Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Somebitch schreef:Is er ook een verklaring waarom geesten niet bij iedereen komen die ze oproept? Ook als je het meerdere malen op verschillende plaatsen geprobeert hebt?
(voor de mensen die erin geloven).
.
Is het niet via mij, wel via iets anders
quera schreef:toen werdt die jongen gebelt door een vriend dat het meisje dat die geest had gevraagt wanneer ze dood zou gaan nu op de grond lag te trillen. daarna is ze overleden.

Riant schreef:Spelbreker: Reeds enige tijd geleden is onderzocht dat als meerdere mensen aan een glas of zelfs een complete tafel zitten er na verloop van tijd bijna altijd beweging in komt. Ook zonder geesten![]()
Dit komt door onbewuste en onwillekeurige spiersamentrekkeingen als je je ledematen enige tijd op dezelfde plaats stilhoud en je concentreert. Je neemt dit niet bewust waar dus daarom denken mensen aan geesten.
ik sluit niet uit dat het allemaal puur onzin is .. maar 99% is wetenschappelijk prima te verklaren en heeft met geesten niets te maken.
In diverse onderzoeken is met nietswetende proefpersonen en sensoren in een voorwep getest waardoor een glas gaat bewegen. Ook de ondergrond wordt gemarkeerd.
Op het moment dat het glas gaat schuiven laat het een markering achter aan de rand in de rihting waar het heen gaat. Wat wil zeggen dat het geduwd wordt. Immers anders zou de druk op de randen gelijk moeten blijven een het spoor op de andere kant moeten beginnen.
maar dat terzijde.
De meeste verhalen hieromtrent zijn dan ook bijna nooit uit de eerste hand maar van "horen zeggen" en doorgaans ook weer wetenschappelijk te verklaren of .. toeval
Overigens geloof ik heel erg in het verschijnen van Entiteiten omdat ik ze zelf regelamtig voel. Maar het glaasje draaien is echt 99% onzin. Ze vinden jou wel als je er voor open staat
. 
Over "boze geesten" hoef je je ook niet te druk te maken .. ze kunnen echt het verschil tussen leven en dood niet voor je betekenen.