Lepels buigen, zie link 1e bericht voor foto's!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JuulenJulia

Re: lepels buigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:03

Nathalie schreef:
lampjerulez schreef:

OMG!
De eerste keer lukt het niet, heb even wat anders gedaan en toen nog eens geprobeert, en ja! Ik heb nu een gebogen lepel. Nagelbijten / Gniffelen (zal mams blij mee zijn.... Clown )

Ik heb het nu net een keer geprobeerd, mislukte. Alhoewel ik wel iets door mijn lichaam voelde gaan..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:03

Nou mijn vriend heeft het ook geprobeert maar hij concentreerde zich totaal niet.. Ik heb een vrij stevige lepel gebruikt en hij kreeg hem echt niet omgebogen..
Daarna heb ik het weer geprobeert en heb echt zonder veel kracht de lepel weer terug kunnen buigen!
Het ging me niet zo makkelijk af als dat je op sommige filmpjes ziet, maar het lukte dus echt wel. Ja

LauraV93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:04

ik geloof wel dat het kan. heb gisteren met mijn zusjes geprobeerd, en nu liggen er 5 gebogen lepels in de la. was mn moeder trouwens heel blij mee Tong uitsteken

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:11

Waarom gebruik je telkens een andere lepel dan. Haha!
Ik heb er één gepakt en deze ook weer gewoon teruggebogen. Even afwassen en hij kan weer gebruikt worden. Haha!

LauraV93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:13

Nathalie schreef:
Waarom gebruik je telkens een andere lepel dan. Haha!
Ik heb er één gepakt en deze ook weer gewoon teruggebogen. Even afwassen en hij kan weer gebruikt worden. Haha!

we probeerden het allemaal, en de lepels die al gebruikt waren waren niet echt meer terug te buigen...

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:15

Lepels buigen is niet moeilijk.
Door wrijving of de warmte van je hand (of de tv) wordt het metaal zachter en kan je 'm zo buigen (ook met brute kracht is het niet moeilijk). Overigens denk ik dat de samenstelling van de lepel (het metaal dan) er ook wel iets mee te maken heeft.

Anyway, ik kan zonder problemen wat voor lepel dan ook buigen (en weer terugbuigen, anders is het zo zonde ROFL ).

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:15

Ik heb een gekrulde theelepel Nagelbijten / Gniffelen
maar denk dat ik toch me spieren heb gebruikt en niet een of andere speciale kracht

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:18

Nerwen schreef:
Door wrijving of de warmte van je hand (of de tv) wordt het metaal zachter en kan je 'm zo buigen (ook met brute kracht is het niet moeilijk). Overigens denk ik dat de samenstelling van de lepel (het metaal dan) er ook wel iets mee te maken heeft.

Anyway, ik kan zonder problemen wat voor lepel dan ook buigen (en weer terugbuigen, anders is het zo zonde ROFL ).

Maar waarom kan mijn vriend (vele malen sterker als ik) de lepel met geen mogelijkheid buigen, en ik wel? Bloos

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:20

Ik ga het nu ook proberen, waars. lukt het niet, dan probeer ik het nog een keer als ik uit bad kom. Lachen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:26

Nathalie schreef:
Nerwen schreef:

Maar waarom kan mijn vriend (vele malen sterker als ik) de lepel met geen mogelijkheid buigen, en ik wel? Bloos

Geen flauw idee! Haha!

Anyway, ik ben ontzettend nuchter, dus ik geloof niet dat ik met e.o.a. hocuspocus-iets zomaar lepels buig (en ik ben echt niet heel sterk ofzo).

Moet ineens denken aan iets anders. Appelmoespotten openmaken (met zo'n dekseltje ja) lukt mij ook altijd gewoon zonder problemen, terwijl mijn vader (die echt heel wat sterker is dan ik) ze soms niet eens open krijgt! En ik gebruik geen trucjes als eerst de lucht eruit enzo...

Heb wel eens het idee dat het ligt aan hoe geconcentreerd je bent en ik denk dat het ook iets met je ademhaling te maken heeft (zet je kracht als je net in- of uitademt), hoewel dat laatste eigenlijk wel heel erg vaag klinkt Clown.

Raar Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:30

Nerwen schreef:
Heb wel eens het idee dat het ligt aan hoe geconcentreerd je bent en ik denk dat het ook iets met je ademhaling te maken heeft (zet je kracht als je net in- of uitademt), hoewel dat laatste eigenlijk wel heel erg vaag klinkt Clown.

Raar Haha!

Is dit nu niet waar het hier om gaat? Om concentratie? Haha!
Tenminste, volgens het filmpje moet je je goed concentreren en ontspannen... Mijn vriend die het maar half deed (steeds zn ogen open om naar de lepel te kijken, of tussendoor gewoon praten etc) lukte het dus niet. Ik was volledig geconcentreerd en ontspannen en mij lukte het dus wel... Knipoog

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:30

Of het is gewoon de manier waarop je kracht zet of je kracht gebruikt Huilen van het lachen
al eens aan zoeits simpels gedacht?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:32

Ik geloofde er eerst ook niks van, laat dat duidelijk zijn...
Ik heb van te voren geprobeert de lepel te verbuigen, via verschillende houdingen, lukte niet.. ook mijn vriend heeft dat geprobeert, lukte niet... toen ik me concentreerde lukte het dus wel.
Toen ik het aan mijn moeder liet zien wilde ze hem terugbuigen wat niet ging. Ik heb hem daarna op dezelfde manier weer teruggebogen..

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:34

Ik heb zojuist een lepel gebroken Nagelbijten / Gniffelen

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:35

lampjerulez schreef:
Of het is gewoon de manier waarop je kracht zet of je kracht gebruikt Huilen van het lachen

Ergens natuurkunde-experts hier? Tong uitsteken
Het is toch zo dat als je een hoek van 90 graden hebt, door je arm haaks op het voorwerp te zetten dat je dan de meeste kracht uitoefent? Clown

Anyway, ik denk niet dat ik gewoon met m'n normale kracht een lepel kan ombuigen. Tong uitsteken

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:35

hahaha lampjerulez. Tong uitsteken
je kan maar beter wat lepels inkopen, anders moet je bellen of ze bij dat uri geller ook digitaal voedsel zenden! Tong uitsteken

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:38

Hmm trouwens dan is het nog steeds vreemd dat ik hier een gekrulde theelepel heb liggen Huilen van het lachen

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:44

Ik heb nu een pannenspatel die ik mag gebruiken. Vork
Alleen het lukt niet Tong uitsteken

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:44

LF_xx_D schreef:
lampjerulez schreef:

Ergens natuurkunde-experts hier? Tong uitsteken
Het is toch zo dat als je een hoek van 90 graden hebt, door je arm haaks op het voorwerp te zetten dat je dan de meeste kracht uitoefent? Clown

Anyway, ik denk niet dat ik gewoon met m'n normale kracht een lepel kan ombuigen. Tong uitsteken

Je zou wel op de een of andere manier een hefboom kunnen opbouwen. Als je ergens heel sterk in gelooft groeien je krachten.....
Verder sta ik voor natuurkunde niet al te best Nagelbijten / Gniffelen , dus verder kan ik ook niet zoveel bedenken...

Ik geloof trouwens wel dat het kan dmv gedachten Ja

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:54

Ik wil het kunnen met dmv gedachten Haha!
want ik krul mijn theelepel nu nog steeds Tong uitsteken
ga kijken of ik hem helemaal op kan vouwen/krullen

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 08:41

ik snap julli egewoon niet, o je nu zelf kunt buigen of niet.... dat zal wel ik kan ook een draai er in krijgen, maar mijn lepel waar nog steeds geen goede foto van upgeload is, die is meer dan gebogen of gekruld en dat heb ik echt niet met brute kracht gedaan zou niet eens weten hoe ik die zou moeten draaien hoor....

en terug gaat echt totaal niet meer.....niet eens een beetje ook niet met brute kracht... en dat was een eetlepel uit d ekast en niet een die een uur verwarmd op de tv heeft gelegen....

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 08:51

Iris82 schreef:
Tjeej ik wil het ook wel gaan proberen!
LDRD ik heb jou nooit als ontzettend zweverig beschouwd, dus ik vind het wel zeer interessant.

Dat beschouw ik als een compliment Haha! , maar vrees dat ik nu wel zweef Bloos ....in ieder geval tussen geloof en ongeloof Tong uitsteken .
Mijn boerenverstand wil nog heel graag gewoon een natuurkundige verklaring (met bewijs dan wel graag Haha! ) Slim .

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 08:53

it_is_me schreef:
Volgens mij is het gewoon een truc, zoals in het begin van dit topic al is gezegd. Met de handen wordt de lepel 'verwarmd', waardoor de lepel makkelijk gebogen kan worden. Volgens mij heb ik dit wel eens eerder gezien/gehoord.

Ja, dat zou je denken. De lepel van mijn zoon wordt echter alleen maar handwarm en dus niet zo warm dat metaal buigbaar is normaal gesproken. Als ik de lepel vervolgens handwarm overneem kan ik met kracht buigen wat ik wil, maar t gaat niet lukken Haha! . Nou heb ik ook kippenkracht natuurlijk Bloos .

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 08:53

LF_xx_D schreef:
Kan het ook met theelepeltjes? Vork

Ja

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 08:55

Nerwen schreef:

Probeer jij eens in warm afwaswater zonder geweld een lepel te buigen Knipoog .