verootjoo schreef:nee idd... Heb trouwens ook wel eens dagen gehad van 900u tot 2200u, en toen dacht ik wel dat ik dood ging, maar quess what?? Ook dat is te overleven
Ik weet het

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
verootjoo schreef:nee idd... Heb trouwens ook wel eens dagen gehad van 900u tot 2200u, en toen dacht ik wel dat ik dood ging, maar quess what?? Ook dat is te overleven
Josien_ schreef:wij hebben het toevallig vandaag emt een leraar erover gehad, en die zegt dat staken geen spijbelen is en de directie je eigenlijk geen straffen op mag leggen omdat je het recht hebt om te staken!
runningkawa schreef:Volgensmij mogen wilde stakingen nooit
OP je werk kunnen ze je ontslaan voor werkweigering, de bond moet er namelijk achter staan. Aldus mij eens verteld is
MissJ schreef:runningkawa schreef:Volgensmij mogen wilde stakingen nooit
OP je werk kunnen ze je ontslaan voor werkweigering, de bond moet er namelijk achter staan. Aldus mij eens verteld is
klopt.
MissJ schreef:Josien_ schreef:wij hebben het toevallig vandaag emt een leraar erover gehad, en die zegt dat staken geen spijbelen is en de directie je eigenlijk geen straffen op mag leggen omdat je het recht hebt om te staken!
Daar zijn bepaalde voorwaarden aan verbonden, dus deze leraar heeft het mis. Mooi voorbeeld voor zijn leerlingen
runningkawa schreef:De bond van de scholen staat hier ook niet achter dus simpelweg spijbelen en boete terecht
Keedie schreef:Maar je mag je mening uiten.
Keedie schreef:Maar je mag je mening uiten.
Josien_ schreef:wij hebben het toevallig vandaag emt een leraar erover gehad, en die zegt dat staken geen spijbelen is en de directie je eigenlijk geen straffen op mag leggen omdat je het recht hebt om te staken!
runningkawa schreef:Je mening kan je ook op zaterdag middag uiten
katiavl schreef:Nee, want dan ben je alleen. En we doen het omdat de groep het doen... Toch collectief denken
MissJ schreef:katiavl schreef:Nee, want dan ben je alleen. En we doen het omdat de groep het doen... Toch collectief denken
Als ze dit soort dingen door de weeks kunnen organiseren, kan dat toch ook best in het weekend?
SONY schreef:Uh nee? Niet onterecht. Die kinderen hebben LEERPLICHT en zijn dus verplicht om op school te zijn, en als ze dat dan express verzuimen dan geld inderdaad de regel dat de leerplichtambtenaar word ingeschakeld met alle gevolgen van dien.
Je wist dat dit kon gebeuren, je hebt besloten toch te staken dan moet je ook de consequenties aanvaarden. Simpel.
Waar bij komt dat er met eieren word gegooid, stenen, auto's worden vernield etc. Dat is niet alleen staken dat is ok opzettelijke vernieling e.d. Dus de leerlingen die daarvoor kiezen moeten de gevolgen aanvaarden. Vind die boete dan ook meer als terecht. Zeker als je zo kinderachtig bent om met de meute mee te lopen en auto's en fietsen van onschuldige mensen expres te vernielen. Aanpakken die handel dus!
Ook ik irriteer me mateloos aan het systeem op school maar ik ben wel zo verstandig dat ik weet dat met rotte eieren gaan gooien en dingen vernielen niemand geholpen is...
SONY schreef:Uh nee? Niet onterecht. Die kinderen hebben LEERPLICHT en zijn dus verplicht om op school te zijn, en als ze dat dan express verzuimen dan geld inderdaad de regel dat de leerplichtambtenaar word ingeschakeld met alle gevolgen van dien.
Je wist dat dit kon gebeuren, je hebt besloten toch te staken dan moet je ook de consequenties aanvaarden. Simpel.
Waar bij komt dat er met eieren word gegooid, stenen, auto's worden vernield etc. Dat is niet alleen staken dat is ok opzettelijke vernieling e.d. Dus de leerlingen die daarvoor kiezen moeten de gevolgen aanvaarden. Vind die boete dan ook meer als terecht. Zeker als je zo kinderachtig bent om met de meute mee te lopen en auto's en fietsen van onschuldige mensen expres te vernielen. Aanpakken die handel dus!
Ook ik irriteer me mateloos aan het systeem op school maar ik ben wel zo verstandig dat ik weet dat met rotte eieren gaan gooien en dingen vernielen niemand geholpen is...
xx_roos schreef:Waar heb jij in dit topic gelezen dat haar schoonzusje zich aan vernieling heeft schuldig gemaakt?
ze heeft voor hoe ver ik hier uit op kan maken alleen maar haar mening gegeven,,
Wat in nederland zou moeten kunnen agz we hier in een democratie leven!
SCHIJT AAN DE OVERHEID!!
love_liberty schreef:woow, ja inderdaad, dat is behoorlijk overdreven!!