Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Re: Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:27

Ik geloof er ook in, maar ben er erg bang voor maar wel redelijk benieuwd naar. Dus daarom ben ik wel erg nieuwschierig naar dit soort onderwerpen.
Als kind had ik veel levenechte dromen waardoor het lijkt of je mensen in je kamer ziet. Nu heb ik dit bijna nooit meer. Maar vooral als ik op zoek ga naar een huis dan voel ik of het wel of niet goed is, dan hangt er zo'n onprettige sfeer in de kamer.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:20

Ik heb dat indd ook snel in huizen of ik me er wel of niet prettig voel.Zijn ook al een x na een huis gaan kijken waarbij ik echt het gevoel had van hier moet ik weg Ja

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:56

Pluizebolpum schreef:
Redrumfox schreef:
Volgens mij geloven mensen alleen maar in geesten e.d. omdat ze niet kunnen relativeren dat het een keer afgelopen is en omdat ze zich niet kunnen voorstellen wat erna komt. (misschien wel helemaal niks? en ja wat is niks dan? don't ask me, I don't know..)

Das een goeie. Zelfs niks is iets, daarmee zeggende dat niks niet niks is, dus is niks niks, wat weer niet kan omdat niks iets is...Snappie? Knipoog

Dat is dus wat mensen zeggen omdat ze zich niet kunnen voorstellen dat er een niks is, misschien is niks wel 4Dimensionaal. We kunnen ons ook niet voorstellen dat het heelal oneindig is omdat we niet zo ver kunnen denken. Ik ben dus van mening dat mensen geesten e.d. 'verzinnen' omdat ze niet willen/kunnen geloven dat het ergens een keer ophoud.

Ik zeg dit nu alsof het een feit is, maar dat is natuurlijk niet zo; het is gewoon een theorie. Weet zo gauw even niet hoe ik het anders moet formuleren. Knipoog

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:22

Redrumfox schreef:
Pluizebolpum schreef:
Das een goeie. Zelfs niks is iets, daarmee zeggende dat niks niet niks is, dus is niks niks, wat weer niet kan omdat niks iets is...Snappie? Knipoog

Dat is dus wat mensen zeggen omdat ze zich niet kunnen voorstellen dat er een niks is, misschien is niks wel 4Dimensionaal.

Was eigenlijk een geintje, maar dat 4 dimensionaal klinkt spannend. Kun je dat uitleggen? Ik heb wel iets van een idee, kijken of dat klopt met jouw visie...Dat van dat heelal, dat oneindige, volgens mij is dat een 'foutje' in de menselijke computer (in die van mij, althans). Dat het verstand niet kan bevatten dat ergens geen eind aan komt. Terwijl het eigenlijk logisch is als je gelooft dat alles een tegenpool heeft; yin-yang, licht-donker, lang-kort, eindig-oneindig. Van daaruit kun je dan ook beredeneren dat het na het leven ophoudt: leven/beweging - dood/stilstand...
Ik blijf er wel bij dat wat er gebeurt na de dood toch speculatie blijft, zeker weten doe je het pas als je dood bent...(of niet)

Wat geesten betreft, er zijn wel een aantal theorien waar ik mee aan het puzzelen ben. Als er een theorie komt die mij enigzins aannemelijk in de oren klinkt maar die niets met het 'hiernamaals' te maken heeft zal ik die zeker mee nemen.
Ik bedoel maar, vroeger dacht men dat bliksem van de goden kwam, dat zonsverduisteringen grote rampspoed voorspelde en dat de aarde plat was. Tegenwoordig is dit allemaal te verklaren zonder een spoortje 'paranormaliteit',
Misschien komt er ooit een dag waarop allerlei zweverige toestanden, zoals bv geesten, te verklaren zijn via wetenschappelijk onderbouwde verklaringen...Zou wel heel wat angst schelen, denk ik.
Aan de andere kant, de mens, sommigen dan, wil gewoon graag in ongrijpbare dingen geloven. Er zal dan gewoon iets anders gezocht worden om 'zweverig' over te doen...

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:28

Ik ook, op weg naar school zag ik een man bij de lantaarnpaal staan. Hij maakte een bepaalde indruk en ik keek nog een keer of 2 toen was hij er nog en toen ik nog eens keek ,was hij plots weg. En ik voel als er iemand naar me kijkt, en ik kan soms gevoelens van anderen overnemen en bij een vriendin had ik het uiterlijk gezegd van haar nicht, die ik helemaal niet ken van 4 jaar. Bizar maarja Tong uitsteken

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:51

Ik geloof er zeker in.

Ook ervaringen...

Toen mijn computer nog op zolder stond en ik rustig zat te computeren hoor ik voetstappen op de trap en even later werd een dopje tegen me aan gegooid... door niemand zichtbaars.
Ik was niet alleen thuis, maar wie er thuis was, zaten gewoon beneden en/of waren buiten.

De dag erna hoor ik weer voetstappen op de trap als ik achter de computer zit, ik keek om, naar de overloop en mijn vliegendeken bewoog. Of iemand hem weg legde. Wederom niemand anders in de buurt.

Ook heb ik wel eens dat ik vanaf een foto iets aan voel, of als ik aan iets denk dat ik dingen aanvoel.

Ook heb ik wel dingen, wil ik naar de wei gaan, hele tijd het gevoel dat ik een riem oid mee moet nemen. En wat vind ik? Een hondje.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik vind het wel zeer interessant. Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:25

Pluizebolpum schreef:
Redrumfox schreef:
Dat is dus wat mensen zeggen omdat ze zich niet kunnen voorstellen dat er een niks is, misschien is niks wel 4Dimensionaal.

Was eigenlijk een geintje, maar dat 4 dimensionaal klinkt spannend. Kun je dat uitleggen? Ik heb wel iets van een idee, kijken of dat klopt met jouw visie...Dat van dat heelal, dat oneindige, volgens mij is dat een 'foutje' in de menselijke computer (in die van mij, althans). Dat het verstand niet kan bevatten dat ergens geen eind aan komt. Terwijl het eigenlijk logisch is als je gelooft dat alles een tegenpool heeft; yin-yang, licht-donker, lang-kort, eindig-oneindig. Van daaruit kun je dan ook beredeneren dat het na het leven ophoudt: leven/beweging - dood/stilstand...
Ik blijf er wel bij dat wat er gebeurt na de dood toch speculatie blijft, zeker weten doe je het pas als je dood bent...(of niet)

Wat geesten betreft, er zijn wel een aantal theorien waar ik mee aan het puzzelen ben. Als er een theorie komt die mij enigzins aannemelijk in de oren klinkt maar die niets met het 'hiernamaals' te maken heeft zal ik die zeker mee nemen.
Ik bedoel maar, vroeger dacht men dat bliksem van de goden kwam, dat zonsverduisteringen grote rampspoed voorspelde en dat de aarde plat was. Tegenwoordig is dit allemaal te verklaren zonder een spoortje 'paranormaliteit',
Misschien komt er ooit een dag waarop allerlei zweverige toestanden, zoals bv geesten, te verklaren zijn via wetenschappelijk onderbouwde verklaringen...Zou wel heel wat angst schelen, denk ik.
Aan de andere kant, de mens, sommigen dan, wil gewoon graag in ongrijpbare dingen geloven. Er zal dan gewoon iets anders gezocht worden om 'zweverig' over te doen...

O ik heb dan met mijn domme hoofd weer niet door dat het een geintje is en ga er serieus op in.. Na jah.. Huilen van het lachen Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat 4dimensionaal is, zelf koppel ik het inderdaad altijd aan het heelal; óf 4dimensionaal is oneindig óf 4dimensionaal is 'niks'. Ik vind het erg moeilijk om er overna te denken aangezien onze hersenen nog niet ver genoeg zijn om dat te begrijpen.

Ik wil altijd overal logica in zien, kijk alleen naar feiten en wil overal wetenschappelijke verklaringen voor voordat ik het geloof. Daarom heb ik behoorlijk mijn twijfels over geesten. Dit is ook de reden dat ik het geloof flauwekul vind. Ik zie het geloof als iets waar de mens steun aan heeft, maar dat er werkelijk een mens de wereld en het heelal en weet-ik-veel-wat heeft geschapen kan ik me niet indenken.

Ik zit ook nog altijd te wachten op een logische theorie over het hiernamaals, zelf blijf ik er maar bij dat het gewoon ergens ophoud en dat je moet genieten van de tijd die je te leven hebt want ooit is het voorbij.

''Misschien komt er ooit een dag waarop allerlei zweverige toestanden, zoals bv geesten, te verklaren zijn via wetenschappelijk onderbouwde verklaringen...Zou wel heel wat angst schelen, denk ik.''

De dag dat die angst weggaat komt wel een keer denk ik. Dat zou kunnen zijn doordat we inderdaad een logische verklaring vinden óf doordat we ver genoeg van ons dierlijk instinct (daar komt die angst waarschijnlijk vandaan) af zijn geraakt en misschien wel kunnen relativeren dat die angst onzin is.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:35

marleen_usar schreef:
In de metro zag ik ooit een geest zitten, ik schrok me lam echt waar.Nu ben ik er aan gewend en kijk niet zo snel meer ergens van op.

Wow, raar moment om zoiets tegen te komen! Hoe zag het eruit?

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:45

Ik geloof er wel in,aan de ene kant wil ik er alleen liever niks mee te maken hebben omdat ik het gewoon doodeng vind maar aan de andere kant ben ik er ook wel weer nieuwschierig naar.
Heb een hele tijd het gevoel gehad dat er iemand bij ons op de zolder trap zat,alleen 's avonds en had het gevoel dat het een 'hij' was,hij zat voor mijn gevoel altijd op dezelfde plek,zelfde kant,zelfde traptreetje.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:47

Red_Savage schreef:
marleen_usar schreef:
In de metro zag ik ooit een geest zitten, ik schrok me lam echt waar.Nu ben ik er aan gewend en kijk niet zo snel meer ergens van op.

Wow, raar moment om zoiets tegen te komen! Hoe zag het eruit?

Ja.. eigenlijk.. hoe wist je dat het een geest was?! Scheve mond

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 19:51

zo mensen ik was ook weer van de partij ik had trouwens niet gedacht dat er zoveel mensen geloofden waar ik in geloof en dingen zien die ik ook zie..

Nou gisteravond toen ik naar bed ging weer het gevoel dat 'hij' er weer was poe was echt wel bang maar bleef gewoon in mezelf zeggen ga weg aub laat me met rust ik heb hier geen zin in.. dus snel omgekleed naar de wc gegaan en in bed gaan liggen.. phoe was wel even naar maar goed...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:51

Redrumfox schreef:
O ik heb dan met mijn domme hoofd weer niet door dat het een geintje is en ga er serieus op in.. Na jah.. Huilen van het lachen
hihihi Haha!

De dag dat die angst weggaat komt wel een keer denk ik. Dat zou kunnen zijn doordat we inderdaad een logische verklaring vinden óf doordat we ver genoeg van ons dierlijk instinct (daar komt die angst waarschijnlijk vandaan) af zijn geraakt en misschien wel kunnen relativeren dat die angst onzin is.

He juch, dat wil ik niet hoor, ben blij zat met mijn 'dierlijk' instinct...
Maar ik snap waar je heen wilt hoor...Ik ga zelf voor de logische verklaring, ik denk dat er nog wel eens grappige dingen uit de kwantumfysica kunnen komen (dat kan ik nu nog niet precies uitleggen, ben er net zelf over aan het lezen ( Nerd Haha! )).

Nu weer totally ontopic: Heeft iemand ook wel eens iets meegemaakt met dieren?
Bijvoorbeeld katten die weigeren naar buiten te gaan (terwijl ze dat normaal móéten) op de avond dat mijn vader overleed...
De kat van mijn moeder die nog wel een half jaar lang regelmatig langskwam, nadat ze was doodgegaan...
Een paard wat ineens niet langs één plekje wil, terwijl er werkelijk niets was om bang voor te zijn...
Het gevoel hebben dat er een kat op je bed springt, je steekt je hand uit om te aaien.... en er is niets, niet eens in de kamer...(en nee, zo snel zijn katten echt niet)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 08:05

red_savage als ik een vriendin van mij belde gebeurde er altijd iets vreemds.Er ging ook vaak bij haar een lamp knipperen of zij hoorde iets in de telefoon.Op een dag belde ik haar en ze zei o er word aan gebeld,ze keek door haar raam van de deur.Ze schrok heel erg en zei o gatver wat raar, ze begon te trillen en zei er staat een neger voor de deur.Een neger in kleding van de jaren 20 of 30, hij heeft zo,n hoge hoed op.Ik kreeg de bibbers en verzocht haar met klem niet open te doen,al kunnen ze gewoon binnen komen.Ik zei dat ik moest ophangen, dat deed ik ook.Ik stond later die dag bij de metro en ik moest naar de overkant kijken dat voelde ik,daar stond een metro stil en daar zat die neger.Ik schrok me rot, en hij keek echt zo van zie je mij.Ik draaide mijn hoofd weg,en toen de metro wegreed durfde ik weer te kijken. Die man zat er niet meer die was weg.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 08:23

Nee, ik geloof niet in geesten. Ik geloof eigenlijk nergens in (ook niet in God).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 08:31

Ik werkte een keer bij mijn opa en toen ging de telefoon.Mijn oma is al jaren dood,ik nam op en een stem vroeg hoe het met mevr van den hooven ging(mijn oma).Dus ik verbaasd en ik vraag hoezo, nou zegt die stem ze is gisteren in de Doelen niet goed geworden bij een concert.Dus vraagd mijn opa wie is dat? Dus ik zei niks tegen hem,dus ik vraag waar woont die mevr dan.ze zei een straat en dat was een straat verder als die van mijn opa.Maar er wonen verder geen van den hoovens in ons dorp,dus ik probeerde aan mijn opa niet te veel te laten merken.Ik zei zei was daar niet hoor,o ja hoor zei die vrouw ze was daar en werd niet goed daarom bel ik even.Dus ik probeerde het gesprek te beeindigen en dat lukte ook.Mijn opa was in de war en begreep er niks van.Ik belde mijn vriendin later en zei ik heb mijn oma aan de telefoon gehad dat weet ik zeker.bbbbbbbbbrrrrr ik was echt bang toen.

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:37

ik geloof er ook wel degelijk in. Alleen vraag ik me af in hoeverre er altijd iemand je dus kan zien. Allemaal fijn zon'n beschermengel, maar waar ze als ik heel hard van mijn paard af stuiter, en als ik sta te springen in de huisklamer en gek sta te doen in mijn eentje. Zien ze me dan ook, en zitten ze stiekem te lachen om me? En als ik met mijn vriendje in bed lig, kunnen ze me dan ook zien? Tja weet je ... en MARLEEN IK begrijp je verhaal niet...

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:49

Noah2006 schreef:
Ik geloof er ook in, maar ben er erg bang voor maar wel redelijk benieuwd naar. Dus daarom ben ik wel erg nieuwschierig naar dit soort onderwerpen.
Als kind had ik veel levenechte dromen waardoor het lijkt of je mensen in je kamer ziet. Nu heb ik dit bijna nooit meer. Maar vooral als ik op zoek ga naar een huis dan voel ik of het wel of niet goed is, dan hangt er zo'n onprettige sfeer in de kamer.

ik heb het zelfde. ik geloof er ook echt in alleen ben ik er maar bang voor. Meestal sluit ik mezelf hier een beetje vanaf en sta er absoluut niet voor open. Toch vind ik het ook wel weer heel benieuwd naar..

in ons huis is ook iemand overleden (de vorige bewoner) al een tijd terug. Mijn ouders wonen hier al bijna 16 jaar. (ik ben hier geboren) De stal, toen der tijd de "koestal" is achter de slaapkamer van mijn ouders. Je hoorde snachts om een bepaald tijdstip altijd een geluid als of er kettingen bewogen. Aan die kettingen zouden vroeger dan koeien gestaan hebben, maar het rare is is dat er later in die stal helemaal geen kettingen meer hingen, omdat we geen koeien meer hadden en het geluid er nogsteeds was. Heel vreemd. Na de verbouwing van ons huis 4 jaar terug hebben we hier niks meer van gehoord en is het geluid van de kettingen weggegaan.. heel raar..ik vind het maar eng.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:57

Haha nee. Geen idee waarom, maar ik wil ze ook niet geloven/ kennen!

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:28

Pluizebolpum schreef:
Bijvoorbeeld katten die weigeren naar buiten te gaan (terwijl ze dat normaal móéten) op de avond dat mijn vader overleed...
De kat van mijn moeder die nog wel een half jaar lang regelmatig langskwam, nadat ze was doodgegaan...
Een paard wat ineens niet langs één plekje wil, terwijl er werkelijk niets was om bang voor te zijn...
Het gevoel hebben dat er een kat op je bed springt, je steekt je hand uit om te aaien.... en er is niets, niet eens in de kamer...(en nee, zo snel zijn katten echt niet)

Ja ik denk dat dieren er ook wel erg gevoelig voor zijn idd. mn pony Vlekkie heeft is een veulen gehad wat met een week overleed. Toen mijn oude pony Medley overleed en tegenover haar stal lag werd ze helemaal gek en wilde zo snel mogelijk weg. de andere paarden hadden dat helemaal niet.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:47

Ik ben heel erg met dit soort dingen bezig, Heb ook het nodige meegemaakt.
Het ene verhaal wil ik wel hier neerzetten als er intresse in is, Het andere verhaal liever niet.

Hoe banger jij je opsteld voor eniteiten hoe meer energie ze van je afnemen.. Geesten kunnen je fysiek niet aanraken, maar mentaal wel. Ga nooit glaasje draaien, je maakt iets wakker wat niet wakker wil worden, en geloo fmij dat het dan behoorlijk pissed is als het eenmaal wakker is.
Ik heb dingen meegemaakt die je onvoormogelijk houd. Ik zie ze, ik ruik ze en ik voel ze, ook communiceer ik met ze. (sirieus geloof maar wat je wil geloven, ik dwing niemand hier om me te geloven) Lachen Eens is mij verteld dat ik een deur ben, Een weg voor entiteiten zig te uiten in deze wereld, Zodra ik merk dat er iemand aanwezig is tussen deze en een andere dimensie veranderen mijn ogen van kleur, en dit is absoluut geen grapje, ik heb van mijzelf bruine ogen, Ik heb ergens nog een foto die mijn vriend gemaakt heeft toen mijn ogen felgroen zijn geworden ook hebbe vele vrienden in mijn vriendenkring het zien gebeuren waarna er altijd wat vreems gebeurde. Toen ik jong was werd ik eens wakker met blauwe ogen, mijn moeder dacht dat ik blind geworden was. Ik snapte er natuurlij geen bal van want ik zag nogsteeds gewoon, Wij naar de dokter, die het uiteindelijk ook niet kon verklaren en het afschreef met fout in de genen.

Ik heb een verhaal over wat ik meegemaakt heb, maar wil hem hier alleen neerzetten als er intresse in is Lachen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:51

Natuurlijk is daar intresse naar! Anders zou het een beetje een raar topic zijn Knipoog

Lijkt me wel heel erg gaaf om op zo'n manier ermee om te kunnen gaan, tenzij het natuurlijk alleen maar nare ervaringen met zich meebrengt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:59

Ik geloof er wel in maar ik ben er niet zo mee bezig. Hoe meer je er mee bezig bent hoe meer dingen je gaat 'zien' en banger word naar mijn mening. Daarbij hoor je zo vaak van die spookverhalen maar ik denk eigenlijk niet dat geesten echt op het bangmaken van mensen uit zijn. In Belgie grenst onze tuin dan ook aan een kerkhof uit de 19e eeuw, en dat fascineert me wel op de een of andere manier. Maar ik ben niet zo snel bang te krijgen met verhalen van klopgeesten ed. Ik heb een half jaar alleen in het huisje gewoond en heb nooit angst ofzo gevoeld.

Wij hebben wel eens iets meegemaakt met onze hond. We waren aan het wandelen in het bos en ineens ging zijn staart tussen zijn benen en wou hij niet meer doorlopen. Hij ging helemaal tussen ons in lopen terwijl hij normaal zo ver als zijn lijn gaat loopt. Maar dat was echt heel raar, het was op een verlaten plek en ook heel ineens. Het zou kunnen zijn dat het iets met geesten te maken heeft. Maar wat ook een optie is, is dat er soms wolven worden gesignaleerd in de Ardennen. Dus het zou ook nog de geur van een wolf kunnen zijn geweest waar mijn hond bang van werd.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:40

@PinkyBubble: Ik geloof je hoor, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog nooit van gehoord heb, ogen die verkleuren. En ik ben ook wel geinteresseert in wat je hebt meegemaakt. Zoals je over glaasje draaien praat, klinkt net als een film, wel een goede waarschuwing, dat wel...
Waar ik ook wel benieuwd naar ben, heb je er alleen last van of kun je er ook iets mee?

Maar ik ken het wel hoor, dat als je er meer mee bezig bent, je meer gaat zien, of beter gezegd wilt zien. Een kennisje van me ziet overal spoken in, daar word ik wel eens een beetje moe van. Veel is namelijk ook gewoon te verklaren. Ikzelf ben er dus nog steeds te nuchter voor om gelijk aan spoken te denken, maar in sommige gevallen lijkt het bijna geen andere mogelijkheid...

Om op dieren terug te komen, daar heb ik nog wel een aardig verhaaltje over...Toen mijn vader net overleden was gingen mijn moeder en ik heel regelmatig naar zijn graf, Op één dag waren we er ook toen er ineens een kat aan kwam lopen. Zo uit het niets, leek het wel. Hij liep recht op mijn moeder en mij af, ik kreeg een paar vette kopjes en daarna ging hij bij mijn moeder op schoot zitten. Later, toen ze aan het graf bezig was met plantjes, bleef hij bij ons in het zonnetje zitten, helemaal gefocust op mijn moeder. Toen we alles weer bijelkaar raapten om naar huis te gaan vertrok hij de bosjes in. We zijn nog naar de beheerder geweest om te vragen of ie wist van een rooie zwerfkat, maar die man wist van niets. De kat in kwestie hebben we nooit meer gezien, terwijl we er toch heel regelmatig kwamen, niet alleen op de begraafplaats, maar ook in de buurt. Ik heb ook nog een tijd lang de vermiste dieren advertenties in de gaten gehouden, maar er kwam helemaal niets uit. Wat er dus grappig aan was, was dat het een rode kater was met een blauw bandje om. Mijn vader had altijd een zwak gehad voor rooie katten en hij droeg altijd blauw...

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:23

PinkyBubble schreef:
Ik ben heel erg met dit soort dingen bezig, Heb ook het nodige meegemaakt.
Het ene verhaal wil ik wel hier neerzetten als er intresse in is, Het andere verhaal liever niet.

Hoe banger jij je opsteld voor eniteiten hoe meer energie ze van je afnemen.. Geesten kunnen je fysiek niet aanraken, maar mentaal wel. Ga nooit glaasje draaien, je maakt iets wakker wat niet wakker wil worden, en geloo fmij dat het dan behoorlijk pissed is als het eenmaal wakker is.
Ik heb dingen meegemaakt die je onvoormogelijk houd. Ik zie ze, ik ruik ze en ik voel ze, ook communiceer ik met ze. (sirieus geloof maar wat je wil geloven, ik dwing niemand hier om me te geloven) Lachen Eens is mij verteld dat ik een deur ben, Een weg voor entiteiten zig te uiten in deze wereld, Zodra ik merk dat er iemand aanwezig is tussen deze en een andere dimensie veranderen mijn ogen van kleur, en dit is absoluut geen grapje, ik heb van mijzelf bruine ogen, Ik heb ergens nog een foto die mijn vriend gemaakt heeft toen mijn ogen felgroen zijn geworden ook hebbe vele vrienden in mijn vriendenkring het zien gebeuren waarna er altijd wat vreems gebeurde. Toen ik jong was werd ik eens wakker met blauwe ogen, mijn moeder dacht dat ik blind geworden was. Ik snapte er natuurlij geen bal van want ik zag nogsteeds gewoon, Wij naar de dokter, die het uiteindelijk ook niet kon verklaren en het afschreef met fout in de genen.

Ik heb een verhaal over wat ik meegemaakt heb, maar wil hem hier alleen neerzetten als er intresse in is Lachen

Dat is appart, het lijkt me wel grappig opzich, of heb je er ook veel slechte ervaringen mee gehad? merk je het zelf ook als je ogen verkleuren?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:19

Pluizebolpum schreef:

Ja ik. Was op de manege er was een pony die dag er voor overleden. Ze was overleden in de wei. En toen wouden plotseling alle pony's niet meer in die hoek van de bak waar de wei aan ligt was echt eng. Is al wel een paar jaar geleden maar ik herinner het me nog super goed.

Ik geloof heel erg in geesten. Zelf zou ik trouwens niet snel geesten op gaan roepen dat vind ik onzettend onverantwoordlijk en respectloos ten opzichte van de geesten.