Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pluizebolpum schreef:Redrumfox schreef:Volgens mij geloven mensen alleen maar in geesten e.d. omdat ze niet kunnen relativeren dat het een keer afgelopen is en omdat ze zich niet kunnen voorstellen wat erna komt. (misschien wel helemaal niks? en ja wat is niks dan? don't ask me, I don't know..)
Das een goeie. Zelfs niks is iets, daarmee zeggende dat niks niet niks is, dus is niks niks, wat weer niet kan omdat niks iets is...Snappie?![]()
Redrumfox schreef:Pluizebolpum schreef:Das een goeie. Zelfs niks is iets, daarmee zeggende dat niks niet niks is, dus is niks niks, wat weer niet kan omdat niks iets is...Snappie?
Dat is dus wat mensen zeggen omdat ze zich niet kunnen voorstellen dat er een niks is, misschien is niks wel 4Dimensionaal.
Pluizebolpum schreef:Redrumfox schreef:Dat is dus wat mensen zeggen omdat ze zich niet kunnen voorstellen dat er een niks is, misschien is niks wel 4Dimensionaal.
Was eigenlijk een geintje, maar dat 4 dimensionaal klinkt spannend. Kun je dat uitleggen? Ik heb wel iets van een idee, kijken of dat klopt met jouw visie...Dat van dat heelal, dat oneindige, volgens mij is dat een 'foutje' in de menselijke computer (in die van mij, althans). Dat het verstand niet kan bevatten dat ergens geen eind aan komt. Terwijl het eigenlijk logisch is als je gelooft dat alles een tegenpool heeft; yin-yang, licht-donker, lang-kort, eindig-oneindig. Van daaruit kun je dan ook beredeneren dat het na het leven ophoudt: leven/beweging - dood/stilstand...
Ik blijf er wel bij dat wat er gebeurt na de dood toch speculatie blijft, zeker weten doe je het pas als je dood bent...(of niet)
Wat geesten betreft, er zijn wel een aantal theorien waar ik mee aan het puzzelen ben. Als er een theorie komt die mij enigzins aannemelijk in de oren klinkt maar die niets met het 'hiernamaals' te maken heeft zal ik die zeker mee nemen.
Ik bedoel maar, vroeger dacht men dat bliksem van de goden kwam, dat zonsverduisteringen grote rampspoed voorspelde en dat de aarde plat was. Tegenwoordig is dit allemaal te verklaren zonder een spoortje 'paranormaliteit',
Misschien komt er ooit een dag waarop allerlei zweverige toestanden, zoals bv geesten, te verklaren zijn via wetenschappelijk onderbouwde verklaringen...Zou wel heel wat angst schelen, denk ik.
Aan de andere kant, de mens, sommigen dan, wil gewoon graag in ongrijpbare dingen geloven. Er zal dan gewoon iets anders gezocht worden om 'zweverig' over te doen...
marleen_usar schreef:In de metro zag ik ooit een geest zitten, ik schrok me lam echt waar.Nu ben ik er aan gewend en kijk niet zo snel meer ergens van op.
Red_Savage schreef:marleen_usar schreef:In de metro zag ik ooit een geest zitten, ik schrok me lam echt waar.Nu ben ik er aan gewend en kijk niet zo snel meer ergens van op.
Wow, raar moment om zoiets tegen te komen! Hoe zag het eruit?
Redrumfox schreef:O ik heb dan met mijn domme hoofd weer niet door dat het een geintje is en ga er serieus op in.. Na jah..![]()
hihihi![]()
De dag dat die angst weggaat komt wel een keer denk ik. Dat zou kunnen zijn doordat we inderdaad een logische verklaring vinden óf doordat we ver genoeg van ons dierlijk instinct (daar komt die angst waarschijnlijk vandaan) af zijn geraakt en misschien wel kunnen relativeren dat die angst onzin is.
Noah2006 schreef:Ik geloof er ook in, maar ben er erg bang voor maar wel redelijk benieuwd naar. Dus daarom ben ik wel erg nieuwschierig naar dit soort onderwerpen.
Als kind had ik veel levenechte dromen waardoor het lijkt of je mensen in je kamer ziet. Nu heb ik dit bijna nooit meer. Maar vooral als ik op zoek ga naar een huis dan voel ik of het wel of niet goed is, dan hangt er zo'n onprettige sfeer in de kamer.
Pluizebolpum schreef:Nu weer totally ontopic: Heeft iemand ook wel eens iets meegemaakt met dieren?
Bijvoorbeeld katten die weigeren naar buiten te gaan (terwijl ze dat normaal móéten) op de avond dat mijn vader overleed...
De kat van mijn moeder die nog wel een half jaar lang regelmatig langskwam, nadat ze was doodgegaan...
Een paard wat ineens niet langs één plekje wil, terwijl er werkelijk niets was om bang voor te zijn...
Het gevoel hebben dat er een kat op je bed springt, je steekt je hand uit om te aaien.... en er is niets, niet eens in de kamer...(en nee, zo snel zijn katten echt niet)
PinkyBubble schreef:Ik ben heel erg met dit soort dingen bezig, Heb ook het nodige meegemaakt.
Het ene verhaal wil ik wel hier neerzetten als er intresse in is, Het andere verhaal liever niet.
Hoe banger jij je opsteld voor eniteiten hoe meer energie ze van je afnemen.. Geesten kunnen je fysiek niet aanraken, maar mentaal wel. Ga nooit glaasje draaien, je maakt iets wakker wat niet wakker wil worden, en geloo fmij dat het dan behoorlijk pissed is als het eenmaal wakker is.
Ik heb dingen meegemaakt die je onvoormogelijk houd. Ik zie ze, ik ruik ze en ik voel ze, ook communiceer ik met ze. (sirieus geloof maar wat je wil geloven, ik dwing niemand hier om me te geloven)Eens is mij verteld dat ik een deur ben, Een weg voor entiteiten zig te uiten in deze wereld, Zodra ik merk dat er iemand aanwezig is tussen deze en een andere dimensie veranderen mijn ogen van kleur, en dit is absoluut geen grapje, ik heb van mijzelf bruine ogen, Ik heb ergens nog een foto die mijn vriend gemaakt heeft toen mijn ogen felgroen zijn geworden ook hebbe vele vrienden in mijn vriendenkring het zien gebeuren waarna er altijd wat vreems gebeurde. Toen ik jong was werd ik eens wakker met blauwe ogen, mijn moeder dacht dat ik blind geworden was. Ik snapte er natuurlij geen bal van want ik zag nogsteeds gewoon, Wij naar de dokter, die het uiteindelijk ook niet kon verklaren en het afschreef met fout in de genen.
Ik heb een verhaal over wat ik meegemaakt heb, maar wil hem hier alleen neerzetten als er intresse in is
Pluizebolpum schreef:Nu weer totally ontopic: Heeft iemand ook wel eens iets meegemaakt met dieren?