Staking op school!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Re: Staking op school!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:12

Ook in Oldenzaal waren stakingen!
Eerst op school een half uur staan schreeuwen in de aula (terwijl heel 5V SE's had Bloos ). Daarna richting gemeentehuis vertrokken met de halve school. De leerlingen van de andere scholen waren er ook. Heel veel geschreeuw en er werd met vanalles gegooid. Gelukkig geen ruzie's gehad hier, alleen met eieren gegooid richting gemeentehuis.
Een of andere hoge pief deed z'n praatje en toen werden we vriendelijk verzocht naar huis te gaan Haha!
Maandag zouden er weer stakingen zijn. Ben benieuwd Vingers aflikken

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:12

Wat een ongelofelijke zeikerds. Het gaat echt niet om te veel lesuren bij sommige mensen, maar een reden zoeken om een relletje te schoppen. Wordt volwassen!

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:13

Wij wilde wel staken, maar toen het er ook werkelijk op aan kwam ging bijna niemand... Ik kreeg een smsje van een viendin en die stonden met 4 scholen op het standsplein in eindhoven! Ze gooide met bommen en er waren kei veel kinderen opgepakt!Heel veel mensen van onze school gingen in de 2e pauze ook nog naar het standplein..

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 15:13

Ja klopt wat jullie zeggen. Het gaat ook om de spanning, vinden ze gewoon leuk. (ik vond het eerlijk gezegd ook wel leuk Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:13

mel_shet schreef:
thissi schreef:
De leraren waren ons aan het aanmoedigen.. Tsja. Dan ga je gewoon mee doen ^^

De leraren gingen ons ook filmen haha,

Op de voorpagina stond 1 week geleden, echt in lettertype 150, BOETE VOOR ALFRINk
Omdat ze dus te weinig les hadden gegeven,

Mijn aardrijkskunde zat ook heel rustig; Heee! toen ik langs kwam, die vond het ook gewoon normaal..
Vond het zelf wat te aggressief worden.. Ben na 2 uur weggegaan, broertje is net terug, hij heeft wel 4 uur gelopen.. Bloos!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:14

150 euro is dus niks he..Als het echt misgaat kunnen die bedragen oplopen tot 10duizenden euro's, plus dat de school VERPLICHT aan haar uren moet komen..Dan heb je dus het tegenovergestelde bereikt

mbkaatje

De leraren zullen ook niet blij zijn met een extra lange dag/meer uren.

Amaris

Ja, heel leuk. Vooral om aan de regering te laten zien hoe onvolwassen de gemiddelde leerling eigenlijk nog is, en dat de regering die stakingen dus ab-so-luut niet serieus hoeft te nemen.
Dit gaat echt helpen *not*.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:15

Hier waren ook 'stakingen', als je het zo kan noemen. Huilen van het lachen Een stuk of 4/5 2de klassen stonden op het schoolplein. Na een paar minuten kwamen er 2 leraren en binnen 10 minuten was het weer afgelopen. Huilen van het lachen

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:15

Nathalie1981 schreef:
Hier op mijn werk zouden ze ook gaan staken, heb eigenlijk nog niets gezien/gehoord.
Vind het trouwens ook belachelijk! Als ze te weinig uren les krijgen zeuren ze en nu zeuren ze weer Verward

mij hoor je daar niet over klagen hoor.

Hier is ook niet gestaakt. Huilen van het lachen (ik woon ook niet in nederland.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:16

Bij ons vonden de leraren het wel goed dat we het deden.. Heb verschillende leraren horen zeggen; Mogen ze wel vaker doen.

Of we maandag op onze kop krijgen..? Denk het niet. Halve school deed mee - als het niet meer was.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:16

Corelli schreef:
150 euro is dus niks he..Als het echt misgaat kunnen die bedragen oplopen tot 10duizenden euro's, plus dat de school VERPLICHT aan haar uren moet komen..Dan heb je dus het tegenovergestelde bereikt

150 euro,
De school heeft een boete van duizenden euro's gekregen voor het geven van de weinig lesurenn

Er staat, in LETTERTYPE 150. Boete was duizende euro;s

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:17

Bij ons op school was het helemaal niet erg.
Het had leuker gekund Huilen van het lachen

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:19

_lies_ schreef:
Bij ons op school was het helemaal niet erg.
Het had leuker gekund Huilen van het lachen

Hahaha ROFL

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:19

Goh, dat wordt nog wat als die stakers straks een baan krijgen waarbij ze 40 uur per week moeten werken. Wat een onzin zeg, dat staken! Grow up!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:20

OneDesire schreef:
Goh, dat wordt nog wat als die stakers straks een baan krijgen waarbij ze 40 uur per week moeten werken. Wat een onzin zeg, dat staken! Grow up!

Op werken hebben ze minder commentaar - Dat verdient.
School niet.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:22

OneDesire schreef:

Alsof het zo vaak voorkomt dat een school staakt.? Kijk als er kinderen zijn die staken voor rellen oke, maar onze school heeft er wel een goede reden voor. Of het effectief is of niet, we halen iig het stadskrantje.

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:23

Ik meld me hier ook Knipoog
Echt een gaos bij ons op school, de hele kantine vernield.
Tafels, stoelen.
Net een bom die ontplofd was...

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:24

Bij ons op school werd er ook gestaakt en dat is volledig uit de hand gelopen.

Toen ik 's ochtends om 5 voor 10 in de les aankwam, was er nog niets aan de hand en begonnen we gewoon met de les. Er werd nog wel gevraagd aan de leraren hoe het nou zat met die staking, maar er waren te weinig mensen die er vanaf wisten, dus waarschijnlijk ging het niet door. De les duurde erg kort, want om kwart over 10 ging het brandalarm af. Wij bleven in het lokaal zitten, omdat het buiten hartstikke koud was en het alarm de laatste tijd vaker zonder reden afgaat. (Niet zeuren dat het onverantwoordelijk was; het lokaal grenst aan de gymzaal en als er echt wat aan de hand was geweest, konden we via het raam zo naar buiten.) Onze leraar was even een kopje koffie gaan halen en wij waren op ons gemak aan het kaarten, toen we naar buiten werden gejaagd door de conciërges. Daar buiten was wel een hoop geschreeuw en af en toe hoorde je een paar flinke knallen, maar ik dacht dat ze gewoon wat aan het ravotten op het gymveld waren. Toen de school was doorzocht en er niets was gevonden, mochten we terug naar binnen. Onze klas deed dat ook, maar de helft van de leerlingen bleef buiten staan. Het geschreeuw werd harder, er werd een hoop vuurwerk afgestoken en ook een hoop in de fik gestoken. De brandweer kwam er aan te pas en er werd een hoop met water gesmeten, omdat alles steeds weer opnieuw werd aangestoken. Niet veel later kwamen er leerlingen van de christelijke school ons schoolplein op. Deze school staat aan het einde van de straat en meestal gaat het wel goed (wij zijn openbaar), maar met de katholieke school hebben ze wel altijd mot. En nu begonnen ze ook tegen ons. Er brak een heel gevecht uit op ons terrein en met een groep van 20 leraren en conciërges hebben ze de groep uit elkaar gehaald en uit nood het hek rondom het schoolplein helemaal afgesloten. Wij konden dat zien vanuit ons lokaal en we vroegen ons af wat er echt in godsnaam aan de hand was. Nietsvermoedend gingen we dan ook na een halfuur gewoon onze pauze houden en daarna wilden we naar de volgende les. De school stond echter helemaal vol, ook met mensen die we niet kenden. Er werd een hoop geschreeuwd dat we niet naar de lessen mochten gaan, omdat dit die staking was. Ik trok het me niet echt aan en ging naar de les. Er waren maar heel weinig mensen en heel veel andere leerlingen probeerden naar huis te gaan, wat dus niet ging omdat het hek dicht was. Toen begonnen ze met ook kleine fikkies bij ons bínnen in de school te steken, er werd nog meer gevochten en geschreeuwd en het begon echt uit de hand te lopen. De school heeft toen het hek open gedaan zodat de mensen die naar huis wilden ook weg konden. Wij zaten in de klas een beetje te kletsen tot er een jongen nogal paniekerig binnen kwam gerend. De leraren werden zelfs door de directeur naar huis gestuurd, vertelde hij. Dus hij ging ook weg. Niet veel later renden er mensen langs het lokaal, dus wij vroegen wat er aan de hand was. "Iedereen moet het pand verlaten! De conciërges gaan de school helemaal afsluiten!" Dus ook wij naar beneden, waar blijkbaar een totale chaos en drukte was uitgebroken. Brugpiepers in paniek en veel oudere leerlingen maakten een hoop kabaal. Een klasgenootje van mij had iemand aan de telefoon van de katholieke school, waar echt rellen waren uitgebroken. De brandweer en politie was er bijgekomen, maar er werd nog steeds gevochten en binnen in de school was ook brand. Toen zijn we met een groepje naar huis gefietst, maar ook buiten werd veel met vuurwerk gegooid en er waren behoorlijk wat dingen in de fik gestoken. Het was zo druk dat er ook echt mensen van hun fietsen werden geduwd enzo, midden op de straat. Iedereen wilde weg of juist naar het tumult toe. Uiteindelijk kwamen we ongedeerd weg en toen ben ik maar de stad in gegaan, het was pas half 12 dus ik had nog tijd zat voor kerst- en sinterklaasinkopen. Nu zit ik inmiddels thuis, me nog steeds afvragend wat er nou in godsnaam gaande was.

Ik weet dus niet waar al die relschoppers heen zijn gegaan. In ieder geval niet naar het gemeentehuis, want daar ben ik in de stad nog langs gelopen. Ik denk naar die andere school om daar verder te vechten.
Laatst bijgewerkt door Ehona op 23-11-07 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:24

Sharieff_Co schreef:
Tafels, stoelen.

Goh.

"leuk" Rolleyes

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:25

Hahahaha Huilen van het lachen mijn god .. wat een lol hierzo...
De meeste die thuis komen van school hebben ook nog een lekkere stapel huiswerk .. Knipoog fijn he Haha!.. als je gewoon werkt ben je na 5e of 6e gewoon klaar...

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:25

Heerlijk tijdverdrijf vind ik dit. Echt waar, met praten bereik je meer dan met alles maar domweg kapot maken. Ik vind het overigens erg jammer dat ze hier niet gestaakt hebben. Vork Als we dan toch al bezig zijn.. hé waarom zou ik dan achterblijven. Schijnheilig
En op school zijn die lessen echt in een woord: sh*t. Er wordt echt niks aan gedaan, uitleg is 10 keer niks. Laat die lerarenopleiding maar wat langer duren. Ja

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:26

Sharieff_Co schreef:
Tafels, stoelen.

Welke school, ook het BSG? Daar ken ik trouwens nog twee leraren.

SteffiiY

ik kreeg gister via msn wel zo'n bericht van ja morgen gaan alle scholen in staking!
Ben vandaag niet op school geweest wegens scooterongeluk, maar heb van klasgenoten gehoord dat er op onze school niets aan de hand was. in woerden op het kalsbeekcollege wel!

Achmeddie_

Maanling schreef:
Sharieff_Co schreef:
Tafels, stoelen.

Goh.

"leuk" Rolleyes

Ja, voor haar wel. Je moet toch ergens je woede op uiten? Huilen van het lachen