Boete wegens stakingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: Boete wegens stakingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:15

verootjoo schreef:
nee idd... Heb trouwens ook wel eens dagen gehad van 900u tot 2200u, en toen dacht ik wel dat ik dood ging, maar quess what?? Ook dat is te overleven Ja

Ik weet het Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:17

FIKSE boetes voor relschoppers.. Men moet maar eens leren met goede argumenten te staken of te discussieren en NIET met geweld.. zulke jongeren verzieken deze maatschappij..

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:19

In spijkenisse blijken ze ook een boete te hebbem..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:20

wij hebben het toevallig vandaag emt een leraar erover gehad, en die zegt dat staken geen spijbelen is en de directie je eigenlijk geen straffen op mag leggen omdat je het recht hebt om te staken! Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:22

Josien_ schreef:
wij hebben het toevallig vandaag emt een leraar erover gehad, en die zegt dat staken geen spijbelen is en de directie je eigenlijk geen straffen op mag leggen omdat je het recht hebt om te staken! Lachen

Daar zijn bepaalde voorwaarden aan verbonden, dus deze leraar heeft het mis. Mooi voorbeeld voor zijn leerlingen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:26

Volgensmij mogen wilde stakingen nooit
OP je werk kunnen ze je ontslaan voor werkweigering, de bond moet er namelijk achter staan. Aldus mij eens verteld is

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:27

runningkawa schreef:
OP je werk kunnen ze je ontslaan voor werkweigering, de bond moet er namelijk achter staan. Aldus mij eens verteld is

klopt. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:29

MissJ schreef:
runningkawa schreef:

klopt. Ja

De bond van de scholen staat hier ook niet achter dus simpelweg spijbelen en boete terecht Ja

Keedie

MissJ schreef:
Josien_ schreef:

Daar zijn bepaalde voorwaarden aan verbonden, dus deze leraar heeft het mis. Mooi voorbeeld voor zijn leerlingen Nagelbijten / Gniffelen

Maar je mag je mening uiten. Knipoog

MissJ

runningkawa schreef:
De bond van de scholen staat hier ook niet achter dus simpelweg spijbelen en boete terecht Ja

Helemaal mee eens Ja

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:30

Keedie schreef:

Rolleyes Rolleyes Rolleyes Rolleyes Ik geef het geloof ik echt op Clown Misschien kunnen ze vrijdag op de landelijke stakingsdag woordenboeken uitdelen. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:30

Keedie schreef:

Je mening kan je ook op zaterdag middag uiten Haha!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:31

Josien_ schreef:

Daar zijn bepaalde voorwaarden aan verbonden, dus deze leraar heeft het mis. Mooi voorbeeld voor zijn leerlingen Nagelbijten / Gniffelen[/quote]

Maar je mag je mening uiten. Knipoog[/quote]

Hadden ze dat op zaterdag of zondag of na schooltijd moeten doen Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:32

Vind echt grappig hoe vaak hier vrije mening te onpas word gebruikt Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:34

runningkawa schreef:
Je mening kan je ook op zaterdag middag uiten Haha!

Dat heb ik al een paar keer geopperd, maar dat wordt angstvallig genegeerd. Je mening uiten in de vrije tijd zal wel niet cool zijn Cool Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:35

Nee, want dan ben je alleen. En we doen het omdat de groep het doen... Toch collectief denken

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:36

katiavl schreef:
Nee, want dan ben je alleen. En we doen het omdat de groep het doen... Toch collectief denken

Als ze dit soort dingen door de weeks kunnen organiseren, kan dat toch ook best in het weekend? Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:37

MissJ schreef:
katiavl schreef:

Als ze dit soort dingen door de weeks kunnen organiseren, kan dat toch ook best in het weekend? Haha!

Denk aan hun sociaal leven Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:38

Oh ja Haha!

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:17

Ik denk dat de beste man niet weet wat hij op zijn hals haalt :S wordt het echt niet beter op denk ik.

Gelukkig steunde onze directeur en de meeste docenten onze actie volledig, hoewel ze het liever wat beter uitgewerkt zagen (ooh nee hier geen rotte eieren enzo Tong uitsteken )

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:11

SONY schreef:
Uh nee? Niet onterecht. Die kinderen hebben LEERPLICHT en zijn dus verplicht om op school te zijn, en als ze dat dan express verzuimen dan geld inderdaad de regel dat de leerplichtambtenaar word ingeschakeld met alle gevolgen van dien.

Je wist dat dit kon gebeuren, je hebt besloten toch te staken dan moet je ook de consequenties aanvaarden. Simpel.

Waar bij komt dat er met eieren word gegooid, stenen, auto's worden vernield etc. Dat is niet alleen staken dat is ok opzettelijke vernieling e.d. Dus de leerlingen die daarvoor kiezen moeten de gevolgen aanvaarden. Vind die boete dan ook meer als terecht. Zeker als je zo kinderachtig bent om met de meute mee te lopen en auto's en fietsen van onschuldige mensen expres te vernielen. Aanpakken die handel dus!

Ook ik irriteer me mateloos aan het systeem op school maar ik ben wel zo verstandig dat ik weet dat met rotte eieren gaan gooien en dingen vernielen niemand geholpen is...

Hier ben ik het volledig mee eens!

Ik vind het overigens belachelijk dat staken. Als ze die uren school al niet aankunnen laat staan dat ze dan wel een fulltime werkweer aankunnen in de toekomst...

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:25

Ik vind 240,- wél veel, uiteindelijk zullen de meeste ouders dit betalen dus veel helpt het nog niet. En ik snap ook niet waarom sommigen hier spreken van 'nutteloze stakingen' en 'pubers die niet eens weten waarom ze staken' tsja die zijn er ook. Maar er zijn ook écht wel leerlingen die wél weten waarvoor ze staken. Vanmiddag op tv kon een jongen overduidelijk vertellen waarom die staakte. Ik snap alleen niet waarom ze vandaag nog staakten want die minister oid had er al iets aan veranderd? Dat stukje volgde ik niet helemaal maar goed. En zo nutteloos zijn de stakingen blijkbaar ook niet, waarschijnlijk had het zonder die stakingen veel minder inpact gehad op wie dan ook. Dat mensen die vernielingen aanrichten boetes krijgen, dáár ben ik het zeker mee eens, maarja die kun je er waarschijnlijk niet allemaal uitpluizen. Ik hoop ook dat de jongeren die opgepakt zijn dat goed zullen voelen, dat vind ik dan wel weer een questie van eigen schuld.

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:29

SONY schreef:
Uh nee? Niet onterecht. Die kinderen hebben LEERPLICHT en zijn dus verplicht om op school te zijn, en als ze dat dan express verzuimen dan geld inderdaad de regel dat de leerplichtambtenaar word ingeschakeld met alle gevolgen van dien.

Je wist dat dit kon gebeuren, je hebt besloten toch te staken dan moet je ook de consequenties aanvaarden. Simpel.

Waar bij komt dat er met eieren word gegooid, stenen, auto's worden vernield etc. Dat is niet alleen staken dat is ok opzettelijke vernieling e.d. Dus de leerlingen die daarvoor kiezen moeten de gevolgen aanvaarden. Vind die boete dan ook meer als terecht. Zeker als je zo kinderachtig bent om met de meute mee te lopen en auto's en fietsen van onschuldige mensen expres te vernielen. Aanpakken die handel dus!

Ook ik irriteer me mateloos aan het systeem op school maar ik ben wel zo verstandig dat ik weet dat met rotte eieren gaan gooien en dingen vernielen niemand geholpen is...

Waar heb jij in dit topic gelezen dat haar schoonzusje zich aan vernieling heeft schuldig gemaakt?
ze heeft voor hoe ver ik hier uit op kan maken alleen maar haar mening gegeven,,
Wat in nederland zou moeten kunnen agz we hier in een democratie leven!
SCHIJT AAN DE OVERHEID!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:40

xx_roos schreef:
Waar heb jij in dit topic gelezen dat haar schoonzusje zich aan vernieling heeft schuldig gemaakt?
ze heeft voor hoe ver ik hier uit op kan maken alleen maar haar mening gegeven,,
Wat in nederland zou moeten kunnen agz we hier in een democratie leven!
SCHIJT AAN DE OVERHEID!!

He ja de verstandigheid spát van je reactie af Nagelbijten / Gniffelen

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:28

love_liberty schreef:
woow, ja inderdaad, dat is behoorlijk overdreven!!

Ik vindt er niets overdreven aan. ze horen op school te zitten en wegblijven zitten concequenties aan. dat ze overal de boel op stelten zetten en van alles vernielen, DAT is pas onnodig en overdreven.