zit je in de trein.. springt er iemand voor..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dioxide

Re: zit je doodnormaal in de trein.. springt er iemand voor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:13

In alle jaren dat ik met de trein reis heb ik het nooit meegemaakt.. Wel telkens dat ik net op tijd weg ben bijvoorbeeld (denk aan 2 treinen er na gebeurd zoiets). Kort door de bocht gezegd vind ik zelfmoord zó egoistisch, je doet er alleen maar anderen pijn mee omdat je zelf te zwak/laf bent om je eigen problemen op te lossen..

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:17

Heb het twee jaar geleden meegemaakt. We reden net uit os en meteen bij de eerste overgang gebeurde het. Heb het ook zien gebeuren...
Moest een verklaring afleggen aan de politie maar heb slachtoffer hulp afgewezen. Ben met de bus naar huis gegaan omdat ik niet meer de trein in durfde. Vervolgens 3 nachten niet geslapen omdat ik het telkens voor mij zag. Ga nu weer elke dag met de trein maar als er maar iemand naar mijn zin te dicht bij het spoor staat krijg ik het benauwd, evenals de trein weer op de rem gaat.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:29

super erg lijkt mij dat. Ik heb het nog nooit meegemaakt.

heb het er wel kortgeleden nog met me vriendin erover gehad en zei dat ik er niet aan kon denken als ik dan dacht wie ik moest achterlaten dan rolden de tranen al over me me wangen.

de mensen die dat doen, hebben geen besef een soort waas voor hun ogen en denken maar aan 1 ding. Ik vind het ook egoistisch maar ik weet niet precies waarom vind ik het toch weer super erg voor de mensen zelf dat hulp bij hun gewoon te laat was.

Genta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:03

Jeetje, heel veel sterkte met het verwerken van deze traumatische ervaring !
Ik zou dit topic toch een net iets andere titel gegeven hebben

lovelymoon0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:12

Waar was dit waar jij het hebt mee gemaakt ik kreeg namelijk mee dat in Emmen gister avond ook iemand om het leven is gekomen daardoor.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:14

dees_daan schreef:
kennis werkte op de trein, die heeft het een aantal keer zien gebeuren, en hij was daar helemaal kapot van, is er ook mee gestopt.. die mensen zijn voor hun hele leven getekend..

Heb ik vaker gehoord inderdaad, je doet zo niet alleen je vrienden & familie veel verdriet, maar ook nog eens een conducteur/machinist.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:16

lovelymoon0 schreef:
Waar was dit waar jij het hebt mee gemaakt ik kreeg namelijk mee dat in Emmen gister avond ook iemand om het leven is gekomen daardoor.

Als je het topic even doorleest Rolleyes
Dan lees je dus dat dit op het traject Emmen - Zwolle was.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:17

ikkuh15 schreef:
Heb het twee jaar geleden meegemaakt. We reden net uit os en meteen bij de eerste overgang gebeurde het. Heb het ook zien gebeuren...
Moest een verklaring afleggen aan de politie maar heb slachtoffer hulp afgewezen. Ben met de bus naar huis gegaan omdat ik niet meer de trein in durfde. Vervolgens 3 nachten niet geslapen omdat ik het telkens voor mij zag. Ga nu weer elke dag met de trein maar als er maar iemand naar mijn zin te dicht bij het spoor staat krijg ik het benauwd, evenals de trein weer op de rem gaat.

Mag ik vragen waarom je slachtofferhulp hebt afgewezen?
Als ik dit zo lees lijkt het alsof je het goed kon gebruiken.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:18

Ik heb het ook een keer gehad alleen was het toen goed afgelopen.. Er sprong iemand van het station af toen de trein weg wou rijden. Het werd gelijkt gemerkt en dus gestopt en die man had niks. Was een meisje van jaar of 16 wat op het station stond te wachten helemaal in paniek en huilen enzo echt heel erg dat ze dat moest zien. In de trein hebben we dr niet zoveel van gemerkt behalve lange vertraging. Kwam ook meteen politie enzo bij die de man meenamen want het was wel gepland het was niet dat hij viel ofzo. Ik zou ook geen machinist willen zijn.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:19

Brr, gelukkig heb ik dit zelf nooit meegemaakt Scheve mond
Wij hebben wel ooit in groep 8 2 machinisten op bezoek gehad die erover vertelden, en een ding is zeker, ik word nooit machinist Scheve mond
Verder veel sterkte met het verwerken, dit vergeet je niet zo even een, twee, drie Ach gut

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:20

Dioxide schreef:
In alle jaren dat ik met de trein reis heb ik het nooit meegemaakt.. Wel telkens dat ik net op tijd weg ben bijvoorbeeld (denk aan 2 treinen er na gebeurd zoiets). Kort door de bocht gezegd vind ik zelfmoord zó egoistisch, je doet er alleen maar anderen pijn mee omdat je zelf te zwak/laf bent om je eigen problemen op te lossen..

Het is ook heel egoistisch maar die mensen denken nergens anders meer aan. Die hebben geen doel meer om te leven.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:23

Had keertje dat ik langs het spoor fietsten en er allemaal mensen zag staan, dus bleef ik even wachten zag je zo die ledenmaten op het spoor liggen ... Verdrietig

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:24

nixx schreef:
Het is ook heel egoistisch maar die mensen denken nergens anders meer aan. Die hebben geen doel meer om te leven.

dat denk ik ook, die zijn echt niet bezig met de wereld om hun heen, die zijn alleen maar bezig met het feit dat ze dood willen..

een paar maanden geleden reden wij over de spoorovergang met de auto, en stond de trein stil, toen lag er ook iemand vlakbij het perron met een witte deken er overheen. Ik ben er echt ff stil van geweest..

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:30

Ik kan het op de een of andere manier niet zien als een daad van egoisme.
Ik denk dat we bij lange na niet weten waar we over praten
of wat iemand moet meemaken om voor de dood te kiezen.
Ik heb ook een keer in zo'n trein gezeten en het duurde idd 2,5 uur voordat de brandweer en alles geweest was,
maar ik heb dan alleen medelijden met die persoon omdat er blijkbaar geen andere uitweg meer was.
Het is gewoon heel triest, maar ik vind het juist egoistisch als je gaat denken, wat doet die persoon mij aan
door voor mijn trein te springen? Alsof 2,5 uur op een leven ook maar iets betekend.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:31

Jemig, dan schrik je ook he!

Ik vind het sowieso altijd klote van die zelfmoordenaars dat ze onschuldigen erbij betrekken (zoals machinisten enzo). Als je dood wil slik dan gewoon pillen in je huis ofzo, maar ga niet in het openbaar zoiets doen!

Ik heb weleens gehad dat ik normaal de trein van kwart voor 5 pakte maar die had ik gemist dus pakte ik een trein later en toen bleek dat er bij die van kwart voor ook iemand was voorgesprongen. Toen dacht ik zo: gelukkig maar dat ik later was...

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:38

Verschrikkelijk is dat Ach gut

Mijn moeder is begrafenis ondernemer dit ziet ook vaak genoeg van deze dingen. Wat zij der dan ook over verteld. Die hulpverleners zijn er vaak ook helemaal kapot van. Zo'n politie/brandweerman moet dan gewoon een persoon van het spoor af zien te plukken over een stuk van wie weet hoeveel meter. Ik vind het wel egoistisch van zo'n persoon. Hang jezelf dan ergens op. Maar je hebt er op deze manier zoveel mensen mee. De machinist,hulpverleners,passagiers etc

Triest

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:40

sterkte ermee Ach gut

ik heb het nog nooit mee gemaakt, maar ik vind het ook zoiets ......Lips are sealed kan het niet eens omschrijven.
van die mensen die het doen.... die kiezen wel heel makelijk om voor een trein te gaan staan, maar wat je de mensen die in de trein zitten en besturen etc allemaal aandoet.... die moeten daar ook maar mee leven en mee om kunnen gaan....

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:40

Pff wat sommige mensen in dit topic ook mee maken zeg Scheve mond Ach gut

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:45

TouchAndGo schreef:
Verschrikkelijk is dat Ach gut

Mijn moeder is begrafenis ondernemer dit ziet ook vaak genoeg van deze dingen. Wat zij der dan ook over verteld. Die hulpverleners zijn er vaak ook helemaal kapot van. Zo'n politie/brandweerman moet dan gewoon een persoon van het spoor af zien te plukken over een stuk van wie weet hoeveel meter. Ik vind het wel egoistisch van zo'n persoon. Hang jezelf dan ergens op. Maar je hebt er op deze manier zoveel mensen mee. De machinist,hulpverleners,passagiers etc

Triest

maar dan heb je alsnog dat iemand je vindt, buren gaan je ruiken en ook dan komen er hulpverleners..

Meid sterkte met het verwerken en gelukkig heb je niet veel gezien!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:55

magic_lover schreef:
sterkte ermee Ach gut

ik heb het nog nooit mee gemaakt, maar ik vind het ook zoiets ......Lips are sealed kan het niet eens omschrijven.
van die mensen die het doen.... die kiezen wel heel makelijk om voor een trein te gaan staan, maar wat je de mensen die in de trein zitten en besturen etc allemaal aandoet.... die moeten daar ook maar mee leven en mee om kunnen gaan....

Ja, zal vast heeeeel makkelijk zijn Sigaar

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:55

Dat is echt erg..:S
Ik heb het meegemaakt dat we voor het spoor stonden, dat er een vrouw op een fiets met een kind achterop net op het laatst voor de trein is gaan staan met kind..Gaaaap
IK heb er echt lang nachtmerrie's van gehad..:S

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:00

Lijkt me afschuwelijk om zoiets mee te moeten maken. Scheve mond Iedereen die dit mee heeft gemaakt: Sterkte. Dat zal niet makkelijk te verwerken zijn.

Alleen wil ik wel even zeggen dat ik het voor de trein springen absoluut niet egoïstisch vind, het is natuurlijk niet goed dat je mensen trauma's voor de rest van hun leven geeft. Maar zo'n persoon is al zo ver weg, die wil gewoon niet meer en die doet zoiets omdat hij niet meer kán leven. Zo zie ik het iig. Zo'n persoon heeft volgens mij niet eens door wat hij andere mensen aandoet. Ik zou het pas erg vinden als dit soort mensen door zouden MOETEN leven. Maar ik vind het absoluut niet goed dat je andere mensen hiermee traumatiseerd. Maar egoïstisch wil ik het niet noemen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:02

Laura24 schreef:
magic_lover schreef:
sterkte ermee Ach gut

Ja, zal vast heeeeel makkelijk zijn Sigaar

Edit: bericht verwijderd.. laat maar.. Lachen
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 22-11-07 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:05

Brrr... heb met moeite het topic doorgelezen.. En heb nu buikpijn.

Ik vind het heftig al jullie verhalen (vooral als inzittenden van treinen) te lezen, omdat mijn vader er 'zo eentje was' die voor een trein sprong. En dan ook nog eens boven een viaduct waar auto's onder stonden.

Het is alweer ruim 20 jaar geleden, het gebeurde tussen kerst en oud en nieuwe en elk jaar moet ik er nog wel even aan denken. Het heeft de feestdagen er in elk geval niet gezelliger op gemaakt de eerste jaren, zullen we maar zeggen.

Destijds was ik klein, ik weet nog wel dat mijn moeder zich - los van haar onbeschrijflijke verdriet - ontzettend veel zorgen maakte om de machinist. Ze heeft ook vrij snel naar de NS gebeld om haar betrokkenheid bij zijn leed te tonen.
Niet dat ik iets aan de actie van mijn vader kan veranderen, maar ikzelf voel de behoefte om aan iedereen die bij een dergelijk voorval betrokken is geweest een soort plaatsvervangend 'sorry' te zeggen. Dus niet alleen tegen de machinist, maar ook tegen de inzittenden van de trein en de brandweerlieden die de boel ter plekke moesten opknappen. Heel toevallig heb ik jaren later overigens een van die brandweermensen ontmoet, en hij blijkt er - net als zijn collega's - niet veel aan over te hebben gehouden. Behalve dan een bizar verhaal over een bizarre zelfmoord op een bizarre locatie. Ik heb veel verhalen van toevallige passanten, getuigen en andere betrokkenen gehoord. Hoe de inzittenden het moeten hebben ervaren lees ik zo'n beetje terug uit de reacties hier.

Waarom doet iemand dit? Tsja, als ik het wist. Ik ben ervan overtuigd dat mensen die een einde aan hun leven maken zich totaal afsluiten voor alles om zich heen. En in dat proces wordt dus logischerwijs geen rekening gehouden met de gevolgen voor de rest van de wereld. In elk geval moet je wel heel erg behoorlijk radeloos en in de war zijn om zo'n stap daadwerkelijk te nemen.
Wat betreft mijn vader heb ik later leren inzien dat hij meer dan genoeg (lichamelijke en psychische) redenen had om niet meer te willen leven. En die trein.. Hij was al lang door treinen gefascineerd en bleek achteraf het complete spoorboekje uit zijn hoofd te hebben gekend, en daarbij de lengte van de remwegen van de verschillende treinen. Het werd dus de internationale trein uit Frankrijk, die niet stopte bij dit station.
Ik heb niet de indruk dat hij - op het moment dat hij sprong - rekening hield met de ravage die hij aanrichtte. Maar dat maakt het niet minder erg voor iedereen die op dat moment ongewenst deel ging uitmaken van het drama.

@TS: Sterkte. Hopelijk maak je zoiets nooit meer mee.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:14

jeetje joy jouw verhaal is ook heftig! Maar ik denk dat het goed is dat je het hier plaatst. Het laat wel de ervaring vanuit het andere oog zien.Maar ik begrijp dat alles weer naar boven komt als je dit leest.