Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re: Staking in het Noorden door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:23

Ja bij het AOC zelf was het ook zover. En op het station ook. Haha!
Zit zelf op de Friese poort.

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:24

Bij ons op school was het er ook.

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:27

Hahaha heel goed! Heel Groningen straks aan het staken.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:32

het heeft allemaal toch geen zin, dat staken Knipoog

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:50

Elinee schreef:

alles beter dan les Vork

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:00

ach ja, het is maar wat je lange schooldagen vind,
ik zit drie dagen van half 9 tot half 6 op school en dan maar een half uurtje pauze per dag...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:14

Hahaha mijn oude schooltje.. Iemand enig idee wie er aangehouden is? Clown
Moet zeggen dat ik de staking wel een beetje terecht vind!

Edit: Uit het topic over 1040 uren: [STW] 1040 uur: nu al helemaal zat!

Dat vond ik vorig jaar ook zoooooo vervelend, die lessen waar je niets wijzer van wordt. Dan hbe je echt het gevoel dat je daar voor jan banketstaaf zit. Zwaar irritant. De enige manier waarop ik het volgehouden heb ik de gedachte dat ik dit jaar van alles af zou zijn, doe nu HBO namelijk. Niet dat dat nou zooooo geweldig is, maar het is tenminste iets waarvoor ik kies. En er zijn meer leraren waarvan je wél wat leert Lachen

Silviabol schreef:
waarom wil je dan minder uren dan mis je toch uren waarin je dingen leert/iets doet?

Jij ziet het wel van de heel zonnige kant! Havo bij mij was prut. De helft van de lessen leerde ik niks tot zeeeer weinig. Er zijn maar een aantal leraren waarvan ik zeg; 'nou dáár heb ik écht wat opgestoken'. Vooral in het laatste en 1nalaatste jaar was het echt prut.

Orangiste schreef:
Maare als je gaat werken ben je van 08:30 t/m 17:30 uur aan het werk dus bereid je maar vast voor

Maar daar kies je in zeker zin voor. Je kunt redelijk zelf bepalen waar je gaat werken en wat je gaat doen. Ik doe nu HBo en dat vind ik helemaal niet zo erg als de havo. De havo, daar moet je álle vakken volgen, ook die, die je niet leuk vind. Dan krijg je wel een profiel, maar dat is ook zo'n onzin. Kom je van school, kom je er achter dat je een heel fout profiel hebt gekozen enzo. (Bij mij is het dan redelijk goed gekomen..)

Begrijp me niet verkeerd, veel huiswerk is niets mis mee, veel lessen ook niet. Het probleem zit 'm in het huiswerk en de lessen waar je 0,0 van opsteekt, waar je niets van leert. Dat zijn de ergenissen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:53

ze gingen vandaag al weer
De school waarop ik zit was helemaal in paniek ROFL

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:54

panache schreef:
Elinee schreef:

alles beter dan les Vork

dus je wil ook geen les?
als je geen les hebt leer je niks,als je niks leert word het later alleen maar moelijker een goede baan te vinden.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:01

Mijn broertje zit daar op school, weet dat hij na een uurtje weer terug op school was omdat hij de staking te ver vond gaan.

Zelf vind ik de reden vreselijk onnozel maar ach. Hij is trouwens nu al met regelmaat half zes thuis terwijl hij een lading tussen uren in de week heeft.
Kan nou niet zeggen dat het een van de geweldigste scholen is die ik ken. Ik heb er ook op gezeten.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:18

Ik was ook naar die staking op de grote markt in Groningen... echt mooi om mee te maken, maar toen kwamen er wel heel veel politie toen zijn we maar weg gegaan Knipoog

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:41

Jettie schreef:
Hahahaha ja ik heb echt zo'n nutteloze dag gehad op school (Augustinus).. deed zelf niet mee aan de staking, echt zinloos. Regering verandert er toch niks meer aan en later moeten we ook van 9 tot 5 werken Knipoog

Mja.. waren elke les maar vijf leerlingen ofzo dus heb een beetje voor Jan met de korte achternaam op school gezeten. Scheve mond

& dan nog 2 uur per dag hw maken, want dat is de instelling die iedereen moet hebben! met de meeste banen kom je thuis & ben je klaar dus deze vergelijking gaat niet op Knipoog

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:44

sronnie schreef:
Wat een gezemel zeg! Kom op joh, van werken/leren is nog nooit iemand dood gegaan, en dat zal nu dus ook echt niet opeens gaan gebeuren.

Zie regelmatig argumenten naar voren komen dat je thuis alleen beter kunt leren/werken. Hoe gaan jullie dat straks doen bij een baan? Sorry baas, ik kan me alleen thuis concentreren als het helemaal stil is? Verward

Veel succes allemaal met een baas te vinden die daarmee akkoord gaat!

met een klas die de hele tijd onzin aan 't vertonen is en de leraar die dit niet onder controle kan houden, wens je veel succes

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:06

panache schreef:
Elinee schreef:

alles beter dan les Vork

En dáár gaat t dus wel mis, dan schiet je het doel van die staking compleet voorbij!
Dta ze vandaag weer wilden gaan staken sloeg IMO nergens op en werkt alleen maar enorm averechts, puur als 'rel-actie'. School en leerlingen moeten in dit geval toch samenwerken, ze zijn het tenslotte met elkaar eens! Nu krijg je dat school moet optreden om losgeslagen leerlingen in het gareel te houden en ontstaan alleen maar conflicten enzo.. jammer, krijg je toch negatief beeld van, terwijl het idee achter de staking, het protest zelf, wél gegrond is!

Vandaag heeft een lerares het me helemaal uitgelegd: meer contacturen ok, maar de school krijgt niet meer geld... dáár zit ook een deel van het probleem.

Daarnaast had onze school vorig jaar een boete omdat het te weinig contacturen had gegeven dat jaar. Toch was het slagingspercentage (op VWO iig) 100%!

Niety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:12

Er beweren hier mensen dat het staken toch geen nut heeft, dat had het wél, lees maar mijn post op pagina 2!

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:29

Gisteren vertelde een meisje uit onze klas dat er een staking was door het Augustinus college.
Toen ze dit in de klas vertelde besloot iedereen daar op dat moment ook heen te gaan en hoewel het onze eigen verantwoordelijkheid was gaf de lerares ons toestemming om ook te gaan.
Eenmaal aangekomen bij de Grote markt(waar de staking zou zijn)was er geen enkel persoon te bekennen..
Na een minuut of 20 stroomde het ineens helemaal vol en ik denk dat de halve school op de grote markt stond.
(iedereen had iedereen opgebeld en verteld dat ze moesten komen om te staken)
Er bleek dat s'ochtends om half 10 het Augustinus college in staking was gegaan en tegen de tijd dat iedereen er later stond was die staking dus al afgelopen.
Toen ontstond er eigenlijk een nieuwe staking die dus ook een beetje uit de hand liep..
Vuurtjes, deo bussen in het vuur.. politie etc.
Vandaag hadden zoveel scholieren weer gepland om te gaan 'staken' al denk ik dat het deze keer was omdat ze gewoon vrij van school wilden..
Bij ons op school werden de deuren op slot gedaan en het was weer een beetje chaos, leerlingen klommen door het raam etc.
Persoonlijk denk ik dat het staken best nut had maar als je een tweede keer weer zonder organisatie gaat staken je niet meer serieus genomen word..

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:35

Elinee schreef:

Je stil houden heeft al helemaal geen zin.

De dialoog aanzwengelen helpt altijd iets Knipoog

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:41

ja en de AH vernielen op de vismarkt heeft ook geen zin he!!
kleine kinderen.......

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:44

vriendin van me werkt ook op AH Korenbeurs.. Ook al allemaal politie en ze mocht ze geen haarlak en deo meegeven omdat ze dat op het vuur wilden gooien Knipoog

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:48

hoi,

even wat mee gelezen en nu is mijn vraag. waar gaat deze regeling in?? alleen in het noorde of straks ook in zwolle enz.?

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:52

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:56

hahah echt zeer triets vind ik die mensen, sorry hoor gaan ze staken omdat ze meer naar school moeten?? wees blijd at je naar school kan/mag......

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:58

bij mij op huygenwaard in heerhugowaard werd er ook gestaakt! super leuk ik deed mee ik vind het onzin dat we 1040 uren moeten maken per jaar! we hebben een heel leven na schootlijd ik zoal ga binnekort elke dag dan naar het paard moet huiswerk maken heb vrienden en weet ik veel wat ik kan dan van alles van mijn lijstje schrappen dat ik die dag moet doen omdat de overheid heeft besloten dat we maar eventjes 1040 uren moeten maken hij is volgens mij vergeten dat wij nog jong zijn! maar ach ze zijn er bij ons achtergekomen dat er geen 1040 uren gehaald worden en dus moet we maar een studieuur hebben achter een pc en we hebben helemaal niks om te doen het is alleen maar om te bewijzen dat er een uur gedaan is! nee volgens mij heeft de hele school waarop ik zit de handtekening gezet voor minder uren! maar desondanks hadden ze het leuk georganiseerd muziek gemaakt toespraak klassen halen handtekeningen zetten ze hebben zelfs de leraren gewaarschuwd dat er een stakinng komt. haha heel erg leuk was het en ik denk zelfs dat sommige leraren ook minder uren wilden maken. ik vond het echt super leuk die dag alleen jammer dat ik daarna een edt had maar ach was wel gezellig!

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:00

malie schreef:
hahah echt zeer triets vind ik die mensen, sorry hoor gaan ze staken omdat ze meer naar school moeten?? wees blijd at je naar school kan/mag......

het is niet triest ze hebben gewoon niet eraan gedacht dat wij ook nog een heel leven na school hebben en ik denk ook dat wij blij zijn dat we school hebben maar alsnog meer uren hoef ik niet hoor ik bedoel ik heb binnekort een paardje waar ik elke dag naartoe moet ik heb werk vrienden huiswerk en famillie hoe moet ik dat allemaal doen als ik elke dag tot vier uur op school zit omdat de overheid zonodig meer uren voor ons wilt. ze hebben niet eens aan het leven van pubers gedacht Tong uitsteken Knipoog