Is er zoiets als "minderbedeelde mensen met een paard"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Is er zoiets als "minderbedeelde mensen met een paard"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:29

RK er zijn er ook nog genoeg die een partner hebben, dus geen kostwinner zijn, maar wel een uitkering hebben, tijdelijk een WW of eventueel een WAO, die groep is veel groter dan de groep als kostwinner en paard en 700 euro als uitkering. Maar dat vergeten de meeste bokkers.

Ze hebben het ook altijd over fictieve mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:32

En idd heeft je partner een gewoon loon dan kan dat wel.

Ik heb de laatste jaren parttime gewerkt (ja door ziekte geen uitkering en fulltime ging niet meer ) en haalde geen 700 euro. Maar samen met mijn vriend kan een paard dan wel hoor Ja
Maar alleen zonder vriend...vraag me af of ik mezelf dan wel zou kunnen onderhouden zonder paard....
Vind het knap als mensen dat zouden kunnen Ja

Vind alle oordelen hier ook weer snel gemaakt Lachen
Die mag wel en die mag niet...knap zo vanuit de pc...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:37

Citaat:
Naadje24 als je met een halfuurtje paardrijden op recreatieve manier al moe bent, dan ben je niet gezond.

Naadje24 moet ook waarschijnlijk de hele dag werken en 's avonds haar paard doen, ook met een goede conditie is het toch moeilijk om na een werkdag fris en fit op je paard te zitten. Wanneer ik een dag vrij ben kan ik ook langer en intensiever rijden dan na een dag werken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:42

russel schreef:
Ik ken niemand binnen mijn kennissenkring die met een half uurtje paardrijden moe zijn. Voor jouw is dat kennelijk een maatstaf om te beoordelen dat iemand die ziek is dan minder dan een halfuurtje kunnen rijden en zo niet, dan zijn ze niet ziek?

waar staat dat ik dat als maatstaf stel?
dat is wat jij er van maakt
je moet me geen woorden in mijn mond leggen, ik heb het er toch over dat IK van een half uurtje western-recreatief moe ben (dus wat stap draf galop en kleine oefeningetjes)

oke dan heb je de mensen die een uurtje gaan stappen...
maar om daar nou een eigen paard voor te nemen? beestje heeft meer nodig dan dat
mensen die zichzelf te kort doen voor een paard dat komt uiteindelijk op lange termijn op je boterham terecht...of je moet zoveel mazzel hebben dat je nooit in de sh*t komt..

en misschien zien jullie in jullie omgeving andere mensen dan ik hier...
hier zie ik voornamelijk de uitbuiters dus ook al ga ik in jullie woord mee wat ik overigens ook wel graag zou willen hoor...maar bokt is theoretisch en wat ik om mij heen zie is praktijk
daar baseer ik mijn mening op

marietje27: nee dat moet ik dus niet...ik heb geen eigen paard maar gewoon een verzorgpaard (2 zelfs) en hoef niks nada te betalen....zodat ik het geld aan mijzelf kan besteden en mijzelf niet te kort doe
ik rij alleen op mijn vrije dagen en heb geen verplichtingen
moe of een griepje? (zoals nu Clown ) dan hoef ik niet te gaan

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:44

naadje24[quote="ikenindi schreef:
ruilen? ik zou liever gezond zijn en zelf mijn geld verdienen hoor! maar ik ben blij dat ik een uitkering krijg en daarmee nog wel leuke dingen kan doen... vind het wel iets groots wat je zegt. ik denk dat je er eens heel goed over na moet denken als jij zelf in de situatie kwam dat je ineens ongeneeslijk ziek zou zijn. niet meer kon werken, alleen maar rustig aan doen. niet te veel doen. voornamelijk thuis zitten... ben je dan niet blij dat je een paardje kunt houden waar je WEL gelukkig bij kunt zijn?

ik snap heel goed dat een ongeneeselijk zieke niet gaat werken...maar is paardrijden dan ook niet een hele intensieve bezigheid? nou ben ik een redelijk gezond persoon met een redelijke conditie..
als ik een half uurtje heb gereden (laag niveau western-recreatief,terwijl ik vroeger uren getraind heb)
dan ben ik al moe....
misschien komt het kwetsend over ,dat is niet geheel mijn bedoeling maar ik wil wel eens goede antwoorden op mijn stellingen hebben om mij van gedachte te kunnen laten veranderen dan.

ligt er aan welke ongeneeslijke ziekte je hebt. ik kan alleen over mijzelf praten, maar als ik dat ga doen lijkt dit hele topic een aanval op mij, vandaar dat met fictieve personen werken makkelijker is(sorry, russel)

maargoed ik zal vanuit mijzelf iig antwoord geven waar ik kan:

intensief? ja zeker. rijden wel ja. dat doe ik op therapeutische basis. en zelf al is het alleen maar TER VOORKOMING dat het erger wordt dan dat het nu al is.
indi is nog jong. daar rijdt ik nog niet op. dat is alleen een knuffel voor mij, maar wel een knuffel die mij niet beoordeeld op wat ik lichamelijk kan. en ze is een knuffel die liefde terug kan geven. dit is iets waar ik heel veel waarde aan hecht. niet omdat zij een paard is, maar om wat ze mij kan geven. wat ze met mij kan doen.

dus: omgang is goed, en rijden is goed. maar idd niet te lang en niet te vaak. klopt... als je meer wilt weten pm ik liever...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:45

Waarom heeft een paard meer nodig?
Als e zorgt dat ze de hele dag in het land staan valt dat wel mee hoor Lachen

En gelukkig ken ik maar weinig uitbuiters om me heen, ken er eigenlijk maar 1 en dat is de buurman van de... dus niet eens echt om me heen Lachen

Edit: over het rijden na een fulltime baan..dat moet toch echt wel lukken als je gezond bent hoor Ja
Heb jaren meerdere paarden gereden na het werk...en ik was toen al niet gezond.
Oke dat heb ik dan ook op mijn bordje gekregen, maar werkte dan ook in zwaar lichamelijk werk en meerdere paarden Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-11-07 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:48

naadje24 schreef:
oke dan heb je de mensen die een uurtje gaan stappen...
maar om daar nou een eigen paard voor te nemen? beestje heeft meer nodig dan dat
mensen die zichzelf te kort doen voor een paard dat komt uiteindelijk op lange termijn op je boterham terecht...of je moet zoveel mazzel hebben dat je nooit in de sh*t komt...

nu vraag ik me af wat een paard dan nog meer nodig heeft. ik stap vooral met roos. af en toe draf. verder mag ze zichzelf uitleven in de wei. ze kunnen zelf ook lopen en bewegen zonder ruiter op de rug hoor. indi precies hetzelfde, maar die wordt helemaal niet bereden...

24/7 in de wei is niet voor niets beter dan 3x3 aan muren om een paard heen... hoe veel je ook rijdt, je paard beweegt nooit genoeg voor WAT GOED VOOR HEM IS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:50

Een paard heeft een goed leven nodig en dat is zijn natje en droogje en idd genoeg beweging en lekker buiten op de wei. Een eigen paard is niet elke dag vet in het werk staan, maar wellicht heb jij je paard ooit gevraagd of hij elke dag zo een zadel op zijn rug wil met mens erop en ijzer in zijn mond en rondjes draaien in een bak totdat baasje moe is, gelukkig maar een half uurtje per dag. Dan toch niet de verdere dag op stal hoop ik?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:52

ik neem aan dat dat aan naadje gericht is?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:52

nou zou je eens hier moeten komen kijken dan

ik kan zo al 1 persoon aanwijzen
lekker uitkeringkje...1gezinswoning (en dat terwijl ik antikraak moet wonen ondanks mijn jarenlange geduld)
lekker 4 hondjes...2 paardjes...10 cavia's en konijnen..en 300 hamsters ofzo Clown
ow ja en lekker broodfokken natuurlijk Clown

nou kan ik er niet eens 1 aanwijzen maar wel 5 al zonder er echt over na te denken...

kan jullie standpunt als ik het zo lees heus degelijk begrijpen
maar snappen jullie mijn frustratie's ook aangezien ik alleen maar bovenstaande om mij heen zie?

russel: ten eerste rij ik tegenwoordig bitloos en ten 2e staan de paarden tot aan donker buiten..
enne ja ik heb met bit gereden vroeger...en rondjes...jij niet dan? Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:53

naadje24 schreef:
marietje27: nee dat moet ik dus niet...ik heb geen eigen paard maar gewoon een verzorgpaard (2 zelfs) en hoef niks nada te betalen....zodat ik het geld aan mijzelf kan besteden en mijzelf niet te kort doe

Dat verklaard voor mij een hoop...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:54

tuurlijk zijn er die uitkeringtrekkers zijn, maar daarom is niet iedereen zo... ik probeer alleen maar de andere kant ook te laten zien. niet alle mensen die uitkering krijgen hebben deze onterecht...

Ojajoh

russel schreef:
naadje24 schreef:

Dat verklaard voor mij een hoop...

wat verklaard dat dan? nou?
als we persoonlijk gaan worden kan je beter even via pb komen
heb niet zo zin in een ow namelijk Vork

Anoniem

Blij dat ik niet in purmerend woon Haha! Tong uitsteken
Zit nu na mijn bericht na te denken over meer, maar kom echt alleen bij die persoon uit waarvan ik denk..100% WAO is wat veel bij jou Ja
Voor de rest kan ik niemand bedenken waarvan ik denk, profiteur...
Tijd om te verhuizen naar hier naadje Haha!

Nu weet ik niet of het scheelt dat ik altijd in kleine dorpjes heb gewoond?
Mijn idee, kan daar naast zitten is het daar toch nog wat anders dan in de stad Ja
Werken tot het echt niet meer gaat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-11-07 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:55

naadje24 schreef:
nou zou je eens hier moeten komen kijken dan

ik kan zo al 1 persoon aanwijzen
lekker uitkeringkje...1gezinswoning (en dat terwijl ik antikraak moet wonen ondanks mijn jarenlange geduld)
lekker 4 hondjes...2 paardjes...10 cavia's en konijnen..en 300 hamsters ofzo Clown
ow ja en lekker broodfokken natuurlijk Clown

nou kan ik er niet eens 1 aanwijzen maar wel 5 al zonder er echt over na te denken...

kan jullie standpunt als ik het zo lees heus degelijk begrijpen
maar snappen jullie mijn frustratie's ook aangezien ik alleen maar bovenstaande om mij heen zie?

russel: ten eerste rij ik tegenwoordig bitloos en ten 2e staan de paarden tot aan donker buiten..
enne ja ik heb met bit gereden vroeger...en rondjes...jij niet dan? Vork

Je hebt het over een randfiguur, die hebben we allemaal wel ergens in de omgeving. tja dat zijn de uitzonderingen waar het leven vol van zit, om daar nu een algemeen punt van te maken.

Naadje als je regelmatig rijdt, dan heb je ruiterconditie, ik snap dat jij alleen rijdt als je zin hebt. Maar zo werkt dat niet met een eigen paard.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:57

ikenindi schreef:
tuurlijk zijn er die uitkeringtrekkers zijn, maar daarom is niet iedereen zo... ik probeer alleen maar de andere kant ook te laten zien. niet alle mensen die uitkering krijgen hebben deze onterecht...

ik zeg niet dat de uitkering altijd onterecht is maar een paard = en blijft wel een luxe artikel

russel: mijn paard is pas in maart verkocht...en heb daarna gelijk 3 dagen per week de sportschool bezocht en rijd nu dus ook 2 x in de week,maar nu even niet want ik lig dus met griep op de bank
tevens heb ik een zeer veeleisende baan met erg wisselende diensten..
maar goed ik ben natuurlijk gezond en moet hard werken voor dat kleine beetje rondcenten om rond te komen en terecht ook ! Knipoog

overigens ben ik wel van mening dat onderstaande eigenlijk helemaal niks toevoegd aan dit onderwerp en dus eigenlijk ook nergens op slaat...en waarom dat nou in godsnaam aangehaald word?
Koe dat is een andere discussie !
russel schreef:
wellicht heb jij je paard ooit gevraagd of hij elke dag zo een zadel op zijn rug wil met mens erop en ijzer in zijn mond en rondjes draaien in een bak totdat baasje moe is, gelukkig maar een half uurtje per dag. Dan toch niet de verdere dag op stal hoop ik?
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 10-11-07 20:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:00

Dat een paard een luxe artikel is dat zeker Ja
Maar dat is een auto en vakantie en leuke kleren en eens regelmatig kapper ook.
Maar dat mag in deze maatschappij wel Lachen

Als sommige mensen dat allemaal laten en dan een paardje op de wei hebben staan, dus niet bij een binnebak voor 300 per maand, dan is het eigenlijk wel hun keuze waar het geld heen gaat Lachen
Ze krijgen niet meer dan die ander die er mee op vakantie gaat of een breedbeeld tv koopt Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:02

runningkawa schreef:

Als sommige mensen dat allemaal laten en dan een paardje op de wei hebben staan, dus niet bij een binnebak voor 300 per maand, dan is het eigenlijk wel hun keuze waar het geld heen gaat Lachen
Ze krijgen niet meer dan die ander die er mee op vakantie gaat of een breedbeeld tv koopt Lachen

precies! een uitkering is echt niet genoeg dat je lekker met vakantie kunt ofzo. ja, mss als ik indi weg doe dat ik dat dan kan, maaar dan zou ik dus al weer iets hebben wat ik liever heb/doe dan met vakantie gaan. daarom dus: het is maar wat je er voor over hebt om op te offeren...

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:03

Maar als je fulltime werkt zijn er zat banen waar je meer verdient dan 700 euro per maand en daar kan je prima een paard van onderhouden. Met het salaris wat ik nu heb, doe ik het ook en dat lukt prima. Dan heb ik ook nog een fikse huur die ik alleen betaal, want ik woon niet samen. Dus ik denk als je een partner hebt is het prima te realiseren een paard.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:05

runningkawa schreef:

tja die breedbeeld en luxe vakantie vind ik ook niet kunnen voor de uitbuiters...
zoals al gezegd werd in het topic: levensbehoefte...primaire dingen...

kijk mijn moeder haar vriend is ook zo een lekkere uitkeringtrekker...chronische ziekte van pfeiffer...
dus kan ie niet werken, maar wel de hele dag gezellig wandelen met de hond,klussen in huis en internetten
dus dan kan hij in mijn ogen ook een hondenuitlaatservice doen,klusjesman zijn,of via de pc werken

maar leve de herkeuring Haha! nu moet ie werken Haha!
ja en de mensen die dan alsnog 100 % afgekeurd zijn...ja die verdienen het echt...en sommige ontzettend slim (sommige,let wel sommige,voordat er weer met een ongelezen aanval komt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:05

Als je voor een min loon werkt hou je netto zo rond de 800 over. Fulltime. Daar de vaste lasten af, ziekte kosten alleen al tegenwoordig....
Nee geloof niet dat ik dat zou redden. Daarom vind ik het knap als iemand dat kan Ja

Ben je met 2 moet dat idd wel kunnen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:07

Voor de uitbuiters vind ik dat ook niet kunnen.
Maar voor de niet uitbuiters wel.
En ik ken niet veel uitbuiters, dus zeg ik gewoon, ze moeten zelf weten waar het geld heen gaat Ja

En nogmaals, genoeg mensen die voor zo'n k..loon moeten werken. Dat het dan voor sommige mensen aantrekkelijk wordt niet meer te gaan kan ik begrijpen hoor Ja
Min loon is gewoon erg laag....

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:08

Ik doe nu echt simpel call-center werk en verdien 1200 euro schoon, en dan werk ik ook nog voor een uitzendbureau. Ik vraag me af wat je dan voor werk doet voor 800 euro en daar kies je dan ok zelf voor denk ik. Toen ik ging solliciteren keek ik als eerste naar het salaris Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:09

Als je indi verkoopt en je gaat op vakantie, vallen er weer mensen over dat je op vakantie gaat met een uitkering. Eigenlijk mag je niks als je een uitkering hebt.

Wat misschien de frustratie opwekt is dat levensonderhoud steeds duurder wordt en dat de werkende man steeds minder in zijn portemonnee overhoudt elke maand en noodgedwongen ook naar de Aldi moet ondanks baan en ook een kleinere auto moet gaan rijden, ook niet meer die tank oeverloos kan volgooien omdat de benzine inmiddels hufterig hoog is en dat je dan als werkende het gat tussen de niet werkende te klein vind worden.

Dat jan kroket met uitkering, pizza's, friet en brood eet en toch een paard heeft staan bij een boer en met zijn oude bakkie er elke dag naar toe rijdt, dat steekt als je moet werken een ook met je oude brik in de file staat en je laatste centen hebt moeten steken in een fatsoenlijke winterjas om niet voor schutting rond te lopen, immers je moet je stand hoog houden, als voddebaal, wat lekker goedkoop is, wordt je niet geaccepteerd op je werk. De werkende man wil graag een brede grens hebben tussen werken (rijk) en werkloos (arm), immers werk zat dus als je niet werkt, kies je voor armoe en die armoe moet goed zichtbaar zijn. Dát is denk ik wat de meesten steekt.

Jammer dat er veel geld wordt uitgegeven door overheden en bedrijven waardoor geld wegvloeit en daardoor belastingen steeds hoger worden waardoor de werkenden minder overhouden en de niet werkenden niet hoeven inleveren omdat er helaas anders te veel subsidies moeten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:09

tuinbouw (dus wellicht meer van dat werk)...daar hou je echt maar een klein beetje meer over nette (niet bruto daar koop je nks van)

Jammer dat ik geen call-center stem heb Lachen