon een mens met dezelfde initialen geweest die het neerzette) De vraag was alleen: Had je het ook gezien als je er niet allert op was geweest.

Hou me te goede ik geloof heilig dat je zo af en toe bezoek krijgt van entiteiten hoor .. maar ik las toevallig recent dat artikel en die onderzoeken over het glaasje draaien.

Overigens vraag je het volgende maar eens af: Waarom moet je met meerdere mensen een ritueel doen om een geest aan te toepen en waarom komt die dan niet op een moment dat ie zelf uit kiest.

Vaak was de entiteit er altijd al.. alleen door het ritueel van glaasje draaien stellen de deelnemers zich open om dingen te voelen en ervaren. Dus de mens verandert en niet de aanwezige energieën Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:31

Mijn vader, de meest nuchtere man die je maar kan indenken, heeft het een keer in zijn jeugd gedaan. Hij is zich werkelijk een ongeluk geschrokken. Ik ben er maar nooit aan begonnen.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:44

Ik vind dat Riant het heel erg helder uitlegd. Denk ook dat het 9 van de 10x zo gebeurd.. En dat er niets 'geestelijks' mee te maken heeft Lachen .

Lijkt me trouwens wel een interessant artikel.

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:53

Waarom willen mensen glaasje draaien als je ook naar een medium kan gaan?
Wat is erstoer aan ja jongens gaan jullie mee glaasjedraaien
Geloof me ik heb het dan nooit gedaan
En ik zal het ook nooit doen
Ik voel ze en zie ze soms en dat vind ik al meer dan genoeg
Hoop dat iedereen die dit leest en het wilt doen
niet doen! ga naar een persoon die hier ervaring mee heeft

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:56

Het staat in het kort uitgelegd in het boe "het slimme onbewuste" van Ab Dijksterman. Hij is eenwetenschapper en psych, leuk boekje. Ik sta zels erg open voor spirituele dingen maar ik ben erg rationeel dus ook als ik zelf ervaringen heb dan probeer ik eerst de "weten" kant uit te pluizen voor in naar het intuïtieve ga.

Ik denk dat echt "geesten" ervaren voor weinigen echt duidelijk is maar het is wel heel erg leuk je intuïtie te ontwikkelen.

Als ook waarom wordt een kamer ineens koud?? Ja iedereen die er voorheen in bewoog of druk praatte (ernergie = warmte) gaat superstil en geconcentreerd zitten opletten of ze wat voelen en gaan veel bewuster vak dingen ervaren die er altijd al waren. En de entiteiten die er ook al waren kunnen dan ook best wel eens lollig gaan doen maar je roept in mijn beleving niet iets op dat er niet al was.

Als je zelf als geest terug zou komen en je merkt dat mensen gaan ecpirimenteren.. Ik zou ook als ik het kon wel even een lampje slopen Tong uitsteken Over "boze geesten" hoef je je ook niet te druk te maken .. ze kunnen echt het verschil tussen leven en dood niet voor je betekenen.

Er is maar één geest die echt wonderlijke dingen kan en dat is je eigen geest (brein)