Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
crossmonster schreef:trennie, wat heb je het mooi opgeschreven..
tis bizar he wat er wel niet allemaal speelt de laatste jaren
het lijkt wel bizar genoeg een modeverschijnsel..
ik heb het afgelopen jaar zelfs 3 gevallen meegemaakt in de omgeving van kinderen van 12 a13 die zzelfmoord hadden gepleegd..
dan denk ik hoe kan een KIND zoiets in zijn of haar hoofd halen, EEN KIND!!
een kind hoort te spelen , niet depressief te zijn.
waar het mis gaat is onder andere de opvoeding,maar ook des te meer de cultuur ... er is geen nederlandse cultuur meer, er word op de kleuterschool al geleerd dat er groepen zijn . (dit is ook in nederland)
elke groep wil apart zijn, en apart gezien worden.
de nederlandse cultuur willen de mensen niet meer hebben schijnbaar. kinderen vormen al groepjes, sommigen horen nergens bij..
door die groepen worden pesterijen ook groter . dit zag ik al op de middelbare school.... groepen tegen elkaar. de verschillen zijn te groot.
ik dwaal af.
maar er word nu nog meer gepest dan vroeger,omdat je nu eerder buiten de groepen valt, hoor je bij een groep dan word je gepest/genegeerd door een andere.
dit gaat tegenwoordig heel ver..
er is geen rust meer in nederland voor kinderen om kind te zijn.
Ook volwassenen hebben het slecht, keihard werken voor je centjes, en dan nog maar amper rond kunnen komen. Terwijl een ander teert op een uitkering en een dik huis en een auto rijd.. iedereen kent deze vorm van (natuurlijke) jalozie wel !
Maar feit is dat de maatschappij niet meer is zoals ie was. Je word geleefd, hard werken en nog kopzorgen hoe je alle eindjes aan elkaar moet knopen.
Mensen kijken elkaar op straat amper aan .. mensen die er minder mooi uitzien, of die anders zijn worden getreiterd , genegeerd ,
Nergens is meer rust, je word geleefd. De maatschappij is hier waardeloos als ik heel eerlijk mag zijn.
Depressies... mijn dokter zegt in alle eerlijkheid, een op de drie mensen heeft ermee te maken of mee te maken gehad... is toch niet normaal....
Er zou wat meer ruimte moeten komen voor rust hier in nederland..
Maar waar vind je die tegenwoordig??
Op de weg is het vloeken en tieren, bumperkleven en middelvingers als je even niet doorrijd ..
In de winkel evenzo...
Ik was gisteren bij de dierenarts,
komt er een oudere man binnen met een duidelijk ziek hondje in zijn arm. zag ernaar uit dat dat beestje een hersenbloeding oid had, hij mocht meteen door naar de spreekkamer. komt er een mens met hoge hakken, dure zonnebril , veel make-up (sorry ik doe er ook aan mee merk ik)
boos naar de assistente. zegt ze er komt een meneer binnen die gelijk door mag lopen??
Ja zegt de assistente dat is een spoedgeval, die hond is ernstig ziek
Ja maar zegt die vrouw, mijn hond is ook erg ziek, en die van de andere mensen in de wachtkamer ook !!
hond van haar liep gewoon mee aan het lijntje, zag er prima uit, had een paar dagen niet goed gegeten.
Nou me dunkt, die kan best een half uurtje langer wachten hoor !! denk ik dan.
Maar goed, daar is dus weer het bewijs van het egoisme van de mensen in de huidige maatschappij ....
Welshcobfan schreef:In japen en china plegen onwijs veel mensen zelfmoord omdat het daar zo belangrijk is wat mensen van je vinden. Erbij horen is wat telt... dus de druk ligt onwijs hoog! Kun je je niet waar maken? dan maken ze er vaak een eind aan...
Goddank van onze egoistische maatschappij, scheelt een hoop zelfmoorden en depressies!
Snoevie schreef:lijkt me ook heel vermoeiend en frustrerend voor de persoon in kwestie.
(heb net even de psychologenpraktijk aan de lijn gehad waar ik mezelf heb aangemeld,ja mevrouw het kan nog wel een paar weken duren vanwege de vele aanmeldingen die sinds januari zijn binnengekomen,omdat het nu in het basispakket van de verzekering zit. voorlopig kan ik nu dus niets)
suze_ schreef:mijn ervaring is dat klinieken niet altijd de oplossing zijn... mijn moeder en ook bij anderen.. heb ik gezien dat het alleen maar juist allemaal kan verergeren als die kliniek met alles wat er gebeurd en erbij hoort niet past bij diegene.. mensen steken elkaar daar aan met ideeën, jutten elkaar op.
ik weet niet wat dan wél goed is hoor, ik blijf over al die dingen hele dubbele gedachten en gevoelens houden. er is denk ik niet 1 oplossing.
Welshcobfan schreef:Sanie22: Wat afschuwelijk als je zelf hoort dat iemand er een eind aan maakt!
(en wat afschuwelijk dat zijn zusje en moeder het ook moesten horen...)
suze_ schreef:mijn ervaring is dat klinieken niet altijd de oplossing zijn... mijn moeder en ook bij anderen.. heb ik gezien dat het alleen maar juist allemaal kan verergeren als die kliniek met alles wat er gebeurd en erbij hoort niet past bij diegene.. mensen steken elkaar daar aan met ideeën, jutten elkaar op.
ik weet niet wat dan wél goed is hoor, ik blijf over al die dingen hele dubbele gedachten en gevoelens houden. er is denk ik niet 1 oplossing.
Wiesje schreef:Ik sta zelf vrij nuchter in het leven, ben gezond en heel gelukkig in mijn relatie en mijn werk en woonomgeving.
Er is maar 1 manier waarop ik euthanisie kan begrijpen, en dan heb ik het over ouderen en/of hele zieke mensen die gewoon niet meer verder willen en hun verder leed bespaard kan blijven (en die vaak herinnert willen blijven zoals ze waren, en niet als ze helemaal 'op' zijn).
Alle andere gevallen van zelfdoding (op wat voor manier dan ook) kan ik alleen maar heel egoïstisch vinden. Ik kan er niks aan doen maar in dit land dat helemaal uiteen knapt van hulpverleners etc etc kan niemand mij wijsmaken dat je geen hulp gekregen kan hebben. En als iemand die hulp niet accepteert is hij/zij in mijn ogen dus gewoon egoïstisch bezig en laat hij zijn vrienden/familie/geliefden dus gewoon met alle ellende en verdriet achter en dat is iets wat ik nooit zal begrijpen.