Pas op voor kruik-gebruik!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Peach

Re: Pas op voor kruik-gebruik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:28

LaraCroft schreef:
Vreselijk dat je al je spullen kwijt ben. Ik ben vanmiddag nog een kruik gekocht (van de Xenos, met van dat fleece Clown ) maar daar staat uit de gebruiksaanwijzing duidelijk dat het water niet warmer dan 40 graden mag zijn. En nu snap ik waarom...

Same here Haha!. Vandaag gekocht. BTW Om ongelukken te voorkomen moet je de kruik niet helemaal vullen. Stond in de gebruiksaanwijzing. Lachen

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 16:35

Jorieke schreef:
LaraCroft schreef:
Vreselijk dat je al je spullen kwijt ben. Ik ben vanmiddag nog een kruik gekocht (van de Xenos, met van dat fleece Clown ) maar daar staat uit de gebruiksaanwijzing duidelijk dat het water niet warmer dan 40 graden mag zijn. En nu snap ik waarom...

Same here Haha!. Vandaag gekocht. BTW Om ongelukken te voorkomen moet je de kruik niet helemaal vullen. Stond in de gebruiksaanwijzing. Lachen

Je mag er geen lucht in houden he, als je er heet water in hebt zitten! Dan kunnen ze ook ontploffen, en geloof me, dat wil je niet Clown Dus alleen water, geen luchtbellen.

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:40

Citaat:
Je mag er geen lucht in houden he, als je er heet water in hebt zitten! Dan kunnen ze ook ontploffen, en geloof me, dat wil je niet Clown Dus alleen water, geen luchtbellen.

Als je de kruik op z'n zij (plat) legt, laat je de lucht er zo uitlopen. Het is gewoon mogelijk om 't tot de helft te vullen en dan heb je minder kans dat het ontploft. Lachen

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 22:27

Jah dat wel, dan begreep ik het verkeerd. Ik dacht dat je helft lucht, helft water bedoelde Lachen

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:30

Jorieke schreef:
LaraCroft schreef:

Welke kleur heb jij? Clown

Ik vind het een geweldig ding, echt zo lekker warm! Houd em altijd tegen mn buik aan Knipoog

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 23:01

Ik heb die van de Xenos voor mijn moeder gekocht Haha!
Ik heb de blauw geruite genomen Lachen

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:42

Als ik mijn kruik niet met kokend water vul heb ik het zo kouddddd... ik had vannacht n.a.v. dit topic mijn kruik met kraanwater gevuld. Nou, ik heb het echt de hele nacht koud gehad. Iemand enig idee waar ik zo'n babykruik kan kopen die niet ontploft?

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:43

Prénatal?

Lijkt me wel wat trouwens, eentje waar echt heet water in kan, nog warmerder Knipoog

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:31

Ik heb die met verschillende kleuren streepjes van de Xenos. Fleece is erg lekker zacht, vooral als het warm is! Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:37

bij de hema hebben ze ze ook

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 11:00

Jah, zo'n babykruik had mijn moeder dus voor mij ook gehaa,d bij de Hema. Duur dingetje, 20 euro!
Maarja, veiligheid is onbetaalbaar he... Ik ben er wel zeker van dat ze veel veiliger zijn dan die rubberen.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:37

Jorieke schreef:
Ik heb die met verschillende kleuren streepjes van de Xenos. Fleece is erg lekker zacht, vooral als het warm is! Haha!

Ik de rood/wit geblokte Clown

Echt heeerlijk warm!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:36

arme Leentje in de lappenmand Ach gut
Nee hoor, hoop dat je je snel beter voelt meis, ik heb ook echt áltijd
kokend water in mijn rubber kruikje gedaan, had écht geen idee dat dit zou kunnen gebeuren.. Scheve mond
Toch mams even lief aankijken voor een elektrisch dekentje Bloos

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 23:38

Massss Haha!
Jah elektrisch dekentje is fijn, maar kan weer vlam vatten Tong uitsteken
Ik durf niks meer hoor, ik bevries mezelf wel in slaap Bloos

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 02:59

Ik gebuik ook een kruik als ik het koud heb, maar dan een metalen kruik die kun je trouwens bij de hema kopen of bij een baby winkel.
Ik heb dus ook nooit geweten dat er in een rubberen kruik geen kokend heet water mag, dat deden we vroeger dus wel toe ik klein was

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:29

Kieffer schreef:
Meetje22 schreef:
Het eerste wat ik dacht was f*ck die computer en mobiel, die brandplek is veel erger.
Ik heb ook zoiets gehad,gelukkig niet zo extreem maar dat ik lekker met mn kruik tegen mn benen aan lag te slapen en de kruik was gaan lekken.
Had ook twee brandplekken.
Baalde er ook verschrikkelijk van toen bleek dat mn dochter zich na de geboorte niet goed op temperatuur kon houden want toen moesten er twee kruiken in der bedje.
Gelukkig ging dat wel goed.
Ik hoop dat je been snel hersteld.

Oeh das ook naar ja! Is het bij jou wel mooi genezen? Ik ben zo bang voor een groot litteken... Aangezien ik ook vaak rokjes draag in de zomer...

Paar jaar geleden heb ik tijdens het vullen van een kruik het net gekookte water uit de waterkoker over mijn hele hand gehad. ( rubber floepte dubbel, dan schenk je er zo overheen ).
1e hulp geweest, zilverzalf opgedaan en verbonden. Heb ik denkik wel een maand met mijn hand in het verband gezeten, met elke dag met een spateltje nieuwe zilverzalf en gaasjes eroverheen en dan verband eroverheen dat de gaasjes en zalf blijven zitten.
Werd toen ook heel vies bruin, dat vel, en daaronder was mijn nieuwe huid stikroze en heel gevoelig.
Begon toen ook met vaseline te smeren over de bruine vellen en de roze nieuwe huid.

.. Er is niets meer te zien!

Dus hoop van zegen dat het, met ook zo'n goede zorg, bij jou er ook niets meer van te zien is!

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:32

Ik deed er altijd gewoon heel heet kraanwater in waar ik zelf mijn vingers zowat aan brande, gister avond durfde ik er zelfs al niet meer zulk heet water in te doen door dit topic Nagelbijten / Gniffelen

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:37

aaah wat stom zeg, heel veel sterkte en beterschap! Ach gut

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 23:04

Voor de liefhebbers een wond-update:

Het gaat al wat beter, al het vel is er af, wat wel pijn doet, maar er zit mooi vel onder. De nieuwe huid is al wat minder gevoelig dan eerst en het is al minder roze (eerst was het heeeeel licht). Er zijn 2 plekkern, een grote langwerpige, en een kleine ronde, die wel erger verbrand zijn geweest dan de rest, daar zit geen mooie nieuwe huid op, maar een dikke korst. Als ik gedouched heb, is de korts wat zachter en lijkt het een laag groen/gelige pus.
Ik baal wel, ik denk namelijk niet dat het mooi geneest. Die 2 plekken die erger verbrand zijn in ieder geval niet, dat zeiden ze hier thuis ook...

Heel vreemd is dat het vreselijk jeukt, uiteraard omdat het aan het genezen is, maar als ik wil krabben, dan doet het wel pijn. Allemaal hardstikke logisch natuurlijk, maar het is wel lastig, haha!
Ach, we zien het wel. Jullie horen het nog wel Lachen

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 23:08

Nou Kieffer, misschien heb je hierdoor wel mij gered van ook zo'n actie. Ik heb vanavond zo'n babykruik gekocht, en die heeft niet eens een rubberen dop! Dus voor mij geen exploderende kruiken *afkloppen* en toch warme voetjes Haha!.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 23:11

Kijk, das mooi toch Haha!
Met die ijzeren dingen kan weinig gebeuren geloof ik, geniet van de warmte Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 23:19

Wat fijn dat het met je wonden weer wat beter gaat

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 23:19

Zo'n ijzeren ding lijkt me ook wel wat ja, lekker in bed Clown

@Kieffer: gewoon terugjeuken Gestoord
Nee even serieus, als t jeukt is dat een teken dat t geneest toch? Ik hoop dat je niet teveel littekens hieraan over houd...

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 00:00

LaraCroft schreef:
Zo'n ijzeren ding lijkt me ook wel wat ja, lekker in bed Clown

@Kieffer: gewoon terugjeuken Gestoord
Nee even serieus, als t jeukt is dat een teken dat t geneest toch? Ik hoop dat je niet teveel littekens hieraan over houd...

Jah klopt, dan is het aan het genezen. Maar het is zo tegenstrijdig, jeukt het, wil je krabben, uit reflex, en ik ben nogal, ehh.. onstuimig, dus dat doe ik een beetje wild en dat doet nog best pijn, haha!

Morgen een feestje op het werk van mijn moeder, en ik wilde een rokje dragen. Heb maar een hele hele hele donkere en dikke panty gekocht, dus t valt niet zo op Lachen