20 jaar, naar bejaardentehuis; p.13: na half jaar naar huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: jaja, 20 jaar, en dan al naar t bejaardentehuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:50

Ergens ben ik het wel met Slimmerik eens dat je een rollator moet zien als je laatste fietsje.
Maar dat staat los van dit topic.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:51

En een hoog/laag bed als je laatste ledikantje????

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:55

KiWiKo schreef:

Hoog-laag bed wordt in bruikleen verstrekt door de verzekering na de eerste 6 maanden bruikleen van de thuiszorg.
Laatst bijgewerkt door Anne_GTI op 06-01-08 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:56

hmmzzz, de media zullen zich wel aan dit verhaal vastklampen vermoed ik...

niet negatief tegenover jou hoor, absoluut niet, maar na al die problemen rond het PGB en de "rellen" rond de leefomstandigheden van mensen die opgenomen zijn om psychische redenen zullen ze dit wel interessant vinden...

De problemen in de zorg zijn op dit moment een "hot item"

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:56

slimmerik schreef:
KiWiKo schreef:
Natuurlijk, gaat lekker van je AOWtje joh!!

Vóór je je AOW krijgt misschien opzij leggen? Knipoog

Wat een klinkklare onzin, dit valt onder AWBZ en zij hebben hun leven lang al daar aan mee betaald om dat te realiseren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:58

zou wel een geweldig verhaal zijn voor Hart in Nederland of voor de krant..die smullen van dit soort verhalen .
en moet je kijken hoe snel een gemeente dan ineens wel alelrlei aanpassingen voor je wil maken.

maar gemeentes en gehandicapten is overal een vreselijk drama Boos!

mijn eigen moeder zit ook in een rolstoel en hoe vaak die al overhoop heeft gelegen met bijvoorbeeld het aantal uren zorg dat ze krijgt of bepaalde aanpassingen...pff daar word je simpel van..
en dan heeft ze 10 uur zorg per week dan beslist een of andere nieuweling weer dat dat best minder kan omdat ze wel een paar pasjes kan lopen....
huh?
lopen?...mijn moeder KAN helemaal niet lopen Knipoog
ze kan alleen van stoel naar rolstoel overstappen...maar jaaa dat zien hun dus weer als lopen en krijg je weer tien brieven heen en weer en vier mensen die dan zelf even gaan bekijken of ze nou wel of niet lopen kan Clown

No Cheer No Cheer

ik hoop dat jouw gemeente een stuk beter is en je wel zo snel kogelijk op de goede manier zal helpen

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:58

Tweedehands rollatoren zijn er ook zat, zet maar eens een advertentie op marktplaats.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:00

Anne_GTI schreef:
Tweedehands rollatoren zijn er ook zat, zet maar eens een advertentie op marktplaats.

hihi, bij de praxis Leeuwarden Hemrik... in de opruimhoek... € 20,- per stuk... bruut afgeprijsd!!!
Heb ze gisteren nog gezien...

sorry: offtopic, maar ik kon het niet laten!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:01

Liezel1 schreef:
Anne_GTI schreef:

hihi, bij de praxis Leeuwarden Hemrik... in de opruimhoek... € 20,- per stuk... bruut afgeprijsd!!!

Haha! Precies, marktplaats staat er vol mee, net als tweedehands fietsen. Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:03

Anne_GTI schreef:
KiWiKo schreef:

Hoog-laag bed wordt in bruikleen verstrekt door de verzekering na de eerste 6 maanden bruikleen van de thuiszorg.

kan je toch ook gewoon zelf kopen, op je 40 ste kan je er al voor gaan sparen............

OOOOO doen we al vanaf ons eerste baantje (net als voor de rollator overigens) je weet wel, belastingpremie noemen ze dat...... en uit dat potje wordt de AWBZ betaald......

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:04

winnitou schreef:
Wat een klinkklare onzin, dit valt onder AWBZ en zij hebben hun leven lang al daar aan mee betaald om dat te realiseren.

De gemeentes vergoeden het ook. Maar was gewoon een tussendoor opmerking van mij. Soms wordt er na mijn mening ook teveel vergoed.
Dat alles niet zo maar en gemakkelijk gaat vind ik wel goed. Het is gemeenschapsgeld en daar moet je zorgvuldig mee omgaan als gemeente.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:06

slimmerik schreef:
winnitou schreef:

De gemeentes vergoeden het ook. Maar was gewoon een tussendoor opmerking van mij. Soms wordt er na mijn mening ook teveel vergoed.
Dat alles niet zo maar en gemakkelijk gaat vind ik wel goed. Het is gemeenschapsgeld en daar moet je zorgvuldig mee omgaan als gemeente.

Misschien moet jij nog eens wat herhalingen kijken van "over de balk" Lachen Lachen Lachen

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:07

Kijk, je weet natuurlijk niet of je ooit een hoog-laag bed voor langere tijd nodig zult hebben. Voor een rollator ligt dat anders. Er komt ooit een tijd dat we allemaal wat minder goed ter been zullen worden (als we zo oud worden) en aan de rollator moeten.

Best relaxt zo'n ding, die druk je naar de AH, gaat even bij de koffieautomaat koffie drinken en rustig zitten, je gooit je boodschapjes in het mandje en drukt hem weer terug naar je aanleunwoning. Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:08

Was net een docu over blijkbaar word dit meer gedaan wanneer er teweinig plaats is in belgie. De jongere die er zaten vonden het zelfs leuker omdat het persoonlijker was en het eten wat beter Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:09

Inderdaad superrelaxed Lachen Lachen Ik hoop hem nooit nodig te hebben eerlijk gezegd Lachen

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:12

Ik heb niet alles gelezen en miss is t ook wel gezegd, maar er zijn speciale HAT woningen.. speciaal voor mensen die een aangepaste woning nodig hebben..

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:13

KiWiKo schreef:
Inderdaad superrelaxed Lachen Lachen Ik hoop hem nooit nodig te hebben eerlijk gezegd Lachen

Ook niet als je een jaartje of 90 bent? Mwah, dan wil ik best een gepimpte rollator hoor.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:13

Anne_GTI schreef:

Liezel1 schreef:

Anne_GTI schreef:
Haha! Precies, marktplaats staat er vol mee, net als tweedehands fietsen. Knipoog

Hoeveel ouderen die een rollator nodig hebben komen er nog bij de Praxis, en hoeveel ouderen hebben de mogelijkheid en kennis om te kunnen internetten.
Hou die flauwekul er uit!
Heb laatst zelf in een verzorgingshuis op de revalidatie afdeling gelegen en de mogelijkheid om te internetten ligt daar niet voor het oprapen.

Hoelang ben je nu met de aanvraag bezig? Vaak kunnen tijdelijke kleine oplossingen wel op korte termijn worden uitgevoerd (beugels plaatsen e.d.).
Wie heb je al ingeschakeld voor ondersteuning/bemiddeling. (b.v. maatschappelijk werk)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:15

Anne_GTI schreef:
Best relaxt zo'n ding, die druk je naar de AH, gaat even bij de koffieautomaat koffie drinken en rustig zitten, je gooit je boodschapjes in het mandje en drukt hem weer terug naar je aanleunwoning. Clown

misschien toch maar eentje ophalen bij de praxis dan deze week? of een voorraadje aanleggen...
20 euri is niets voor zon ding!!
zo klinkt het wel héél aantrekkelijk... hoef ik ook niet meer met zware tassen te sjouwen.. Haha!

sorry, ikenindi, het is geheel offtopic, maar een beetje luchtigheid mag wel toch?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:16

winntoe: ze hadden er naast de rollators ook van die complete wagentjes... van die 3 wieler dingen waar je in kunt zitten... die werken geloof ik op een accu...

misschien komen die mensen zelf niet bij de Praxis, maar wellicht kinderen of kleinkinderen....

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:20

Anne_GTI schreef:
Kijk, je weet natuurlijk niet of je ooit een hoog-laag bed voor langere tijd nodig zult hebben. Voor een rollator ligt dat anders. Er komt ooit een tijd dat we allemaal wat minder goed ter been zullen worden (als we zo oud worden) en aan de rollator moeten.

Waarom een rollator en geen scootmobiel hoef je niet te lopen, nog relaxer.

Het zou tijd worden dat de gemeente ook na het verstrekken van de middelen nog eens controleert of de middelen ook nog van toepassing zijn en gebruikt worden. Het gebeurd zo vaak dat er een aanvraag wordt gehonoreerd en dat het uiteindelijk toegewezen hulpmiddel ongbruikt blijft staan (b.v. omdat situatie veranderd). door het terughalen van deze aanpassingen kan een ander op korter termijn worden geholpen.
Maarja dat vergt organisatie en daar in binnen bureaucratie van veel gemeenten geen plaats voor (en geen kundigheid)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:22

Zorgt je verzekering niet voor rollator bed enzo of is dat niet in nederland
Laatst bijgewerkt door lesilla op 06-01-08 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:22

Liezel1 schreef:
winntoe: ze hadden er naast de rollators ook van die complete wagentjes... van die 3 wieler dingen waar je in kunt zitten... die werken geloof ik op een accu...

misschien komen die mensen zelf niet bij de Praxis, maar wellicht kinderen of kleinkinderen....

Had je niet voor Sinterklaas kunnen spelen en er iemand mee blij kunnen maken die geen kinderen/kleinkinderen en/of mantelzorgers heeft?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:23

mijn studentenbudget laat dat helaas niet toe Winnitou....

er staat nog een hele berg van die dingen... dus degene die iemand weet die er eentje nodig heeft...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:24